Vyriausybė siūlo įteisinti virtualią įmonės buveinę

Įmonių steigėjams bus leista pasirinkti fizinę arba virtualią buveinę. Kaip tikisi tai siūlanti Vyriausybė, taip bus sudarytos palankesnės sąlygos verslui ir jo plėtrai.
Trečiadienį ministrų kabineto posėdyje pritarta įstatymo projektams, numatantiems galimybę steigti įmones, kurios neturėtų fizinio patalpų adreso. Projektai atiduoti Seimui svarstyti ir priimti.
Vyriausybė pritarė Ūkio ministerijos siūlymui įteisinti virtualią buveinę, sudarančią sąlygas ne tik steigti įmones elektroniniu būdu, kaip yra šiuo metu, bet ir užtikrinti efektyvią, saugią, teisinę ir įrodomąją galią turinčią komunikaciją su valstybės institucijomis ir kitais asmenimis virtualioje erdvėje, rašoma trečiadienį išplatintame Ūkio ministerijos pranešime spaudai.
Jame cituojamas ir Virginijus Sinkevičius, ūkio ministras: Daugybės jaunų ir sparčiai augančių įmonių darbuotojai, vadovai dirba nuotoliniu būdu, verslas neapsiriboja vienos valstybės ribomis, todėl fizinis adresas nebėra pagrindinis elementas, kuris apibūdintų įmonės buveinę ir užtikrintų pasiekiamumą. Tai puikiai atspindi faktas, kad daugiau nei 8.000 bendrovių registruotos 6 adresais, kuriuose tos įmonės realiai nevykdo veiklos, tačiau moka už galimybę būti ten prisiregistravusios. Dėl to virtuali buveinė ne tik palengvintų bendrovės steigimą, sumažintų administracines sąnaudas, bet ir paskatintų Lietuvoje kurtis užsienyje veikiančias bendroves.
Ūkio ministerija tikina, kad įteisinusi virtualią buveinę, Lietuva taptų viena pirmųjų tokį žingsnį žengusių šalių pasaulyje.
Šiuo metu steigiamos įmonės buveinė apibūdinama nurodant patalpų adresą. Nuosavybės teise patalpų neturintys juridinio asmens steigėjai, siekdami įregistruoti įmonę, turi kreiptis į tokias patalpas turinčiuosius ir gauti jų sutikimą.
Atsiradus galimybei pasirinkti virtualią buveinę reikėtų nurodyti tik elektroninio pristatymo dėžutės adresą Nacionalinėje elektroninių siuntų pristatymo informacinėje sistemoje ir teritorijos administracinį vienetą savivaldybę.
E. pristatymo sistema užtikrina siunčiamų elektroninių dokumentų ir pranešimų originalumo patvirtinimą, saugumą ir tikslų kiekvieno etapo statuso fiksavimą dokumentų išsiuntimo, pristatymo, gavimo, perskaitymo ar pasirašymo, pranešė ministerija.
Tikinama, kad kol kas nėra galimybės nustatyti, kiek reikės papildomų valstybės biudžeto ir kitų valstybės įstaigų fondų lėšų permainoms įgyvendinti. Registrų centro išankstiniais skaičiavimais, norint sudaryti galimybę įregistruoti juridinio asmens virtualią buveinę, Juridinių asmenų registro ir Juridinių asmenų registravimo elektroninės paslaugos pakeitimams reikėtų iki 30.000 Eur valstybės biudžeto lėšų, o Registrų centro tvarkomiems registrams ir informacinėms sistemoms adaptuoti nuo 400.000 Eur.
BNS kalbinti IT sektoriaus ir užsienio investuotojų atstovai teigiamai įvertino Vyriausybės iniciatyvą. Asociacijos Infobalt direktorius Paulius Vertelka teigė, kad galimybė įsteigti įmonę nereikalaujant fizinės pašto dėžutės panaikins dar vieną biurokratinę kliūtį verslo plėtrai. Asociacijos Investuotojų forumas vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė pabrėžė, jog visus verslo sąlygas gerinančius sprendimus reikia vertinti teigimai. Jos teigimu, virtuali verslo buveinė gali būti visiškai netolima viso verslo ateitis.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Verslo aplinka
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti