Kas tai? Eksperto įžvalgos

Smulkiojo verslo konkurencinis koziris – sertifikatas „Stipriausi Lietuvoje“

Publikuota: 2019-04-25
Gerda Jurkonienė, „Creditinfo“ pardavimų ir klientų departamento vadovė, pabrėžia, kad „Stipriausi Lietuvoje“ – finansinį patikimumą įrodantis sertifikatas, todėl jis pritaikomas būtent tose srityse, kuriose lemiančiu veiksniu yra įmonės patikimumas. Vladimiro Ivanovo nuotr.
Gerda Jurkonienė, „Creditinfo“ pardavimų ir klientų departamento vadovė, pabrėžia, kad „Stipriausi Lietuvoje“ – finansinį patikimumą įrodantis sertifikatas, todėl jis pritaikomas būtent tose srityse, kuriose lemiančiu veiksniu yra įmonės patikimumas. Vladimiro Ivanovo nuotr.

Vienas iš kozirių, kurie šalies smulkiojo ir vidutinio verslo įmonėms padeda atsiplėšti nuo konkurentų, yra kredito biuro „Creditinfo“ suteikiamas sertifikatas „Stipriausi Lietuvoje“. Dr  Gerda Jurkonienė, „Creditinfo“ pardavimų ir klientų departamento vadovė, pasakoja, kad jis ne tik leidžia įmonei pačiai įsivertinti, ar visa finansinių procesų grandinė sudėliota tinkamai, bet ir palankesnėmis sąlygomis konkuruoti rinkoje.

Dr. Jurkonienė pasakoja, kad projektą „Stipriausi Lietuvoje“ įkvėpė skandinavų pavyzdys.

„Šiose šalyse jau seniau buvo įprasta, kad įmonės savo kredito reitingą naudoja norėdamos pabrėžti verslo patikimumą ir konkurencinį pranašumą rinkoje. Mūsų šalyje galimybė naudotis sertifikavimo „Stipriausi Lietuvoje“ paslauga atsirado prieš 8 metus. Per šį laikotarpį išaugęs bendrovių susidomėjimas rodo, kad finansinį patikimumą garantuojantis sertifikatas yra svarbi bendrovių kasdienio verslo priemonė. Sertifikatas didina pasitikėjimą įmone, ji gali tikėtis geresnių atsiskaitymo sąlygų ir kitų svarbių privalumų, kurie suteikia pranašumo konkuruojant rinkoje“, – pasakoja dr. Jurkonienė.

Pasak ekspertės, svarbiausias vertinimo kriterijus suteikiant „Stipriausi Lietuvoje“ sertifikatus yra aukštas kredito reitingas, taip pat atsižvelgiama į dar keletą įmonės finansinį patikimumą apibrėžiančių aspektų.

„Aukštas kredito reitingas rodo mažą prognozuojamą statistinę tikimybę nevykdyti įsipareigojimų 90 ir daugiau dienų per ateinančius 12 mėnesių. Bendrovės mokumas vertinamas ir reitingas nustatomas remiantis kredito istorija, kurią sudaro įmonės finansinių įsipareigojimų vykdymas, mokėjimų istorija, finansiniai rezultatai ir jų pokyčiai – pajamų, pelno, likvidumo, nuosavo kapitalo ir kitų finansinių rodiklių kitimas. Taip pat atsižvelgiama į verslo sąsajas, turto areštus, sektoriaus būklę ir kitą svarbią informaciją. Iš viso nustatant kredito reitingą atsižvelgiama į daugiau kaip šimtą įvairių kintamųjų, kurie galutiniam įmonės reitingui turi skirtingą poveikį“, – sukonkretina dr. Jurkonienė.

Kokybės garantas

Pasak ekspertės, norint patekti tarp „Stipriausių Lietuvoje“, nebūtina būti tūkstančius darbuotojų vienijančia didžiule korporacija. „Creditinfo“ pardavimų ir klientų departamento vadovė pabrėžia, kad „Stipriausi Lietuvoje“ auditorija – daugiausia smulkios ir vidutinės įmonės. Pavyzdžiui Kaune veikiančios šeimos skanėstų krautuvėlės „CupCake“ komanda.

„Kadangi nesame didelė įmonė, dažnai tenka patiems bendrauti su klientais. Būtų tikrai nesmagu, jeigu reikėtų jausti kaltę, kad ne viskas padaryta tinkamai. Taip pat ypač svarbus yra absoliutus atsidavimas sričiai, kurią pasirinkome plėtoti. Klientai jaučia įdėtą darbą bei jiems rodomą pagarbą – tai vertina ir grįžta“, – sako verslininkai.

„CupCake“ pritaria ir Tomas Raulynaitis, karštų gėrimų prekybos automatų įrengimo bei aptarnavimo bendrovės „AP Servis“ vadovas.

„Stipriausi Lietuvoje“ įvertinimas ne tik suteikia įmonei pranašumo konkurencinėje kovoje, bet ir palengvina būsimam klientui apsisprendimą, – mano vadovas. – Dažnai klientai negali tiksliai įvardinti savo lūkesčių. Būdami savo srities profesionalais, „AP Servis“ darbuotojai sugeba įrodyti klientui, kad siūlomas sprendimas yra tinkamiausias būtent jam. Daugiau nei 50.000 vartotojų per mėnesį, geriančių kavą iš „AP Servis“ aparatų, parodo, kad ir nedidelė įmonė gali būti stabili ir įsitvirtinusi rinkoje“.

Anot smulkiojo verslo atstovų, atvejai, kai sertifikatas suteikiamas nebe pirmus metus iš eilės, yra kaip įrodymas, kad įmonės strategija iš tiesų veikia taip, kaip planuota.

Kodėl „Stipriausi Lietuvoje“?

Sertifikatų ir vertinimų rinkoje egzistuoja ne vienas, kodėl verslui svarbus būtent šis? Dr. Jurkonienė sako, kad mažai kuris Lietuvoje suteikiamas sertifikatas yra toks universalus.

„Į abejones, ar tokie sertifikatai tikrai naudingi, galima atsakyti taip: nors rinkoje įvairių įvertinimų, nominacijų, „ženklelių“ iš tiesų yra daug, tačiau kiekvienas iš jų yra skirtas tam tikrai, konkrečiai sričiai. Pavyzdžiui, įmonės vertinamos pagal augimo spartą, apyvartos dydį ir t.t. „Stipriausi Lietuvoje“ – finansinį patikimumą įrodantis sertifikatas, taigi jis pritaikomas būtent tose srityse, kuriose lemiančiu veiksniu yra įmonės patikimumas“, – teigia pašnekovė.

Ji pasakoja, kad bendrovės aktyviai naudoja šį sertifikatą komunikacijoje su tiekėjais, verslo partneriais, klientais.

„Verslui išmonės netrūksta, „Stipriausi Lietuvoje“ ženklinimą galima pamatyti šalia įmonių logotipų, įvairiausiomis kalbomis, nes partneriams užsienio šalyse tai parodo įmonės patikimumą. Esame gaminę ne tik standartinius angliškus ar vokiškus logotipus, bet ir pvz., italų, lenkų kalbomis. Būna, kad įmonės užsako darbuotojams marškinėlius su sertifikato logotipu, jiems svarbu šią žinią iškomunikuoti“, – sako ekspertė.

Sėkmės ženklas

Žilvinas Bliujus, konteinerinių patalpų ir statybinės technikos nuomos UAB „Transrifus“ direktorius, sako kad bendrovei suteiktas sertifikatas leidžia ne tik sėkmingiau konkuruoti savo paslaugų segmente, bet ir paties padeda atsirinki patikimus partnerius.

„Nuo pirmos įmonės įkūrimo dienos stengiamės, kad „Transrifus“ vardas būtų atsakingo verslo sinonimu. Būti tarp „Stipriausių Lietuvoje“ ypač svarbu mūsų veiklos srityse – statybų ir krovos technikos. To paties linkėtume ir visiems savo klientams bei partneriams, nes pastebėjome, kad su įmonėmis, kurios įtrauktos į „Stipriausiųjų Lietuvoje“ sąrašus dirbti yra lengviau. Manau, kad ši nominacija tampa tam tikru sėkmingo ir atsakingo verslo ženklu“, – nuomone dalijasi p. Bliujus.

Dr. Jurkonienė pritaria, kad pastaraisiais metais susidomėjimo sertifikatu sulaukiama vis daugiau, tai, anot jos, rodo augantį šalies verslo sąmoningumą.

„Lietuvoje maždaug du trečdaliai verslo įmonių vadovų yra ir verslo savininkai. Jiems šis sertifikatas – ne tik formalus įvertinimas, bet ir asmeniškai pasiektos verslo sėkmės įrodymas. Patikimų įmonių, atitinkančių visus sertifikavimo kriterijus, Lietuvoje daugėja – tai rodo teigiamą tendenciją. Pavyzdžiui, 2018 m. sertifikavome 2.200 įmonių, 2017 m. jų skaičius buvo panašus, tąmet sertifikatai suteikti iš viso 2.206 finansiškai patikimoms Lietuvos įmonėms bei jų vadovams arba beveik 500 įmonių daugiau negu 2016 m. Akivaizdu, kad patikimos įmonės statusas svarbus visam verslui, nepriklausomai nuo bendrovių dydžio. Tarp įmonių, kurioms suteiktas „Stipriausi Lietuvoje“ sertifikatas – nuo vos kelis darbuotojus turinčiųjų verslų iki didžiųjų šalies korporacijų“, – pasakoja dr. Jurkonienė.

[infogram id="07f60f49-ea30-4bf4-b44b-64ec91af0775" prefix="bA2" format="interactive" title="TR:CreditalINFO (VS)"]

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prieš pirmąjį pokalbį banke – namų darbai Verslo tribūna 3

Pirmą kartą dėl verslo finansavimo besikreipiančios įmonės visada sulauks didesnio banko dėmesio. Kad...

2019.06.26
Kuo gyvena ir ko tikisi šeimos verslas Europoje Verslo tribūna

Europoje, priklausomai nuo šalies, šeimos verslai sudaro 55-90% visų versle dalyvaujančių įmonių. Audito ir...

2019.06.21
Technologijos dirba ir smulkiajam verslui Verslo tribūna 1

Dalis smulkiojo ir vidutinio verslo bendrovių, sverdamos riziką, vieną rizikos šaltinį vis dar dažnai...

2019.06.20
ERROR: Script GetRssFeed.vbs is missing!
Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau