S. Skvernelis su dar penkiais premjerais siūlo stabdyti Mobilumo paketą

Šešių Vidurio ir Rytų Europos valstybių, tarp jų ir Lietuvos, premjerai ragina Europos Sąjungos institucijas atsisakyti siūlomo Mobilumo paketo nuostatų, kurios galėtų pakenkti konkurencingumui kelių transporto sektoriuje.
Penktadienį Vyriausybės spaudos tarnyba pranešė, kad Bulgarijos, Rumunijos, Lenkijos, Vengrijos, Latvijos ir Lietuvos premjerai pasirašė bendrą laišką dėl siūlomo ES Mobilumo paketo.
Laiškas išsiųstas Europos Parlamento pirmininkui Davidui Sassoliui, Europos Komisijos vadovui Jeanui Claudeui Junckeriui, išrinktajai Europos Komisijos pirmininkei Ursulai von der Leyen, Europos Vadovų Tarybos prezidentui Donaldui Tuskui bei nuo gruodžio pradėsiančiam dirbti jo įpėdiniui šiame poste Charlesui Micheliui.
Laiške primenama, kad, sukūrus ES, buvo siekiama sukurti geriau veikiančią Sąjungos bendrąją rinką, leidžiančią visų ES šalių verslui plėstis vidaus rinkoje ir tapti konkurencingam visame pasaulyje. Atsižvelgdami į pasaulines ekonomikos tendencijas, aršią tarptautinę konkurenciją ir į būtinybę sudaryti prielaidas tvaresniam ES ekonomikos augimui, taip pat įgyvendinti ambicingus ES klimato politikos tikslus, manome, kad ES sprendimus priimantys asmenys turėtų ypač atidžiai apsvarstyti kiekvieną galimą teisėkūros iniciatyvą, rašoma pranešime spaudai.
Laiške pabrėžiama, kad Europos kelių transporto sektorius yra Europos prekybos ir ekonomikos augimo variklis.
Šis verslas turi didelę įtaką mūsų ekonomikai, visuomenei ir aplinkai, čia tiesiogiai dirba apie 5 milijonai žmonių, sukuriančių apie 2% ES bendrojo vidaus produkto, priduriama jame.
Lietuvos Vyriausybė labai susirūpinusi, kad tam tikros naujos Mobilumo paketo nuostatos prieštarauja ES vidaus rinkos tikslams. Šiuo labai jautriu klausimu mums reikia visuotinės diskusijos, kad būtų atsižvelgta į visų valstybių narių, įskaitant tų, kurios yra prie ES išorinių sienų, nacionalinius ypatumus. Neturėtume priimti priemonių, sukuriančių nereikalingą susiskaldymą ES, pranešime spaudai cituojamas premjeras Saulius Skvernelis.
Laiške išreikštas įsitikinimas, kad naujos teisinės priemonės turi išsaugoti ES kelių transporto sektoriaus konkurencingumą ir nepabloginti Lietuvos įmonių padėties. Be to, reiškiamas įsitikinimas, kad siūlomos Mobilumo paketo teisinės nuostatos, ypač dėl vilkikų grąžinimo į registracijos šalį, kabotažo operacijų ribojimo, prieštarauja pastangoms įgyvendinti plačią ES klimato politiką.
Šie pasiūlymai neatitinka 20192024 m. ES strateginės darbotvarkės, kurioje pabrėžiama, kad ES turėtų tinkamai išnaudoti pusės milijardo žmonių darbo rinkos potencialą, ypač paslaugų srityje, teigiama pranešime.
Šešių šalių premjerai pakvietė ES valstybes nares ir ES institucijas rasti efektyvesnių, labiau pasvertų ir visoms valstybėms narėms priimtinų sprendimų veiksmingai ir tinkamai modernizuoti Europos kelių transporto sektorių, padidinti konkurencingumą, stiprinti ES vidaus rinką ir siekti ambicingų klimato kaitos tikslų.
Šiuo metu vyksta trišalės derybos, kuriose Europos Komisijos, Europos Tarybos ir Europos Parlamento atstovai ieško sutarimo dėl galutinių Mobilumo paketo nuostatų.
Daugiausiai ginčų kelia Mobilumo pakete numatytas reikalavimas kartą per 4 savaites grąžinti vilkikus į jų registracijos šalį. Lietuvos vežėjai tikina, kad tai mažins jų konkurencingumą ir didins veiklos kaštus.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Verslo aplinka
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti