Kas tai? Prekės ženklas

„Ford“: kompanija, įdavusi pasauliui į rankas vairą

Publikuota: 2018-07-12
Praėjusiais metais „Ford Transit“ šeimos automobilių pardavimas pasiekė naują rekordą Europoje – jų nupirkta net 287,6 tūkst.
Praėjusiais metais „Ford Transit“ šeimos automobilių pardavimas pasiekė naują rekordą Europoje – jų nupirkta net 287,6 tūkst.

Henry Fordas. Mechanikas iš prigimties, nutrūktgalvis lenktynininkas, vizionierius, išdrįsęs įgyvendinti nerealią svajonę XXa. pradžioje – pasodinti už automobilio vairo paprastą žmogų.

Jis neišrado konvejerio, bet pirmasis sugalvojo pritaikyti masinės gamybos principą automobilių pramonėje ir taip įrašė savo vardą auksinėmis raidėmis verslo istorijos lentoje. Visgi Ford – tai ne tik Fordas, bet ir milijonai per daugiau nei šimtmetį visame pasaulyje pasklidusių automobilių. 

Žinomiausias pasaulio automobilis 

„Ford“ istorija prasidėjo 1903 m. Detroite, kai jau ne vieną savadarbę transporto priemonę mėgėjiškai sukonstravęs H. Fordas įsteigė automobilių gamybos kompaniją. Ši dirbo itin produktyviai: 1908 m. debiutavęs „Model T“ buvo jau aštuntasis „Ford“ bandymas užkariauti rinką.

Jis pasirodė kartu su skambia reklama skelbusia, kad naujosios transporto priemonės kaina bus prieinama bet kuriam „neblogas pajamas gaunančiam žmogui“. Tai kėlė šypseną: XX a. pradžioje automobilis buvo aukštuomenės privilegija, apie kurią eiliniai gyventojai nedrįso net svajoti. 

Visgi keturių cilindrų, 20 arklio galių šeimyninis automobilis buvo skirtas ne pasipuikuoti, o pakeisti to meto populiariausią susisiekimo priemonę duobėtuose valstijų keliuose – arklį: saugus, patvarus, su lengvai keičiamomis dalimis. Ir įperkamas: 850 dolerių arba metinis mokytojo atlyginimas.  

Netrukus „Model T“ užsakymai viršijo gamybinius pajėgumus. Savo fabrike pritaikęs iš skerdyklų nusižiūrėtą konvejerio principą, sumanusis verslininkas sugebėjo stulbinančiai sumažinti gamybos laiką ir... „Ford“ imperijos karuselė įsisuko.

Gamybos mastai šovė aukštyn, kompanija kūrė įvairias „Model T“ variacijas, o protingi vadybos sprendimai mušė automobilio kainą. Automobilių pasaulį apėmė „Ford“ karštinė ir ji tęsėsi iki pat 1927 m., kai nuo konvejerio nuriedėjo paskutinysis „Model T“. Per 19 metų buvo parduota 15 mln. šių automobilių – „Model T“ neabejotinai yra ne tik žymiausias pasaulio automobilis, bet ir vienas perkamiausių modelių  automobilizmo istorijoje. 

Modelių kaleidoskopas 

1945 m. bendrovės vairą perėmė Henrio Fordo anūkas ir „Ford“ pasitiko pokario erą persitvarkiusi bei visiškai naujos stilistikos automobiliais. 1964 m. pasauliui pristatytas „Ford Mustang“: stilingasis kabrioletas sumušė visus pokario automobilių pardavimo rekordus.

Išvaizdaus, sportiško, prabangaus ir kartu palyginti įperkamo kupė idėją greit pasigavo ir kiti gamintojai, o „Ford Mustang“ iki šių dienų išliko kur kas daugiau nei automobilis – tai legendinė amerikietiška ikona, perkamiausias Europoje modelis super car  kategorijoje.

 Antroji XX a. pusė nužymėta giliai į istoriją (ir vairuotojų atmintį) įstrigusiais „Ford“ vardais. „Fiesta“, „Sierra“, „Taurus“, „Scorpio“, „Mondeo“, „Escort“ ir daugybė kitų modelių buvo greit ir ilgam pamėgti. Kai kurie šių vardų iki šiol yra „Ford“ modelių gamoje – žinoma, patys automobiliai neatpažįstamai atnaujinti.

nuotrauka::1 right

Neabejotinai viena ryškiausių lyderių šiame sąraše – simpatingoji „Ford Fiesta“, pirmą kartą pasauliui pristatyta 1976 m. Kompaktiškajam hečbekui sukurti kompanija skyrė 870 mln. dolerių – didžiausią biudžetą „Ford“ istorijoje. Investicijos atsipirko – šiandien kas 2 minutes visame pasaulyje parduodama po naująją, jau šeštosios kartos „Fiestą“, o kompanijos visų laikų perkamiausiųjų modelių sąraše ji užima trečiąją vietą: iš viso parduota daugiau nei 17 milijonų „Ford Fiesta“! 

Šiandien „Ford“ Europai skirtų lengvųjų automobilių modelių gama – platesnė nei bet kada. Nuo legendinio „Mustang“ iki kompaktiškųjų, bet erdvių „Ka+“ „Fiesta“, „Focus“, nuo patogioms šeimos kelionėms skirtų septynviečių „Galaxy“ ar „C-Max“ iki dalykiškojo „Mondeo“ ar visureigių. 

Svarbiausias šių metų „Ford“ debiutas – kompaktiškas miesto visureigis „EcoSport“, Lietuvą pasiekęs šį pavasarį. Neįprastai gausi bazinė įranga ir itin plačios komplektacijos galimybės nesunkiai pavertė šį modelį laukiamiausia metų naujiena, o šūkis „Gyvenimas kitaip. Išbandysi?“ atkreipė stilingo ir modernaus automobilio vartotojų, propaguojančių dinamišką gyvenimo būdą, dėmesį.

Didžiausią prošvaisą klasėje – 190 mm – turintis krosoveris dabar siūlomas su tyliu ir itin taupiu dyzeliniu 1,5 litro „EcoBlue“ varikliu. Benzininių variklių gamoje išsiskiria ekologiška 3 cilindrų 125 AG „EcoBoost“ bei galingesnė 140 AG „EcoBoost“ jėgainė.

Šis 1 litro darbinio tūrio variklis, kartais vadinamas „Ford“ vizitine kortele, sėkmingai naudojamas ir kituose „Ford“ modeliuose. Nedidelis, bet stebėtinai pajėgus ir ekologiškas „EcoBoost“ net 6 kartus iš eilės pelnė „Metų variklio“ („Engine of the Year“) titulą savo kategorijoje. 

Visus „Ford“ modelius galima rasti vienintelio oficialaus kompanijos atstovo „Inchcape Motors“ salonuose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Lietuviai labiausiai mėgsta „Fiesta“ ir „Focus“ – šie modeliai ilgą laiką yra perkamiausių sąrašo lyderiai. Puikius rezultatus demonstruoja ir dalykiškasis „Mondeo“ bei sportinis miesto visureigis „Kuga“.  

Investuoja į komercinius automobilius 

Šių laikų „Ford“ žvaigždė – komerciniai automobiliai. Europoje, kur smulkaus bei vidutinio verslo plėtra ir populiarėjanti internetinė prekyba lyg ant mielių augina komercinių automobilių paklausą, „Ford“ jau ilgą laiką yra segmento lyderis. Pernai „Ford“ čia pardavė daugiau nei 352 tūkst. komercinių automobilių – 7,2 proc. daugiau nei 2016 m. „Ford“ dalis Europos komercinių automobilių rinkoje šiuo metu sudaro 13,3 procento ir tai yra didžiausia vieno prekės ženklo užimama rinkos dalis.

Lyderio vardą kompanijai pirmiausiai pelnė furgonas „Ford Transit“, pirmąkart pasirodęs dar 1965 m. Šiandien jis užima trečiąją vietą perkamiausių viso pasaulio komercinių automobilių tope, o Europoje pirmauja taip seniai, kad kai kuriose šalyse „Transit“ pavadinimas jau virtęs bendriniu bet kurį lengvąjį krovininį automobilį apibūdinančiu žodžiu. Praėjusiais metais „Ford Transit“ šeimos automobilių pardavimas pasiekė naują rekordą Europoje – jų nupirkta net  287,6 tūkst.

nuotrauka::2 right

 „Puikiai subalansuoti ūkiški arkliukai“ – taip dažnai apibūdinami komerciniai fordai – giriami už ekonomiškumą, idealų kainos ir kokybės santykį ir išvaizdą. Anot „Inchcape Motors“ atstovų, rinkdamiesi automobilį darbo reikmėms pirkėjai kreipia dėmesį ir į jo krovumą, tūrį, kuro sąnaudas, garantinį laikotarpį, likutinę vertę. Taškų „Ford“ prideda ir geras servisas – įmonėms komercinis automobilis yra tarsi biuras ant ratų, todėl greito ir efektyvaus aptarnavimo klientai tikisi kaip savaime suprantamo, o ne kaip malonaus priedo prie kitų privalumų. 

Vartotojų pripažinimą „Ford“ pelnė siūlydama plačią komercinių automobilių bei jų modifikacijų gamą – tokią, kad bet kurio dydžio verslas gali išsirinkti geriausiai atitinkantį poreikius. Komercinių „Ford“ automobilių šeimoje – ir mažesnieji „Ford Transit Connect“ ar „Ford Transit Courrier“, su kuriuo įmanoma privažiuoti iki ankštų Senamiesčio kampelių ar nesunkiai įtilpti į prekybos centro požeminę aikštelę žemomis lubomis.

Populiarios ir keleivinės „Transit“ versijos – „Ford Tourneo“ ar kompaktiškasis, 5-7 žmones talpinantis jo pusbrolis „Tourneo Connect“. Jeigu kliento poreikiai – specifiniai, pasirinktus automobilius galima įvairiai modifikuoti: perdaryti į pusiau keleivinius ar pusiau krovininius, įrengti pertvaras, specialias sėdynes. 

2018 m. „Ford“ pasitiko atnaujintais „Transit Custom“ ir „Tourneo Custom“ modeliais – nauji ne tik dizaino sprendimai, bet ir efektyvesni galios agregatai, įdiegtos naujos pažangios vairuotojo pagalbos sistemos.

Šie atnaujinimai yra „Ford“ komercinių automobilių revoliucijos dalis – per ateinančius 18 mėnesių „Ford“ planuoja Europoje atnaujinti visą savo komercinių automobilių liniją. „Transit“ ir „Tourneo“ serijas žadama papildyti nauju 1,5 litro darbinio tūrio dyzeliniu „EcoBlue“ varikliu bei 1 litro darbinio tūrio benzinine „EcoBoost“ jėgaine su cilindrų išjungimo funkcija. 

Rinkos naujoves sekančius „Ford“ klientus šie pakeitimai turėtų nudžiuginti, o koncernui – padėti ne tik išlaikyti, bet ir įsitvirtinti populiariausių Europoje komercinių automobilių gamintojo pozicijose.

FOTOGALERIJA „Ford“: kompanija, įdavusi pasauliui į rankas vairą (15 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  2

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

13:03
Interviu su V. P. Andriukaičiu: tikslas – socialinė Europa su didesniu biudžeto kapšu Premium

Į prezidentus kandidatuojantis eurokomisaras Vytenis Povilas Andriukaitis įsitikinęs, kad Europos Sąjungos...

„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 3

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
11:11
Kai atliekų sektoriaus kontrolė butaforinė, nukenčia vartotojai

Elektronikos ir spartaus skaitmenizavimosi amžių ir jo suteiktą komfortą sekė rūpestis: kur dėsime...

Paslaugos
10:36
D. Grybauskaitė: Lietuva pasirengusi prisidėti atstatant Paryžiaus katedrą 15

Lietuva sukrėsta Paryžiaus Dievo Motinos šventovės tragedija, bet yra pilna ryžto padėti Prancūzijai...

10:25
Viskas apie kandidatus į prezidentus – vienoje vietoje

„Verslo žinios“ nori padėti savo skaitytojams geriau pažinti kandidatus ir jų pažiūras svarbiausiais...

Neišnaudotos galimybės: pusę kuklaus eksporto į Kiniją sudaro baldai ir mediena Premium 1

Net 62% Kinijos įmonių pernai susidūrė su vėluojančiais atsiskaitymais, rodo „Coface“ atlikta apklausa. Vis...

Kinija atsigauna, bet dar trūksta tvaraus augimo įrodymų

Kinijos ekonomika šį ketvirtį paaugo 6,4%, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Toks tempas paneigė...

Lietuvoje kuriami ateities keliai: kur kas atsparesni ir su nanomedžiagomis Verslo tribūna 4

Lietuvos automobilių kelių direkcija, pasinaudodama Europos Sąjungos (ES) investicijų priemone...

Bambagyslė vis dar tvirta 8

Parlamentarai ir toliau saugo savivaldybių ir jų valdomų įmonių vidaus sandorius – nors ydingą jų praktiką...

Savivaldybės neskuba atsisakyti sandorių su savo įmonėmis Premium 1

Savivaldybės neatsisako įpročio pirkti paslaugas iš sau pavaldžių įmonių, nors ne kartą skambėjo ir...

Finansai
05:45
Panaikinus sankcijas, „Rusal“ JAV investuoja 200 mln. USD Premium 2

Rusijos aliuminio milžinė „Rusal“ dėl ryšių su oligarchu Olegu Deripaska didžiąją dalį praėjusių metų...

Pramonė
05:45
Lūžių gydymui planuojama naudoti 3D spausdintuvus Verslo tribūna

Vilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos kelia iššūkį verslo atstovams sukurti inovatyvių įtvarų...

Verslo aplinka
2019.04.16
Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas nustatė minimalias teises dirbantiesiems pagal netipines darbo sutartis

Europos Parlamentas (EP) patvirtino naujas Europos Sąjungos (ES) taisykles, kuriomis stiprinamos asmenų,...

Verslo aplinka
2019.04.16
Generalinė prokuratūra skundžia nuosprendį Sausio 13-osios byloje

Generalinė prokuratūra skundžia Vilniaus apygardos teismo nuosprendį Sausio 13-osios byloje ir teigia, kad...

Verslo aplinka
2019.04.16
Atsakomybė už kartelius gresia 17-kai vadovų 5

Asmeninė atsakomybė už kartelinius susitarimus gresia 17-likai įmonių vadovų – jiems gali būti apribota teisė...

Paslaugos
2019.04.16
Pesimistinis scenarijus: iki 2030 m. Lietuvoje liks 2,4 mln. gyventojų 38

Per ateinančius šešerius metus žmonių skaičius Lietuvoje gali sumažėti iki 2,5 mln. žmonių, o iki 2030 m.

Vadyba
2019.04.16
Vokietijos verslo nuotaikos pasitaisė

Balandį Vokietijos verslo nuotaikas atspindintis rodiklis iškopė į teigiamą teritoriją, rodo ekonominių...

Rinkos
2019.04.16
Konstitucinis Teismas pasisakys apie LRT nepriklausomumo ribas 1

Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi išnagrinėti ir pateikti išvadą, kiek nepriklausomas yra nacionalinis...

Verslo aplinka
2019.04.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau