JAV verslas renkasi iš dviejų blogybių

Publikuota: 2016-11-08
JAV korporacijų nuotaika prieš rinkimus – niūri.
Carloso BarriOS („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
JAV korporacijų nuotaika prieš rinkimus – niūri. Carloso BarriOS („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

JAV verslo atstovai nejaučia simpatijos nė vienam kandidatui į šalies prezidentus ir sako, kad rinksis vieną iš blogybių. Daugumai nusivylusių verslo sprendimų priėmėjų mažesnė blogybė – demokratė Hillary Clinton.

Dienraštis „Financial Times“, apklausęs lobistines organizacijas, kurios vienija daugiau nei 30.000 Amerikos kompanijų, išsiaiškino, kad korporacijoms apkarto abiejų kandidatų kampanijos, kupinos pykčio, kaltinimų vieno kitam ir populistinių atakų prieš patį verslą. Net 89% apklaustų verslo atstovų pareiškė, kad rinkimų kampanija jau pakenkė JAV įvaizdžiui pasaulyje. 45% respondentų atsakė, kad jiems nepatinka nė vienas kandidatas ir jiems sunku pasirinkti.

Tokie apklausos rezultatai leidžia daryti prielaidą, kad po rinkimų verslą gaubs įtampos ir pykčio atmosfera, nepriklausomai nuo to, kas laimės rinkimus. Pono Trumpo pergalė greičiausiai reikštų prekybos karus, o iš p. Clinton būtų galima laukti kairuoliško puolimo prieš didžiąsias kompanijas.

„Abu jie – toli nuo idealo. Toliau, nei buvo kada nors anksčiau. Tai rinkimai, kai yra du blogi variantai, kai reikia apsispręsti, kuris blogesnis“, – „Financial Times“ cituoja Gary Shapiro, Vartotojų technologijų asociacijos prezidentą. Šiai asociacijai, be kitų bendrovių, priklauso „Apple“ ir „Uber“.

Verslo vadovai atvirai reiškia panieką abiejų kandidatų negebėjimui įvardyti, kaip bus mažinama milžiniška JAV nacionalinė skola, siekianti 20 trln. USD.

Vienas „Financial Times“ cituojamas lobistinės organizacijos vadovas, atstovaujantis tarptautinių korporacijų interesams, teigė, kad dauguma šių bendrovių „visiškai nesižavi p. Clinton“, iš dalies dėl to, kad ji pasisakė prieš JAV ir Ramiojo vandenyno šalių laisvosios prekybos sutartį (TPP), nors prieš tai ją buvo parėmusi.

„Jiems būtų labiau patikęs nuosaikesnis, verslą remiantis kandidatas, pasisakantis už prekybos plėtojimą. Visgi dabar jiems didelį nerimą kelia faktas, kad tai pirmieji prezidento rinkimai nuo Antrojo pasaulinio karo, kai nė vienas iš kandidatų neparėmė prekybos liberalizavimo“, – dėstė lobistinės asociacijos vadovas.

Vis dėlto 39% respondentų sakė, kad Hillary Clinton būtų geresnė prezidentė – dėl jos patirties ir gebėjimo užtikrinti stabilumą.

„Hillary yra pragmatikė, tikimės, kad ji tokia ir liktų, jei būtų išrinkta“, – sakė vienas respondentų.

Ponas Trumpas, nors ir dalyvauja rinkimuose kaip verslo atstovas, sugebėjo sukelti įtampą net savo paties Respublikonų partijoje, grasindamas išardyti prekybos susitarimus. Be to, jis kritikavo „Apple“, „Ford“ ir kitas kompanijas dėl jų kitose šalyse vykdomos gamybos ir užsipuolė kompanijų lobistus, esą besinaudojančius savo įtaka „užkulisiuose“.

Tik 17% verslo organizacijų pasisakė norinčios matyti p. Trumpą prezidento poste. Net ir jį remiantis respondentas sakė: „Vargu ar jis turi politinių įgūdžių, kad įgyvendintų ką nors naudingo.“

„Dauguma korporacinės Amerikos atstovų nepriimtų Donaldo Trumpo į darbą. Jo „ego“, polinkis į nesantaiką, etikos stygius, savęs aukštinimas... jis – ne komandos žaidėjas“, – teigė p. Shapiro, technologijų kompanijų asociacijos vadovas, 2012-aisiais rėmęs respublikonų kandidatą Mittą Romney.

infogr.am::62ab1f01-44ed-4770-b85e-77e85784912d

FOTOGALERIJA JAV balsuoja prezidento rinkimuose (68 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau