Verslo procesų valdymas: atsakymai į šiandienos iššūkius

Publikuota: 2018-12-03
Vilma Nasteckienė, ISM Vadovų magistrantūros valdymo Verslo procesų modulio vadovė.
Vilma Nasteckienė, ISM Vadovų magistrantūros valdymo Verslo procesų modulio vadovė.

Vilma Nasteckienė, ISM Vadovų magistrantūros valdymo Verslo procesų modulio vadovė, holistinės „LEAN“ vadybos trenerė atskleidžia, kad net dešimtmečius savo verslą plėtojantys jo savininkai, nusprendę tobulėti šiame modulyje, dažnai patiria didelių atradimų džiaugsmą. Su ja aiškinamės, ko šiame Verslo procesų modulyje mokomasi.

Ką potencialūs jūsų modulio dalyviai turėtų sužinoti, kad pasakytų: „10 metų versle, bet to dar turiu mokytis ir mokytis“?

Pradėsiu Edvardo Demingo, vieno žymiausių kokybės vadybos specialisto, kurio vadovavimo teorijos yra pagrįstos kokybės ieškojimu per darbuotojo žinias kaip kapitalą, citata: jei negali apibūdinti to kaip proceso, reiškia, nežinai, ką darai. Čia visas grožis ir atsiskleidžia. Pastebiu, kad pokalbiuose su modulio dalyviais išsiskiria dvi stovyklos – visiškai tokios pat kaip ir akademiniame, verslo pasauliuose – vieni linkę verslo procesų valdymą matyti kaip techninį problemos sprendimą, kiti – kaip sisteminį vadybos metodą, jungiantį organizaciją su klientu ir veikiantį ne tik organizacijos ribose, bet ir už jų. Tiems, kurie suvokia kaip techninį įrankį, bet yra juo nusivylę, čia atsiskleis platesni valdymo procesai. Tie, kurie verslo procesų valdymą suvokia kaip sisteminį metodą, čia aprėps platesnį šio metodo sudedamųjų dalių spektrą.

Ar yra vadovų, ateinančių mokytis dar ne visai supratusių arba net nežinančių, kas yra verslo procesų valdymas?

Yra ir nieko keisto. Dažnai modulyje nori tobulėti mažų ir vidutinių įmonių, kurios pradėjo smarkiai augti, savininkai. Kai įmonė maža, procesai persipynę, viskas vyksta savaime, t. y. „pats groju, pats dainuoju“. Savininkai turi tikslą, žino, kuo klientai gyvena, kaip iki juos pasiekti, uždirbti ir sukurti jiems vertę. Kai įmonė auga, savininkas natūraliai nutolsta nuo kliento, nors verslo idėja lieka ta pati, bet daugėja rankų ir grandžių, todėl galima teigti, kad ir pati įmonė nutolsta.

Modulis leidžia suprasti, kaip veikia organizacija, vadybos procesai, kodėl žmonės, pavyzdžiui, tarpusavyje nesutaria ir konkuruoja – gal dėl to, kad įmonė skatina savo motyvacinėmis sistemomis, o gal ne taip formuluojami tikslai. Vadovams padedame pasižiūrėti į savo organizaciją iš šalies. Jie į įmonę parsineša žinių, turi galimybę jas praktiškai pritaikyti ir pasiekti gerų rezultatų.

Beje, naujajame sezone, nuo pavasario, bus ir naujovių. Verslo procesų valdymas yra komandinis žaidimas, taigi bus keliami klausimai, koks vadovo vaidmuo, kaip įtraukti žmones, kaip nugalėti pasipriešinimą. Atsižvelgdamos į tai, ISM ir UAB IMPROVEMENT komandos sutarė bendradarbiauti. Taigi kitąmet praktikuosime „LEAN“ lyderystę ir vadovo-trenerio vaidmenį. Tikiuosi, kad dalyviai gaus dar daugiau atsakymų, nes valdant verslo procesus persipina žmonės, sistemos, technologijos ir vadovų kuriama aplinka.

Kokios disciplinos, temos nagrinėjamos Verslo procesų valdymo modulyje? Ar jos naudingesnės ilgiau veikiantiems verslams, ar ir šiandienos startuoliams?

Sisteminis vadybos metodas leidžia įgyvendinti strategiją, taigi modulis apima klausimus nuo strategijos planavimo iki strategijos įgyvendinimo – ką daryti, kad strategija būtų užtikrinta. Dalyviai čia geba pamatyti savo organizaciją platesniu spektru – kokie procesai jungia organizaciją, klientą ir visuomenę, kaip sukuriamas verslo modelis.

Ar šis modulis naudingas startuoliams? Inovacijos juk irgi procesas. Analizuojame verslo kūrimą per procesus – inovacijos, strategija, o toliau, pasirinkę „LEAN“, neriame į vieną populiariausių veiklos tobulinimo metodų. Tiesa, nesvarbu, kurį metodą pasirinktume, nagrinėjame jį sistemiškai – kaip rasti tobulintinas vietas, įtraukti žmones į procesų tobulinimą, tuos patobulinimus įgyvendinti, prižiūrėti procesus. Modulis apima ir naujausias tendencijas – automatizavimą, dirbtinį intelektą ir viso šito įtraukimą į procesų valdymą. Taigi, nesvarbu, verslas sukurtas prieš dešimtmetį, vakar ar dar tik planuojamas kurti, visi modulio dalyviai randa atsakymus į jiems rūpimus klausimus apie verslo procesus ir jų valdymą.

Ar modulio dalyviai problemas nagrinėja tik teoriniame lygmenyje, ar gauna ir praktinių žinių?

Teorinė dalis derinama su praktine, dalyviai turi mokomąsias išvykas į pažangiausias įmones, kur gali pamatyti, kaip taikomi vieni ar kiti metodai, gali juos panagrinėti iš arčiau, išbandyti, atlikti užduočių. Besimokant rašomas tiriamasis darbas, kurio metu dalyviai ne tik kuria, bet ir tobulina verslo procesus, pristato juos kolegoms ir džiaugiasi rezultatais. Į modulį ateinantys vadovai ir turintys galimybę pasikviesti bendramokslius į savo įmonę, vienareikšmiai laimi daugiausia, nes išsivaduoja iš savo „kokono“ ir su kolegų pagalba randa nuostabių sprendimų.

Tiriamųjų darbų metu analizuojamos tikros problemos. Pirmą dieną dalyviai sugrupuojami po tris, imasi vieno iš trijų kolegų problemos ir kartu ją studijuoja. Po to, kai problema išnagrinėjama ir randamas sprendimas, tenka išgirsti: „nunešė stogą“, „pakeitė mano gyvenimą“, „supratau, kad viską reikia daryti visai kitaip“ – patiriamas didelių atradimų džiaugsmas.

Puikiai prisimenu vienos didelės įmonės personalo vadovo atvejį. Tai buvo ne visai tipinis modulio dalyvis, kuris norėjo sukurti ir tobulinti tokį komunikacijos procesą, kurio metu vadovybės sprendimai pasiektų darbuotojus ir būtų veiksmingi. Buvo atliktas puikus tiriamasis darbas, sulaukęs didelio mūsų dalyvių įsitraukimo ir gerų rezultatų įmonėje.

Praėjusį pavasarį vienos įmonės, pritaikiusios automatizavimo ir technologijų žinias, dalyvis suprato, kad komunikacija stringa, ypač komplikuotas bendravimas su klientais ir darbuotojais. Jie pritaikė technologinius sprendimus ir problemą išsprendė.

Kadangi modulio dalyvių įvairovė plati – nuo teatro iki gamybos ar finansų vadovų, – todėl problemų bei jų sprendimų atrandama įvairių.

Priėmimas į Vadovų magistrantūros 2019 m. pavasario semestrą jau prasidėjo. Kviečiame teikti dokumentus https://my.ism.lt

Gruodžio 11 d. kviečiame apsilankyti ISM Vadovų magistrantūros Verslo procesų valdymo modulio dirbtuvėse, registracija: https://www.ism.lt/node/6392

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 
Susirgusių lietuvių pajamos nukenčia mažiausiai Baltijos šalyse  3

Susirgę ir savaitę negalėdami dirbti Lietuvos gyventojai patirtų mažiausių finansinių praradimų, lyginant su...

Vadyba
2019.04.18
„Auga group“ dovana darbuotojams – akcijos 6

Lietuvos ekologiškų produktų gamintoja „Auga group“ savo valdomų įmonių darbuotojams paskirstys 2,55 mln.

Rinkos
2019.04.18
„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 14

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
2019.04.17
Darbuotojus motyvuoja robotai Algis ir Pūkis Premium

Robotai ir darbų automatizacija dažnai įsivaizduojami kaip žmogiškosios darbo jėgos priešai. Tačiau bent jau...

Vadyba
2019.04.17
Pesimistinis scenarijus: iki 2030 m. Lietuvoje liks 2,4 mln. gyventojų 40

Per ateinančius šešerius metus žmonių skaičius Lietuvoje gali sumažėti iki 2,5 mln. žmonių, o iki 2030 m.

Vadyba
2019.04.16
Vilniaus kino klasteris siekia užsienio dėmesio Baltijos regionui Verslo tribūna

Kartu su „Kino pavasariu“ neseniai praūžė ir svarbiausias metų kino industrijos renginys Lietuvoje „Meeting...

Paslaugos
2019.04.16
Kaip išlikti įsitraukus į savo darbą

Darbuotojo įsitraukimas – naudingas ne tik jį samdančiai įmonei, bet ir pačiam darbuotojui. Naujas tyrimas...

Vadyba
2019.04.15
Kai liežuvis tampa CEO priešu – įmonei tai gali brangiai kainuoti

Kartais nereikšminga frazė gali sukelti sumaištį, ypač jei tą frazę ištarė vadovas. Vadybos specialistai...

Vadyba
2019.04.14
Dėl prastos komunikacijos darbuotojai nori mesti darbą 2

Vidinė komunikacija – svarbus įmonės sėkmės veiksnys. Jis ne tik daro įtaką bendrovės finansiniams...

Vadyba
2019.04.13
Kokia „Amazon“ įkūrėjo J. Bezoso metinė alga 9

Jeffo Bezoso, JAV prekybos milžinės „Amazon“ įkūrėjo ir turtingiausio pasaulio žmogaus, darbo užmokestis...

Vadyba
2019.04.13
Kaip „Danske Bank“ darbuotojų mokymo trukmę sumažino 5 kartus Premium 12

Standartizuoti veiklos procesai įmonėje padeda darbuotojams taupyti laiką bei įgalina juos dirbti...

Vadyba
2019.04.12
Teatras ir verslas: ko iš režisierių gali išmokti vadovai? Verslo tribūna

Teatras ir verslas yra panašūs tuo, kad tiek spektaklio premjerą, tiek verslo projektų sėkmę nulemia stipri...

Rinkodara
2019.04.11
Kaip „Air Asia“ CEO 0,26 USD vertės bendrovę išaugino iki milijardinio verslo 1

Sėkmingam vadovui svarbu ne tik mokėti keistis pačiam, bet ir gebėti suburti gabių specialistų komandą,...

Vadyba
2019.04.11
Paskirta nauja švietimo, mokslo ir sporto viceministrė 1

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje darbą pradėjo nauja viceministrė Kornelija Tiesnesytė, kuruojanti...

Vadyba
2019.04.11
Ateities profesijai specialistų reikia jau dabar Verslo tribūna

Nors praėjusiame dešimtmetyje mobilusis telefonas tebuvo daiktas paskambinti anksti ryte ar vėlai vakare, kai...

Ateities miestas
2019.04.11
Pamatyti, kad darbuotojas išeis, galima prieš 9 mėnesius 5

Pirmieji ženklai, signalizuojantys apie kolektyvo nario būsimą pabėgimą iš įmonės, matyti likus 9 mėnesiams...

Vadyba
2019.04.10
Darbas ne biure – nauja norma, su kuria darbdaviai turi susitaikyti

Galimybė dirbti nebūtinai biure yra nauja norma tarp darbuotojų. Be to, renkantis darbovietę vis didesniu...

Vadyba
2019.04.09
Vadovės ambicija: LRT – patraukliausias darbdavys Premium 11

„Tiek daug ir taip intensyviai gyvenime dar nedirbau“, — prisipažįsta Monika Garbačiauskaitė-Budrienė, metus...

Vadyba
2019.04.09
E. Musko atleistą vadovą pasamdė J. Bezosas 3

Geri vadovai be darbo nebūna, ko gero, taip būtų galima apibūdinti Jeffo Bezoso, „Amazon“ įkūrėjo, sprendimą...

Vadyba
2019.04.08
Grįžtamasis ryšys veikia, kai vadovas supranta tokios praktikos svarbą Premium

Efektyvus grįžtamasis ryšys gali būti darbuotojų ugdymo, skatinimo bei motyvacijos didinimo priemonė. Kad...

Vadyba
2019.04.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau