Kaip parduoti kelis ar net keliasdešimt kartų daugiau kalėdiniu laikotarpiu

Daugumai kompanijų gruodžio mėnuo galimybių metas, ne tik pristatyti savo produktus ir paslaugas bet ir kelis ar net keliasdešimt kartų daugiau jų parduoti. Tačiau tik maža dalis kompanijų šia galimybe tinkamai pasinaudoja. Solidus biudžetas nėra sėkmės garantas, kur kas svarbiau suprasti efektyvios komunikacijos principus internete ir žinoti veikiančias formules, sako vizualaus turinio kūrimo agentūros eContent.Store gamybos vadovas Ramojus Petrauskas.
Konkurencija internete itin didelė. Kodėl vieniems pavyksta sėkmingai augti, o kiti stovi vietoje?
Pardavimai internete daugeliu atvejų priklauso nuo komunikacijos efektyvumo. Kuris greičiau perpranta patį reklamos principą internete ir teisingai tuo pasinaudoja, tas daugiau ir parduoda. Dažniausiai klaidos padaromos dar planavimo etape. Aptariami reklamos kanalai, numatomas biudžetas komunikacijai, o vaizdo turinio strategija lieka antrame plane. Internete būtent vaizdas yra vienas iš svarbiausių komunikacijos efektyvumą lemiančių faktorių, o tai reiškia ir pardavimus.
Kodėl vaizdo turinys toks svarbus?
Čia reikėtų suprasti patį reklamos principą. Internete mokama ne už transliacijos laiką, o už konkretų veiksmą, dažniausiai už peržiūras ar paspaudimus. Kuo didesnis vartotojų susidomėjimas jūsų reklama, tuo mažiau kainuoja vienas atliktas veiksmas. Jei reklama gerai pateikta ir sudomina vartotojus, už vieną atliktą veiksmą mokėsite 10 centų, jei reklama vizualiai nepatraukli ar neteisingai išpildyta, vienas veiksmas gali kainuoti ir 1 eurą. Vadinasi su 100 eurų biudžetu komunikacijai galite pasiekti 1.000 potencialių klientų arba tik 100. Jei darytume prielaidą, kad 10 procentų iš jų įsigijo jūsų produktą, vienu atveju tai būtų 100 pirkimų, kitu tik 10. Šis pavyzdys labai gerai iliustruoja, kad internete rezultatus lemia ne komunikacijai skirto biudžeto dydis, o vaizdo turinio kokybė. Ir čia svarbi ne tik estetinė pusė, bet ir kiek vaizdo turinys atitinka tendencijas, ar jis techniškai teisingai išpildytas.
Koks vaizdo turinys šiandien yra populiarus internete?
Šiandien vartotojai didžiąją dalį turinio, įskaitant ir komercinį, įsisavina žiūrėdami skirtingo formato vaizdo įrašus: video klipus, Youtube laidas, story, reels. Statiško vaizdo, tai yra nuotraukų, populiarumas ir efektyvumas komunikacijoje mažėja, o tekstas efektyvus tik naujienų portaluose. Tai patvirtina ir naujausia 2021 metų statistika, kuri teigia, kad 59 procentai respondentų renkasi video formatą užuot skaitę tekstą, o video turiniu žmonės linkę dalintis net 12 kartų dažniau nei nuotraukomis ir tekstu kartu paėmus. Produkto pristatymas video formatu tampa vis aktualesnis ir elektroninėje prekyboje. Tai pastebime dirbdami su nuolatiniais eContent.Store klientais, kurių ne maža dalis prekiauja Amazon, eBay, Etsy platformose.
Ar tai reiškia, kad produktų ir paslaugų reklama, kuri pateikta ne video formatu, tampa mažiau pastebima?
Tikrai taip. Teisingas formato pasirinkimas vienas iš esminių efektyvios komunikacijos internete faktorių. Šiandien vartotojams patrauklus video formatu pateiktas turinys. Tos pačios taisyklės galioja ir reklamuojant produktus ar paslaugas. Naujausia statistika teigia, kad net 68 procentai pirkėjų informacijos apie dominančią prekę ieško video formatu. Jei komunikacijoje naudojate tik nuotraukas ir tekstus, jūsų turinio potencialus pirkėjas tiesiog nepastebi.
Kokie kiti faktoriai yra svarbūs kuriant vaizdo turinį reklamai?
Mes pastebime vieną labai ryškią tendenciją pirma sukuriamas turinys, o tuomet svarstoma kur jį būtų geriausia panaudoti. Tai pakankamai grubi klaida, kuri, kaip ir netinkamas formato pasirinkimas, lemia komunikacijos rezultatus. Kur ir kaip tikslinga reklamuoti produktus ar paslaugas, reikėtų nuspręsti prieš pradedant kurti turinį, nes nuo to priklauso daug techninių dalykų, tokių kaip išmatavimai, trukmė, objektų išdėstymas kadre, garsas, tekstai, subtitrai. Pavyzdžiui, jei socialiniame tinkle Facebook įkelsite video reklamą su įgarsinimu, bet be subtitrų ar teksto, visa tai, ką norėjote pasakyti, liks neišgirsta, nes dauguma Facebook vartotojų video turinį žiūri be garso.
Taip pat svarbu suprasti kokia informacija apie produktą gali būti įdomi ir aktuali Jūsų potencialiai auditorijai. Tuomet žinosite, koks video stilius padės sugeneruoti ženkliai daugiau peržiūrų įvaizdinis klipas, produkto apžvalga, patarimų rubrika ar kita forma. Tačiau esminiu faktoriumi, nuo kurio priklauso vaizdo klipo populiarumas, išlieka turinys: pati idėja ir jos išpildymas. Būtent tai skatina spausti, žiūrėti ir dalintis.
Daugumai tokio video gamyba asocijuosis su didesniais kaštais. Ar tikrai tai yra brangus malonumas?
Brangu yra pasigaminti neefektyvų turinį, net jei jis kainuoja tik kelis šimtus eurų. Tuomet prarandate ne tik pinigus, bet ir laiką, o svarbiausia pardavimus. Pasigaminti kokybišką bei įtaigų video klipą galima ir su nedideliu biudžetu, tačiau vis daugiau įmonių į profesionalaus vaizdo turinio kūrimą investuoja tūkstančius eurų. Ir tai daro ne didelės, o vidutinės ar net mažos kompanijos, nes jos viską labai kruopščiai apskaičiuoja ne tik kiek išleis, bet ir kiek iš to uždirbs. Dauguma eContent.Store klientų startuoja su mažesniu biudžetu, bet sugrįžę su naujais projektais, investuoja kur kas didesnes sumas, nes praktika rodo, kad visa tai atsiperka.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Verslo aplinka
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti