Kinijos bankai rado naują būdą pamatuoti skolinimo riziką

Kinijos bankai pradėjo naudoti veido mimikų atpažinimo technologiją, kuria galima pamatyti ankstyvus ženklus, kad klientai ketina sukčiauti.
Šalies bankai nerimauja, kad kai kurie potencialūs klientai gali meluoti apie galimą suteiktų paskolų panaudojimą, taigi jie vystė sistemas, kuriomis, naudojantis išmaniųjų telefonų kameromis, užfiksuojamos veido išraiškos ir nustatoma, ar vartotojas nemeluoja.
Kinijos bankai yra vieni pirmųjų, kurie pradėjo naudoti šią technologiją komercinėje srityje.
Ping An, finansinių paslaugų konglomeratas, pats išplėtojo šią technologiją ir naudoja ją savo skolinimo versle. Vakarų pasaulio verslas kol kas atmeta tokią technologiją, nes mano, kad ji gali būti nepatikima, taip pat ir etiniais sumetimais.
Ping An technologija gali identifikuoti 54 labai trumpas, nevalingas veido išraiškas, kurias smegenys paprastai sukuria prieš tai, kai smegenys gauna progą kontroliuoti veido judesius. Tokios nevalingos išraiškos gali būti akių obuolių judėjimas, dažnas mirksėjimas ir pan.
Lee Yuansiongas, vienas įmonės Ping An vadovų, teigė, kad mes naudojame šią veido mikrojudesių atpažinimo technologiją, kad įvertintume prašymus dėl paskolos suteikimo. Ji užfiksuoja mažus vartotojo veido išraiškų pasikeitimus, kurie padeda identifikuoti ir perspėja apie galimus sukčiavimo atvejus.
Džiaugiasi sėkme
Naudodami šią technologiją mes sumažinome savo nuostolius dėl išduotų kreditų 60%. Ji kur kas efektyvesnė siekiant aptikti sukčiavimą negu kitos mūsų naudotos atpažinimo priemonės, The Financial Times sakė bendrovės atstovas.
Bendrovė nenaudoja vien tik šios technologijos, siekdama atpažinti, ar paskolinti vartotojui pinigų. Vis dėlto jeigu technologija užfiksuoja ką nors neįprasto, klientas pažymimas kaip reikalaujantis dar atidesnio tyrimo.
Ping An nėra vienintelė kompanija, kuri eksperimentuoja su šia technologija.
Ši veido išraiškų atpažinimo technologija veikia kaip melo detektorius, naudodama telefono kamerą ji tikrina, kaip žmonės atsako į klausimus, ir nuskenuoja jų veido išraiškas, sakė Kee Sun-Tuanas, Standard Chartered įmonės atstovas spaudai.
Vienas sistemos pranašumų yra tas, kad ji suteikia bankams galimybę per atstumą nustatyti skolinimo riziką. Tai reiškia, kad jie gali skolinti net ir tose vietose, kur jie nebūtinai turi fizines patalpas.
Tai nėra didelė problema kompanijai Ping An, kuri turi 1,4 mln. draudimo agentūrų visoje Kinijoje, tačiau StanChart tai kur kas didesnė problema, nes ji turi tik šiek tiek daugiau nei 100 agentūrų.
Vis dėlto išlieka daug šios technologijos kritikų dėl jos galimų klaidų, jeigu ji neteisingai nustatys, kad vartotojui negalima išduoti paskolos, taip pat ji sunkiai suderinama su asmens teise į privatumą.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Verslo aplinka
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti