Kas tai? Prekės ženklas

„Maserati“ salonuose – daugiausia modelių per visą kompanijos istoriją

Publikuota: 2018-07-04

„Maserati“ – prekės ženklas, gimęs iš aistros automobilių sportui, o vėliau tapęs gero skonio ir prestižo simboliu. Automobiliai, apdovanoti lenktynių trasose užgrūdintu charakteriu bei nepriekaištinga išvaizda. Ši legendinė italų kompanija paliko gilų pėdsaką automobilių sporto bei kultūros istorijoje ir pati ją kūrė.

„Mylėti jį – tai tarsi lėkti gatve nauju Maserati / greičiau už vėją, aistringiau už nuodėmę“, – dainuoja žinoma amerikiečių pop dainininkė Taylor Swift viename savo hitų.

Sportinė dvasia,  slypinti nuodėmingai tobulame itališko dizaino kėbule – tai „Maserati“ šerdis, genetinis jos kodas. Šimtametė kompanijos istorija neatsiejama nuo pasaulio lenktynių trasų, kurias „Maserati“ raižė nuo pat pirmųjų dienų, bet lenktyninis DNR niekur nedingo ir kompanijai perėjus prie masinės gamybos modelių. Jų „Maserati“ šiandien gamina penkis – daugiausia per visą kompanijos istoriją.

Lenktynių trasų žvaigždės

Oficiali „Maserati“ įsikūrimo data – 1914 m., kai Italijoje užregistruota bendrovė „Officine Alfieri Maserati“ – lenktyninių automobilių remonto dirbtuvės. Įmonės savininkas Alfieri Maserati – lenktynininkas, kilęs iš gausios italų šeimos. Ne jis vienas šeimoje turėjo polinkį greičiui ir mechanikai: prie kompanijos vystymo prisidėjo net keturi broliai. Penktasis, menininkas Mario, apie variklius neišmanė nieko, tačiau sukūrė bendrovės logotipą – žymųjį kovos trišakį, kuris iki šiol puošia visus „Maserati“. Mario įkvėpimu tapo vienas charakteringiausių Bolonijos – gimtojo miesto – simbolis: Neptūno statula pagrindinėje miesto aikštėje, simbolizuojanti jėgą ir energiją.

Kurį laiką broliai bendradarbiavo su lenktynininkais, perdarydavo įprastus automobilius į lenktyninius ir taisė juos. Tačiau niekada neužgniaužė kūrybinių ambicijų ir drauge braižė būsimo modelio konstrukcijas. Pirmasis „Maserati“ kūrinys gimė 1926 m. Lenktyniniam modeliui broliai davė „Tipo 26“ vardą ir Alfieri, sėdęs už jo vairo, dar tais pačiais metais nuskynė pergalę  kalnuotoje Targa Florio (Sicilija) trasoje.

Pergalingas „Maserati“ debiutas davė pradžią virtinei laimėjimų, kurie įrašė kompanijos vardą į pasaulio lenktynių istoriją. 1939 m. Wilburo Shaw su „Maserati Boyle Special“ pelnyta pirmoji vieta „Indianapolio 500“ lenktynėse ar legendinio Juano Manuelio Fangio pergalė Formulės 1 pasaulio čempionate, vainikavusi didžiojo lenktynininko karjerą – tik keletas „Maserati“ šlovės akimirkų.

Kompanija stovėjo prie FIA ištakų penktajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, o jos automobiliai 1950 – 1960 m. dalyvavo net 69 Grand Prix lenktynėse bei dešimtyje kitų automobilių sporto varžybų, kuriose lenktynininkai už „Maserati“ vairo demonstravo įspūdingus rezultatus ir mušė greičio rekordus.

Per savo istoriją kompanija sukūrė net 25 lenktyninių automobilių modelius, ir kiekvienas jų savo sąskaitoje turi bent vieną – o dažniausiai gerokai daugiau – pergalių. Vis dėlto šešto dešimtmečio pabaigoje „Maserati“ dėl nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių buvo priversta nutraukti aktyvią lenktynių veiklą. Atėjo laikas susitelkti į keliams skirtų automobilių kūrimą ir gamybą.

Galios ir stiliaus dermė

Pirmojo „tikro“ automobilio, skirto važinėti įprastais keliais, buvo pagaminti 58 vienetai. 1947 m. pristatyto A6 (A – Alfieri garbei, o 6 žymėjo cilindrų skaičių) dizainą, kuriam plojo ekspertai ir paprasti vairuotojai, kūrė gerai žinomas dizaineris Pininfarina. Estetika šiam automobilių gamintojui niekada nebuvo paskutinėje vietoje – ne veltui „Maserati“ vadinami prestižiniais „italų dizaino šedevrais“.

Septintajame dešimtmetyje kompanija bendradarbiavo su žymiu italų dizaineriu Giorgetto Giugiaro, sukūrusiu įžymųjį „Ghibli“ ir keletą kitų modelių. Pininfarina vėliau kūrė ir naująjį kupė „GranTurismo“, kuriame sumaniai suderino sunkiai tarpusavyje derančius sportinį charakterį bei talpų saloną, ir „Quattroporte“, laimėjusį net 57 prestižinius tarptautinius apdovanojimus už stilių ir kokybę.

„Stilius – pirmoji priežastis įsigyti „Maserati“. Nepriekaištinga kokybė – antroji. Kartu su vairavimo malonumu ir važiavimo dinamika“, – yra sakęs kompanijos Europos padalinio vadovas Giulio Pastore.

Vis dėlto visus laurus atiduoti išvaizdai būtų pernelyg neteisinga – inovacijų alkis taip pat vedė kompaniją į priekį nuo pat pirmųjų brolių Maserati kūrinių. Nuolatinė lengvesnių lydinių, kuriuos galima būtų panaudoti automobilio konstrukcijoje ir pagerinti manevringumą, paieška kompanijai atnešė įspūdingus laimėjimus trasose. Vėliau „Maserati“ intensyviai tobulino inžinerinius sprendimus ir darė viską, kad pergalingą jėgą nuo lenktynių trasos perkeltų ant kelio. Pavyzdžiui, 1981 m. viename iš modelių panaudojo dvigubą turbokompresorių – visišką inovaciją, kurią kiti gamintojai pradėjo taikyti gerokai vėliau.

O partnerystė su „Ferrari“ (abi kompanijos priklauso tai pačiai įmonių grupei) dovanojo „Maserati“ dar vieną technologinį kozirį – bendradarbiavimą kuriant variklius. Specialiai naujiesiems „Maserati“ modeliams varikliai gaminami Maraneloje esančioje Ferrari gamykloje.

Nuo  1947 m. iki naujo kompanijos istorijos etapo 2000 m. pradžioje „Maserati“ sukūrė daugiau nei 20 ekskliuzyvinių, itin riboto kiekio sportinių sedanų modelių.

Lenktyninis DNR visureigyje

Šiandien šis itališkas prekės ženklas žinomas visame pasaulyje, yra prabangos bei galios simbolis. Ir glaudžiai siejamas su išskirtinumu – kompanija į pasaulį išleidžia kur kas mažiau automobilių nei kiti gamintojai, todėl „Maserati“ laikomi retesniais, taigi ir labiau geidžiamais modeliais.

 Kompanija šiandien turi pardavimo salonus visuose žemynuose. Juose – penki modeliai (paprastai „Maserati“ vienu metu pirkėjams siūlydavo tik 2-3): keturvietis kabrioletas „GranCabrio“, sportinis kupė „GranTurismo“, prieš keletą metų pristatyti naujieji „Ghibli“ ir „Quattroporte“. Ir – šviežiausia kompanijos naujiena: pirmasis kompanijos istorijoje SUV „Levante“.

Tęsiant senas „Maserati“ tradicijas suteikti savo modeliams žinomiausių pasaulio vėjų vardus, jis gavo Viduržemio jūros vėjo, akimirksniu galinčiu iš silpno brizo virsti siaučiančia audra, pavadinimą. Po „Levante“ kapotu slypi  6 cilindrų „Ferrari“ variklis, neleidžiantis abejoti šio 5 m. ilgio SUV pajėgumais. Iki 100 km/h įsibėgėjantis per 5,2 sekundes, o kartu prabangaus visureigio savybėmis apdovanotas „Levante“ įkūnija šimtametę „Maserati“ istoriją: nuo pergalingo sportinio charakterio iki prestižo ir prabangos.

2016 m. pasirodęs SUV tapo kompanijos bilietu į didžiausią ir pelningiausią premium automobilių rinkos segmentą. Segmentą, kuriame jam tenka kovoti dėl pirkėjų palankumo: pasaulį apėmusiam troškimui sėsti prie komfortiškų visureigių vairo neatsispiria praktiškai nė vienas automobilių gamintojas.

Vis dėlto be savo technologinių talentų, „Levante“ įkūnija ir dar vieną pranašumą, neišreiškiamą skaičiais: dizainą, kuriam prilygti gali retas konkurentas. Ištobulinta itališko dizaino kalba bylojantis „Maserati“ visureigis yra daugiau nei vien automobilis – tai stiliaus ikona, apipinta išskirtinumo, legendos ir romantikos šleifu, būdingu visiems trišakio ženkleliu puoštiems modeliams. Jie gal ne visada įtinka racionaliems skaičiuotojams, tačiau tiems, kuriems automobilio charizma daro ne menkesnį įspūdį nei vien funkcionalumas ar greitis, „Maserati“ buvo ir yra aistras žadinantis pasirinkimas.

FOTOGALERIJA „Maserati“: lenktynių DNR niekur nedingo (11 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Valstiečiai“ į Raseinių meres Ačienės nekels, Alytuje kandidatu renkasi Bitiną

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos Raseinių skyrius nusprendė, kad Seimo narė Vida Ačienė nebus skyriaus...

Verslo aplinka
2018.10.01
May ir toliau gina savo kritikuojamą „Brexit“ planą 3

Theresa May, Jungtinės Karalystės (JK) premjerė, sekmadienį dar kartą ragino savo partiją susivienyti ir...

Verslo aplinka
2018.10.01
Kiek prisiteisti iš vadovo, neteisėtai atleidusio darbuotoją? Rėmėjo turinys

Pastaruoju metu bendrovių vadovus dėl neteisėtų darbuotojų atleidimų vis dažniau į teismą paduoda akcininkai.

Verslo aplinka
2018.10.01
„MG Baltic“ iš Bako reikalauja 20.000 Eur neturtinės žalos atlyginimo 5

Politinės korupcijos byloje papirkimu ir prekyba poveikiu kaltinamas koncernas „MG Baltic“ pirmadienį teismui...

Darbo biržos nebeliko, atsirado Užimtumo tarnyba 4

Nuo spalio 1 d. Lietuvos darbo birža ir jos dešimt teritorinių biržų tapo vienu juridiniu vienetu – Užimtumo...

Vadyba
2018.10.01
Per pusmetį Darbo partija prarado beveik 2.000 narių

Per pastarąjį pusmetį daugiausiai – beveik 2.000 narių – prarado Darbo partija, tuo metu valdžioje esančios...

Verslo aplinka
2018.10.01
Klaipėdiškiai imasi mokslinių tyrimų laivo Farerų saloms statybų

„Vakarų Baltijos laivų statykla“ pradėjo mokslinių tyrimų laivo, kurio užsakovė – Farerų salose veikianti...

Pramonė
2018.10.01
Centrinės valdžios biudžeto perviršis artėja link 500 mln. Eur 4

Per 2018 m. 8 mėn. centrinės valdžios perviršis siekė 469,5 mln. Eur ir sudarė 1,05% prognozuojamo šių metų...

Finansai
2018.10.01
JAV ir Kanada pasiekė naują prekybos susitarimą

JAV ir Kanada kartu su Meksika pasiekė naują prekybos susitarimą, kuris turėtų pakeisti NAFTA (Šiaurės...

Verslo aplinka
2018.10.01
Makedonijos referendumas dėl pavadinimo pakeitimo: pristigo balsų

Makedonijoje referendumas dėl šalies pavadinimo pakeitimo į Šiaurės Makedonijos neįvyko: rinkėjų aktyvumas...

Verslo aplinka
2018.10.01
Rinkimai Zanavykų apygardoje: laimėjo konservatorė I. Haase 1

Vienmandėje Zanavykų apygardoje rinkimuose į laisvą Seimo nario vietą, preliminariais duomenimis, laimėjo...

Verslo aplinka
2018.10.01
Zanavykų apygardoje renkamas Seimo narys

Zanavykų vienmandatėje apygardoje, kur vyksta antrasis Seimo nario rinkimų turas, sekmadienį iki 12 val. jau...

Verslo aplinka
2018.09.30
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas plačiau pravėrė duris arbitražui

Kasmet pagrindinėje Lietuvos arbitražo institucijoje – Vilniaus komercinio arbitražo teisme – pradedama nuo...

Verslo aplinka
2018.09.30
Indonezijoje po žemės drebėjimo ir cunamio tęsiamos dingusiųjų paieškos

Sekmadienio rytą Lietuvos laiku Indonezijos Sulawesi saloje esančiame Palu mieste gelbėtojai rankomis...

Verslo aplinka
2018.09.30
E. Muskas traukiasi iš „Teslos“ valdybos pirmininko pareigų, sumokės baudą 22

Elonas Muskas privalo atsisakyti „Teslos“ valdybos pirmininko kėdės ir sumokėti baudą – toks sprendimas...

Verslo aplinka
2018.09.30
Ką gali ir ko negali 50+ kartos darbuotojai Premium 17

50+ karta yra racionali, moka įveikti iššūkius, dirbti kūrybingai ir at­sakingai, siekti re­zul­tato, tačiau...

Vadyba
2018.09.29
„Tvarkiečiams“ Žemaitaitis vadovaus dar dvejus metus 4

Parlamentinei partijai „Tvarka ir teisingumas“ Remigijus Žemaitaitis, Seimo narys, šią savaitę išrinktas...

Verslo aplinka
2018.09.29
Paksas traukiasi iš partijos „Tvarka ir teisingumas“, burs naują judėjimą 13

Buvęs parlamentinės partijos „Tvarka ir teisingumas“ lyderis, per apkaltą iš prezidento pareigų pašalintas...

Verslo aplinka
2018.09.29
Lietuvoje lankysis Jungtinės Karalystės princas Edvardas

Lietuvoje lankysis Jungtinės Karalystės princas Edvardas.

Verslo aplinka
2018.09.29
Landsbergis: reikia ginti partijų parlamentinį būvį, kad nepavirstų gaujomis 13

Visuomeninių komitetų dalyvavimas rinkimuose kelia grėsmę politinėms partijoms ir parlamentinei...

Verslo aplinka
2018.09.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau