Olandai pateikė išvadas dėl MH17 katastrofos Ukrainoje

Publikuota: 2015-10-13
Atnaujinta 2015-10-13 14:49
(„Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
(„Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Malaizijos avialinijų lėktuvo katastrofos Ukrainoje aukų artimiesiems Nyderlandų tyrėjai pateikė ataskaitą apie įvykusią nelaimę, kurios metu žuvo visi 298 lėktuvo keleiviai. Tuo pačiu metu Rusijoje raketų „Buk“ gamintojas pateikia savo tyrimų išvadas.

Anot tyrėjų, lėktuvą numušė „Buk“ raketa „žemė-oras“, skelbia BBC. Pranešama, kad keleiviai iš karto prarado sąmonę ir nieko nejautė prieš žūdami. Įgulos kūnuose rasta raketos nuolaužų, o nuolaužos rastos lakūnų kabinoje turi „Buk“ raketų galvučių dažų pėdsakų.  

Lėktuvas buvo numuštas iš 320 kv. kilometrų pločio teritorijos Ukrainoje. Lėktuvo nuolaužos buvo išsibarsčiusios 50 kv. km teritorijoje, pranešė tyrėjai.

Barry Sweeney, kuris per katastrofą neteko sūnaus, BBC sakė, kad pirmiausia buvo pamušta keleivių kabina, kuri atskilo nuo likusio lėktuvo.

„Pagrinde pranešta, kad lėktuvą numušė „Buk“ raketa. Manau, kad rusai sakė, jog tai nebuvo „Buk“, bet dėl rastų nuolaužų jie (olandų tyrėjai – VŽ) mano, kad buvo“, - BBC sakė p. Sweeney.

Ataskaitoje, kaip ir tikėtasi, nepateikiami kaltinimai nė vienai šaliai ar grupuotei. Į tai, kas yra kaltas dėl katastrofas atsakys kriminalinė ataskaita, kuri pasirodys kitąmet.

Tuo tarpu Rusijoje „Buk“ raketų gamintojas „Almaz-Antej“ surengė atskirą spaudos konferenciją, kuria bandoma užginčyti Nyderlandų tyrėjų rezultatus.

Bendrovė teigia, kad spalio mėnesį su rusų gamintomis „Buk“ raketomis atliko bandymus. Teigiama, kad MH17 skrydžio lėktuvą galėjo numušti tiktai 9M38 raketa ir kad tokias raketas turi tik Ukraina.

Tibbe Joustra, tyrimą atlikusios Nyderlandų saugumo tarybos, pirmininkas su sarkazmu žurnalistams komentavo apie „Almaz-Antej“ surengtą konferenciją.

„Visada nuostabu, kai žmonės iš karto žino nesutinkantys su ataskaita, kuri dar net neišpublikuota“, - p. Joustrą, cituoja „The Guardian“.

Po katastrofos - dar 160 skrydžių

Pono Joustros teigimu, nors po MH17 nelaimės buvo įvestas oro erdvės apribojimas, virš Rytų Ukrainos buvo įvykdyta 160 skrydžių. Pačios nelaimės metu netoliese skrido dar trys oro transporto priemonės.

Prieš MH17 katastrofą nebuvo galvota, kad karas Rytų Ukrainoje gali pakenkti komerciniams skrydžiams. „Nė viena iš įsitraukusių šalių neidentifikavo rizikos, kuria kėlė žemėje vykstantis ginkluotas konfliktas" – sakė p. Joustra.

Tyrėjai taip pat žurnalistams sakė, kad tyrimas yra komplikuotas: kai kurios lėktuvo nuolaužos rastos tik prieš dvi savaites, tad ateityje gali būti rasta daugiau lėktuvo detalių.

FOTOGALERIJA MH17 (38 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau