„Deeper“ pataria: nori išvengti kopijų – pasirūpink prekių ženklo apsauga

Publikuota: 2018-12-13

Daugeliui pasaulio žvejų pažįstama UAB „Deeper“ pirmąjį produktą – išmanųjį sonarą – pristatė vos 2012 m., o šiandien šį ir kitus gaminius kompanija eksportuoja daugiau kaip į 30 šalių. Įmonės vadovas Aurelijus Liubinas neslepia, kad plečiant verslą buvo susidurta su produkto kopijomis, todėl eksportuojančioms bendrovėms jis rekomenduoja nenumoti ranka į tinkamą prekių ženklų ir dizaino apsaugą.

nuotrauka::1 right

– Kada nusprendėte pradėti eksportą į užsienį, kurios šalys dabar yra jūsų pagrindinės kryptys?

– „Deeper“ nuo pat veiklos pradžios orientavosi į eksportą. Šiuo metu savo produktus parduodame daugiau kaip 30 šalių. Pagrindinės mūsų rinkos – JAV, Vokietija, Prancūzija, Lenkija, Pietų Korėja, Japonija ir kitos didžiosios valstybės. Taip pat daug parduodame ir Lietuvoje – tai mums didelis įvertinimas. Tiesa, šiuo metu orientuojamės ne į rinkų plėtimą, bet į savo pozicijų stiprinimą esamose –tai net sudėtingesnis etapas. Kiekviena rinka turi savas taisykles, tad reikia perprasti jos specifiką ir pritaikyti savo rinkodaros bei pardavimų strategijas būtent tai rinkai.

– Kas lėmė eksporto šalių pasirinkimą?

– Rinkų pasirinkimui didelę įtaką turi produkto paklausa – einame į tas rinkas, kur mūsų produktas turi didžiausią potencialą. Žinoma, kai kuriose rinkose įsitvirtiname lengviau, o kitose yra daugiau iššūkių, pavyzdžiui, ilgiau trunka prekių ženklo registracijos procesas. Partnerystę su didele JAV korporacija trunka užmegzti ne vienerius metus, o, pavyzdžiui, Kinijoje dar iki šiol nesame įsitvirtinę taip, kaip norėtume. Taigi, pirmiausia reikia pasirinkti aktualiausias ir didžiausią potencialą turinčias rinkas, o jau vėliau pagal pasirinktas valstybes kurti ar adaptuoti savo verslo strategiją.

– Kokius veiksmus reikėjo atlikti prieš pradedant eksportuoti produkciją?

– Konkurencija pasaulinėje rinkoje ypač nuožmi, todėl reikia iš anksto pasirūpinti savo prekių ženklo ir produkto apsauga, patentavimu. Netrukus po pirmo produkto paleidimo rinkoje atsirado „Deeper“ dizaino kopija, tad turėjome greitai reaguoti bei užtikrinti produkto apsaugą ir kitose šalyse. Yra ir daugiau iššūkių eksportuoti susiruošusioms įmonėms: rinkos tyrimas ir analizė, partnerių paieška, kultūriniai skirtumai ir konkurencinė aplinka. Tačiau manau, kad, tinkamai pasiruošę, daug Lietuvos įmonių galėtų įsitvirtinti pasaulinėse rinkose.

nuotrauka::2 left

– Minite, kad susidūrėte su kopijomis. Kokių veiksmų ėmėtės siekdami užkirsti joms kelią?

– Kai tik pradėjome viešinti „Deeper“, tuo metu dar projektą, pirmos mūsų produkto kopijos arba panašūs produktai internete pasirodė po gero pusmečio. Geriausiai padirbėjo viena Rusijos įmonė, kuriai pavyko sukurti išoriškai ir technologiškai beveik neatskiriamai panašų produktą – belaidį žuvų ieškiklį. Jie nesugebėjo nukopijuoti tik programinės ir technologinės įrangos, todėl produktai fiziškai buvo panašūs, tačiau veikimo principu ir galimybėmis labai skirtingi. Savo ruožtu mes kreipėmės į tą Rusijos įmonę informuodami, jog tai pažeidžia mūsų produkto patento teises. To pakako ir nesąžiningi veiksmai buvo sustabdyti. Išskirtinai savininko teisėms registruojame ir „Deeper“ produktų dizainą, nes sukūrėme ir kuriame unikalius rutulio formos žuvų ieškiklius, tuo metu rinkoje tokių sprendimų nebuvo.

– Kokių pamokų jus išmokė eksportas? Ką galėtumėte patarti įmonėms, susiruošusioms eksportuoti savo produkciją?

– Šiandien eksportuojame apie 97% savo produkcijos, bet iki to teko nueiti ilgą kelią, kuriame buvo ir nesėkmių, ir brangiai kainavusių pamokų. Manau, kad svarbiausia yra pasiruošimas, ambicingi tikslai ir gera strategija. Taip pat labai svarbu susidūrus su pirmosiomis nesėkmėmis nenuleisti rankų ir eiti toliau. Jeigu turėsite stiprią komandą, kuri išmanys eksporto šalių specifiškumą, tikėsite savo produktu ir sugebėsite parduoti produkto pridėtinę vertę, tuomet anksčiau ar vėliau ateis sėkmė. Labai tikiuosi ir linkiu Lietuvos verslams žvelgti plačiau ir drąsiau veikti. Šiandien kaip niekad visas pasaulis yra lengvai pasiekiamas, Lietuvoje turime reikiamas kompetencijas ir technologines galimybes, tad reikia tik ambicijų ir noro užkariauti pasaulį.

Straipsnį inicijuoja Valstybinis patentų biuras įgyvendindamas bendradarbiavimo su Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba sutartį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 10

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
11:11
Darbuotojus motyvuoja robotai Algis ir Pūkis Premium

Robotai ir darbų automatizacija dažnai įsivaizduojami kaip žmogiškosios darbo jėgos priešai. Tačiau bent jau...

Vadyba
07:05
Pesimistinis scenarijus: iki 2030 m. Lietuvoje liks 2,4 mln. gyventojų 38

Per ateinančius šešerius metus žmonių skaičius Lietuvoje gali sumažėti iki 2,5 mln. žmonių, o iki 2030 m.

Vadyba
2019.04.16
Vilniaus kino klasteris siekia užsienio dėmesio Baltijos regionui Verslo tribūna

Kartu su „Kino pavasariu“ neseniai praūžė ir svarbiausias metų kino industrijos renginys Lietuvoje „Meeting...

Paslaugos
2019.04.16
Kaip išlikti įsitraukus į savo darbą

Darbuotojo įsitraukimas – naudingas ne tik jį samdančiai įmonei, bet ir pačiam darbuotojui. Naujas tyrimas...

Vadyba
2019.04.15
Kai liežuvis tampa CEO priešu – įmonei tai gali brangiai kainuoti

Kartais nereikšminga frazė gali sukelti sumaištį, ypač jei tą frazę ištarė vadovas. Vadybos specialistai...

Vadyba
2019.04.14
Dėl prastos komunikacijos darbuotojai nori mesti darbą 2

Vidinė komunikacija – svarbus įmonės sėkmės veiksnys. Jis ne tik daro įtaką bendrovės finansiniams...

Vadyba
2019.04.13
Kokia „Amazon“ įkūrėjo J. Bezoso metinė alga 9

Jeffo Bezoso, JAV prekybos milžinės „Amazon“ įkūrėjo ir turtingiausio pasaulio žmogaus, darbo užmokestis...

Vadyba
2019.04.13
Kaip „Danske Bank“ darbuotojų mokymo trukmę sumažino 5 kartus Premium 12

Standartizuoti veiklos procesai įmonėje padeda darbuotojams taupyti laiką bei įgalina juos dirbti...

Vadyba
2019.04.12
Teatras ir verslas: ko iš režisierių gali išmokti vadovai? Verslo tribūna

Teatras ir verslas yra panašūs tuo, kad tiek spektaklio premjerą, tiek verslo projektų sėkmę nulemia stipri...

Rinkodara
2019.04.11
Kaip „Air Asia“ CEO 0,26 USD vertės bendrovę išaugino iki milijardinio verslo 1

Sėkmingam vadovui svarbu ne tik mokėti keistis pačiam, bet ir gebėti suburti gabių specialistų komandą,...

Vadyba
2019.04.11
Paskirta nauja švietimo, mokslo ir sporto viceministrė 1

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje darbą pradėjo nauja viceministrė Kornelija Tiesnesytė, kuruojanti...

Vadyba
2019.04.11
Ateities profesijai specialistų reikia jau dabar Verslo tribūna

Nors praėjusiame dešimtmetyje mobilusis telefonas tebuvo daiktas paskambinti anksti ryte ar vėlai vakare, kai...

Ateities miestas
2019.04.11
Pamatyti, kad darbuotojas išeis, galima prieš 9 mėnesius 5

Pirmieji ženklai, signalizuojantys apie kolektyvo nario būsimą pabėgimą iš įmonės, matyti likus 9 mėnesiams...

Vadyba
2019.04.10
Darbas ne biure – nauja norma, su kuria darbdaviai turi susitaikyti

Galimybė dirbti nebūtinai biure yra nauja norma tarp darbuotojų. Be to, renkantis darbovietę vis didesniu...

Vadyba
2019.04.09
Vadovės ambicija: LRT – patraukliausias darbdavys Premium 11

„Tiek daug ir taip intensyviai gyvenime dar nedirbau“, — prisipažįsta Monika Garbačiauskaitė-Budrienė, metus...

Vadyba
2019.04.09
E. Musko atleistą vadovą pasamdė J. Bezosas 3

Geri vadovai be darbo nebūna, ko gero, taip būtų galima apibūdinti Jeffo Bezoso, „Amazon“ įkūrėjo, sprendimą...

Vadyba
2019.04.08
Grįžtamasis ryšys veikia, kai vadovas supranta tokios praktikos svarbą Premium

Efektyvus grįžtamasis ryšys gali būti darbuotojų ugdymo, skatinimo bei motyvacijos didinimo priemonė. Kad...

Vadyba
2019.04.08
Mentorių turėti nori, bet ne visiems pavyksta tokį sutikti

Tinkamas mentorius gali padėti darbuotojui greičiau tobulėti. Bėda ta, kad toli gražu ne visiems pavyksta...

Vadyba
2019.04.07
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: gražesnių skelbimų nepakanka 4

Susidaro įspūdis, kad patrauklaus darbdavio įvaizdis (angl. employer branding), paskutiniu metu yra...

Rinkodara
2019.04.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau