Ministras: LJL bankrotas tapo neišvengiamas

Publikuota: 2015-12-03
AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ laivas „Venta“. Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ laivas „Venta“. Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.

Valdžia ir kreditoriai kurį laiką ieškojo galimybių išgelbėti žlungančią bendrovę „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL), bet galų gale paaiškėjo, kad situacija jos tolimesnei veiklai nėra palanki, todėl bankrotas tapo neišvengiamas.

Tai pareiškė Rimantas Sinkevičius, susisiekimo ministras, ketvirtadienį Seimo posėdyje atsakydamas į opozicijos parlamentarų klausimus dėl LJL.

Anot p. Sinkevičiaus, „prasidėjus pasauliniam laivininkystės nuosmukiui LJL veiklos rodikliai nuosekliai blogėjo jau nuo 2008 m. – „Ernst&Young“ atliktas auditas parodė, kad LJL visą tą laiką veikė labai nepalankiomis sąlygomis“.

„Be to, tokia situacija nuolat blogino galimybes skirti pakankamai finansinių išteklių investicijoms į techninį laivininkystės atnaujinimą, kuris leistų užtikrinti LJL veiklos perspektyvą“, – pridūrė ministras.

Pasak jo, Susisiekimo ministerija „intensyviai dalyvavo visuose tarpininkavimuose ir procesuose, susijusiose su LJL veiklos stabilizavimu“: „Buvo parengti bent keli veiklos galimo vystymo planai. Dėl jų įgyvendinimo irgi ieškota ir galimybių, ir derėtasi su kreditoriais, kurių didžiausias – SEB bankas.“

Ministras užsiminė, kad būta siūlymų valstybei priklausančias LJL akcijas perduoti Turto bankui, bet, „sulaukus jūrinės bendruomenės pasipriešinimo, tai nebuvo padaryta“.

Ponas Sinkevičius atkreipė dėmesį, kad SEB bankas, nors ir faktiškai turėdamas visus penkis užstatytus laivus savo dispozicijoje, iki šiol neinicijavo LJL bankroto bylos. „Matyt, tikėdamasis, kad situacija rinkoje pasikeis. Bet taip neįvyko ir bankrotas tapo faktiškai neišvengiamas“, – apie praėjusią savaitę inicijuotą LJL bankrotą sakė jis.

Aiškindamas, kodėl šiemet vasarą Vyriausybė jau buvo inicijavusi vieną bankroto procedūrą, bet netrukus tą iniciatyvą atsiėmė, ministras teigė, kad SEB bankas, sužinojęs apie tokius valdžios planus, „staiga pakeitė savo poziciją ir atidėjo kredito grąžinimą iki kitų metų gegužės, taip leisdamas paieškoti galimybių pratęsti LJL veiklą“.

„Tolimesni mūsų veiksmai buvo nukreipti į LJL veiklos užtikrinimą ir galimą išeičių iš susidariusios situacijos paiešką, bet pastaruoju metu paaiškėjo, kad situacija vargu ar pagerės, todėl buvome priversti inicijuoti bankrotą, kas praėjusią savaitę ir buvo padaryta“, – kalbėjo p. Sinkevičius.

Jis taip pat gynė Vyriausybės sprendimą iš valstybės kontroliuojamų bendrovių „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Smiltynės perkėla“ kišenės išskirti LJL bendrą 3,5 mln. Eur paskolą bei vėlesnį sprendimą laivininkystės akcijas perduoti geležinkeliams.

„Ši paskola buvo gauta, užstačius laivą „Venta“. Tikimasi, kad šį laivą pardavus ši paskola bus grąžinta, nes tarptautiniai specialistai jį įvertino 5,6 mln. USD“, – pastebėjo susisiekimo ministras.

Anot jo, suteiktoji 3,5 mln. Eur paskola leido stabilizuoti padėtį, nes „dabar visi laivai dabar yra vienodoje teisinėje padėtyje – iš penkių laivų du yra Klaipėdoje, o trys yra Europos uostuose, kur galioja ta pati teisė, kaip ir Lietuvoje“. „Taigi, praktiškai pasiruošta bankroto procedūrai ir sudarytas atitinkamas fondas“, – .

Kokią dalį iš LJL suteiktų maždaug 15 mln. Eur paskolų galės atsiimti SEB bankas, ministras negalėjo atsakyti, tvirtindamas, kad tai turėtų paaiškėti bankroto proceso metu.

Dėl bankroto bylos iškėlimo LJL teismas spręs gruodžio viduryje. Prašymą iškelti bankroto bylą LJL vadovas Sigitas Dobilinskas teismui įteikė praėjusį penktadienį.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pradeda veiklą

Veiklą pradeda nauja valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „Lietuvos geležinkelių...

Rengės ruože – baigiamieji atstatymo darbai 

Prieš dešimtmetį išardytame geležinkelio ruože iš Mažeikių į Latvijos Rengę vyksta baigiamieji atstatymo...

Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
09:03
Greta Kauno nukritus lėktuvui žuvo žinomas pilotas V. Ramonas ir dar vienas vyras

Sekmadienio popietę Kauno rajone nukritus sportiniam lėktuvui, žuvo du juo skridę vyrai, pranešė policija.

Atnaujinami traukinių tvarkaraščiai tarp Vilniaus ir Kauno

Sekmadienį atnaujinami traukinių tarp Vilniaus ir Kauno tvarkaraščiai.

Sugedus lėktuvui, Egipte įstrigo apie 200 poilsiautojų iš Lietuvos

Sugedus oro linijų „GetJet Airlines“ lėktuvui, Egipto Šarm aš Šeicho kurorte penktadienį įstrigo apie 200...

E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Vilkikų gamintojai: perėjimas prie nulinės CO2 emisijos negali vykti be politikos pokyčių

Europos krovininio transporto gamintojai teigia, kad jie patvirtina savo įsipareigojimą pereiti prie nulinės...

Baltijos šalių premjerai sutarė asmeniškai kontroliuoti „Rail Baltica“ vystymą 1

Lietuvos, Latvijos ir Estijos premjerai penktadienį trišaliame susitikime sutarė asmeniškai kontroliuoti...

GM ir LG investuoja 2,3 mlrd. USD – statys vieną didžiausių baterijų gamyklų pasaulyje

General Motors“ (GM) ir „LG Chem“ pranešė investuojantys 2,3 mlrd. USD į elektrinių automobilių baterijų...

Pramonė
2019.12.06
Vilniečiai į darbą keliauja be automobilio – kaip ir kodėl keičiasi įpročiai? Verslo tribūna

Vilnius juda. Ir kasmet juda  vis darniau. Sostinės gyventojai po truputį keičia įpročius: vietoje kelionių...

Verslo aplinka
2019.12.06
Vilniuje lėktuvams įvedami papildomi ribojimai siekiant mažinti triukšmą 

Lėktuvai iš Sostinės oro uosto kils, atlikdami pirmąjį posūkį toliau nuo tankiai apgyvendintų rajonų.

Ekonomikos komitetui nesusirinkus, automobilių ir prekybos mokesčiai liko nesvarstyti

Seimo Ekonomikos komitetas trečią kartą iš eilės neapsvarstė taršių automobilių bei prekybos mokesčius...

Estijos premjeras: užbaigti „Rail Balticą“ laiku vargu ar realu

Užbaigti trijų Baltijos šalių įgyvendinamą europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ iki pradinio...

„DB Schenker“ centralizavo įmonių valdymą Baltijos šalyse Premium

Vokietijos geležinkeliams priklausanti transporto ir logistikos grupė Baltijos šalyse įvykdė vadovybės...

Komisija leido pasirašyti geležinkelio elektrifikavimo sutartį su „Elecnor“

Vyriausybinė strateginius sandorius tikrinanti komisija ketvirtadienį leido valstybės valdomiems „Lietuvos...

V. Andrejevas: Panemunės aplinkkelį tikimasi sutvarkyti po metų

Prieš ketverius metus nekokybiškai nutiesto ir kol kas nenaudojamo Panemunės aplinkkelio pasienyje su...

Statyba ir NT
2019.12.05
Kelių direkcija: rangovai vilkina defektų taisymą 1

Pernai atlikus valstybinės reikšmės kelių auditą, rangovai vilkina defektų tvarkymą, todėl dalis jų bus...

Statyba ir NT
2019.12.05
Sostinės oro uoste – nauja beveik 1.000 vietų automobilių aikštelė 1

Vilniaus oro uoste pradeda veikti daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje įrengta beveik 1.000...

K. Mažeika abejoja elektrifikavimo konkursu, V. Šapoka nespėlioja dėl lėšų panaudojimo

Aplinkos ministrui „valstiečiui“ Kęstučiui Mažeikai maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau