„Aeroflot“ konkurentų perėmimas – ydingos praktikos pranašas

Publikuota: 2015-09-26
„Transaero“ planuojama per metus visiškai integruoti į „Aeroflot“ veiklą. Aleksejaus Daničevo („RIA Novosti“ / „Scanpix“) nuotr.
„Transaero“ planuojama per metus visiškai integruoti į „Aeroflot“ veiklą. Aleksejaus Daničevo („RIA Novosti“ / „Scanpix“) nuotr.
 

„Aeroflot“, didžiausios Rusijos valstybinės oro linijų bendrovės, žingsnis perimant „Transaero“ sukūrė pavojingą precedentą, mano ekspertai. Tai gali būti ženklas, kad ir ateityje valstybinės bendrovės gali perimti nuostolingai dirbančius konkurentus ir taip apsunkinti savo finansinę situaciją.

Mėnesio pradžioje pasiekė naujienos, kad pagal keleivių skaičių didžiausia valstybinė Rusijos oro linijų bendrovė „Aearoflot“ perims privačią bendrovę „Transaero“. Ji šalyje yra antra pagal dydį.

Nuvertėjęs rublis, turizmo nuosmukis ir recesija smogė „Transaero“ veiklai. Dėl nuvertėjusio rublio pakilo bendrovių veiklos sąnaudos, pavyzdžiui, lėktuvų nuoma. „Transaero“ 2010–2013 m. plėtė orlaivių parką ir intensyviai skolinosi. Paskolos buvo denominuotos užsienio valiuta.

Vyriausybė jau nuo praeitų metų rėmė bendrovę teikdama paskolų garantijas.

Tačiau dabar bankai nebesutinka restruktūrizuoti daugiau negu 1 mlrd. USD siekiančių skolų, o ir vyriausybė pamatė, kad paskolos bendrovės neištrauks.

„Aeroflot“ perėmė 75% minėtos bendrovės akcijų, jos Rusijos valstybinei įmonei pereis už simbolinį 1 rublį. „Transaero“ bus visiškai integruota į „Aeroflot“.

„The Moscow Times“ teigia, kad Rusijos vyriausybė tiesiog laikė „Transaero“ per didele bendrove, kad jai būtų leista žlugti.

Analitikai konstatuoja, kad iš šio sandorio naudos „Aeroflot“ bus mažai, o bendrovė su „Transaero“ perims jos skolas, nesėkmingą verslo modelį, senstantį orlaivių parką ir bemaž 12.000 darbuotojų.

Pavojingas precedentas

„Šis sandoris sukūrė neigiamą precedentą, nes dabar kitos finansiškai stiprios valstybės valdomos bendrovės gali būti verčiamos pirkti su finansinėmis problemomis susiduriančias įmones“, – konstatuoja Egoris Fedorovas, finansinių paslaugų bendrovės ING analitikas, jį cituoja „Bloomberg“.

Jis dar pridūrė, kad bendrovės, kurios dėl ekonomikos lėtėjimo yra patekusios į keblią situaciją, gali tapti perėmimo taikiniais. Jeigu „Aeroflot“ būtų privati bendrovė, šis sandoris, žinoma, nebūtų įvykęs.

Analitikams daugiausia nerimo kelia tai, kad jeigu panašių bendrovių „vertę naikinančių“ įsigijimų matysime ir ateityje, valstybinėms bendrovėms tai sukraus dar didesnę skolų kuprą. Ką ir kalbėti apie tai, kad ne valstybiniai akcininkai – vyriausybei priklauso 51% „Aeroflot“ akcijų – taip pat priversti prisiimti tokių sandorių padarinius.

Dėl Vakarų sankcijų, kurios atkirto dalį bendrovių nuo tarptautinių kapitalo rinkų, ir beveik 50% per pastaruosius metus nuvertėjusio rublio šalies bendrovės jau ir taip susiduria su problemomis tvarkydamos sukauptas skolas.

Valstybinis milžinas – molinėmis kojomis

„Aeroflot“, perimdama antrą pagal dydį oro linijų bendrovę, tapo vienvalde rinkos lydere. Rusijos oro transporto agentūros („Rosaviatsia“) duomenimis, abi bendrovės per pirmus septynis šių metų mėnesius aptarnavo 43% visų Rusijos oro linijų bendrovių paslaugomis besinaudojančių keleivių.

Pridėjus mažesnes oro linijų įmones, kurios priklauso „Aeroflot“, – ORENAIR, „Pobeda“, „Donavia“, „Aurora“, rinkos dalis ūgteli iki 57%.

Tačiau tai dar negarantuoja veiklos rentabilumo. Per pirmus šešis šių metų mėnesius „Aeroflot“ lėktuvais skrendančių piliečių skaičius augo 8,7%, tačiau bendrovė fiksavo 3,54 mlrd. RUB (52 mln. USD) nuostolį.

Savaime suprantama „Transaero“ rezultatai taip pat nespindi. Pirmąjį šių metų pusmetį nuostolis siekė 8,5 mlrd. RUB (124 mln. USD).

Keleivių skaičius Rusijoje augo 2,7%, tačiau dėl smunkančių gyvenimo standartų ir sunkmečio šalyje gyventojai vis rečiau renkasi tarptautinius skrydžius, apsiribodami vietinėmis, ne tokiomis pelningomis ar net nuostolingomis kelionėmis.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 14 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Baltarusiai ruošiasi montuoti pirmąjį Astravo reaktorių Premium 11

Astravo atominė elektrinė (AE) ruošiasi pirmojo jėgainės bloko paleidimui. Ruošiamasi montuoti ir bandyti...

Energetika
2018.10.11
Saudo Arabija ir Rusija imasi valdyti naftos kainą Premium

Ruošdamosi lapkričio 4 d. Irano naftos eksportui įvesiamoms JAV sankcijoms, Saudo Arabija ir Rusija siekia...

Energetika
2018.10.04
„The New York Times“: Trumpas tėvo turtus paveldėjo išvengęs mokesčių

JAV dienraštis „The New York Times“ praneša, kad JAV prezidentas Donaldas Trumpas paskutinį XX a. dešimtmetį...

Verslo aplinka
2018.10.03
Pasaulinė prekyba 2018-2019 m. augs lėčiau nei prognozuota

Pasaulinės prekybos augimas šiemet ir kitąmet bus lėtesnis nei prognozuota, teigia Pasaulio prekybos...

Verslo aplinka
2018.09.27
Seimas atveria kelią stabdyti kogeneracinių jėgainių projektus, gresia prezidentės veto

Seimo valdančioji dauguma gebėjo iš trečio karto balsavimu užtikrinti, kad būtų priimtos įstatymo pataisos,...

Verslo aplinka
2018.09.27
Valstybės valdomo administracinio NT laukia pertvarka 1

Dauguma valstybinių įstaigų administracinės paskirties patalpas valdys ne panaudos tvarka, bet pradės už ją...

Statyba ir NT
2018.09.26
Vėl atidėtos pataisos dėl galimo kogeneracinių projektų stabdymo 1

Seimo valdančioji dauguma nusprendė atidėti priėmimą įstatymo pataisų, draudžiančių statyti naujas atliekų...

Energetika
2018.09.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau