Ministras: LJL bankrotas tapo neišvengiamas

Publikuota: 2015-12-03
AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ laivas „Venta“. Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ laivas „Venta“. Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.

Valdžia ir kreditoriai kurį laiką ieškojo galimybių išgelbėti žlungančią bendrovę „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL), bet galų gale paaiškėjo, kad situacija jos tolimesnei veiklai nėra palanki, todėl bankrotas tapo neišvengiamas.

Tai pareiškė Rimantas Sinkevičius, susisiekimo ministras, ketvirtadienį Seimo posėdyje atsakydamas į opozicijos parlamentarų klausimus dėl LJL.

Anot p. Sinkevičiaus, „prasidėjus pasauliniam laivininkystės nuosmukiui LJL veiklos rodikliai nuosekliai blogėjo jau nuo 2008 m. – „Ernst&Young“ atliktas auditas parodė, kad LJL visą tą laiką veikė labai nepalankiomis sąlygomis“.

„Be to, tokia situacija nuolat blogino galimybes skirti pakankamai finansinių išteklių investicijoms į techninį laivininkystės atnaujinimą, kuris leistų užtikrinti LJL veiklos perspektyvą“, – pridūrė ministras.

Pasak jo, Susisiekimo ministerija „intensyviai dalyvavo visuose tarpininkavimuose ir procesuose, susijusiose su LJL veiklos stabilizavimu“: „Buvo parengti bent keli veiklos galimo vystymo planai. Dėl jų įgyvendinimo irgi ieškota ir galimybių, ir derėtasi su kreditoriais, kurių didžiausias – SEB bankas.“

Ministras užsiminė, kad būta siūlymų valstybei priklausančias LJL akcijas perduoti Turto bankui, bet, „sulaukus jūrinės bendruomenės pasipriešinimo, tai nebuvo padaryta“.

Ponas Sinkevičius atkreipė dėmesį, kad SEB bankas, nors ir faktiškai turėdamas visus penkis užstatytus laivus savo dispozicijoje, iki šiol neinicijavo LJL bankroto bylos. „Matyt, tikėdamasis, kad situacija rinkoje pasikeis. Bet taip neįvyko ir bankrotas tapo faktiškai neišvengiamas“, – apie praėjusią savaitę inicijuotą LJL bankrotą sakė jis.

Aiškindamas, kodėl šiemet vasarą Vyriausybė jau buvo inicijavusi vieną bankroto procedūrą, bet netrukus tą iniciatyvą atsiėmė, ministras teigė, kad SEB bankas, sužinojęs apie tokius valdžios planus, „staiga pakeitė savo poziciją ir atidėjo kredito grąžinimą iki kitų metų gegužės, taip leisdamas paieškoti galimybių pratęsti LJL veiklą“.

„Tolimesni mūsų veiksmai buvo nukreipti į LJL veiklos užtikrinimą ir galimą išeičių iš susidariusios situacijos paiešką, bet pastaruoju metu paaiškėjo, kad situacija vargu ar pagerės, todėl buvome priversti inicijuoti bankrotą, kas praėjusią savaitę ir buvo padaryta“, – kalbėjo p. Sinkevičius.

Jis taip pat gynė Vyriausybės sprendimą iš valstybės kontroliuojamų bendrovių „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Smiltynės perkėla“ kišenės išskirti LJL bendrą 3,5 mln. Eur paskolą bei vėlesnį sprendimą laivininkystės akcijas perduoti geležinkeliams.

„Ši paskola buvo gauta, užstačius laivą „Venta“. Tikimasi, kad šį laivą pardavus ši paskola bus grąžinta, nes tarptautiniai specialistai jį įvertino 5,6 mln. USD“, – pastebėjo susisiekimo ministras.

Anot jo, suteiktoji 3,5 mln. Eur paskola leido stabilizuoti padėtį, nes „dabar visi laivai dabar yra vienodoje teisinėje padėtyje – iš penkių laivų du yra Klaipėdoje, o trys yra Europos uostuose, kur galioja ta pati teisė, kaip ir Lietuvoje“. „Taigi, praktiškai pasiruošta bankroto procedūrai ir sudarytas atitinkamas fondas“, – .

Kokią dalį iš LJL suteiktų maždaug 15 mln. Eur paskolų galės atsiimti SEB bankas, ministras negalėjo atsakyti, tvirtindamas, kad tai turėtų paaiškėti bankroto proceso metu.

Dėl bankroto bylos iškėlimo LJL teismas spręs gruodžio viduryje. Prašymą iškelti bankroto bylą LJL vadovas Sigitas Dobilinskas teismui įteikė praėjusį penktadienį.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Grūdininkams šiemet vagonų turėtų užtekti 2

Lietuvoje baigiantis javapjūtei, grūdininkai ir vežėjai sako, kad grūdai eksportui per Klaipėdos uostą šiemet...

Pramonė
2019.08.17
„Lietuvos geležinkelių“ valdyboje – naujas nepriklausomas narys  9

Susisiekimo ministerijos kontroliuojamos įmonės valdybą papildė 7-asis narys – švedas Matsas Hansonas.

„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Indijos automobilių rinkoje – blogiausias mėnuo per 18 metų 4

Ilgus metus Indijos automobilių rinka klestėjo, o į ją skubėjo investuoti visi didieji pasauliniai...

Antra kelių audito banga: įtaria klastojus, naudojus prastesnes medžiagas 29

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) skelbia, kad atliekant tolimesnius kelių kokybės audito veiksmus...

Statyba ir NT
2019.08.14
A. Vaitkus tikisi vėl vadovauti Klaipėdos uostui, apie geležinkelius nesvarsto  22

Darbą baigiančiam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui pareiškus, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas...

R. Masiulis: R. Karbauskiui kerštas pavyko, ką padarysi 68

Rokas Masiulis, laikinai pareigas einantis susisiekimo ministras, teigia, kad pareigas palieka ramia sąžine,...

G. Nausėda apie automobilių mokestį: reikėtų pradėti nuo prabangos mokesčio 32

Premjerui neseniai pareiškus, jog nuo 2020 metų sausio bus įvestas taršių automobilių mokestis, prezidentas...

„Hegelmann transporte“: nuosavas servisas leis laimėti laiko ir patogumo Premium 4

Vilkikų remonto įmonę „Ivetra ir Ko“ perkanti antra pagal dydį Lietuvos vežėjų bendrovė „Hegelmann...

„Grinda“ pradeda T. Narbuto-Saltoniškių gatvių lietaus nuotekų rekonstrukciją Verslo tribūna 1

Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus...

Statyba ir NT
2019.08.13
Protestai Honkonge paralyžiuoja ir oro uosto veiklą 

Mieste vykstančios protesto akcijos pasiekė ir miesto oro uostą, kuriame minios protestuotojų privertė...

Lietuvių vežėjai nurungia vakariečius, bet augti bus vis sunkiau Premium 46

Transporto paslaugų eksporto apimtį įspūdingai didinantys Lietuvos vežėjai auga perimdami rinkas iš Vakarų...

„Adampolio“ apyvarta augo 1,5 karto, o pelnas – beveik 9 kartus  2

Komercinio transporto prekybos bendrovė „Adampolis“ praėjusiais metais gavo 62,930 mln. Eur pajamų – 62,7%...

„Regitra“ didino pelną 39% iki 3,9 mln. Eur 7

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais uždirbo 3,912 mln. Eur grynojo pelno – 38,5% daugiau nei 2017...

Didžiausias Vengrijos vežėjas neišsikapsto iš nuostolių 9

Bendrovė „Waberer‘s“, didžiausias Vengrijos vežėjas, vis giliau klimpsta į nuostolius, be to, mažina tiek...

Papildytos realybės funkcija „Google“ žemėlapiuose jau pasiekiama ne tik gidams 1

Papildytos realybės funkcijos „Google“ žemėlapiuose „Live View“ pirminis testavimas (angl. alfa testing)...

Paslaugos
2019.08.11
Po visuomenės pasipiktinimo Didžioji Britanija lieka „Interrail“ sistemoje

Didžioji Britanija nepaliks „Interrail“ – dešimtmečius gyvuojančios bendros Europos geležinkelių sistemos,...

Virš Lietuvos dažniausiai skrenda „AirBaltic“ lėktuvai 3

Liepos mėnesį daugiausiai skrydžių Lietuvos oro erdve vykdė Latvijos oro bendrovė „AirBaltic“. Praėjusiais...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau