Brendant į tą pačią upę

Publikuota: 2019-07-24
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Tai, kad Seimas Sauliui Skverneliui leido toliau eiti premjero pareigas, vargu ar buvo kam nors netikėta. Kaip ir vargu ar kas būtų išdrįsęs lažintis dėl to, ar „žodžio žmogus“ šio posto atsisakys, kaip ne kartą žadėjo. Antrą kartą į tą pačią upę žengiantis ministras pirmininkas namų darbus ruošė iš anksto ir vakar juos paviešino – laukia nauji mokesčiai, nes „biudžetui reikia papildomų pajamų“. Tiesa, valstiečių vadas vėliau aiškino, kad projektų dėl naujų mokesčių nėra, todėl esą niekas nėra svarstoma.

Ministras pirmininkas tikina, kad Vyriausybės programos keisti nesiūlys, tik stengsis ją įgyvendinti, nes, pasak jo, telikus metams laiko, radikalių programos pakeitimų tikrai nereikia. Tarp pažadų, klaidų rikiavimo ir švelnios atgailos vakar iš premjero lūpų išgirdome žinią apie naujus mokesčius – taršių automobilių ir nekilnojamojo turto (NT). „Kalbant apie taršius senus automobilius, kuriuos norima įvežti į Lietuvą, kad tai būtų tam tikra finansinė paskata jų neįvežti. Nekalbu apie tai, kuo šiandien naudojamasi, kas yra registruota. Bent pirmasis žingsnis bus, kad Lietuva nebūtų seno automobilių parko importo šalimi, kalbant apie registracijos mokestį, rinkliavą. Kad neapsimokėtų senus taršius automobilius atvežti į Lietuvą“, – teigė S. Skvernelis.

Mokestį žadama įvesti nuo 2020 m. sausio 1 dienos. Tačiau ištarus A, reikėtų pasakyti ir B. Koks tai bus mokestis, kaip jis bus taikomas? Regis, net patys sumanytojai tiksliai nežino. Tai, ką portalo delfi.lt laidoje aiškino Arminas Mockevičius, Aplinkos ministerijos kancleris, ko gero, supranta tik jis pats (jei supranta). „Dabar galvojama apie tuos mažiausiai taršius automobilius, 130 g/km (anglies dvideginio – BNS), tai yra pradinis 20 Eur per metus. Jį susimoki tuo metu, kai praeini techninę apžiūrą (...) Paskui yra progresinis mokestis, priklausomai nuo to, koks yra CO2 didėjimas. Pavyzdžiui, jeigu yra 135 (gramai – BNS), pagal koeficientą papildomai susimoki 2,5 Eur“, – dėstė jis. Premjeras užsiminė ir apie esamą automobilių parką, apie kažkokį skatinimą, Kęstutis Mažeika, aplinkos ministras, porino apie kitose šalyse esančią motyvaciją nepirkti taršių automobilių, tačiau, kas bus daroma Lietuvoje, niekas tiksliai neaiškina. Žinia viena – mokestis bus.

Bus mokestis ir už NT – tai vadinama išplečiamu apmokestinimu. Ir čia irgi tvyro migla – Vyriausybė pernai siūlė 0,3% apmokestinti antrą ir daugiau vieno žmogaus turimus būstus, tačiau jis Seime pritarimo nesulaukė. Kitąmet mokestis jau bus. „Bet kokiu atveju klausimas darbotvarkėje bus, išvengti negalėsime (...). Niekur nedingsime, mes čia rudenį ateisime, nes biudžetas turi ne tik išlaidas, kurias matome, kurioms pritariame ir kurių norime didesnių, bet ir pajamas. Tad, norint didinti išlaidas, reikia turėti ir papildomų pajamų“, – antradienį Seime sakė S. Skvernelis.

Reikia suprasti, kad „rudenį atėję“ valdantieji mokestį jau bus sugalvoję – beliks jį priimti kartu su biudžetu, idant galima būtų jį taikyti jau nuo sausio 1 dienos. Laiko lieka nedaug – o juk naujo mokesčio įvedimui turėtų pasiruošti automobilių importuotojai, galbūt ir visi senesnių automobilių savininkai. Lygiai kaip ir NT savininkai. Ar yra parengti atitinkami įstatymų projektai, kada jie bus pateikti visuomenei, ar bus laiko diskusijoms ir t. t.? S. Skvernelis šneka viena, Ramūnas Karbauskis – visiškai kita.

VŽ nuomone, visuomenė nusipelno žinoti, kaip ir kur bus naudojami už mokesčius gauti pinigai. Galbūt už juos bus statomi oro valymo įrenginiai, sodinama daugiau miškų, plečiami parkai? Iliuzijų turėti neverta – premjeras nė neslepia, kad pažadams vykdyti reikia daugiau pinigų, jais ir bus kamšomos biudžeto skylės. Vadinasi, pinigai, gauti už mokesčius, bus pravalgyti.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ministrė: gaisro metu padaryta žala tik Alytaus miesto ir rajono savivaldybėms

Vidaus reikalų ministrė Rita Tamašunienė pirmadienį pranešė, kad gaisro padangų perdirbimo įmonėje metu...

Teismas G. J. Furmanavičiui dėl prekybos poveikiu skyrė lygtinę laisvės atėmimo bausmę

Teismas pirmadienį pripažino buvusį Nacionalinės žemės tarnybos (NŽT) vadovės patarėją Gintarą Joną...

B. Gatesas susigrąžino turtingiausio pasaulio žmogaus vardą

Milijardierius, filantropas, „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas po dvejų metų atgavo turtingiausio pasaulio...

Laisvalaikis
11:42
„Metasite“ įkūrėjas: mokame tai, ko kiti nemoka Verslo tribūna 1

Specializacija, kokybė ir drąsa – tokį verslo plėtros receptą siūlo jau dvidešimt trečiuosius metus...

Naujos kadencijos Baltarusijos parlamente nebus nė vieno opozicijos atstovo

Pirmadienį paskelbti oficialūs Baltarusijos žemųjų parlamento rūmų rinkimų rezultatai rodo, kad į juos...

Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Kas prisiims atsakomybę už tokį ministrą? 22

Jei ne žiniasklaida, susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius ir toliau būtų slapta dalyvavęs užstalių...

Rusijos užgrobti Ukrainos lavai buksiruojami perdavimui

Užgrobtus Ukrainos laivus Rusija grąžins pirmadienį, lapkričio 18 d., pagal Rusijos ir Ukrainos susitarimą,...

Verslo aplinka
2019.11.17
A. Lukašenka kituose rinkimuose dalyvaus, jeigu žmonės to paprašys 1

Baltarusijoje sekmadienį vykstant parlamento rinkimams, kurių rezultatai jau iš anksto nulemti, Baltarusijos...

Verslo aplinka
2019.11.17
V. Puklevičius: puikus naujas sureguliuotas pasaulis Premium 1

Kai susiginčija euroentuziastas su euroskeptiku, o kalba pakrypsta jau ne apie pabėgėlius ar gėjų teises, bet...

Verslo klasė
2019.11.17
Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau? 3

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

URM planuoja kapitalinį pastatų remontą už 9,5 mln. Eur

Užsienio reikalų ministerija 2022 m. planuoja atlikti kapitalinį pastatų remontą.

Statyba ir NT
2019.11.17
Išlaisvintas norvegas F. Bergas dėkoja Lietuvos prezidentui 1

Per Lietuvos ir Rusijos „šnipų mainus“ laisvę atgavęs Norvegijos pilietis Frodė Bergas dėkoja prezidentui...

Verslo aplinka
2019.11.16
Graži, bet trumpa „Facebook“ kriptovaliutos istorija Premium

Seksualiausia finansų rinkos sezono naujiena – šią vasarą pristatyta nauja elektroninė valiuta libra.

Verslo klasė
2019.11.16
„Aeroflot“ keleivis lojalumo mylių neteko dėl storo katino

Didžiausia Rusijos oro linijų bendrovė „Aeroflot“ anuliavo visas keleivio sukauptas lojalumo mylias už tai,...

Verslo aplinka
2019.11.16
Didieji prekybos partneriai dėl „Brexit“ nori kompensacijų ir iš JK, ir iš ES 

Niekaip nesibaigianti „Brexit“ istorija verčia nerimauti didžiąsias tarptautinės prekybos partneres, tarp jų...

Verslo aplinka
2019.11.16
Kaip laukiančio vartotojo minutę paversti į sekundę

Visi žmonės kasdien vis ko nors laukia: kol užsikraus „YouTube“ vaizdo įrašas, kol įsijungs žalia šviesoforo...

Verslo aplinka
2019.11.16
Rusiškos naftos savikaina – viena didžiausių pasaulyje

Saudo Arabijos naftos milžinė „Saudi Aramco“ paskelbė tyrimą, kuria teigiama, kad pigiausiai nafta išgaunama...

Pramonė
2019.11.16
„Adidas“ projektas „Speedfactory“ žlugo, robotizuoti fabrikai perkeliami į Aziją Premium

Dvejus metus trukęs sportinės aprangos gamintojo „Adidas“ eksperimentas „Robotai gamina sportbačius“ nei...

Pramonė
2019.11.16
Nukentėję nuo gaisro Alytuje prašo atlyginti 45.500 Eur žalos

Nukentėję nuo padangų gaisro Alytuje ūkininkai, verslininkai, gaisrininkai bei kitos tarnybos jau paprašė...

Verslo aplinka
2019.11.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau