Sinkevičius: pasirinktas LJL gelbėjimo būdas – efektyvus

Publikuota: 2015-10-01
Rimantas Sinkevičius, Lietuvos susisiekimo ministras. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rimantas Sinkevičius, Lietuvos susisiekimo ministras. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Susisiekimo ministras įsitikinęs, kad Vyriausybės jau kurį laiką įgyvendinamas ant bankroto slenksčio atsidūrusios Lietuvos jūrų laivininkystės (LJL) gelbėjimo planas, kuris apima ir valstybės kontroliuojamų transporto įmonių holdingo kūrimą, yra „pagrįstas ir efektyvus“.

Ketvirtadienį Seime, Vyriausybės valandos metu Rimantas Sinkevičius, Susisiekimo ministerijos vadovas, opozicijos atstovų buvo klaustas, ar tinkamai elgiamasi valstybei priklausančias LJL akcijas perduodant bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ disponuoti ir kuriant transporto holdingą.

„LJL buvo atliktas konsultantų iš „Ernst&Young“ veiklos auditas ir pateikti tam tikri pasiūlymai, kaip derėtų spręsti šios tikrai nelengvoje situacijoje atsidūrusios įmonės problemas. Manome, kad pasirinkome geriausią jų sprendimo variantą – per „Lietuvos geležinkelius“ ir transporto holdingo kūrimą. Tas dabar ir įgyvendinama, tiek iš geležinkelių biudžeto paskolinant LJL 3 mln. Eurtatą, tiek ir perimant dalį laivininkystės akcijų į geležinkelių įmonės dispoziciją“, – atsakė p. Sinkevičius.

„Turime planą, ką daryti su šia bendrove, vadovaujantis konsultantų patarimais. Ir jis, tas planas, bus Vyriausybės vykdomas pagal geriausius variantus“, – pridūrė ministras.

Šią vasarą LJL atsidūrė ant bankroto slenksčio, nes turėjo bemaž 20 mln. Eur įsiskolinimus, ypač SEB bankui. Vyriausybė iš pradžių buvo pasirinkusi laivininkystės bankroto kelią, bet vėliau apsigalvojo ir iš „Lietuvos geležinkelių“ kišenės suteikė LJL 3 mln. Eur paskolą apyvartinėms lėšoms. Be to, su SEB buvo sutarta dėl dalies kreditų grąžinimo atidėjimo.

Rugsėjį paskelbta, kad „Lietuvos geležinkeliams“ valdyti perduodami 56,66% LJL akcijų, priklausančių valstybei.

Be to, Vyriausybė apsisprendė kurti valstybės kontroliuojamų transporto įmonių holdingą, į kurį pateks ir „Lietuvos geležinkeliai“, ir LJL. Skelbta, kad toks holdingas turėtų atsirasti iki šių metų pabaigos, bet per pastarąsias kelias savaites Vyriausybė dėl įvairių procedūrinių priežasčių jau tris kartus atidėjo klausimo dėl holdingo kūrimo svarstymą. Prie jo ministrų kabinete turėtų būti grįžta vėliau šį rudenį.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau