A. Tapinas: „Laisvės piknikas turėjo nepasisekti“

Tarp sėkmingų socialinių iniciatyvų ir lyderiaujančio verslo kartais yra daugiau bendro nei gali atrodyti. Pasisekimą abiejose srityse neretai nulemia tikėjimas beprotiška idėja.
Taip renginyje Tele2 Verslo Akseleratorius: Lyderystė teigė Andrius Tapinas, žurnalistas, rašytojas, festivalio Laisvės piknikas iniciatorius ir Laisvės TV įkūrėjas.
Šiandien stipriausi prekių ženklai praeityje dažniausiai buvo tiesog drąsiausi. Tai reiškia, kad iš pažiūros beprotiškos, finansinės naudos iš pat pradžių nežadančios idėjos gali tapti labai sėkmingomis. Svarbiausia, nenustoti tikėti, kai visi kiti sukioja pirštą prie smilkinio, sakė A. Tapinas.
Idėja, tapusi fenomenu
Beprotiška mintis surengti festivalį Laisvės piknikas Andriui Tapinui 2016 metais kilo spontaniškai, kuomet jam buvo sutrukdyta surengti susitikimą su Kauno rajono bendruomene.
Tikėjome laisvės idėja, todėl susitikimą nusprendėme surengti tiesiog ant pievutės. Tada dar tikrai nenutuokėme, kad jis pavirs milžinišku renginiu. Tačiau sulaukėme neįtikėtino palaikymo iš muzikantų, organizatorių, bendruomenių, žaibiškai susibūrė savanorių komanda ir vieną akimirką supratome, kad rengiame nebe pasisėdėjimą, o tikrą festivalį, pasakojo A. Tapinas.
Festivalio iniciatoriaus teigimu, nepaisant didžiulio palaikymo, pagal visas taisykles toks renginys turėjo nepasisekti.
Laiko pasiruošti turėjome vos 17 dienų, festivalis vyko savaitės viduryje, kažkur Kauno rajone, jame nebuvo alkoholio, o žinios apie festivalį buvo skleidžiamos tik socialiniuose tinkluose viešųjų ryšių specialistai tikrai turėjo prie ko prikibti, sakė A. Tapinas.
Tačiau pirmasis Laisvės piknikas vis tik virto mases pritraukusiu renginiu, subūrė apie 10 000 žmonių, o jame lankėsi žinomi Lietuvos atlikėjai, visuomenininkai ir prezidentė Dalia Grybauskaitė.
O kas toliau?
Kaip protestas suorganizuotas festivalis galėjo ir likti vienkartiniu 2016-ųjų įvykiu, tačiau po metų jis sutraukė dvigubai daugiau lankytojų, o šią vasarą išsiplėtė dar labiau.
Pirmasis festivalis parodė, jog žmonėms reikia erdvės ir progos pilietinei diskusijai, todėl nusprendėme festivalį organizuoti toliau. Tačiau turėjome atsakyti sau, koks ateityje jis bus juk negalėjome dirbtinai tęsti maišto temos, reikėjo keisti žanrą. Taip Laisvės piknikas tapo skirtas pokalbiams apie valstybę, pasakojo A. Tapinas.
Pasak iniciatoriaus, antrasis festivalis sulaukė nemažai kritikos esą renginyje neliko protesto idėjos. Kai kam kliuvo ir naujasis renginio šūkis #ValstybėEsuAš, vieniems priminęs Liudviko XIV absoliutizmą, kitiems neįtikęs dėl vienaskaita, o ne daugiskaita naudojamo įvardžio.
Čia ir vėl galiu įžvelgti paralelę su verslu jei sekasi labai gerai, reiškia, atėjo laikas kažką keisti. Pasiekus sėkmę, negalima tikėtis, jog ji tęsis amžinai. Nuolatine lyderio dilema turėtų būti, kaip toliau išlaikyti aktualumą ir nesvarbu, ar kalbame apie pilietinį festivalį, ar verslo paslaugą, sakė A. Tapinas.
Be A. Tapino, verslo bendruomenei skirtame renginyje Tele2 Verslo Akseleratorius: Lyderystė savo pranešimus taip pat skaitė Deeper įkūrėjas A. Liubinas ir Tele2 generalinis direktorius P. Masiulis.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Vadyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti