„Kelių priežiūra“: darbuotojų ugdymas augina konkurencingumą

Publikuota: 2020-11-16
svg svg

AB „Kelių priežiūra“ įkurta 2017 m., sujungus 11 regioninių kelių priežiūros įmonių. Pora metų vėliau prie bendrovės vairo stojęs Rolandas Rutėnas neslėpė, kad pagrindinis tikslas – nusimesti „valdiškos įmonės“ aureolę ir virsti modernios vadybos praktikomis bei inovatyviais technologiniais sprendimais grįsta bendrove, siekiančia efektyvumo ir kokybės.

Prieš ketverius metus pradėtas kryptingas pokytis nulėmė ir darbuotojų ugdymo evoliuciją. „Atlikę kompetencijų vertinimą, išanalizavę rinkos poreikius ir aštrėjančią konkurenciją, pamatėme, jog reikalingi kompleksiniai sprendimai kuriant ugdymo programas. Naujų iniciatyvų bendrovės viduje skatina imtis ir kasmet mažėjantis kelių inžinerijos programos studentų skaičius“, – sako Lina Stasiulevičienė,  įmonės Personalo ir administravimo departamento direktorė. Tad ir šie, ir ateinantys metai „Kelių priežiūrai“ yra labai intensyvūs siekiant įgyvendinti vieną iš strateginių įmonės uždavinių – užtikrinti darbuotojų kompetenciją ir pamainumą.

nuotrauka::1 right

Profesinės kompetencijos ir vadybos žinios

Šįmet įmonėje „Kelių priežiūra“ pradėtos įgyvendinti net kelios ugdymo iniciatyvos,  kuriomis siekiama auginti darbuotojų profesines kompetencijas, dalytis bendrovės viduje sukaupta vertinga patirtimi ir stiprinti vadybines žinias.

„Kelių priežiūra“ kelia sau aukštus darbo kokybės reikalavimus, tad atsakingai žiūri į profesines darbuotojų kompetencijas. Šįmet vidiniuose ir išoriniuose kvalifikacijos kėlimo renginiuose dalyvavo daugiau kaip 1000 darbuotojų. Mokymuose akcentuotos neretai specifinės, tačiau bendrovės veiklai kritiškai svarbios kompetencijos:  projektų valdymo, kartelių viešuosiuose pirkimuose atpažinimo ir išvengimo, interesų konfliktų valdymo, atsargaus, efektyvaus ir ekonominio vairavimo, saugaus vairavimo žiemą, kelių statybos technologijų ir kitos.

Stiprinamos ir vadybinės žinios: bendrovės viduje įsteigta „Vadovų akademija“, kurios tikslas – perduoti vadovo darbo įrankius ir geriausias vadybines praktikas. Į pirmojo etapo programą po išsamių vidinių atrankų pateko 21 padalinio vadovas, į antrąjį etapą  ketinama pakviesti dar 50 viduriniosios grandies vadovų. Gilindamiesi į įvairias temas – nuo emocinės brandos, sisteminio mąstymo iki motyvavimo ir grįžtamojo ryšio kultūros – jie tobulins gebėjimus kurti santykį su darbuotojais, stiprinti komandinį darbą ir siekti bendrų tikslų.

Užtikrinti pamainą

Kitas svarbus ugdymo programų tikslas – užtikrinti, kad kertinėse įmonės pozicijose nepritrūktų reikiamas kompetencijas turinčių, vertybiškai orientuotų profesionalų. Vidutinis bendrovės darbuotojų amžius – 49 m., o jaunimo, besirenkančio kelių inžinerijos studijas, kasmet mažėja. Tokia situacija paskatino pradėti aktyvų bendradarbiavimą su akademine bendruomene. Pavyzdžiui, programa „Praktikos kelionė“ suteikia veržliems studentams progą susipažinti su skirtingais bendrovėje veikiančiais funkciniais padaliniais ir taip atrasti sau tinkamiausią profesinę kryptį. „Kelių priežiūra“ turi ir studentų rėmimo programas: skiria stipendijas ar net finansuoja studijas gabiausiam jaunimui, ketinančiam savo ateitį sieti su kelių industrija.

„Veiklą vystome visoje Lietuvoje, turime daugiau kaip 50 geografiškai išsidėsčiusių padalinių ir darbo vietą galime pritaikyti pagal individualius poreikius. Pavyzdžiui, lengvai įgyvendintume jauno žmogaus norą grįžti ir kurti karjerą savo gimtajame mieste“, – sako L. Stasiulevičienė.

Ji džiaugiasi, kad bendradarbiavimas su akademinėmis bendruomenėmis pranoko lūkesčius: pasirašyta jau 11 sutarčių, kai, bendrovės turimais duomenimis, bendras šių metų kelių inžinerijos studijų programos pirmakursių skaičius siekia vos 23.

Siekiant užtikrinti kertinių pareigybių pamainumą, vystoma ir mentorystės programa. Identifikavus kertines įmonės pozicijas, bendrovės viduje atrinkti potencialūs šių kandidatai į šias pareigybes. Bendraudami su mentoriumi – savo kolega, „Kelių priežiūros“ profesionalu – jie augina profesines kompetencijas ir formuoja asmenybinius bruožus, atitinkančius organizacijos kultūrą.

„Esame maloniai nustebę, kaip darbuotojai, ypač ugdytiniai, entuziastingai reaguoja į galimybę dalyvauti šioje programoje. Sėkminga mentorystė yra užkrečiama, tai vienas iš efektyviausių būdų dalintis patirtimi ir ugdyti talentus, tad tikrai neketiname sustoti“, – tikina Personalo ir administravimo departamento direktorė. 

Ugdys specialistus

Pertvarkant verslo procesus, įgyvendinant naujas gamybines technologijas bei kuriant bendrovės kultūrą dalyvauja daugiau kaip 2300 „Kelių priežiūros“ darbuotojų. Pasak L. Stasiulevičienės, šiame procese labai reikšminga ilgamečių organizacijos darbuotojų, tikrų savo srities profesionalų,  patirtis ir įgūdžiai. Siekiama, kad kiekvienas komandos narys prisidėtų prie bendrovės augimo bei identiteto formavimo. Ji džiaugiasi, kad darbuotojai – susitelkę, geranoriški, pasitikintys vieni kitais.

Visgi didžiausi ateities iššūkiai susiję su naujų darbuotojų, jaunų žmonių pritraukimu į įmonę. Tad kitąmet planuojama steigti vidinę „Kelių priežiūros“ akademiją, kurioje specialistai būtų ugdomi nuo pirmųjų profesinių žingsnių.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus