Patirtis: geriau mokytis iš svetimų klaidų būti priklausomam nuo užsakovo
FOTOGALERIJA Bigso (16 nuotr.)
Pasakoti sėkmės istoriją yra smagu, tačiau kiekvienas verslo įkūrėjas neišvengia klaidų. Tik vieni apie jas kalbėti nėra linkę, kiti nebijo atvirai pasidalinti savo patirtimi, juolab, kad kad iš kiekvienos klaidos yra pasimokoma, nesvarbu, kad už tą pamoką tenka sumokėti brangiai.
Dažniausiai klystama verslo pradžioje, tačiau tai nereiškia, kad esminė klaida nebus padaryta po kelių ar keliolikos metų sėkmingos veiklos. Kur dažniausiai suklumpa verslininkai?
Gazelės kalbinti verslo įkūrėjai ar įmonės vadovai sako, kad dažniausiai teko suklysti atsirenkant darbuotojus, planuojant plėtrą arba pradėjus eksportuoti. Tačiau yra dar viena klaidų kategorija pernelyg didelis pasitikėjimas užsakovu. Ir ypač tada, kai tas užsakovas yra be galo geras, bet vienas.
Dėl to nudegė ne viena įmonė. Pavyzdžiui, prieš ketverius metus nepavydėtinoje padėtyje buvo atsidūrusi kartono dėžutes gaminanti UAB Šiaulių Bigso.
2014 m. pabaigoje IKEA, nusprendusi, kad daugelį metų įmonėje gamintas produktas atgyveno, nutraukė užsakymus.
Mes atsikąsdavome vis didesnį kąsnį IKEA pardavimų ir vienąkart buvo pasiekta riba IKEA pakeitė didžiąją dalį visų gaminių. Tai, ką gaminome anksčiau, jai nebetiko, yra kalbėjęs Povilas Sluckus, Šiaulių Bigso gamyklos vadovas.
Tuomet teko spręsti arba uždaryti dvi turimas gamyklas, arba persitvarkyti. Bigso ėmė ieškoti naujų tiekėjų, diegė naujas technologijas, apmokė žmones ir pradėjo gaminti naujus produktus.
Po poros sudėtingų metų Bigso pernai grįžo į stabilaus augimo kelią. Dabar vadovai akcentuoja, kad ramybės būseną reikia užmiršti rinka reikli ir norint joje išsilaikyti bei augti, gamintojas turi būti greitas, lankstus ir taupus.
Panašų sukrėtimą išgyveno šios dienos Gazelės pašnekovai Inga ir Sigitas Tribuišiai, Panevėžio UAB Burbuliukas ir Co bendraturčiai. Svarbi panevėžiečių eksporto rinka buvo Rusija, tačiau ten buvę stambūs klientai ėmė ieškoti naujų jonizatorių gamintojų, tad Burbuliukas ir Co, kurios eksportas sudaro 98% produkcijos, pajuto, ką verslui reiškia priklausyti nuo kelių stambių užsakovų. Šiuo metu įmonė atrado naujų užsakovų Vakarų Europoje, tačiau įspūdingus apyvartos skaičius, kuriais didžiavosi prieš keletą metų, kuriam laikui teko pamiršti.
Daugiau nepagražintų verslo istorijų iš pirmų lūpų galima išgirsti Gazelės konferencijose. Artimiausia vyks jau rytoj Panevėžyje.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Vadyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti