Kas tai? Prekės ženklas

„Maserati“ salonuose – daugiausia modelių per visą kompanijos istoriją

Publikuota: 2018-07-04

„Maserati“ – prekės ženklas, gimęs iš aistros automobilių sportui, o vėliau tapęs gero skonio ir prestižo simboliu. Automobiliai, apdovanoti lenktynių trasose užgrūdintu charakteriu bei nepriekaištinga išvaizda. Ši legendinė italų kompanija paliko gilų pėdsaką automobilių sporto bei kultūros istorijoje ir pati ją kūrė.

„Mylėti jį – tai tarsi lėkti gatve nauju Maserati / greičiau už vėją, aistringiau už nuodėmę“, – dainuoja žinoma amerikiečių pop dainininkė Taylor Swift viename savo hitų.

Sportinė dvasia,  slypinti nuodėmingai tobulame itališko dizaino kėbule – tai „Maserati“ šerdis, genetinis jos kodas. Šimtametė kompanijos istorija neatsiejama nuo pasaulio lenktynių trasų, kurias „Maserati“ raižė nuo pat pirmųjų dienų, bet lenktyninis DNR niekur nedingo ir kompanijai perėjus prie masinės gamybos modelių. Jų „Maserati“ šiandien gamina penkis – daugiausia per visą kompanijos istoriją.

Lenktynių trasų žvaigždės

Oficiali „Maserati“ įsikūrimo data – 1914 m., kai Italijoje užregistruota bendrovė „Officine Alfieri Maserati“ – lenktyninių automobilių remonto dirbtuvės. Įmonės savininkas Alfieri Maserati – lenktynininkas, kilęs iš gausios italų šeimos. Ne jis vienas šeimoje turėjo polinkį greičiui ir mechanikai: prie kompanijos vystymo prisidėjo net keturi broliai. Penktasis, menininkas Mario, apie variklius neišmanė nieko, tačiau sukūrė bendrovės logotipą – žymųjį kovos trišakį, kuris iki šiol puošia visus „Maserati“. Mario įkvėpimu tapo vienas charakteringiausių Bolonijos – gimtojo miesto – simbolis: Neptūno statula pagrindinėje miesto aikštėje, simbolizuojanti jėgą ir energiją.

Kurį laiką broliai bendradarbiavo su lenktynininkais, perdarydavo įprastus automobilius į lenktyninius ir taisė juos. Tačiau niekada neužgniaužė kūrybinių ambicijų ir drauge braižė būsimo modelio konstrukcijas. Pirmasis „Maserati“ kūrinys gimė 1926 m. Lenktyniniam modeliui broliai davė „Tipo 26“ vardą ir Alfieri, sėdęs už jo vairo, dar tais pačiais metais nuskynė pergalę  kalnuotoje Targa Florio (Sicilija) trasoje.

Pergalingas „Maserati“ debiutas davė pradžią virtinei laimėjimų, kurie įrašė kompanijos vardą į pasaulio lenktynių istoriją. 1939 m. Wilburo Shaw su „Maserati Boyle Special“ pelnyta pirmoji vieta „Indianapolio 500“ lenktynėse ar legendinio Juano Manuelio Fangio pergalė Formulės 1 pasaulio čempionate, vainikavusi didžiojo lenktynininko karjerą – tik keletas „Maserati“ šlovės akimirkų.

Kompanija stovėjo prie FIA ištakų penktajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, o jos automobiliai 1950 – 1960 m. dalyvavo net 69 Grand Prix lenktynėse bei dešimtyje kitų automobilių sporto varžybų, kuriose lenktynininkai už „Maserati“ vairo demonstravo įspūdingus rezultatus ir mušė greičio rekordus.

Per savo istoriją kompanija sukūrė net 25 lenktyninių automobilių modelius, ir kiekvienas jų savo sąskaitoje turi bent vieną – o dažniausiai gerokai daugiau – pergalių. Vis dėlto šešto dešimtmečio pabaigoje „Maserati“ dėl nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių buvo priversta nutraukti aktyvią lenktynių veiklą. Atėjo laikas susitelkti į keliams skirtų automobilių kūrimą ir gamybą.

Galios ir stiliaus dermė

Pirmojo „tikro“ automobilio, skirto važinėti įprastais keliais, buvo pagaminti 58 vienetai. 1947 m. pristatyto A6 (A – Alfieri garbei, o 6 žymėjo cilindrų skaičių) dizainą, kuriam plojo ekspertai ir paprasti vairuotojai, kūrė gerai žinomas dizaineris Pininfarina. Estetika šiam automobilių gamintojui niekada nebuvo paskutinėje vietoje – ne veltui „Maserati“ vadinami prestižiniais „italų dizaino šedevrais“.

Septintajame dešimtmetyje kompanija bendradarbiavo su žymiu italų dizaineriu Giorgetto Giugiaro, sukūrusiu įžymųjį „Ghibli“ ir keletą kitų modelių. Pininfarina vėliau kūrė ir naująjį kupė „GranTurismo“, kuriame sumaniai suderino sunkiai tarpusavyje derančius sportinį charakterį bei talpų saloną, ir „Quattroporte“, laimėjusį net 57 prestižinius tarptautinius apdovanojimus už stilių ir kokybę.

„Stilius – pirmoji priežastis įsigyti „Maserati“. Nepriekaištinga kokybė – antroji. Kartu su vairavimo malonumu ir važiavimo dinamika“, – yra sakęs kompanijos Europos padalinio vadovas Giulio Pastore.

Vis dėlto visus laurus atiduoti išvaizdai būtų pernelyg neteisinga – inovacijų alkis taip pat vedė kompaniją į priekį nuo pat pirmųjų brolių Maserati kūrinių. Nuolatinė lengvesnių lydinių, kuriuos galima būtų panaudoti automobilio konstrukcijoje ir pagerinti manevringumą, paieška kompanijai atnešė įspūdingus laimėjimus trasose. Vėliau „Maserati“ intensyviai tobulino inžinerinius sprendimus ir darė viską, kad pergalingą jėgą nuo lenktynių trasos perkeltų ant kelio. Pavyzdžiui, 1981 m. viename iš modelių panaudojo dvigubą turbokompresorių – visišką inovaciją, kurią kiti gamintojai pradėjo taikyti gerokai vėliau.

O partnerystė su „Ferrari“ (abi kompanijos priklauso tai pačiai įmonių grupei) dovanojo „Maserati“ dar vieną technologinį kozirį – bendradarbiavimą kuriant variklius. Specialiai naujiesiems „Maserati“ modeliams varikliai gaminami Maraneloje esančioje Ferrari gamykloje.

Nuo  1947 m. iki naujo kompanijos istorijos etapo 2000 m. pradžioje „Maserati“ sukūrė daugiau nei 20 ekskliuzyvinių, itin riboto kiekio sportinių sedanų modelių.

Lenktyninis DNR visureigyje

Šiandien šis itališkas prekės ženklas žinomas visame pasaulyje, yra prabangos bei galios simbolis. Ir glaudžiai siejamas su išskirtinumu – kompanija į pasaulį išleidžia kur kas mažiau automobilių nei kiti gamintojai, todėl „Maserati“ laikomi retesniais, taigi ir labiau geidžiamais modeliais.

 Kompanija šiandien turi pardavimo salonus visuose žemynuose. Juose – penki modeliai (paprastai „Maserati“ vienu metu pirkėjams siūlydavo tik 2-3): keturvietis kabrioletas „GranCabrio“, sportinis kupė „GranTurismo“, prieš keletą metų pristatyti naujieji „Ghibli“ ir „Quattroporte“. Ir – šviežiausia kompanijos naujiena: pirmasis kompanijos istorijoje SUV „Levante“.

Tęsiant senas „Maserati“ tradicijas suteikti savo modeliams žinomiausių pasaulio vėjų vardus, jis gavo Viduržemio jūros vėjo, akimirksniu galinčiu iš silpno brizo virsti siaučiančia audra, pavadinimą. Po „Levante“ kapotu slypi  6 cilindrų „Ferrari“ variklis, neleidžiantis abejoti šio 5 m. ilgio SUV pajėgumais. Iki 100 km/h įsibėgėjantis per 5,2 sekundes, o kartu prabangaus visureigio savybėmis apdovanotas „Levante“ įkūnija šimtametę „Maserati“ istoriją: nuo pergalingo sportinio charakterio iki prestižo ir prabangos.

2016 m. pasirodęs SUV tapo kompanijos bilietu į didžiausią ir pelningiausią premium automobilių rinkos segmentą. Segmentą, kuriame jam tenka kovoti dėl pirkėjų palankumo: pasaulį apėmusiam troškimui sėsti prie komfortiškų visureigių vairo neatsispiria praktiškai nė vienas automobilių gamintojas.

Vis dėlto be savo technologinių talentų, „Levante“ įkūnija ir dar vieną pranašumą, neišreiškiamą skaičiais: dizainą, kuriam prilygti gali retas konkurentas. Ištobulinta itališko dizaino kalba bylojantis „Maserati“ visureigis yra daugiau nei vien automobilis – tai stiliaus ikona, apipinta išskirtinumo, legendos ir romantikos šleifu, būdingu visiems trišakio ženkleliu puoštiems modeliams. Jie gal ne visada įtinka racionaliems skaičiuotojams, tačiau tiems, kuriems automobilio charizma daro ne menkesnį įspūdį nei vien funkcionalumas ar greitis, „Maserati“ buvo ir yra aistras žadinantis pasirinkimas.

FOTOGALERIJA „Maserati“: lenktynių DNR niekur nedingo (11 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kim Jong Unas perspėjo D. Trumpą dėl JAV sankcijų šaliai

Kim Jong Unas, Šiaurės Korėjos diktatorius, pasinaudojo savo naujametiniu kreipimųsi į tautą, kad įspėtų...

14:43
Keičiasi dviejų ministerijų pavadinimai

Antradienį keičiasi dviejų ministerijų pavadinimai – Švietimo ir mokslo ministeriją pervadinama į Švietimo,...

Ko Lietuvoje ir pasaulyje laukti 2019-aisiais?

Lietuva turės naują prezidentą, Europos Sąjunga – naują Parlamentą ir Komisiją, bet praras Jungtinę...

Rinkiminiais 2019-aisiais prezidentė linki išminties

Sveikindama tautą su Naujaisiais metais prezidentė Dalia Grybauskaitė palinkėjo, kad rinkimų kupinais...

Dvidešimtmečio sulaukusio euro taikinys – dolerio užimtos teritorijos Premium 1

Prieš 20 metų įvestas euras per šį laikotarpį išaugo iki antros populiariausios pasaulio valiutos, tačiau...

Verslo aplinka
2018.12.31
Investuotojai Lietuvoje šiemet „augino raumenis“

2018 m. žinomų užsienio įmonių, pranešusių apie sprendimą investuoti Lietuvoje, nebuvo daug, o metų pabaigą...

Verslo aplinka
2018.12.31
2009 m. krizę tiriantis S. Jakeliūno komitetas pateikė klausimus D. Grybauskaitei 3

2009 m. krizės aplinkybes tiriantis Seimo biudžeto ir finansų komitetas oficialiai pateikė klausimus...

Verslo aplinka
2018.12.31
A. Merkel: Vokietija didins savo tarptautinį vaidmenį

2019 m. Vokietija prisiims daugiau atsakomybės tarptautinėje arenoje ir veiks, vadovaudamasi savo...

Verslo aplinka
2018.12.31
Už kyšininkavimą nuteistas Druskininkų NVSC vadovas

Kauno apygardos teismas kaltu dėl kyšininkavimo pripažino Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie...

Verslo aplinka
2018.12.31
Rusijos daugiabutyje nugriaudėjo sprogimas 5

Pirmadienio paryčiais Rusijos Magnitogorskio mieste Uralo regione daugiabutyje nugriaudėjo sprogimas.

Verslo aplinka
2018.12.31
BNS apžvalga: 100 svarbių 2018-ųjų Lietuvos įvykių

Baigiantis metams, BNS pateikia šimtą svarbių Lietuvos politikos, visuomenės ir kultūros gyvenimo įvykių...

Verslo aplinka
2018.12.31
Galvosūkius narpliosime patys

Į istorijos puslapius netrukus atgulsiantys 2018-ieji jau gerą pusmetį kurstė aistras dėl (ne)galimos krizės...

Verslo aplinka
2018.12.31
Parlamentinės lėšos naudojamos taksi, gėlėms, knygoms Premium 4

Seimo nariai, be kelis tūkstančius eurų per mėnesį siekiančių atlyginimų, dar gauna bemaž 900 Eur dydžio...

Verslo aplinka
2018.12.31
Technologijos, žiniasklaida ir telekomunikacijos: „Deloitte“ prognozės 2019 m. Premium

Kitais metais verslas verslui srityje prognozuojamas spartus dirbtinio intelekto sprendimų augimas, o plataus...

Technologijos
2018.12.31
STT už informaciją atsilygino šešiolikai pranešėjų, FNTT – vienam 1

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) šiemet šešiolikai asmenų atsilygino už suteiktą informaciją apie korupcinius...

Verslo aplinka
2018.12.30
Kariuomenė ketina įsigyti modernių techniką maskuojančių tinklų 12

Lietuvos kariuomenė ketina įsigyti apie 200 radarais neaptinkamų maskuojamųjų tinklų.

Verslo aplinka
2018.12.30
Suomių mokesčių administratorius: ir Kalėdų seneliai turi mokėti mokesčius 1

Prieš prasidedant kalėdiniam šurmuliui Suomijos mokesčių administratorius įspėjo, kad laisvai samdomi Kalėdų...

Verslo aplinka
2018.12.30
D. Trumpas džiaugiasi pokalbiu su Kinijos prezidentu 1

Pasaulyje prekybos karus užkūręs JAV prezidentas Donaldas Trumpas socialiniame tinkle „Twitter“ pasigyrė, kad...

Verslo aplinka
2018.12.30
Druskininkų mero R. Malinausko sodybos byloje bus atliekama ekspertizė 1

Bylą dėl Druskininkų mero Ričardo Malinausko sodybos ant Ratnyčios upės kranto nagrinėjantis teismas...

Statyba ir NT
2018.12.30
2018-ųjų akimirkos „Verslo žinių“ fotografų akimis

Kviečiame pasižvalgyti po 2018-uosius pro „Verslo žinių“ fotografų objektyvą ir prisiminti ne tik...

Verslo aplinka
2018.12.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau