Kas tai? Prekės ženklas

„Ford“: kompanija, įdavusi pasauliui į rankas vairą

Publikuota: 2018-07-12
Praėjusiais metais „Ford Transit“ šeimos automobilių pardavimas pasiekė naują rekordą Europoje – jų nupirkta net 287,6 tūkst.
Praėjusiais metais „Ford Transit“ šeimos automobilių pardavimas pasiekė naują rekordą Europoje – jų nupirkta net 287,6 tūkst.

Henry Fordas. Mechanikas iš prigimties, nutrūktgalvis lenktynininkas, vizionierius, išdrįsęs įgyvendinti nerealią svajonę XXa. pradžioje – pasodinti už automobilio vairo paprastą žmogų.

Jis neišrado konvejerio, bet pirmasis sugalvojo pritaikyti masinės gamybos principą automobilių pramonėje ir taip įrašė savo vardą auksinėmis raidėmis verslo istorijos lentoje. Visgi Ford – tai ne tik Fordas, bet ir milijonai per daugiau nei šimtmetį visame pasaulyje pasklidusių automobilių. 

Žinomiausias pasaulio automobilis 

„Ford“ istorija prasidėjo 1903 m. Detroite, kai jau ne vieną savadarbę transporto priemonę mėgėjiškai sukonstravęs H. Fordas įsteigė automobilių gamybos kompaniją. Ši dirbo itin produktyviai: 1908 m. debiutavęs „Model T“ buvo jau aštuntasis „Ford“ bandymas užkariauti rinką.

Jis pasirodė kartu su skambia reklama skelbusia, kad naujosios transporto priemonės kaina bus prieinama bet kuriam „neblogas pajamas gaunančiam žmogui“. Tai kėlė šypseną: XX a. pradžioje automobilis buvo aukštuomenės privilegija, apie kurią eiliniai gyventojai nedrįso net svajoti. 

Visgi keturių cilindrų, 20 arklio galių šeimyninis automobilis buvo skirtas ne pasipuikuoti, o pakeisti to meto populiariausią susisiekimo priemonę duobėtuose valstijų keliuose – arklį: saugus, patvarus, su lengvai keičiamomis dalimis. Ir įperkamas: 850 dolerių arba metinis mokytojo atlyginimas.  

Netrukus „Model T“ užsakymai viršijo gamybinius pajėgumus. Savo fabrike pritaikęs iš skerdyklų nusižiūrėtą konvejerio principą, sumanusis verslininkas sugebėjo stulbinančiai sumažinti gamybos laiką ir... „Ford“ imperijos karuselė įsisuko.

Gamybos mastai šovė aukštyn, kompanija kūrė įvairias „Model T“ variacijas, o protingi vadybos sprendimai mušė automobilio kainą. Automobilių pasaulį apėmė „Ford“ karštinė ir ji tęsėsi iki pat 1927 m., kai nuo konvejerio nuriedėjo paskutinysis „Model T“. Per 19 metų buvo parduota 15 mln. šių automobilių – „Model T“ neabejotinai yra ne tik žymiausias pasaulio automobilis, bet ir vienas perkamiausių modelių  automobilizmo istorijoje. 

Modelių kaleidoskopas 

1945 m. bendrovės vairą perėmė Henrio Fordo anūkas ir „Ford“ pasitiko pokario erą persitvarkiusi bei visiškai naujos stilistikos automobiliais. 1964 m. pasauliui pristatytas „Ford Mustang“: stilingasis kabrioletas sumušė visus pokario automobilių pardavimo rekordus.

Išvaizdaus, sportiško, prabangaus ir kartu palyginti įperkamo kupė idėją greit pasigavo ir kiti gamintojai, o „Ford Mustang“ iki šių dienų išliko kur kas daugiau nei automobilis – tai legendinė amerikietiška ikona, perkamiausias Europoje modelis super car  kategorijoje.

 Antroji XX a. pusė nužymėta giliai į istoriją (ir vairuotojų atmintį) įstrigusiais „Ford“ vardais. „Fiesta“, „Sierra“, „Taurus“, „Scorpio“, „Mondeo“, „Escort“ ir daugybė kitų modelių buvo greit ir ilgam pamėgti. Kai kurie šių vardų iki šiol yra „Ford“ modelių gamoje – žinoma, patys automobiliai neatpažįstamai atnaujinti.

nuotrauka::1 right

Neabejotinai viena ryškiausių lyderių šiame sąraše – simpatingoji „Ford Fiesta“, pirmą kartą pasauliui pristatyta 1976 m. Kompaktiškajam hečbekui sukurti kompanija skyrė 870 mln. dolerių – didžiausią biudžetą „Ford“ istorijoje. Investicijos atsipirko – šiandien kas 2 minutes visame pasaulyje parduodama po naująją, jau šeštosios kartos „Fiestą“, o kompanijos visų laikų perkamiausiųjų modelių sąraše ji užima trečiąją vietą: iš viso parduota daugiau nei 17 milijonų „Ford Fiesta“! 

Šiandien „Ford“ Europai skirtų lengvųjų automobilių modelių gama – platesnė nei bet kada. Nuo legendinio „Mustang“ iki kompaktiškųjų, bet erdvių „Ka+“ „Fiesta“, „Focus“, nuo patogioms šeimos kelionėms skirtų septynviečių „Galaxy“ ar „C-Max“ iki dalykiškojo „Mondeo“ ar visureigių. 

Svarbiausias šių metų „Ford“ debiutas – kompaktiškas miesto visureigis „EcoSport“, Lietuvą pasiekęs šį pavasarį. Neįprastai gausi bazinė įranga ir itin plačios komplektacijos galimybės nesunkiai pavertė šį modelį laukiamiausia metų naujiena, o šūkis „Gyvenimas kitaip. Išbandysi?“ atkreipė stilingo ir modernaus automobilio vartotojų, propaguojančių dinamišką gyvenimo būdą, dėmesį.

Didžiausią prošvaisą klasėje – 190 mm – turintis krosoveris dabar siūlomas su tyliu ir itin taupiu dyzeliniu 1,5 litro „EcoBlue“ varikliu. Benzininių variklių gamoje išsiskiria ekologiška 3 cilindrų 125 AG „EcoBoost“ bei galingesnė 140 AG „EcoBoost“ jėgainė.

Šis 1 litro darbinio tūrio variklis, kartais vadinamas „Ford“ vizitine kortele, sėkmingai naudojamas ir kituose „Ford“ modeliuose. Nedidelis, bet stebėtinai pajėgus ir ekologiškas „EcoBoost“ net 6 kartus iš eilės pelnė „Metų variklio“ („Engine of the Year“) titulą savo kategorijoje. 

Visus „Ford“ modelius galima rasti vienintelio oficialaus kompanijos atstovo „Inchcape Motors“ salonuose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Lietuviai labiausiai mėgsta „Fiesta“ ir „Focus“ – šie modeliai ilgą laiką yra perkamiausių sąrašo lyderiai. Puikius rezultatus demonstruoja ir dalykiškasis „Mondeo“ bei sportinis miesto visureigis „Kuga“.  

Investuoja į komercinius automobilius 

Šių laikų „Ford“ žvaigždė – komerciniai automobiliai. Europoje, kur smulkaus bei vidutinio verslo plėtra ir populiarėjanti internetinė prekyba lyg ant mielių augina komercinių automobilių paklausą, „Ford“ jau ilgą laiką yra segmento lyderis. Pernai „Ford“ čia pardavė daugiau nei 352 tūkst. komercinių automobilių – 7,2 proc. daugiau nei 2016 m. „Ford“ dalis Europos komercinių automobilių rinkoje šiuo metu sudaro 13,3 procento ir tai yra didžiausia vieno prekės ženklo užimama rinkos dalis.

Lyderio vardą kompanijai pirmiausiai pelnė furgonas „Ford Transit“, pirmąkart pasirodęs dar 1965 m. Šiandien jis užima trečiąją vietą perkamiausių viso pasaulio komercinių automobilių tope, o Europoje pirmauja taip seniai, kad kai kuriose šalyse „Transit“ pavadinimas jau virtęs bendriniu bet kurį lengvąjį krovininį automobilį apibūdinančiu žodžiu. Praėjusiais metais „Ford Transit“ šeimos automobilių pardavimas pasiekė naują rekordą Europoje – jų nupirkta net  287,6 tūkst.

nuotrauka::2 right

 „Puikiai subalansuoti ūkiški arkliukai“ – taip dažnai apibūdinami komerciniai fordai – giriami už ekonomiškumą, idealų kainos ir kokybės santykį ir išvaizdą. Anot „Inchcape Motors“ atstovų, rinkdamiesi automobilį darbo reikmėms pirkėjai kreipia dėmesį ir į jo krovumą, tūrį, kuro sąnaudas, garantinį laikotarpį, likutinę vertę. Taškų „Ford“ prideda ir geras servisas – įmonėms komercinis automobilis yra tarsi biuras ant ratų, todėl greito ir efektyvaus aptarnavimo klientai tikisi kaip savaime suprantamo, o ne kaip malonaus priedo prie kitų privalumų. 

Vartotojų pripažinimą „Ford“ pelnė siūlydama plačią komercinių automobilių bei jų modifikacijų gamą – tokią, kad bet kurio dydžio verslas gali išsirinkti geriausiai atitinkantį poreikius. Komercinių „Ford“ automobilių šeimoje – ir mažesnieji „Ford Transit Connect“ ar „Ford Transit Courrier“, su kuriuo įmanoma privažiuoti iki ankštų Senamiesčio kampelių ar nesunkiai įtilpti į prekybos centro požeminę aikštelę žemomis lubomis.

Populiarios ir keleivinės „Transit“ versijos – „Ford Tourneo“ ar kompaktiškasis, 5-7 žmones talpinantis jo pusbrolis „Tourneo Connect“. Jeigu kliento poreikiai – specifiniai, pasirinktus automobilius galima įvairiai modifikuoti: perdaryti į pusiau keleivinius ar pusiau krovininius, įrengti pertvaras, specialias sėdynes. 

2018 m. „Ford“ pasitiko atnaujintais „Transit Custom“ ir „Tourneo Custom“ modeliais – nauji ne tik dizaino sprendimai, bet ir efektyvesni galios agregatai, įdiegtos naujos pažangios vairuotojo pagalbos sistemos.

Šie atnaujinimai yra „Ford“ komercinių automobilių revoliucijos dalis – per ateinančius 18 mėnesių „Ford“ planuoja Europoje atnaujinti visą savo komercinių automobilių liniją. „Transit“ ir „Tourneo“ serijas žadama papildyti nauju 1,5 litro darbinio tūrio dyzeliniu „EcoBlue“ varikliu bei 1 litro darbinio tūrio benzinine „EcoBoost“ jėgaine su cilindrų išjungimo funkcija. 

Rinkos naujoves sekančius „Ford“ klientus šie pakeitimai turėtų nudžiuginti, o koncernui – padėti ne tik išlaikyti, bet ir įsitvirtinti populiariausių Europoje komercinių automobilių gamintojo pozicijose.

FOTOGALERIJA „Ford“: kompanija, įdavusi pasauliui į rankas vairą (15 nuotr.)

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

V. Šapoka: dėl bankų turto apmokestinimo dar bus diskutuojama 2

Finansų ministras Vilius Šapoka teigia, kad dėl valdančiųjų siūlymo apmokestinti komercinių bankų turtą dar...

Finansai
08:08
Turkija 2020 m. kelia ambicingus ekonomikos augimo tikslus Premium

Turkija paskelbė apie ambicingus ekonomikos augimo planus. Kitais metais ji planuoja pasiekti 5% BVP augimą,...

Bankai alternatyvos dalytis mokesčio našta nesvarsto Premium 12

Bankų atstovų siunčiamą žinutę, kad jei bus apmokestintas kredito įstaigų turtas, mokestį sumokės jų...

Finansai
05:45
Statybos sektorius: nuomonių kaleidoskopas 1

Lietuvos statybos sektorius kiek skirtingai nuo apdirbamosios pramonės įmonių neramiau žvelgia į 2020-uosius...

B. Johnsonas rengiasi ES pristatyti pasiūlymus dėl „Brexit“ susitarimo

Antradienį Borisas Johnsonas, Jungtinės Karalystės (JK) premjeras, patvirtino, kad JK per artimiausias dienas...

Verslo aplinka
2019.10.01
Norvegija iš savo didžiulio turto fondo netikėtai pasiėmė 400 mln. USD 4

Norvegija netikėtai pasiėmė beveik 400 mln. USD iš savo valstybinio turto fondo – tai pirmas toks pasiėmimas...

Rinkos
2019.10.01
Smiltynės perkėla neketina pertvarkyti keltų, nors VPT nurodė atnaujinti konkursą

Valstybės valdoma Smiltynės perkėla turi atnaujinti neteisėtai nutrauktą 1,8 mln. Eur vertės keltų...

Verslo aplinka
2019.10.01
Honkonge pašautas protestuotojas 3

Honkonge per jau beveik keturis mėnesius tebesitęsiančius protestus pirmą kartą policijos pareigūnai...

Verslo aplinka
2019.10.01
L. Kukuraitis: vidutinė pensija kitąmet didės 8% iki 374 Eur 1

Vidutinė senatvės pensija dėl įstatymuose įtvirtinto indeksavimo kitąmet turėtų augti 8,11% iki 374 Eur, o...

Verslo aplinka
2019.10.01
Gyventojams prasideda šildymo sezonas 1

Vilniuje nuo antradienio įjungiamas šildymas gyventojams, už šilumą jie turėtų mokėti mažiau nei pernai,...

Verslo aplinka
2019.10.01
Kitąmet Seimo kanceliarija planuojasi 5,2 mln. Eur didesnį biudžetą

Seimo kanceliarija skaičiuoja, kad kitų metų parlamento biudžetas turėtų būti apie 5,2 mln. Eur didesnis nei...

Verslo aplinka
2019.10.01
Lietuvoje prasidėjo „Astravo pratybos“  5

Lietuvoje antradienį prasidėjus civilinės saugos pratyboms, tikrinama gyventojų perspėjimo sistema – pradėjo...

Verslo aplinka
2019.10.01
Lietuvoje darbą tvarių finansų srityje pradeda EK ir ERPB ekspertai 2

Antradienį Lietuvoje darbą pradeda Europos Komisijos (EK) bei Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (ERPB)...

Verslo aplinka
2019.10.01
Jungia naują pavarą viešuosiuose pirkimuose 4

Planuojama sugrąžinti instituciją, kuri turėtų suteikti naują pagreitį viešiesiems pirkimams (VP), –...

Verslo aplinka
2019.10.01
Centrinės valdžios perviršis per aštuonis mėnesius – 533,7 mln. Eur 9

Išankstiniais Finansų ministerijos duomenimis, 2019 metų sausio–rugpjūčio mėnesių centrinės valdžios...

Verslo aplinka
2019.09.30
G. Nausėda: L. Linkevičius tinkamai atstovauja Lietuvos nacionaliniams interesams 3

Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius, siekdamas platesnio dialogo su Minsku, tinkamai atstovauja...

Verslo aplinka
2019.09.30
S. Kurzas po rinkimų vėl matuojasi kanclerio kėdę Premium

Buvęs Austrijos kancleris Sebastianas Kurzas arti­miau­siu metu vėl turėtų užimti šį postą. Po sekmadienį...

Verslo aplinka
2019.09.30
G. Nausėda atleido teisėjų korupcijos byloje įtariamą V. Bavėjaną

Prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį atleido politinės korupcijos byloje įtariamą Lietuvos apeliacinio...

Verslo aplinka
2019.09.30
Makroekonominės prognozės 2019–2021 m.  Premium

„Verslo žinios“ skaitytojams pateikia apibendrintas Lietuvos, pasaulio ir pagrindinės eksporto rinkos – euro...

Verslo aplinka
2019.09.30
Teisme K. Daukšys beveik nieko nebeprisiminė apie Pelno mokesčio įstatymo keitimą 1

Koncerno „MG Baltic“ politinės korupcijos bylą nagrinėjančiame Vilniaus apygardos teisme buvęs Darbo partijos...

Verslo aplinka
2019.09.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau