Atleidžiamas Klaipėdos uosto vadovas A. Vaitkus

Publikuota: 2019-03-25
Atnaujinta 2019-03-25 18:22
Arvydas Vaitkus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Arvydas Vaitkus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius Arvydas Vaitkus atleistas iš posto, pranešė susisiekimo ministras. 

Rokas Masiulis neatmeta galimybės, kad šis sprendimas gali „kainuoti postą“ ir jam. 

„Šiandien pasirašiau įsakymą dėl atšaukimo (...) A. Vaitkaus iš pareigų. Šiandien ponas A. Vaitkus pranešė, kad atšaukia savo nusišalinimą nuo sprendimų priėmimo tam tikrų bendrovių uoste (...). Tai verčia reaguoti nedelsiant. Taip pat šiandien gavau ir valdybos nuomonę. Ir valdyba abejoja, kad ponas p. Vaitkus gali pilnavertiškai atlikti savo pareigas“, – pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė p. Masiulis. 

„Įvertinus tas aplinkybes ponas A. Vaitkus yra atšaukiamas iš generalinio direktoriaus pareigų“, – teigė ministras. 

Pasak jo, uosto direkcija yra strateginė valstybės įmonė, jai galioja aukščiausi skaidrumo standartai. 

Pirmadienis yra paskutinė p. Vaitkaus darbo diena, jį laikinai pavaduos pavaduos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė. 

A. Vaitkus: sprendimas mane atleisti yra politizuotas

Šešerius metus Klaipėdos jūrų uostui vadovavęs Vaitkus teigia, kad sprendimas jį atleisti yra politizuotas. Ponas Vaitkus taip pat teigė kol kas nežinantis, ar skųs atleidimą teismui.

„Manau, kad sprendimas yra politizuotas ir daugiau neturiu ką pasakyti“, – BNS teigė p. Vaitkus.

Pasak jo, atleidimo motyvų pirmadienį posėdžiavusi valdyba jam neišsakė, be to, jis buvo išprašytas iš jos posėdžio.

„Aš neturėjau teisės nei paaiškinti, nei argumentuoti, nei išklausyti klausimų galbūt, kurie kyla. Susidariau įspūdį, kad tai buvo iš anksto nuspręsta ir mano paaiškinimo nebereikėjo, kaip ir rodo praktika“, – teigė p. Vaitkus.

Jis kartojo, kad nepadarė nė vieno neteisėto veiksmo ir niekas jam neprikišo blogos uosto veiklos.

Komentuodamas priekaištus dėl galimo interesų konflikto, p. Vaitkus pabrėžė, kad priimant tokius sprendimus, turi būti vadovaujamasi ne nuomonėmis.

„Turi būti ne tušti žodžiai, ne nuomonė, ne simptomatika, kuri kyla kažkam, arba hipotetika. Juk valstybė mūsų yra teisinė, o ne nuomonių valstybė. Gal aš irgi turiu kažkokią nuomonę, ar kiti turi kažkokią nuomonę. Bet tai ne nuomonėmis mes vadovaujamės priiminėdami sprendimus. Tam turi būti labai aiškūs argumentai“, – teigė p. Vaitkus.

„Aš ne kartą klausiau daugelio žmonių, įvairių institucijų, tarnybų įvairiausių, kurios mus prižiūri, niekada negavau nė menkiausios užuominos apie kažkokį pažeidimą arba situaciją, kuri jau de facto sukėlė kažkokius interesų konfliktus“, – pridūrė atleistas uosto vadovas.

Paklaustas, ar skųs atleidimą teismui, p. Vaitkus atsakė: „Dar nežinau, prieš kelias minutes išgirdau naujieną.“

Dar prieš ministro sprendimą Klaipėdos mero rinkimus pralaimėjęs „valstiečių“ atstovas, Klaipėdos  uosto vadovas Vaitkus atšaukė savo nusišalinimą nuo sprendimų, susijusių su „valstiečių“ rinkimų kampaniją Klaipėdoje rėmusių verslininkų įmonėmis, pranešė portalas „atviraklaipeda.lt“. 

Pono Vaitkaus likimą pirmadienį, BNS žiniomis, sprendė uosto valdyba, kuriai vadovauja Nerijus Udrėnas. Uosto valdyboje taip pat dar yra: Saulius Kerza, Kastytis Macijauskas, Vaidotas Rūkas ir Eligijus Kajieta.  Apie valdybos argumentus skaitykite VŽ PREMIUM

„Aš nuo šiandienos ryto esu atšaukęs savo nusišalinimą, nes nematau tam jokio pagrindo. Aš jį buvau pateikęs susisiekimo ministrui išeinant atostogų, sausio 17 dieną, o atšaukiau todėl, kad Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) oficialiai patvirtino savivaldybių tarybų rinkimų rezultatus“, – pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje teigė p. Vaitkus.

„Deklaracijoje aš nurodžiau ryšius su visais tarybos nariais. Čia juokas ar ne juokas, atskirais atvejais prie tam tikrų aplinkybių ir juokauju – gyvenam tokioj aplinkoj, kad atrodo, jog turbūt reikia nusišalinti nuo visos Lietuvos“, – ironizavo p. Vaitkus.

Jis dar kartą akcentavo, kad yra ne pirmas uosto vadovas, išrinktas į miesto tarybą, bei teigė, jog nėra jokio pagrindo abejoti uosto veiklos skaidrumu.

„Viskas yra deklaruota, ta deklaracija yra vieša ir aš nematau pagrindo toliau dirbant nuo kažko nusišalinti (...). Aš nesu išskirtinis žmogus uosto istorijoje, kuris patenka į miesto tarybą. Esu berods trečias po (Sigito – BNS) Dobilinsko ir (Eugenijaus – BNS) Gentvilo. Pagrindo abejoti uosto direkcijos veiklos skaidrumu nėra. Tą pripažįsta ne tik uosto direkcijos atstovai, bet ir auditoriai, specialiosios tarnybos, kurios mus prižiūri“, – teigė jis.

Gali kainuoti postą ministrui

Ministras Masiulis neatmeta galimybės, kad sprendimas dėl p. Vaitkaus atleidimo gali kainuoti ir jam pačiam susisiekimo ministro postą. 

„Neatmesčiau tokios situacijos, kad šis mano sprendimas gali kainuoti ir man postą, bet mano darbas – tarnauti valstybei ir spręsti dalykus taip, kaip aš matau teisinga valstybės požiūriu, o ne kažkokių kitokių interesų (...) Taip susiklostė situacija, kad aš turėjau spręsti šitą klausimą, nors situacijos aš nesukūriau. Tikrai neskatinau pono Vaitkaus eiti į rinkimus, o juo labiau su tuo sąrašu įmonių, kurias jis privalo prižiūrėti“, – teigė p. Masiulis. 

Pasak jo, p. Vaitkui atšaukus savo ankstesnį nusišalinimą nuo sprendimų, susijusių su jį rinkimų kampanijos metu parėmusiomis įmonėmis, kyla akivaizdus interesų konfliktas, kurio negalima toleruoti. 

„Kai jis grįžo į uostą, kaip jis gali prižiūrėti savo politinius partnerius objektyviai, o juo labiau šiandien, kai išreiškė nusišalinimo atšaukimą. Tai yra tiesioginis konfliktas ir gali mesti šešėlį visam uostui“, – dėstė ministras. 

Jis tikino, kad dar iki rinkimų kalbėjosi su p. Vaitkumi apie jo dalyvavimą rinkimuose. 

„Dar iki rinkimų su ponu A. Vaitkumi buvau susitikęs ir jo prašiau, jam sakiau, kad negalima su įmonėmis dalyvauti rinkimuose, o po to jas prižiūrėti. Mano siūlymas buvo tiek grąžinti finansines lėšas tų įmonių vadovams, kurie parėmė partiją šiuose rinkimuose, tiek ir juos išbraukti iš rinkiminio sąrašo ėjimo į miesto tarybą. Turėjome tokį pokalbį su ponu A. Vaitkumi, bet niekas nepasikeitė“, – sakė p. Masiulis. 

Premjeras tikisi tęstinumo

Premjero Sauliaus Skvernelio atstovas spaudai Tomas Beržinskas, komentuodamas situaciją VŽ nevertino pačio atleidimo, bet kalbėjo apie uosto veiklą: „Premjeras buvo informuotas apie ministro sprendimą dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktoriaus. Premjeras pažymi, kad pastaraisiais metais uostas demonstravo itin gerus rezultatus, todėl tikisi, kad ministras užtikrins sklandų ir efektyvų tolimesnį šiai svarbios, didelę naudą valstybei atnešančios įmonės valdymą bei veiklą.“ 

Per pirmus du šių metų mėnesius Klaipėdos uosto krovai išaugus beveik 9%, o vien vasarį – 15%, uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas sako, jog sausį-vasarį augo visų grupių krova, išskyrus skystus krovinius – naftos produktus ir chemines trąšas.

„Bet dėl jų apyvartos sumenkimo nieko išskirtinio nėra, nes visame regione, visoje rytinėje pakrantėje, įskaitant ir Rusijos uostus, naftos produktų apyvarta šiemet per pirmus du mėnesius yra sumažėjusi“, – pirmadienį spaudos konferencijoje sakė p. Drungilas.

Klaipėdos uoste sausį-vasarį perkrauta 7,9 mln. tonų krovinių – 8,8% daugiau nei pernai tuo pat laiku. Vien vasarį krova augo 15%, iki 3,89 mln. tonų, pranešė uosto direkcija.

Pernai Klaipėdoje perkrauta 46,58 mln. tonų – 7,9% daugiau nei užpernai. Pagal krovinių apyvartą uostas išlieka pirmoje vietoje tarp Baltijos valstybių uostų, aplenkdamas Latvijos ir Estijos uostus.

2018 metais uostas uždirbo 34,6 mln. Eur pelno prieš apmokestinimą  – beveik 9% daugiau nei 2017 metais, jo pajamos pernai siekė 63,74 mln. Eur – 7% daugiau.

Uosto direkcijos valdybai pritarus praėjusių metų finansinei ataskaitai, į valstybės biudžetą direkcija šiemet sumokės 21,7 mln. Eur pelno įmokos. 

Uosto infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė sakė, kad pernai į uosto infrastruktūros plėtrą investuota 38,8 mln. Eur – 11 mln. daugiau nei 2017 metais. Šiemet planuojama investuoti 48 mln. Eur.

„Šių metų pagrindiniai akcentai – konkursas dėl molų rekonstrukcijos, kitais metais konkursas dėl šiaurinės dalies išgilinimo iki 17 metrų, taip pat rengiama poveikio aplinkai vertinimo atranka dėl pietinės dalies pagilinimo“, – konferencijoje sakė p. Paukštė. 

Anot jo, šiuo metu taip pat užbaigiamas Malkų įlankos pirmasis etapas, iškasta daugiau nei 1,3 mln. kubinių metrų. Tikimasi, kad rangovas šį projekto etapą baigs pusmečiu anksčiau, nei numatyta pagal rangos sutartį.

A. Širinskienė: kerštas už dalyvavimą rinkimuose

Pono Vaitkaus atleidimas yra kerštas už  dalyvavimą rinkimuose, sako „valstiečių“ frakcijos Seime narė, Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė. 

„Šiuo atveju labai panašu, kad su žmogumi yra susidorojama dėl jo dalyvavimo rinkimuose, o paprastai dėl savo pilietinių ir politinių teisių realizavimo žmonės negali būti persekiojami“, – BNS teigė parlamentarė.  

„Yra situacijų ir pas tą patį ministrą Masiulį (susisiekimo ministras Rokas Masiulis – BNS), kur jis nenusišalina nuo labai didelio rinkos segmento, kiek tai susiję su jo brolio („Tele2“ vadovo Petro Masiulio – BNS) veikla, bet jis savęs kažkaip iš ministrų neatleidžia“, – pridūrė p. Širinskienė. 

Susisiekimo ministro patarėja Vytautė Šmaižytė BNS patvirtino, kad R. Masiulis yra nusišalinęs nuo visų sprendimų, susijusių su jo brolio vadovaujama „Tele2“.

„Valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis BNS pranešė, kad siūlys frakcijai R. Masiulį pasikviesti ketvirtadienį ir išklausyti jo argumentus dėl p. Vaitkaus nušalinimo nuo pareigų.  

Jis stebisi, kad p. Vaitkus atleidžiamas tada, kai uosto veikla geriausia per pastaruosius metus.  

„Man labai keistas sprendimas. (...) Arba yra kažkokiu būdu iki ministro dasibeldė liberalai su konservatoriais, arba yra kažkokie interesai, kurie labai greitai pasimatys. Netikiu, kad šis klausimas yra be šių dviejų priežasčių“, – teigė p. Karbauskis.  

„Jeigu žmogus „valo“ kažkam vietą arba vykdo liberalų su konservatoriais nurodymus, tai jis tikriausiai ir daro tokią prielaidą, kad nebelabai jam išeis dirbti šioje Vyriausybėje vykdant kitų opozicijoje esančių partijų nurodymus“, – tvirtino jis, paklaustas, ar p. Masiuliui gali būti inicijuojama interpeliacija. 

Ponas Masiulis pirmadienį pats užsiminė, kad p. Vaitkaus atleidimas jam gali kainuoti postą. 

Ponia Širinskienė mano, kad p. Vaitkus savo teises turėtų ginti teisminėmis priemonėmis. 

Seimo narės teigimu, „valstiečių“ frakcija p. Vaitkaus situaciją aptars antradienio posėdyje: „Žiūrėsime, kaip ta situacija mums atrodo.“     

Ėmėsi tyrimo

Ministras Masiulis praėjusią savaitę ėmėsi platesnio tyrimo dėl p. Vaitkaus ir galimo jo pavaldinių interesų konflikto ir, gavęs institucijų bei uosto valdybos išvadas, žadėjo netrukus spręsti dėl p. Vaitkaus likimo poste. Pasak p. Masiulio, jis kreipėsi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją (VTEK), Valdymo koordinavimo centrą, uosto valdybą ir paprašė atsakymus pateikti skubiai.

Pats p. Vaitkus BNS praėjusią savaitę sakė dar neapsisprendęs dėl savo ateities ir ketinantis dėl to tartis su Vyriausybės bei Seimo nariais. 

Su uosto vadovu praėjusią savaitę susitikęs valdančiųjų „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis BNS sakė, kad p. Vaitkus gali toliau vadovauti Klaipėdos uostui, o priekaištus dėl interesų konflikto vadino nepagrįstais. Anot R. Karbauskio, Klaipėdos mero rinkimuose dalyvavusio ir į savivaldybės tarybą išrinkto p. Vaitkaus pašalinimu gali būti suinteresuoti neskaidrių interesų turintys asmenys.

Uosto valdybos pirmininkas Nerijus Udrėnas anksčiau sakė, kad p. Vaitkaus planai dirbti miesto taryboje ir uosto direkcijoje jam kelia klausimų dėl galimo interesų konflikto, o nepriklausomas valdybos narys Vaidotas Rūkas tvirtino, kad p. Vaitkus vieno iš šių postų turėtų atsisakyti.

Ponas Masiulis praėjusią savaitę teigė, kad padėtis dėl p. Vaitkaus yra labai komplikuota – nors uosto vadovas ir nusišalinęs nuo sprendimų, susijusių su uosto įmonių atstovais, išrinktais į miesto tarybą, nežinia, kaip jis galės pasirašyti naujus uosto žemės nuomos tarifus arba spręsti su uosto geležinkeliu susijusius reikalus. 

Jo teigimu, taip pat neaišku, ar uosto direkcijos darbuotojai, pavaldūs vadovui, bus nepriklausomi tų įmonių atžvilgiui. Susirūpinimą, R. Masiulio teigimu, kelia tai, kad visi uosto geležinkeliai bus perduoti uostui, tuo metu viena privati uosto bendrovė teikia paslaugas geležinkeliams. 

Anot p. Masiulio, neaišku, kas turėtų priimti sprendimus, jeigu jų negalės priimti direkcijos vadovas. 

„Valstiečių“ rinkimų kampaniją parėmusio Birių krovinių terminalo vieno savininkų Igorio Udovickio įmonė „Gargždų geležinkelis“ teikia paslaugas uoste bei siekia gauti pajėgumų vežti krovinius per Lietuvą.

Dėl p. Vaitkaus elgesio tyrimą pradėjo VTEK – Seimo narės konservatorės Gintarės Skaistės prašymu ji aiškinasi, ar jis nepažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimo deklaruoti privačius interesus. Kartu su šiuo bus nagrinėjamas ir R. Masiulio prašymas pateikti nuomonę dėl A. Vaitkaus galimo interesų konflikto, BNS sakė VTEK atstovė spaudai Eglė Ivanauskaitė.

„Kadangi tyrimas nėra baigtas, komisija negali pateikti savo nuomonės, nebaigusi nagrinėti visų aplinkybių. Komisija dar yra užsiprašiusi papildomos informacijos, reikia ją išanalizuoti ir tuomet kai bus baigtas tyrimas, komisija galės ir savo nuomonę pateikti“, – sakė ji. 

LRT sausį skelbė, kad Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos rinkimų kampanijai 44.000 Eur paaukojo  verslo santykiais susiję asmenys, pavyzdžiui, tarp jų – baltarusiškų trąšų karaliumi pramintas klaipėdietis verslininkas Udovickis ir jo sutuoktinė.

Be to, kampaniją maksimaliomis beveik 8.800 Eur sumomis parėmė su uostu susiję verslininkai – p. Dambrauskas bei p. Tuma.

Ponas Vaitkus Klaipėdos uostui vadovauja nuo 2013 metų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Ad Rem“ Vilniaus pakraštyje suplanavo 8.600 kv. m ploto sandėlį  1

Viena didžiausių logistikos, transporto ir sandėliavimo grupių „Ad Rem“ Vilniaus rajono savivaldybėje,...

Panevėžyje įrengs nemokamas elektromobilių įkrovimo stoteles 3

Šios vasaros pabaigoje už 114.000 Eur ES fondų ir miesto biudžėto lėšų Panevėžyje planuojama įrengti 3...

Kinai perima dar 5% „Daimler” akcijų 2

Kinijos bendrovė „Beijing Automotive Group“ (BAIC) antradienį paskelbė, kad įsigijo 2,48% Vokietijos-JAV...

Rinkos
11:43
„Maas Aviation“ įmonė Kaune dažys „Airbus“ ir „Boeing“ Premium

Airijos UAB „Maas Aviation“ Kauno oro uosto teritorijoje pradeda statyti orlaivių dažymo angarą, kuriame...

Pramonė
10:06
Pradinis taršių automobilių mokestis galėtų siekti 20 Eur per metus 7

Svarstant Lietuvoje apmokestinti taršius automobilius, pradinis mokestis galėtų būti 20 Eur per metus, sako...

Pirmąjį pusmetį Klaipėdos uostas augo, antrasis pusmetis gali būti kuklesnis Premium

Atsargios Klaipėdos uosto direkcijos prognozės dėl kiek mažesnės nei pernai krovos apimties 2019 m. pirmąjį...

Prekių pristatymo versle apstu nišų Premium 1

Besiplečianti e. prekyba rodo, kad pristatymo ir su juo susijusių paslaugų poreikis auga, o partnerių, kurie...

Prekyba
05:45
„Volvo Cars“ paskelbė remontui atšaukianti apie 0,5 mln. automobilių 

Kai kurių universalų ir SUV automobilių dyzeliniuose varikliuose teoriškai gali įsiplieksti gaisras.

Automobiliai
2019.07.22
SBA logistikos centro plėtrai prie Klaipėdos skolinasi 12,3 mln. Eur

„Swedbank“ ir koncerno SBA antrinė įmonė „Evenmor“ susitarė dėl 12,3 mln. Eur paskolos. Ja bus finansuojama...

Statyba ir NT
2019.07.22
Tokijo olimpinėse žaidynėse – pirmieji „Toyota“ elektromobiliai

Japonų automobilių koncernas „Toyota“ ne kartą demonstravo skeptišką požiūrį į elektromobilius ir mieliau...

Automobiliai
2019.07.21
Vaikams – pigesnė „McLaren 720S“ versija 2

Šis automobilis atviru kėbulu, pakeliamomis durimis, garso arba vaizdo įrašus grojančia multimedijos sistema...

Automobiliai
2019.07.20
Naujas „Lotus“: elektra, 1.900 „arklių“ ir 2 mln. USD kaina 8

Didžiosios Britanijos sportinių automobilių gamintojas „Lotus“ kitais metais ruošiasi pradėti gaminti naują...

Automobiliai
2019.07.20
Iranas užgrobė britų tanklaivį 15

Jungtinės Karalystės vyriausybė pareiškė gilų susirūpinimą dėl Hormūzo sąsiauryje sulaikyto su šios šalies...

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės kol kas neveikia

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės – tikimasi, kad jos rajone paskatins elektromobilių...

Autonominių automobilių kūrėjai Europoje – be pinigų, bet ambicingi Premium 8

Toli nuo plačių ir saulėtų JAV Kalifornijos ir Arizonos valstijų kelių, kuriuose jau pradedami bandyti...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos 14 pervažų 4

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos svarbiausias Lietuvos pervažas. Bendrovės valdyba patvirtino 14...

Nuostolingą bendrovę prisijungęs Lietuvos paštas suerzino konkurentus Premium 18

Lietuvos pašto sprendimas prisijungti „LP Express“ siuntų terminalus valdžiusią savo antrinę AB „Baltic Post“...

„Klaipėdos Smeltę“ akcininkai MSC paliko be dalies krovinių Premium

Klaipėdos uostas prarado konteinerių laivybos regioninio centro statusą – laivybos milžinė MSC didžiuosius...

Verslo aplinka
2019.07.19
„Lufthansa“ testuoja naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą metodą 13

Oro bendrovė „Lufthansa“ ir jos antrinė įmonė „Swiss Airlines“ bando naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą...

Paslaugos
2019.07.18
„LG Cargo“ gavo „Milsos“ užsakymą vežti skaldą

„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LG CARGO“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo susitarimą su...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau