„Lietuvos geležinkeliai“ teigia negavę kitų įmonių prašymų vežti „Belaruskalij“ krovinius

Publikuota: 2022-01-14
Geležinkelio stotyje stovintys „Belaruskalij“ vagonai. Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
svg svg
Geležinkelio stotyje stovintys „Belaruskalij“ vagonai. Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) teigia kol kas negavę jokių prašymų, susijusių su „Belaruskalij“ trąšų pervežimu po vasario 1-osios.

Į valstybės valdomą įmonę nesikreipė nei kitos krovinių vežimo įmonės su prašymu suteikti galimybę joms vežti trąšas, nei tarpinininkės, teoriškai galinčios jų užsakymu vežti trąšas „Lietuvos geležinkelių“ vagonais.

Tokią informaciją LTG pateikė, Vyriausybei šią savaitę nurodžius vasario 1 dieną nutraukti sutartį tarp šios įmonės ir Baltarusijos trąšų milžinės „Belaruskalij“, užtikrinančios 11 mln. tonų kalio trąšų tranzitą per Lietuvą.

LTG antrinės infrastruktūros bendrovės „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis sako, jog viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumai nuo Baltarusijos sienos iki Klaipėdos šiuo metu skirti tik LTG grupės vežėjams.  

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„LTG Infra“ yra skyrusi LTG grupės, taip pat ir kitoms geležinkelio įmonėms (vežėjams), viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus 2022 metų tarnybiniam traukinių tvarkaraščiui tam tikrais maršrutais ir laikotarpiais, įskaitant ir Klaipėdos kryptimi. Šiuo metu tik LTG grupės vežėjai yra paprašę ir jiems yra skirti pajėgumai nuo Baltarusijos sienos. Apie ketinimus užsakyti atitinkamus pajėgumus nuo Baltarusijos sienos turėtų komentuoti patys vežėjai“, – komentare sakė K. Sankovskis, paklaustas, ar kiti vežėjai jau kreipėsi į „LTG Infra“ dėl pajėgumų suteikimo.

„LTG Infra“ pernai gruodį pirmą kartą perpildytuose ruožuose skyrė pajėgumų ir dviem privačioms įmonėms – „Gargždų geležinkeliui“ ir „LGC Cargo“. Tačiau abiejų įmonių vadovai tuomet sakė, jog negavo visų prašytų pajėgumų, todėl negalėtų vežti krovinių nuo Baltarusijos sienos iki Klaipėdos. 

Lietuvos geležinkelių įmonių asociacijos direktorius ir privačios vežėjos „LGC Cargo“ atstovas Tomas Keršis anksčiau sakė, kad privatūs Lietuvos vežėjai atmeta galimybę vežti kalio krovinį, nes neturi visų tam būtinų pajėgumų.

Be to, anot jo, tam kliudo ir dvi techninės kliūtys: pirma – informacinių mainų susitarimas tarp buvusių NVS ir Baltijos šalių geležinkelių, pagal kurį prisijungti prie sistemos gali tik „Lietuvos geležinkeliai“, antra – tik antrinė LTG bendrovė „LTG Cargo“ turi susitarimą su Baltarusijos geležinkeliais dėl vagonų priėmimo ir perdavimo pasienio ruože.

„Kitos įmonės dėl sutarčių su Baltarusijos geležinkeliais turėtų kreiptis tiesiogiai į juos. Dėl dalyvavimo Geležinkelių transporto tarybos (GTT) veikloje bei prisijungimo prie jos sistemų ir jų naudojimo sąlygų įmonės turėtų kreiptis į šias sistemas valdančią GTT. LTG jos veikloje dalyvauja pagal sutartį ir nėra įpareigota koordinuoti kitų įmonių santykių su verslo asociacijomis“, – sakė K. Sankovskis.  

Karolis Sankovskis, AB „LTG Infra" generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Karolis Sankovskis, AB „LTG Infra" generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Jis tikino, kad grupės įmonė „LTG Cargo“ taip pat nėra gavusi ekspeditorių ar kitų įmonių užklausų dėl galimybės vežti kalio trąšas. 

„Kol kas užklausų dėl trąšų vežimo „LTG Cargo“ nėra gavusi“, – teigė K. Sankovskis. 

Susisiekimo ministras Marius Skuodis trečiadienį pareiškė, kad nėra garantijų, jog baltarusiškų trąšų vežimas per Lietuvą po vasario sustos, nes bent dvi iš 10-ties licencijas turinčių įmonių galėtų perimti jų gabenimą, be to, užsakyti vežti šiuos krovinius gali ekspeditoriai ir daug kitų juridinių asmenų. 

LTG ieško, kaip grąžinti avanso likutį 

Pasak laikinojo LTG vadovo Egidijaus Lazausko, apie Vyriausybės sprendimą vasario 1 dieną nutraukti sutartį su „Belaruskalij“ kita pusė bus informuota raštu per kelias artimiausias dienas.   

E. Lazauskas patikslino, kad paslaugų „Belaruskalij“ teikimas ir bus sustabdytas nuo vasario 1 dienos: „Būtent tokia data numatyta nutarime“.

Paklaustas, kaip bus elgiamasi su „Belaruskalij“ pernai sumokėto avanso likučiu, kurio užtektų teikti paslaugas iki kovo, E. Lazauskas teigė, jog šiuo metu nagrinėjamos galimybės grąžinti nepanaudotą avansą.

Kokia tai bus suma, jis neatskleidė, tačiau trečiadienį Seime teigė, jog pernai lapkritį suteiktų paslaugų vertė buvo apie 6-7 mln. Eur.  

E. Lazauskas nekomentuoja, ar LTG yra gavusi Baltarusijos įmonės perspėjimų apie galimą ieškinį.    

„Esame gavę raštiškų pranešimų iš „Belaruskalij“. Jų turinio komentuoti negaliu dėl temos jautrumo“, – komentare sakė E. Lazauskas, paklaustas, ar bendrovė yra gavusi pranešimų iš „Belaruskalij“ apie jos ketinimus kreiptis į tarptautinį arbitražą. 

Buvęs LTG vadovas Mantas Bartuška yra teigęs, kad nutraukus sutartį su „Belaruskalij“ įmonei grėstų šimtų milijonų eurų ieškiniai ir net bankrotas. 

Infrastruktūrai tikimasi gauti 50 mln. Eur valstybės subsidiją 

Komentuodamas, kaip po grupei pelningos sutarties su „Belaruskalij“ nutraukimo bus išlaikoma LTG infrastruktūra ir kiek tam reikės valstybės paramos. K. Sankovskis teigė, jog siekiant, kad ji išliktų konkurencinga, sustabdžius trąšų vežimą įmonei reikės valstybės subsidijos.

„Skaičiuojama, kad subsidijos poreikis šiemet sieks iki 50 mln. Eur. Seimui tvirtinant 2022 metų valstybės biudžetą, nebuvo įtraukta atskira eilutė „LTG Infra“ sąnaudų finansavimui. Tačiau buvo įtrauktas 14 straipsnio papildymas, numatantis poreikį Vyriausybei subsidijuoti „LTG Infra“ veiklą, jei to pareikalautų sankcijų taikymas Baltarusijai“, – komentare teigė „LTG Infra“ vadovas K. Sankovskis.

Pasak jo, artimiausiu metu Susisiekimo ministerija turėtų pasirašyti ilgametę „LTG Infra“ kokybės ir finansavimo užtikrinimo sutartį, kuri nustatys tokio valstybės finansavimo tvarką ir sąlygas. 

„Europos šalių geležinkelių infrastruktūros dalis veiklos sąnaudų įprastai yra finansuojama būtent tokiomis daugiametėmis sutartimis“, – sakė K. Sankovskis.

Pasak laikinojo LTG vadovo E. Lazausko, grupė už „Belaruskalij“ krovinių gabenimą per metus gaudavo kiek daugiau nei 60 mln. Eur: „Taigi, toks būtų metinis pajamų praradimas“.

„Belaruskalij“ trąšos sudaro apie ketvirtadalį-penktadalį visų geležinkelių pervežamų krovinių – „LTG Cargo“ 2020 metais pervežė apie 53 mln. tonų krovinių (pernai pirmąjį pusmetį – 24 mln. tonų) ir gavo 397 mln. Eur pajamų (177 mln. Eur).

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Šiaulių bankas pirmadienį stabdo atsiskaitymus rubliais

Kitas žingsnis – nuo rugsėjo 1 d. stabdomi bet kokie atsiskaitymai į Rusiją ir Baltarusiją.

Logistika
08:26
Papildomai automobilių įrangai – prenumerata vietoj pardavimo Premium 4

Vartotojai visame pasaulyje jau priprato prie prenumeruojamos „Spotify“ muzikos, „Youtube“ turinio ar...

Automobiliai
08:00
Kinija pasipiktino – galimas poveikis prekių logistikai dar tik spėliojamas Premium 2

Kol nėra žinomas tikslios Kinijos pareiškimo nutraukti bendradarbiavimą su Lietuvos Susisiekimo ministerija...

Logistika
2022.08.12
Po viceministrės vizito Taivane Kinija nutraukia ryšius su Lietuva susisiekimo srityje 12

Reaguodama į susisiekimo viceministrės vizitą Taivane šią savaitę Kinija pareiškė įvedanti jai sankcijas ir...

Verslo aplinka
2022.08.12
Kinijos kariniai žaidimai parodė jos pažeidžiamumą Premium

Kinijos laivyno manevrai Taivano sąsiauryje vertinami kaip nepageidautini ne tik savo nepriklausomybę...

Logistika
2022.08.12
Šiaulių banko vadovas: tebelaukiame valdžios atsakymo, ar Kaliningrado tranzitas valstybei svarbus

Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų...

Logistika
2022.08.12
LB: didėjęs importas, smukęs eksportas ir išmokėti dividendai blogino balansą

Sumažėjęs Lietuvos eksportas ir didėjęs importas birželį kiek pablogino užsienio prekybos balansą – Lietuvos...

Finansai
2022.08.12
Lėtėjanti ekonomika gali pratuštinti sandėlių lentynas Premium 6

Amerikoje besikemšant sandėliams, Lietuvoje ir visoje Europoje nuotaikos kiek kitokios. Pastebima, kad...

Logistika
2022.08.12
„Ryanair“ pranešė kelerius metus negalėsianti pasiūlyti itin pigių bilietų

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ pranešė, kad dėl sparčiai brangstančių degalų kelerius metus...

Logistika
2022.08.11
EK atstovė: sankcijos nedraudžia mokėjimų už geležinkelių paslaugas 3

Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų...

Logistika
2022.08.11
Lietuvos ir Taivano autobusų gamintojai sutarė plėtoti baterijų modulių technologijas

Elektrinių autobusų gamintoja „Vėjo projektai“ ir didžiausia Taivano keleivinių ir krovininių transporto...

Logistika
2022.08.11
A. Lukašenka ragina imtis priemonių dėl „atimto“ Baltarusijos turto Klaipėdos uoste 2

Autoritarinis Baltarusijos vadovas Aliaksandras Lukašenka pareiškė, kad Baltarusija faktiškai prarado turtą...

Verslo aplinka
2022.08.11
Galią elektromobilių krovimui – iš prekybos centro ar biuro Premium

2030 m. Lietuvoje tikimasi elektromobilių parką padidinti iki kelių šimtų tūkstančių. Tam reikės elektros,...

Inovacijos
2022.08.11
Arši kaktomuša dėl kvotų: vienoje pusėje – vežėjai, kitoje – žmogaus teisių aktyvistai Premium 1

Visą Europą stingdant vairuotojų deficitui, Lietuvos vežėjai darbuotojų randa Centrinėje ir Pietryčių...

Logistika
2022.08.11
Vilniuje – 6 nauji, „Kautros“ elektrobusais vykdomi viešojo transporto maršrutai 2

Didžiausias privatus keleivių vežėjas šalyje įžengia į Vilnių, laimėjęs konkursą su lietuviškais...

Logistika
2022.08.10
„Wizz Air“ įsteigta Abu Dabio įmonė skraidys į Maskvą 16

Analitikai svarsto, kad Londono akcijų biržoje listinguojama kompanija gali turėti daugiau reputacinės žalos...

Logistika
2022.08.10
Kaliningrado tranzitui išsemiant kvotas, didžiausią grėsmę jam kelia atsiskaitymai Premium

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) patvirtino, kad kai kurių, ES sankcijomis ribojamų, į Kaliningradą per Lietuvą...

Logistika
2022.08.10
Pirkėjas iš Libano atsisakė pirmojo Ukrainos grūdų krovinio 10

Libane įsikūręs pirkėjas atmetė pirmąją per Juodąją jūrą atplaukusią grūdų siuntą iš Ukrainos. Pasak Ukrainos...

Logistika
2022.08.10
KKT per pusmetį mažino krovą, laukia Ukrainos ir Azijos krovinių

Pirmąjį pusmetį 4% krovą mažinęs, tačiau beveik trečdaliu generalinių krovinių kiekį padidinęs „Klaipėdos...

Logistika
2022.08.10
Kaip „Mobile.de“ nenusipirkti katės maiše ir pašokdinti pajamas nuo 3 iki 13 mln. Eur Premium

Naudoti automobiliai, bet patikimi – tokią automobilių pagal užsakymą paslaugą siūlanti UAB „Kokybiški auto“...

Gazelė
2022.08.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku