Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su švietimu, siūlo paprastą receptą: pirmiausia reikia keisti požiūrį.
Mokytojams kantrybė trūko. Bet jie nepraranda vilties, kad padėtį pavyks pakeisti. Antraip nestreikuotų. Vis dėlto nemaža dalis mokytojų nuo šių mokslo metų pradžios, kai pasikeitė apmokėjimo sistema, jau padėjo vadovybei ant stalo prašymus atleisti iš darbo.
Kai kurie kritikai teigia, kad mokytojai tegul tik nevaro dievo į medį, nes yra daugybė darbuotojų, kurie uždirba gerokai mažiau. Bet pasipiktinimą viešai reiškiantys mokytojai nori ne tik teisingesnės apmokėjimo sistemos, bet kitokio požiūrio į juos.
Kiek teko kalbėtis su mūsų pedagogėmis, jas labiausiai skaudina valdžios požiūris, nes mokytojo profesija yra nuvertinta. O kai taip į juos žiūrima, kertama per pačių mokytojų savivertę, jie mažiau pasitiki savimi, sako Vaida Zibalytė, UAB Menar steigėja, direktorė.
Menar akademijoje, kuri skatina vaikų gebėjimą skaičiuoti ir lavina mąstymą, dirba 20 pedagogų. Visi jie anksčiau yra dirbę įprastose mokyklose.
Kai mokytojai pradeda dirbti pas mus, nustemba, kad pasijaučia laisvi, išvaduoti nuo formalumų, kurie nėra reikalingi ir tik apsunkina darbą, pavyzdžiui, pamokų planų rašymo ir pan. Taip pat mes apmokame seminarus, stažuotes, skatiname mokytojus tobulėti. Aš jau nekalbu apie būtinas darbo priemones, tarkim, nešiojamąjį kompiuterį, laminatorių, spalvotą popierių, pieštukus visa tai parūpiname mes, kad mokytojai tik galėtų ateiti ir dirbti savo darbą, o nesijaustų biurokratinių taisyklių įkaitais ar turėtų sukti galvą, kur gauti to ar ano, aiškina p. Zibalytė.
Atbaido stagnacija
Kad švietimo sistemą reikia keisti iš esmės, pritaria ir Mindaugas Daraškevičius, UAB Lyderystės ugdymo centro direktorius. Įmonė valdo 3 MiniBoss Business School mokyklas, kuriose ugdomas vaikų verslumas. Vaikai mokosi vis naujų dalykų, pavyzdžiui, lyderystės, dirbti komandoje, ekonomikos, rinkodaros, projektų valdymo ir verslumo pagrindų.
Užsiėmimus čia veda tiek įmonės darbuotojai, tiek verslo atstovai.
Tai, kad verslininkai nenori skirti laiko švietimui, yra mitas. Jie nenori eiti į tas mokyklas, kur yra stagnacija. O išgirdę apie mūsų formatą, daugelis įmonių vadovų ar specialistų mielai sutinka ateiti ir pasidalyti patirtimi, sako p. Daraškevičius.
Taigi, jei bus atsikratoma dogmų ir sustabarėjusio požiūrio, kad vaikus reikia mokyti taip, kaip švietimo sistema yra pripratusi, o ne taip, kaip mokiniams geriau, mokytojo profesija atgaus autoritetą, o pedagogams neteks streikuoti reikalaujant to, kas jiems priklauso.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Vadyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti