Kas tai? Prekės ženklas

„Maserati“ salonuose – daugiausia modelių per visą kompanijos istoriją

Publikuota: 2018-07-04

„Maserati“ – prekės ženklas, gimęs iš aistros automobilių sportui, o vėliau tapęs gero skonio ir prestižo simboliu. Automobiliai, apdovanoti lenktynių trasose užgrūdintu charakteriu bei nepriekaištinga išvaizda. Ši legendinė italų kompanija paliko gilų pėdsaką automobilių sporto bei kultūros istorijoje ir pati ją kūrė.

„Mylėti jį – tai tarsi lėkti gatve nauju Maserati / greičiau už vėją, aistringiau už nuodėmę“, – dainuoja žinoma amerikiečių pop dainininkė Taylor Swift viename savo hitų.

Sportinė dvasia,  slypinti nuodėmingai tobulame itališko dizaino kėbule – tai „Maserati“ šerdis, genetinis jos kodas. Šimtametė kompanijos istorija neatsiejama nuo pasaulio lenktynių trasų, kurias „Maserati“ raižė nuo pat pirmųjų dienų, bet lenktyninis DNR niekur nedingo ir kompanijai perėjus prie masinės gamybos modelių. Jų „Maserati“ šiandien gamina penkis – daugiausia per visą kompanijos istoriją.

Lenktynių trasų žvaigždės

Oficiali „Maserati“ įsikūrimo data – 1914 m., kai Italijoje užregistruota bendrovė „Officine Alfieri Maserati“ – lenktyninių automobilių remonto dirbtuvės. Įmonės savininkas Alfieri Maserati – lenktynininkas, kilęs iš gausios italų šeimos. Ne jis vienas šeimoje turėjo polinkį greičiui ir mechanikai: prie kompanijos vystymo prisidėjo net keturi broliai. Penktasis, menininkas Mario, apie variklius neišmanė nieko, tačiau sukūrė bendrovės logotipą – žymųjį kovos trišakį, kuris iki šiol puošia visus „Maserati“. Mario įkvėpimu tapo vienas charakteringiausių Bolonijos – gimtojo miesto – simbolis: Neptūno statula pagrindinėje miesto aikštėje, simbolizuojanti jėgą ir energiją.

Kurį laiką broliai bendradarbiavo su lenktynininkais, perdarydavo įprastus automobilius į lenktyninius ir taisė juos. Tačiau niekada neužgniaužė kūrybinių ambicijų ir drauge braižė būsimo modelio konstrukcijas. Pirmasis „Maserati“ kūrinys gimė 1926 m. Lenktyniniam modeliui broliai davė „Tipo 26“ vardą ir Alfieri, sėdęs už jo vairo, dar tais pačiais metais nuskynė pergalę  kalnuotoje Targa Florio (Sicilija) trasoje.

Pergalingas „Maserati“ debiutas davė pradžią virtinei laimėjimų, kurie įrašė kompanijos vardą į pasaulio lenktynių istoriją. 1939 m. Wilburo Shaw su „Maserati Boyle Special“ pelnyta pirmoji vieta „Indianapolio 500“ lenktynėse ar legendinio Juano Manuelio Fangio pergalė Formulės 1 pasaulio čempionate, vainikavusi didžiojo lenktynininko karjerą – tik keletas „Maserati“ šlovės akimirkų.

Kompanija stovėjo prie FIA ištakų penktajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, o jos automobiliai 1950 – 1960 m. dalyvavo net 69 Grand Prix lenktynėse bei dešimtyje kitų automobilių sporto varžybų, kuriose lenktynininkai už „Maserati“ vairo demonstravo įspūdingus rezultatus ir mušė greičio rekordus.

Per savo istoriją kompanija sukūrė net 25 lenktyninių automobilių modelius, ir kiekvienas jų savo sąskaitoje turi bent vieną – o dažniausiai gerokai daugiau – pergalių. Vis dėlto šešto dešimtmečio pabaigoje „Maserati“ dėl nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių buvo priversta nutraukti aktyvią lenktynių veiklą. Atėjo laikas susitelkti į keliams skirtų automobilių kūrimą ir gamybą.

Galios ir stiliaus dermė

Pirmojo „tikro“ automobilio, skirto važinėti įprastais keliais, buvo pagaminti 58 vienetai. 1947 m. pristatyto A6 (A – Alfieri garbei, o 6 žymėjo cilindrų skaičių) dizainą, kuriam plojo ekspertai ir paprasti vairuotojai, kūrė gerai žinomas dizaineris Pininfarina. Estetika šiam automobilių gamintojui niekada nebuvo paskutinėje vietoje – ne veltui „Maserati“ vadinami prestižiniais „italų dizaino šedevrais“.

Septintajame dešimtmetyje kompanija bendradarbiavo su žymiu italų dizaineriu Giorgetto Giugiaro, sukūrusiu įžymųjį „Ghibli“ ir keletą kitų modelių. Pininfarina vėliau kūrė ir naująjį kupė „GranTurismo“, kuriame sumaniai suderino sunkiai tarpusavyje derančius sportinį charakterį bei talpų saloną, ir „Quattroporte“, laimėjusį net 57 prestižinius tarptautinius apdovanojimus už stilių ir kokybę.

„Stilius – pirmoji priežastis įsigyti „Maserati“. Nepriekaištinga kokybė – antroji. Kartu su vairavimo malonumu ir važiavimo dinamika“, – yra sakęs kompanijos Europos padalinio vadovas Giulio Pastore.

Vis dėlto visus laurus atiduoti išvaizdai būtų pernelyg neteisinga – inovacijų alkis taip pat vedė kompaniją į priekį nuo pat pirmųjų brolių Maserati kūrinių. Nuolatinė lengvesnių lydinių, kuriuos galima būtų panaudoti automobilio konstrukcijoje ir pagerinti manevringumą, paieška kompanijai atnešė įspūdingus laimėjimus trasose. Vėliau „Maserati“ intensyviai tobulino inžinerinius sprendimus ir darė viską, kad pergalingą jėgą nuo lenktynių trasos perkeltų ant kelio. Pavyzdžiui, 1981 m. viename iš modelių panaudojo dvigubą turbokompresorių – visišką inovaciją, kurią kiti gamintojai pradėjo taikyti gerokai vėliau.

O partnerystė su „Ferrari“ (abi kompanijos priklauso tai pačiai įmonių grupei) dovanojo „Maserati“ dar vieną technologinį kozirį – bendradarbiavimą kuriant variklius. Specialiai naujiesiems „Maserati“ modeliams varikliai gaminami Maraneloje esančioje Ferrari gamykloje.

Nuo  1947 m. iki naujo kompanijos istorijos etapo 2000 m. pradžioje „Maserati“ sukūrė daugiau nei 20 ekskliuzyvinių, itin riboto kiekio sportinių sedanų modelių.

Lenktyninis DNR visureigyje

Šiandien šis itališkas prekės ženklas žinomas visame pasaulyje, yra prabangos bei galios simbolis. Ir glaudžiai siejamas su išskirtinumu – kompanija į pasaulį išleidžia kur kas mažiau automobilių nei kiti gamintojai, todėl „Maserati“ laikomi retesniais, taigi ir labiau geidžiamais modeliais.

 Kompanija šiandien turi pardavimo salonus visuose žemynuose. Juose – penki modeliai (paprastai „Maserati“ vienu metu pirkėjams siūlydavo tik 2-3): keturvietis kabrioletas „GranCabrio“, sportinis kupė „GranTurismo“, prieš keletą metų pristatyti naujieji „Ghibli“ ir „Quattroporte“. Ir – šviežiausia kompanijos naujiena: pirmasis kompanijos istorijoje SUV „Levante“.

Tęsiant senas „Maserati“ tradicijas suteikti savo modeliams žinomiausių pasaulio vėjų vardus, jis gavo Viduržemio jūros vėjo, akimirksniu galinčiu iš silpno brizo virsti siaučiančia audra, pavadinimą. Po „Levante“ kapotu slypi  6 cilindrų „Ferrari“ variklis, neleidžiantis abejoti šio 5 m. ilgio SUV pajėgumais. Iki 100 km/h įsibėgėjantis per 5,2 sekundes, o kartu prabangaus visureigio savybėmis apdovanotas „Levante“ įkūnija šimtametę „Maserati“ istoriją: nuo pergalingo sportinio charakterio iki prestižo ir prabangos.

2016 m. pasirodęs SUV tapo kompanijos bilietu į didžiausią ir pelningiausią premium automobilių rinkos segmentą. Segmentą, kuriame jam tenka kovoti dėl pirkėjų palankumo: pasaulį apėmusiam troškimui sėsti prie komfortiškų visureigių vairo neatsispiria praktiškai nė vienas automobilių gamintojas.

Vis dėlto be savo technologinių talentų, „Levante“ įkūnija ir dar vieną pranašumą, neišreiškiamą skaičiais: dizainą, kuriam prilygti gali retas konkurentas. Ištobulinta itališko dizaino kalba bylojantis „Maserati“ visureigis yra daugiau nei vien automobilis – tai stiliaus ikona, apipinta išskirtinumo, legendos ir romantikos šleifu, būdingu visiems trišakio ženkleliu puoštiems modeliams. Jie gal ne visada įtinka racionaliems skaičiuotojams, tačiau tiems, kuriems automobilio charizma daro ne menkesnį įspūdį nei vien funkcionalumas ar greitis, „Maserati“ buvo ir yra aistras žadinantis pasirinkimas.

FOTOGALERIJA „Maserati“: lenktynių DNR niekur nedingo (11 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Iš pareigų pasitraukė Muitinės departamento vadovas

Iš pareigų pasitraukė Muitinės departamento generalinis direktorius Arūnas Adomėnas.

Vadyba
18:01
ES autorių teisių direktyva grąžinta taisyti

Europos Parlamentas (EP) ketvirtadienį nepatvirtino naujos autorių teisių skaitmeninėje erdvėje direktyvos ir...

„Brexit“ derybininkas Barnier: su JK rinka dirbančios Lietuvos įmonės turėtų jau dabar ruoštis 1

Europos Sąjungos (ES) vyriausias derybininkas dėl Britanijos pasitraukimo iš Bendrijos Michelis Barnier sako,...

JK „Novičok“ apnuodyti dar du žmonės, Maskva neigia bet kokias sąsajas 10

Jungtinės Karalystės (JK) Viltšyro grafystėje Emesberio mieste be sąmonės rasti vyras ir moteris, kurie buvo...

Paskelbta popiežiaus Pranciškaus vizito Lietuvoje programa 2

Popiežius Pranciškus su valstybiniu vizitu Lietuvoje viešės šių metų rugsėjo 22–23 dienomis, po 25-erių metų,...

Laisvalaikis
15:27
Laukiama naujų JAV muitų kiniškoms prekėms 1

Ketvirtadienio vidurnaktį pradės galioti nauji JAV muitai kiniškoms prekėms ir tai bus pirma salvė prekybos...

Prezidentė nustebo sužinojusi, kad į Italiją vežame vis daugiau sūrių 6

Lietuviški sūriai rado kelią į gilias sūrio gamybos tradicijas turinčios Italijos rinką. Be to, italai perka...

EBPO vadovas: visur skundžiamasi mažomis algomis ir didelėmis kainomis 7

Lietuva niekuo neišsiskiria iš absoliučios daugumos kitų pasaulio valstybių, kur nuolat pasigirsta dalies...

Trumpo žinutė NATO narėms: JAV nėra kiaulė taupyklė 14

Donaldas Trumpas, JAV prezidentas, kitos savaitės NATO viršūnių susitikime ir vėl ketina kritikuoti aljanso...

Pareiškinius dokumentus dalyvauti Seimo rinkimuose jau pateikė Bastys ir Haase 3

Pareiškinius dokumentus Seimo rinkimuose Zanavykų apygardoje jau pateikė du politikai – Tėvynės...

EBPO ataskaita apie Lietuvą: pažerta pastabų ir pasiūlymų 6

Naująja Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) nare tapusios Lietuvos finansų sistema...

Buvusiam Seimo nariui Matuzui skirta laisvės atėmimo bausmė ir 1.500 Eur bauda 8

Šiaulių apygardos teismas kaltais pripažino Vitą Matuzą, buvusį Seimo narį, priklausiusį konservatoriams, bei...

Lietuva tapo 36-ąja EBPO nare

Lietuva oficialiai tapo „prestižinių pasaulio ekonomikų klubu“ vadinamos Ekonominio bendradarbiavimo ir...

Skvernelis: gyventojai mokesčių reformą pajus kitų metų pradžioje 1

Premjeras Saulius Skvernelis sako, jog mokesčių reformos naudą šalies gyventojai pajus kitų metų pradžioje.

Panevėžio meras ir jo patarėja apskundė sprendimą nušalinti juos nuo pareigų 1

Teisėsaugos įtarimų sulaukę Panevėžio miesto meras Rytis Mykolas Račkauskas ir jo patarėja Gintarė...

Europiniai pinigai – it trąšos asociacijų gausai 3

Darbo rinkoje žiojėja trūkstamų darbuotojų „skylės“, nedarbas mūsų šalyje vis dar didžiulis: 2018 m.

Prekybinės įtampos tarp ES ir JAV įkarštyje rankomis trina Kinija Premium 2

Europos Sąjunga (ES) vis dar svarsto, kaip užkirsti kelią dar vienam Donaldo Trumpo, JAV prezidento,...

Darbo kodekso metinės: rašomas teigiamas pažymys Premium 3

Lygiai metus galiojantis naujasis Darbo kodeksas (DK) ne tik prisidėjo prie lankstesnių, bet ir...

Vadyba
06:00
Jaunieji mokslininkai prašo nepalaikyti naujos autorių teisių direktyvos

Europos doktorantų ir jaunųjų tyrėjų taryba („Eurodoc“), atstovaujanti daugiau kaip 1 milijoną jaunųjų...

Technologijos
2018.07.04
Lenkijoje – protestai dėl teismų reformos 8

Lenkijos aukščiausiasis teismas trečiadienį apsuptas šimtų protestuotojų, kurie priešinasi valdžios priimtam...

Verslo aplinka
2018.07.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau