Diena su „Technopolio“ vadove: labiausiai rūpi 3.600 darbuotojų gerovė

Publikuota: 2015-11-06
Lina Paukštė, „Technopolis Ozas“ vadovė, sugrįžusi į darbą po metų pertraukos pirmiausia ėmėsi savo darbo specifikos pokyčių. VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) nuotr.
Lina Paukštė, „Technopolis Ozas“ vadovė, sugrįžusi į darbą po metų pertraukos pirmiausia ėmėsi savo darbo specifikos pokyčių. VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) nuotr.
 

Rugsėjį po vienerių metų pertraukos į darbą sugrįžusi nekilnojamojo turto (NT) nuomos bendrovės „Technopolis Ozas“ vadovė Lina Paukštė pusiau rimtai pusiau juokais sako, kad kol jos nebuvo, komanda įsidirbo taip, jog dabar jai nelieka nieko kito, kaip tik ganyti debesis.

Šiuo metu Vilniaus Ozo parke tris biurų pastatus „Alfa“, „Beta“ ir „Gama“ valdančios bendrovės vadovė dažnai susilaukia klausimo, dėl ko ji taip plėšosi, juk pastačius biurų pastatą ir jį išnuomavus kuo ilgesniam laikotarpiui, gali tiesiog nieko neveikti.

„Šiuo metu biurų miestelyje „Technopolis“ statome ketvirtą biurų pastatą „Delta“, bet mano darbas jau yra padarytas. Dabar man rūpi visai kiti dalykai, pagaliau turiu progą realizuoti tai, dėl ko atėjau čia dirbti“, – sako p. Paukštė. 2013 m. prie Suomijos NT vystymo bendrovės „Technopolis Ozas“ vairo stojusi p. Paukštė jau turėjo 10 m. darbo patirtį kitoje tarptautinėje NT vystymo bendrovėje ir vadovavimo patirtį Baltijos šalių regionui. Po maždaug metų, kai Vilniuje jau buvo sukurta dabartinė biurų miestelio koncepcija ir paslaugų paketas, ji išėjo motinystės atostogų, iš kurių į darbą sugrįžo šių metų rugsėjį.

Pirmąją dieną sugrįžusi į darbą p. Paukštė savo komandai pasakė taip: „Man labai džiugu, kad kiekvienas komandos narys įgavo daugiau pasitikėjimo savimi, kad kiekvienas gerai tvarkosi su savo sritimi ir aš noriu, kad taip tęstųsi toliau. Dirbkite kaip dirbę, o aš eisiu ganyti debesis“.

Bendrovėje „Technopolis Ozas“ kartu su vadove šiuo metu dirba 6 žmonės, tačiau ši komanda, samdydama partnerius iš šalies, valdo beveik 42.000 kv. m. biurų plotą, kuriame dirba apie 3.600 darbuotojų.

Pertrauka įtakojo pokyčius

Apsispręsti grįžti į darbą po metų ar pasilikti su vaiku dar ilgiau, p. Paukštei nebuvo sunku. „Aš nelaikau tai darbu, tai yra erdvė, kurioje galiu pasireikšti, kurti ir dalintis“, – sako ji.

Po nuolatinio bėgimo ir skubėjimo, metų trukmės pertrauka, „Technopolis Ozas“ vadovės nuomone, buvo labai naudinga.

„Per šį laiką supratau, kad tai, ką sukūriau iki tol dabar puikiai veikia ir be manęs, kad iki tol atsirinkau tinkamus žmones, kurie gali prisiimti atsakomybę ir pasiekti gerus rezultatus. Tai matydama supratau, kad grįžusi į darbą turiu dirbti visai kitaip“, – įsitikinusi ji.

Pirmoji išvada, kurią ji padarė ir iškart ėmėsi įgyvendinti – tai laiko valdymas.

„Maždaug prieš aštuonerius metus, kai pasidariau labai užimta, atsirado blogas įprotis – vėluoti 5-10 minučių. Taip atsitinka natūraliai, nes prieš išvykstant į susitikimą ar išeinant į susirinkimą vis dar stengiesi ką nors padaryti, pvz., atsakyti į el. laišką, kažką patobulinti savo prezentacijoje ir pan. Pertraukos metu ar supratau, kad vėlavimas yra „ėdantis“ elementas mano gyvenime, nes aš jaučiuosi kalta, turiu teisintis, o tai galėčiau išspręsti labai paprastai“, – pasakoja ji.

Todėl sugrįžusi vadovė iš karto pakeitė vidinių susirinkimų vedimo praktiką. Tiek turinio, tai laiko prasme. Jeigu anksčiau darbuotojai jai raportuodavo, ką padarė, tai dabar jie dalijasi tik geromis naujienomis ir, jeigu reikia, vieni kitų klausia patarimų kaip išspręsti kitus svarbius klausimus. Taip kassavaitiniai pirmadieniniai 2 val. trukmės susirinkimai bendrovėje „Technopolis Ozas“ sutrumpėjo iki 1,5 val., iš kurių 1 val. skiriama svarbiems darbiniams reikalams, o likęs pusvalandis – bendrai temai. Pavyzdžiui, kažkas praeitą savaitę buvo mokymuose apie kalbėjimą ir tylėjimą, todėl pirmadienį visa komanda padarė pratimą, kuris atskleidė, koks yra kiekvieno komandos nario klausymosi elgesys ir kaip iš tikrųjų vienas kito negirdi.

Debesų ganymas

„Aš pamačiau, kad man jau nereikia tiek daug kontroliuoti savo komandos ir kad dabar turiu daugiau laiko ir erdvės galvoti plačiau. Ko aš nedariau per pirmuosius darbo metus, tai verslo padalinio vadovės darbo, kas yra kur kas daugiau nei kasdieniniai operatyviniai darbai. Dabar man gera proga tuo užsiimti“, – sako p. Paukštė.

„Ateinant dirbti į šią įmonę mane labiausiai užkabino ta darbo specifika, kurios iki šiol dar nedariau. O nedariau todėl, kad tam nebuvo laiko ir tai nebuvo prioritetas. Reikėjo sukurti. O dabar tai jau įvyko ir prasideda kita darbo dalis. Save aš laikau vystytoja. Man patinka pastato vystymo darbas. Tai nėra vien tik architektūrinis darbas, iš karto tu galvoji apie žmones, kurie įsikurs tuose pastatuose. Turi iš anksto galvoti apie tai, kad žmonėms būtų patogu, nes tai leidžia juos suvilioti ir laimėti konkurencinę kovą.

Ši darbo dalis mane veža“, – sako ji.

Ponios Paukštės teigimu, patrauklios biuro vietos kūrimas savo klientams šiuo metu yra pagrindinis jos rūpestis. „Šiuo metu vyksta itin konkurencinga kova dėl darbuotojų, darbo rinkos resursai yra beveik išsemti, todėl labai svarbu apie viską pagalvoti. Mes galvojame netgi apie tai, kad ši biurų vieta yra ir gali būti dar patrauklesnė pritraukiant darbo jėgą iš užsienio“, – dėsto p. Paukštė.

Biuro aplinkos kūrimas

Su p. Paukšte susitikome penktadienį, kurį paprastai ji pasilieka lengvesniems darbams ir rimtesnių susitikimų neplanuoja.

Tądien jos laukė tradiciniai „Dream Team“ pietūs su bendrovės, kuriai vadovauja, darbuotojais biurų miestelyje įsikūrusiame restorane „Open“. Po pietų – visų „Technopolis“ padalinių iš skirtingų šalių video konferencija, kurios metu bendrovės CEO pristatė III ketvirčio veiklos rezultatus ir dar viena video konferencija su Suomijoje dirbančiais bendrovės architektais ir dizaineriais dėl naujojo „Delta“ pastato erdvių projektinių sprendimų.

Einant pietauti p. Paukštė trumpai pristatė restorano „Open“ koncepciją, kurią sukūrė kartu su savo komanda. „Kai pradėjome valdyti šiuos pastatus, buvo aiški viena problema – biuruose dirbantys žmonės neturi kur papietauti. Žinodami biurų darbuotojų poreikius norėjome, kad maitinimo operatorius atitiktų mūsų keliamus reikalavimus, o ne mes, t.y. visi biurų darbuotojai, taikytumėmės prie jo“, – dėsto ji.

Atsižvelgiant į biurų darbuotojų poreikius planuojama, kad tokio tipo restoranų „Technopolis“ teritorijoje daugės, o taip pat bus išpildytas ir dar vienas visų dirbančių tėvų noras – vaiko priežiūros centro ir vaikų darželio atsiradimas.

„Didelės įmonės nori, kad jų darbuotojai turėtų maksimalų komfortą, t.y. dirbtų laisvu darbo grafiku. Iš to yra kilęs poreikis šioje teritorijoje turėti vaiko priežiūros centrą ir vaikų darželį. Planuojame, kad vaikų priežiūros centras ir vaikų darželis atsidarys kitų metų pabaigoje arba 2017 m. pirmąjį ketvirtį“, – informuoja p. Paukštė.

„Technopolis“ vadovė sako, kad ji pati labai daug prisideda prie pastatų erdvių kūrimo, planavimo.

Paklausta, ar biurai, kurie kuriami Lietuvos darbuotojams, išsiskiria iš biurų, kuriamų skandinavams, p. Paukštė pradeda vardinti skirtumus. „Skandinavai neinvestuoja tiek daug į biuruose naudojamas medžiagas kaip kad lietuviai. Pavyzdžiui, grindys. Suomijoje standartas yra linoleumas, kas yra labai praktiška, tuo tarpu Lietuvoje niekada neparduosi erdvės su linoleumu, mažų mažiausiai turi būti kilimas. Tai, kas realiai yra praktiška ir sąnaudų valdymo prasme yra efektyvu, pas mus „nepraeina“. Lietuviai investuoja į kiliminę dangą, apšvietimą, o skandinavai daugiau dėmesio skiria į baldus, jų ergonomiką ir ypač kėdžių komfortą, į ką pas mus paprastai žiūrima pro pirštus. Tačiau po truputį požiūris keičiasi ir mes patys savo nuomininkams pradedame siūlyti kuo daugiau bazinių dalykų“, – sako p. Paukštė.

Rūpinasi klientų darbuotojais

„Technopolis“ vadovės teigimu, patys darbuotojai, jų poreikiai ima diktuoti biurų aplinką, todėl tiesiog būtina prie to prisitaikyti.

„Šiuolaikiniams biurams jau neužtenka vien tik darbo stalo, virtuvėlės, recepcijos ir sandėliuko. Darbuotojai nori dirbti ne tik sėdėdami, bet ir stovėdami, susitikimus nori turėti ne tik susitikimų kambariuose, bet neformalesnėje aplinkoje „ant sofkutės“ ar pietų metu. Biurai kuriami erdvėmis sudarant darbuotojams laisvę pasirinkti tos dienos darbo stilių pagal nuotaiką ar tos dienos susitikimų poreikį. Išlieka atvirtos erdvės biuro koncepcija, bet yra taikomi įvairūs lankstūs sprendimai, kurie leidžia erdves labiau individualizuoti. Kad ir koks mažas biuras būna, jis turi bent pora darbo stiliaus pasirinkimo variantų“, – tendencija dėsto p. Paukštė.

Patogi darbo vieta ir aplinka yra vienas iš pasitenkinimo darbu elementų. Tačiau vien to „Technopolis“ biuruose dirbantys darbuotojai neapsiriboja.

Kiekvienas „Technopolio“ biurų miestelio darbuotojas turi specialią kortelę „My Technopolis“ ir dalyvauja programoje „Easy 4U“, kuri suteikia galimybę klientų darbuotojams naudotis partnerių suteikiamomis nuolaidomis bei pasiūlymais.

Taip pat veikia platforma „My Technopolis“, į kurią užėjęs kiekvienas darbuotojas gali pasakyti, kas yra negerai, ką reikia sutvarkyti, pvz., kažkur mėtosi šiukšlės, ir realiu laiku matyti, kada problema buvo išspręsta.

Biurų miestelio darbuotojams taip pat organizuojami bendri renginiai. Tai „Technopolis Business Breakfast“ ir „Meet Your Neighbors“, skirti susipažinti, atrasti bendrų temų, bendrų veiklų ir paskatinti bendrų idėjų įgyvendinimą.

„Taip mes suteikiame papildomą naudą mūsų klientams, kuriems patiems nereikia rūpintis savo darbuotojų papildomu motyvavimu“, – pažymi p. Paukštė.

FOTOGALERIJA WEB Diena su "Technopolis" vadove: galerija (11 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kokių savybių reikia ateities lyderiui

Gebėjimas klausytis ir girdėti, įkvėpti, provokuoti pokyčiams, turėjimas aiškią viziją ir planą jai...

Vadyba
07:50
Profesionalų medžioklė į VVĮ valdybas apnuogino atlyginimų skirtumus Premium

Ūkio ministerija svarsto galimybę suvienodinti valstybės įmonių ir valstybės kontroliuojamų UAB ir...

Vadyba
2018.06.22
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
2018.06.22
„Women Go Tech“: paskelbtos Lietuvos technologijų lyderės 5

Ketvirtadienio vakarą vyko jau antrus metus organizuojamos iniciatyvos „Women Go Tech“ sezono uždarymo...

Technologijos
2018.06.21
Už daugiau kaip 50% sumažintus dienpinigius nuo liepos 1 d. gresia baudos

Įmonė neturi teisės dienpinigių mažinti daugiau kaip 50%. Pažeidusiems šį reikalavimą vadovams gresia baudos.

Finansai
2018.06.21
Jaunimas sezoninio darbo ieško platformoje workis.online Rėmėjo turinys

Pasibaigus mokslo metams dažnas moksleivis ir studentas ieško darbo. Jaunuoliai įsidarbinti pradeda dar...

Vadyba
2018.06.21
„General Motors“ CFO pirmą kartą per 110 metų paskirta moteris 3

JAV automobilių milžinė „General Motors“ paskelbė, kad už kompanijos finansinius reikalus (CFO) bus atsakinga...

Vadyba
2018.06.20
Kosmetikos gamintojo „Cosmoway“ akcijos – lietuvių rankose 8

Kosmetikos gamintojo „Cosmoway“ akcijos nuo šiol priklauso tik lietuviams. Akcininkai perpirko visas italės...

Vadyba
2018.06.20
Lietuvoje – 140.000 specialistų skylė, bet užsieniečių nesamdo Premium 27

Darbdaviai pernai ieškojo 214.000 aukštos kvalifikacijos specialistų – tris kartus daugiau, nei Lietuvoje...

Vadyba
2018.06.20
„Facebook“ darbo jėgos planuotojas: kaip žinoti, kokių žmonių reikės ateityje Premium

Planuodamos, kiek ir kokių darbuotojų reikės, bendrovės vis dar dažnai remiasi savo nuojauta ir nuomone, o ne...

Vadyba
2018.06.19
KT: nauji studijų krypčių akreditavimo terminai prieštarauja Konstitucijai

Konstitucinis Teismas (KT) antradienį paskelbė, kad nauji studijų krypčių akreditavimo terminai prieštarauja...

Vadyba
2018.06.19
„Netflix“ personalo valdymo revoliucija: 4 drąsūs sprendimai 7

JAV interneto televizijos milžinė „Netflix“ dažnai vadinama viena pažangiausių bendrovių personalo valdymo...

Vadyba
2018.06.19
Geriausi miestai, jei norite mažai dirbti ir daug uždirbti 9

Liuksemburgas pagal darbo laiko trukmės ir pajamų santykį yra palankiausias miestas darbuotojams, rodo naujas...

Laisvalaikis
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Keliaujantiems į N. Zelandiją teks sumokėti mokestį 1

Nuo kitų metų keliaujantieji į Naująją Zelandiją turės sumokėti vienkartinį mokestį. Surinktos lėšos bus...

Vadyba
2018.06.16
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 2

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Pagal darbo kaštų brangimą, Lietuva – 4-ta ES 4

Šių metų pirmą ketvirtį valandiniai darbo kaštai Lietuvoje per metus paaugo 9%  – tai ketvirtas didžiausias...

Vadyba
2018.06.15
VŽ Metų CEO Juozapavičius: vadovui turi rūpėti, kad darbuotojai būtų laimingi Premium 5

Net ir šiandieniame skubančiame verslo pasaulyje galima veikti lėtai, bet užtikrintai, o rezultatus vertinti...

Vadyba
2018.06.15
Po skandalų traukiasi „Facebook“ aukščiausios grandies vadovai 1

„Facebook“ paskelbė, kad Elliotas Schrage, socialinio tinklo komunikacijos ir viešosios politikos vadovas, po...

Rinkodara
2018.06.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau