Mitą, kad dirbti gamybinėje įmonėje neįdomu, griauna SBA jaunimo konferencija

Publikuota: 2018-05-14

Šiandien darbas gamyboje labiau susijęs su programavimu ir technologijomis, nei su plaktukais ar grąžtais, tačiau senasis stereotipas vis dar gajus. Norėdamos paneigti šį mitą ir sudominti jaunus žmones, įmonės sugalvoja ir originalių būdų. Balandžio mėn. koncernas SBA į pirmą kartą organizuotą jaunimo konferenciją „(Re)Invent“ subūrė ne tik grupės įmonėse dirbančius jaunosios kartos atstovus, bet ir gamybines profesijas universitete studijuojančius jaunuolius. Renginys pranoko visus lūkesčius – dalyviai negailėjo puikių atsiliepimų, o organizatoriai džiaugėsi galimybe ne tik iš arčiau pažinti jaunimą, bet ir prisistatyti būsimiems darbo rinkos dalyviams.

Pasidalinti patirtimi apie renginio jaunimui organizavimą sutiko SBA koncerno personalo direktorė Lina Makarskienė, ugdymo vadovė Giedrė Dauguvietytė, personalo vadybininkė Enrika Ibėnaitė ir Organizacinės kultūros vystymo vadovas Tadas Jackus.

nuotrauka::4 left

Kaip kilo mintis surengti konferenciją ir kodėl – jaunimui?

Lina: kaip ir dauguma Lietuvos įmonių, susiduriame su kvalifikuotų specialistų trūkumu: gamybinių profesijų prestižas menksta, jaunimas dažnai renkasi emigraciją. Galvodami apie ateitį, nusprendėme kompleksiškai pasižiūrėti į šį iššūkį: suburti įvairiose SBA grupės įmonėse dirbančius jaunus žmones, suteikti jiems galimybę pabendrauti vieni su kitais ir koncerno vadovais, pasijusti didelės bendruomenės dalimi. O kartu pakviesti ir studentus, kurie šiandien dar tik ruošiasi profesiniam keliui. Ir vieniems, ir kitiems parodyti mūsų verslo mastą: SBA grupė jungia 30 gamybinių, investicijų valdymo ir nekilnojamo turto įmonių, taigi iniciatyvūs ir norintys augti žmonės čia turi puikiausias galimybes išbandyti savo jėgas įvairiausiose srityse. Norėjome suteikti jaunimui impulsą veikti, būti aktyviems, tikėti savimi ir ryžtis iššūkiams – juk dabar geriausi jų metai! Iš atsiliepimų matome, kad daugumai šis renginys tarsi atvėrė akis: jauni žmonės pamatė, kiek daug perspektyvų slypi grupės viduje, suprato turintys dešimtis bendraminčių kitose grupės įmonėse ir pajuto, kad koncernui jie išties rūpi. Toks ir buvo šios konferencijos tikslas.  

nuotrauka::3 right

Giedrė: Jaunimas – ta tikslinė grupė, su kuria reikia dirbti kitaip. Pasaulyje jau seniai nebešnekama apie karjerą kaip lipimą laiptais. Karjerą jaunoji karta suvokia per naujų įgūdžių, kompetencijų, gebėjimų, patirčių įgijimą, lankstumą. Todėl ir konferencija buvo skirta šios kartos atstovams – nusibrėžėme simbolinę 30 metų ribą. Jau keletą metų turime stažuotojų programą jauniems žmonėms, kuriems SBA – pirmoji darbo vieta. Organizacija didelė, darbo patirties nėra, streso daug, tad programa skirta saugiam ir efektyviam įsiliejimui į įmonę. Per pusę metų dalyviai susipažįsta su visais įmonės padaliniais, lankosi kitose grupės įmonėse. Kita – jaunųjų lyderių programa – skirta aktyviems, smalsiems, savęs ieškantiems jaunuoliams. Ji leidžia išbandyti save įvairiuose amplua ir pasitikrinti, kuris kelias – vadovo, lyderio ar stipraus savo srities specialisto – jiems artimesnis. Konferencija yra tarsi šių dviejų programų tąsa, bendras viso perspektyvaus SBA jaunimo susitikimas. Kartu tai – ir naujos bendruomenės pradžia. Renginio metu iš skirtingų įmonių atvykę jaunuoliai ne tik susipažino, bet ir spėjo susidraugauti.

Kokios reakcijos sulaukėte iš studentų? Ar jaučiate susidomėjimą?

Enrika: su Vilniaus Gedimino technikos universitetu (VGTU), Kauno technologijų universitetu (KTU), Klaipėdos universitetu (KU) ir kitais bendradarbiaujame nuolat, kviečiamės lektorius skaityti paskaitas studentams aktualiomis temomis, kartu ir pristatome įmonę. Nėra paprasta sudominti jaunus žmones ateiti dirbti į gamybos sritį, dabar ji ne itin madinga. Reikia įdėti daug pastangų norint parodyti, kad gamybos sektorius smarkiai pasikeitęs, kad darbas čia – kūrybingas, įdomus, prasmingas, o koncerne dirbti yra ne ką nuobodžiau nei IT kompanijoje ar panašiuose „ant bangos“ esančiuose versluose. Smagu, kad konferencijoje sulaukėme beveik dviejų dešimčių studentų. Jiems tai buvo puiki proga pajusti įmonės atmosferą „iš vidaus“, išgirsti apie SBA iš čia dirbančių bendraamžių lūpų. Ir pamatyti, kad grupės viduje yra visos sąlygos ne tik profesiniam augimui, bet ir bendravimui, pramogoms, įdomiai patirčiai ir iššūkiams. Atsiliepimai puikūs, konferencija jiems paliko didelį įspūdį. Jau sulaukėme ir keleto CV, studentai nori atlikti praktiką, domisi dėl stažuočių. 

Tadas: Inžinerinių specialybių poreikis šiandien yra milžiniškas, o mes nesame nei bankas, nei telekomunikacijų bendrovė, kurių vardai žinomi kiekvienam. Turime daug pasakoti, kalbėti apie save, rodyti, kas esame. Kai jauni žmonės išgirsta, kad SBA – didžiausias baldų eksportuotojas Lietuvoje, „Klaipėdos baldai“ – labiausiai robotizuota šalies gamybinė įmonė ir panašius faktus, pamato grupės įkūrėją ir prezidentą, nuo scenos bendraujantį su jais kaip lygus su lygiais,  į kompaniją pradeda žvelgti kitu žvilgsniu.

Ar renginys padėjo atsakyti į klausimą, kokie yra jaunosios kartos norai, lūkesčiai?

Tadas: Akivaizdu, kad jaunimui svarbus dėmesys, pagarba, jie nori jausti, kad darbdaviui rūpi, į juos žvelgiama rimtai. Jie vertina galimybę gyvai, akis į akį pabendrauti su aukščiausiais vadovais. Jaunimas nori ne tik daugiau panašių renginių, bet ir galimybių bendradarbiauti kasdien, įsitraukti į grupės veiklą, komandinių projektų. Bet labiausiai krenta į akis tai, kad jiems svarbu išgirsti vienas kito sėkmės istorijas, pasidalyti patirtimi, kaip pavyko atrasti save. Beje, jauni žmonės noriai kalba ir apie nesėkmes, jie nebijo dalytis visokiais patyrimais, ne tik gerąja praktika.

nuotrauka::2 right

Enrika: Studentai labai domisi būsimais darbdaviais, lygina įmones, jiems įdomūs tokie dalykai kaip technologinis pažangumas, robotizavimas. Ne mažiau reikšmingos jiems ir perspektyvos, galimybės augti, įmonės ir grupės viduje. Matau, kaip pasikeičia jų susidomėjimas, kai išgirsta, kokio masto yra SBA koncernas – tarkime, kai sužino, kad koncernas aktyviai veikia ir nekilnojamo turto srityje. Ir dar vienas dalykas – jauni darbuotojai labai nori įsitraukti į sprendimų priėmimą, taip pat neapsiriboti vien savo tiesioginėmis pareigomis, dalyvauti bendruose projektuose.

Lina: Jauni žmonės nori visko greitai, dinamika, judėjimas, pokyčiai yra jų kasdienybė. Tai iššūkis ir mums, personalo specialistams – turime dirbti su šia grupe žmonių, ir dirbti kitaip, nei iki šiol. Šia konferencija uždegėme jiems akis ir dabar mūsų uždavinys – neužgesinti tos ugnies ir noro, parodyti, kad tai buvo ne vienkartinė dėmesio išraiška. 

Gal jau turite minčių ateičiai, naujų jaunimui skirtų projektų? Ar planuojate konferenciją paversti kasmetine tradicija?

Giedrė: pirminė idėja buvo surengti bandomąjį renginį, pažiūrėti, kaip pasiseks, o vėliau galbūt kartoti jį kas porą metų. Tačiau iš to, kaip pavyko ir kokio grįžtamojo ryšio sulaukėme, panašu, kad konferencija vyks kasmet (juokiasi). Juo labiau, kad koncerno vadovai tokiam renginiui labai pritarė. Artimiausi planai – važiuoti į grupės įmones kalbėtis su jaunimu apie tai, kas jiems yra karjera. Tikimės gauti įdomių įžvalgų, padėsiančių kurti naują karjeros sistemą koncerno viduje.

nuotrauka::1 left

Tadas: Kitoje konferencijoje būtinai išlaikysime aktyviąją dalį, per kurią jie kartu atliks tam tikrą užduotį. Šįkart į mišrias komandas suskirstyti dalyviai konstravo domino principu veikiantį mechanizmą – kad visa grandinė suveiktų, kiekviena komanda turėjo tinkamai atlikti savo užduotį.  Be galo įtraukianti ir žmones suartinanti veikla – nė nepasijuto, kaip prabėgo dvi valandos. Ateityje galvojame rengti ir kūrybines idėjų dirbtuves, kad išnaudotume jaunų žmonių kūrybiškumo potencialą – jų sugeneruotas idėjas vėliau tikimės įgyvendinti koncerno mastu. Skirsime ir daugiau laiko struktūruotoms diskusijoms su koncerno vadovais – norime sudaryti kuo palankesnes galimybes sujungti jaunosios kartos žingeidumą su vyresniųjų sukaupta patirtimi.

Lina: nebijokite, būkite smalsūs, aktyvūs, priimkite iššūkius – toks buvo visos konferencijos leitmotyvas. Taigi dabar reikia pasirūpinti, kad galimybių būti veikliems jiems nepritrūktų. Kita vertus, kompanijoje norime sudaryti sąlygas atsiskleisti visiems – ir jauniems, veržliems, greitiems, ir tiems, kurie pokyčius priima santūriau, tačiau turi sukaupę vertingos profesinės patirties. Bendradarbiauti, kurti, dalintis, auginti – tokia yra SBA grupės kultūra, kurią sustiprina mikrobendruomenių susikūrimas. Turime personalo vadovus, vadovus, finansų vadovus, gamybos meistrus visos grupės mastu vienijančias bendraminčių grupes. Neabejojame, kad ši konferencija padėjo pagrindus ir tvirtai SBA jaunimo bendruomenei, kurios laukia dar daug įdomių bendrų veiklų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 9

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
11:11
Darbuotojus motyvuoja robotai Algis ir Pūkis Premium

Robotai ir darbų automatizacija dažnai įsivaizduojami kaip žmogiškosios darbo jėgos priešai. Tačiau bent jau...

Vadyba
07:05
Pesimistinis scenarijus: iki 2030 m. Lietuvoje liks 2,4 mln. gyventojų 38

Per ateinančius šešerius metus žmonių skaičius Lietuvoje gali sumažėti iki 2,5 mln. žmonių, o iki 2030 m.

Vadyba
2019.04.16
Vilniaus kino klasteris siekia užsienio dėmesio Baltijos regionui Verslo tribūna

Kartu su „Kino pavasariu“ neseniai praūžė ir svarbiausias metų kino industrijos renginys Lietuvoje „Meeting...

Paslaugos
2019.04.16
Kaip išlikti įsitraukus į savo darbą

Darbuotojo įsitraukimas – naudingas ne tik jį samdančiai įmonei, bet ir pačiam darbuotojui. Naujas tyrimas...

Vadyba
2019.04.15
Kai liežuvis tampa CEO priešu – įmonei tai gali brangiai kainuoti

Kartais nereikšminga frazė gali sukelti sumaištį, ypač jei tą frazę ištarė vadovas. Vadybos specialistai...

Vadyba
2019.04.14
Dėl prastos komunikacijos darbuotojai nori mesti darbą 2

Vidinė komunikacija – svarbus įmonės sėkmės veiksnys. Jis ne tik daro įtaką bendrovės finansiniams...

Vadyba
2019.04.13
Kokia „Amazon“ įkūrėjo J. Bezoso metinė alga 9

Jeffo Bezoso, JAV prekybos milžinės „Amazon“ įkūrėjo ir turtingiausio pasaulio žmogaus, darbo užmokestis...

Vadyba
2019.04.13
Kaip „Danske Bank“ darbuotojų mokymo trukmę sumažino 5 kartus Premium 12

Standartizuoti veiklos procesai įmonėje padeda darbuotojams taupyti laiką bei įgalina juos dirbti...

Vadyba
2019.04.12
Teatras ir verslas: ko iš režisierių gali išmokti vadovai? Verslo tribūna

Teatras ir verslas yra panašūs tuo, kad tiek spektaklio premjerą, tiek verslo projektų sėkmę nulemia stipri...

Rinkodara
2019.04.11
Kaip „Air Asia“ CEO 0,26 USD vertės bendrovę išaugino iki milijardinio verslo 1

Sėkmingam vadovui svarbu ne tik mokėti keistis pačiam, bet ir gebėti suburti gabių specialistų komandą,...

Vadyba
2019.04.11
Paskirta nauja švietimo, mokslo ir sporto viceministrė 1

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje darbą pradėjo nauja viceministrė Kornelija Tiesnesytė, kuruojanti...

Vadyba
2019.04.11
Ateities profesijai specialistų reikia jau dabar Verslo tribūna

Nors praėjusiame dešimtmetyje mobilusis telefonas tebuvo daiktas paskambinti anksti ryte ar vėlai vakare, kai...

Ateities miestas
2019.04.11
Pamatyti, kad darbuotojas išeis, galima prieš 9 mėnesius 5

Pirmieji ženklai, signalizuojantys apie kolektyvo nario būsimą pabėgimą iš įmonės, matyti likus 9 mėnesiams...

Vadyba
2019.04.10
Darbas ne biure – nauja norma, su kuria darbdaviai turi susitaikyti

Galimybė dirbti nebūtinai biure yra nauja norma tarp darbuotojų. Be to, renkantis darbovietę vis didesniu...

Vadyba
2019.04.09
Vadovės ambicija: LRT – patraukliausias darbdavys Premium 11

„Tiek daug ir taip intensyviai gyvenime dar nedirbau“, — prisipažįsta Monika Garbačiauskaitė-Budrienė, metus...

Vadyba
2019.04.09
E. Musko atleistą vadovą pasamdė J. Bezosas 3

Geri vadovai be darbo nebūna, ko gero, taip būtų galima apibūdinti Jeffo Bezoso, „Amazon“ įkūrėjo, sprendimą...

Vadyba
2019.04.08
Grįžtamasis ryšys veikia, kai vadovas supranta tokios praktikos svarbą Premium

Efektyvus grįžtamasis ryšys gali būti darbuotojų ugdymo, skatinimo bei motyvacijos didinimo priemonė. Kad...

Vadyba
2019.04.08
Mentorių turėti nori, bet ne visiems pavyksta tokį sutikti

Tinkamas mentorius gali padėti darbuotojui greičiau tobulėti. Bėda ta, kad toli gražu ne visiems pavyksta...

Vadyba
2019.04.07
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: gražesnių skelbimų nepakanka 4

Susidaro įspūdis, kad patrauklaus darbdavio įvaizdis (angl. employer branding), paskutiniu metu yra...

Rinkodara
2019.04.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau