Įmonės pelną augina ir užkandžiai darbuotojams

Vis dažniau darbuotojus bendrovės vilioja ne vien konkurencingu atlygiu, bet ir papildomomis naudomis vieni darbdaviai suteikia daugiau atostogų, kiti galimybę dirbi iš namų, treti pasirūpina skiepais. Silicio slėnio technologijų kompanijos išpopuliarino dar vieną metodiką, padedančią išlaikyti talentingus darbuotojus tokios korporacijos kaip Facebook, Twitter Dropbox, LinkedIn ar Google siūlo nemokamus pietus arba užkandžius.
Kompanijos Glassdoor atliktos apklausos duomenimis, jaunesnius darbuotojus darbdavio teikiamos papildomos naudos likti įmonėje gundo kur kas labiau už didesnį atlyginimą. Tokiam teiginiui pritaria 89% 18-34 m. amžiaus ir 84% 35-44 m. amžiaus apklausoje dalyvavusių specialistų.
Populiaru ir Lietuvoje
Rytis Gureckas, UAB UHB Food, kuriai priklauso riešutus, džiovintus vaisius, bei įvairias kitas bakalėjos prekes internetu siūlanti el. parduotuvė www.riesutaijums.lt, vadovas, pasakoja, kad pastaraisiais metais tokia tendencija matoma ir Lietuvoje.
Didžioji dalis mūsų pirkėjų individualūs asmenys, kurie pirmą kartą apsilanko elektroninėje parduotuvėje, pamėgina užsisakyti mūsų siūlomos produkcijos ir tampa nuolatiniais klientais. Tačiau pastaruoju metu pastebime, kad vis dažniau pirkėjais tampa įmonės. Nieko nestebina, kad bankai ar kitos tiesiogiai su klientais dirbančios bendrovės šventiškai supakuotų užkandžių jiems dovanoja Kalėdų proga. Tačiau ryškėja tendencija, kad vis daugiau įmonių mūsų produkcijos įsigyja vidiniam vartojimui, t. y. riešutais, džiovintais vaisiais, valgomosiomis sėklomis nemokamai vaišina savo darbuotojus, pasakoja R. Gureckas.
Sparčiai plečiasi
UAB UHB Food direktorius, pasakoja, kad dar neseniai daug ką baugino mintis maisto produktus užsakyti internetu, tačiau Riešutai Jums tinklalapiui sekasi dėl vienos paprastos priežasties: daugumą produktų jie atsiveža patys, todėl gali pasiūlyti kokybiškesnę produkciją už labiau prieinamą kainą.
Nors tinklalapis veikia tik pusantrų metų, vartotojai jau parodė mums pasitikėjimą, todėl šiuo metu šalia dabartinių patalpų Širvintų rajone statome 1.000 kv. m. sandėlį, kuriame fasuosime ir atrinksime produkciją, planus atskleidžia įmonės vadovas.
Taip pat planuojama dvigubinti asortimentą, siūlyti dar daugiau bakalėjos prekių.
Riešutai Jums kūrėme įkvėpti idėjos, kad tai bus elektroninė parduotuvė, kurios patys visuomet ieškojome. Mums svarbu plati pasiūla, nepriekaištinga kokybė bei patrauklios kainos, o jas galime siūlyti todėl, kad didelę dalį parduodamos produkcijos importuojame patys. Suprantama, kai potencialūs pirkėjai užsuka apsidairyti, juos pirmiausia suvilioja kaina. Pavyzdžiui, migdolų riešutų, kurie didžiuosiuose prekybos tinkuose kainuoja 18-19 Eur/kg, mes galima pasiūlyti už 12 Eur/kg. O po pirmojo užsakymo antras ir trečias užsakymai būna dėl to, kad kokybė mums svarbi tiek pat, kiek kaina, dėsto R. Gureckas,
Geriau už pinigus
Riešutai Jums el. parduotuvė www.riekstijums.lv taip pat jau veikia ir Latvijoje, o sausio mėnesį startuos Estijoje. Pasak, R. Gurecko, įmonė tikisi, kaimyninių šalių rinkose taip pat sulaukti panašaus pirkėjų pasiskirstymo: planuojama, kad didžioji dalis vartotojų bus namų ūkiai, tačiau augs ir įmonių, užsakančių užkandžius savo darbuotojams, skaičius.
Tą patvirtina tarptautiniai tyrimai. Pavyzdžiui, tinklalapyje Talent Culture apie žmogiškuosius išteklius rašanti specialistė Meghan M. Biro, teigia, kad darbuotojų moralę geriausiai kelia tokia darbdavio siūloma pridėtinė vertė, kuri, visų pirma, mažina stresą.
Nemokamų užkandžių naudą suvokia ne visi darbdaviai, pavyzdžiui, JAV juos darbuotojams siūlo tik 22% bendrovių. Maisto produktus į namus pristatanti kompanija Peapod yra atlikusi apklausą, kurioje teigiama, kad tuomet, kai darbo vietoje siūloma nemokamų užkandžių, darbuotojų laimės faktorius ūgteli net vienuolika procentų nuo 56% iki 67%. Didžiosios šių dienų korporacijos tą supranta ir, visų pirma, siūlo daug sveikų užkandžių, rašo p Biro. Dažniausiai darbuotojai praalksta apie 15.00 val. Paklauskite savęs, kas geriau: kad jie nužingsniuos iki virtuvėlės, ir, laukdami, kol užvirs kava, sugrauš saujelę riešutų ar, kad trumpam išbėgs ieškoti degalų skrandžiui į parduotuvę. Taip sutrumpėja ir pertraukėlių laikas: penkiolika minučių nevirsta trisdešimčia.
Skatina kūrybiškumą
Sklinda kalbos, kad Google biuruose taikoma nerašyta taisyklė: artimiausia vieta, kur galima gauti maisto, nuo darbuotojo negali būti nutolusi daugiau kaip 45 m.
Vis dėlto, gali kilti klausimas, kas iš to pačiai bendrovei? BBC į šį klausimą yra atsakęs Danas Cobley, buvęs Google vadovas Jungtinei Karalystei ir Airijai. Pasak jo, bendrovės kavinės ir valgyklos specialiai veikia taip, kad jose nuolat susidarytų tam tikro ilgio eilės.
Laukdami eilėje darbuotojai pabendrauja su kitais laukiančiaisiais. Taip užsimezga glaudesnės pažintys ir nereikšmingi pokalbiai laukiant maisto gali virsti kūrybiškomis diskusijomis, pasakojo p Cobley.
Užkandžių baro idėja
Toms įmonėms, kurios norėtų palepinti darbuotojus nemokamais užkandžiais, bet nežino, nuo ko pradėti, R. Gureckas siūlo paprastą variantą.
Galima įrengti užkandžių barą, panašų į salotų barus parduotuvėse, kur darbuotojai galėtų susikurti savo užkandžių rinkinį iš siūlomų džiovintų vaisių, riešutų, sėklų, visaverčių dribsnių, siūlo pašnekovas.
FOTOGALERIJA Įmonės pelną augina ir užkandžiai darbuotojams (13 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Vadyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti