Diena su „Technopolio“ vadove: labiausiai rūpi 3.600 darbuotojų gerovė

Publikuota: 2015-11-06
Lina Paukštė, „Technopolis Ozas“ vadovė, sugrįžusi į darbą po metų pertraukos pirmiausia ėmėsi savo darbo specifikos pokyčių. VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) nuotr.
Lina Paukštė, „Technopolis Ozas“ vadovė, sugrįžusi į darbą po metų pertraukos pirmiausia ėmėsi savo darbo specifikos pokyčių. VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) nuotr.
 

Rugsėjį po vienerių metų pertraukos į darbą sugrįžusi nekilnojamojo turto (NT) nuomos bendrovės „Technopolis Ozas“ vadovė Lina Paukštė pusiau rimtai pusiau juokais sako, kad kol jos nebuvo, komanda įsidirbo taip, jog dabar jai nelieka nieko kito, kaip tik ganyti debesis.

Šiuo metu Vilniaus Ozo parke tris biurų pastatus „Alfa“, „Beta“ ir „Gama“ valdančios bendrovės vadovė dažnai susilaukia klausimo, dėl ko ji taip plėšosi, juk pastačius biurų pastatą ir jį išnuomavus kuo ilgesniam laikotarpiui, gali tiesiog nieko neveikti.

„Šiuo metu biurų miestelyje „Technopolis“ statome ketvirtą biurų pastatą „Delta“, bet mano darbas jau yra padarytas. Dabar man rūpi visai kiti dalykai, pagaliau turiu progą realizuoti tai, dėl ko atėjau čia dirbti“, – sako p. Paukštė. 2013 m. prie Suomijos NT vystymo bendrovės „Technopolis Ozas“ vairo stojusi p. Paukštė jau turėjo 10 m. darbo patirtį kitoje tarptautinėje NT vystymo bendrovėje ir vadovavimo patirtį Baltijos šalių regionui. Po maždaug metų, kai Vilniuje jau buvo sukurta dabartinė biurų miestelio koncepcija ir paslaugų paketas, ji išėjo motinystės atostogų, iš kurių į darbą sugrįžo šių metų rugsėjį.

Pirmąją dieną sugrįžusi į darbą p. Paukštė savo komandai pasakė taip: „Man labai džiugu, kad kiekvienas komandos narys įgavo daugiau pasitikėjimo savimi, kad kiekvienas gerai tvarkosi su savo sritimi ir aš noriu, kad taip tęstųsi toliau. Dirbkite kaip dirbę, o aš eisiu ganyti debesis“.

Bendrovėje „Technopolis Ozas“ kartu su vadove šiuo metu dirba 6 žmonės, tačiau ši komanda, samdydama partnerius iš šalies, valdo beveik 42.000 kv. m. biurų plotą, kuriame dirba apie 3.600 darbuotojų.

Pertrauka įtakojo pokyčius

Apsispręsti grįžti į darbą po metų ar pasilikti su vaiku dar ilgiau, p. Paukštei nebuvo sunku. „Aš nelaikau tai darbu, tai yra erdvė, kurioje galiu pasireikšti, kurti ir dalintis“, – sako ji.

Po nuolatinio bėgimo ir skubėjimo, metų trukmės pertrauka, „Technopolis Ozas“ vadovės nuomone, buvo labai naudinga.

„Per šį laiką supratau, kad tai, ką sukūriau iki tol dabar puikiai veikia ir be manęs, kad iki tol atsirinkau tinkamus žmones, kurie gali prisiimti atsakomybę ir pasiekti gerus rezultatus. Tai matydama supratau, kad grįžusi į darbą turiu dirbti visai kitaip“, – įsitikinusi ji.

Pirmoji išvada, kurią ji padarė ir iškart ėmėsi įgyvendinti – tai laiko valdymas.

„Maždaug prieš aštuonerius metus, kai pasidariau labai užimta, atsirado blogas įprotis – vėluoti 5-10 minučių. Taip atsitinka natūraliai, nes prieš išvykstant į susitikimą ar išeinant į susirinkimą vis dar stengiesi ką nors padaryti, pvz., atsakyti į el. laišką, kažką patobulinti savo prezentacijoje ir pan. Pertraukos metu ar supratau, kad vėlavimas yra „ėdantis“ elementas mano gyvenime, nes aš jaučiuosi kalta, turiu teisintis, o tai galėčiau išspręsti labai paprastai“, – pasakoja ji.

Todėl sugrįžusi vadovė iš karto pakeitė vidinių susirinkimų vedimo praktiką. Tiek turinio, tai laiko prasme. Jeigu anksčiau darbuotojai jai raportuodavo, ką padarė, tai dabar jie dalijasi tik geromis naujienomis ir, jeigu reikia, vieni kitų klausia patarimų kaip išspręsti kitus svarbius klausimus. Taip kassavaitiniai pirmadieniniai 2 val. trukmės susirinkimai bendrovėje „Technopolis Ozas“ sutrumpėjo iki 1,5 val., iš kurių 1 val. skiriama svarbiems darbiniams reikalams, o likęs pusvalandis – bendrai temai. Pavyzdžiui, kažkas praeitą savaitę buvo mokymuose apie kalbėjimą ir tylėjimą, todėl pirmadienį visa komanda padarė pratimą, kuris atskleidė, koks yra kiekvieno komandos nario klausymosi elgesys ir kaip iš tikrųjų vienas kito negirdi.

Debesų ganymas

„Aš pamačiau, kad man jau nereikia tiek daug kontroliuoti savo komandos ir kad dabar turiu daugiau laiko ir erdvės galvoti plačiau. Ko aš nedariau per pirmuosius darbo metus, tai verslo padalinio vadovės darbo, kas yra kur kas daugiau nei kasdieniniai operatyviniai darbai. Dabar man gera proga tuo užsiimti“, – sako p. Paukštė.

„Ateinant dirbti į šią įmonę mane labiausiai užkabino ta darbo specifika, kurios iki šiol dar nedariau. O nedariau todėl, kad tam nebuvo laiko ir tai nebuvo prioritetas. Reikėjo sukurti. O dabar tai jau įvyko ir prasideda kita darbo dalis. Save aš laikau vystytoja. Man patinka pastato vystymo darbas. Tai nėra vien tik architektūrinis darbas, iš karto tu galvoji apie žmones, kurie įsikurs tuose pastatuose. Turi iš anksto galvoti apie tai, kad žmonėms būtų patogu, nes tai leidžia juos suvilioti ir laimėti konkurencinę kovą.

Ši darbo dalis mane veža“, – sako ji.

Ponios Paukštės teigimu, patrauklios biuro vietos kūrimas savo klientams šiuo metu yra pagrindinis jos rūpestis. „Šiuo metu vyksta itin konkurencinga kova dėl darbuotojų, darbo rinkos resursai yra beveik išsemti, todėl labai svarbu apie viską pagalvoti. Mes galvojame netgi apie tai, kad ši biurų vieta yra ir gali būti dar patrauklesnė pritraukiant darbo jėgą iš užsienio“, – dėsto p. Paukštė.

Biuro aplinkos kūrimas

Su p. Paukšte susitikome penktadienį, kurį paprastai ji pasilieka lengvesniems darbams ir rimtesnių susitikimų neplanuoja.

Tądien jos laukė tradiciniai „Dream Team“ pietūs su bendrovės, kuriai vadovauja, darbuotojais biurų miestelyje įsikūrusiame restorane „Open“. Po pietų – visų „Technopolis“ padalinių iš skirtingų šalių video konferencija, kurios metu bendrovės CEO pristatė III ketvirčio veiklos rezultatus ir dar viena video konferencija su Suomijoje dirbančiais bendrovės architektais ir dizaineriais dėl naujojo „Delta“ pastato erdvių projektinių sprendimų.

Einant pietauti p. Paukštė trumpai pristatė restorano „Open“ koncepciją, kurią sukūrė kartu su savo komanda. „Kai pradėjome valdyti šiuos pastatus, buvo aiški viena problema – biuruose dirbantys žmonės neturi kur papietauti. Žinodami biurų darbuotojų poreikius norėjome, kad maitinimo operatorius atitiktų mūsų keliamus reikalavimus, o ne mes, t.y. visi biurų darbuotojai, taikytumėmės prie jo“, – dėsto ji.

Atsižvelgiant į biurų darbuotojų poreikius planuojama, kad tokio tipo restoranų „Technopolis“ teritorijoje daugės, o taip pat bus išpildytas ir dar vienas visų dirbančių tėvų noras – vaiko priežiūros centro ir vaikų darželio atsiradimas.

„Didelės įmonės nori, kad jų darbuotojai turėtų maksimalų komfortą, t.y. dirbtų laisvu darbo grafiku. Iš to yra kilęs poreikis šioje teritorijoje turėti vaiko priežiūros centrą ir vaikų darželį. Planuojame, kad vaikų priežiūros centras ir vaikų darželis atsidarys kitų metų pabaigoje arba 2017 m. pirmąjį ketvirtį“, – informuoja p. Paukštė.

„Technopolis“ vadovė sako, kad ji pati labai daug prisideda prie pastatų erdvių kūrimo, planavimo.

Paklausta, ar biurai, kurie kuriami Lietuvos darbuotojams, išsiskiria iš biurų, kuriamų skandinavams, p. Paukštė pradeda vardinti skirtumus. „Skandinavai neinvestuoja tiek daug į biuruose naudojamas medžiagas kaip kad lietuviai. Pavyzdžiui, grindys. Suomijoje standartas yra linoleumas, kas yra labai praktiška, tuo tarpu Lietuvoje niekada neparduosi erdvės su linoleumu, mažų mažiausiai turi būti kilimas. Tai, kas realiai yra praktiška ir sąnaudų valdymo prasme yra efektyvu, pas mus „nepraeina“. Lietuviai investuoja į kiliminę dangą, apšvietimą, o skandinavai daugiau dėmesio skiria į baldus, jų ergonomiką ir ypač kėdžių komfortą, į ką pas mus paprastai žiūrima pro pirštus. Tačiau po truputį požiūris keičiasi ir mes patys savo nuomininkams pradedame siūlyti kuo daugiau bazinių dalykų“, – sako p. Paukštė.

Rūpinasi klientų darbuotojais

„Technopolis“ vadovės teigimu, patys darbuotojai, jų poreikiai ima diktuoti biurų aplinką, todėl tiesiog būtina prie to prisitaikyti.

„Šiuolaikiniams biurams jau neužtenka vien tik darbo stalo, virtuvėlės, recepcijos ir sandėliuko. Darbuotojai nori dirbti ne tik sėdėdami, bet ir stovėdami, susitikimus nori turėti ne tik susitikimų kambariuose, bet neformalesnėje aplinkoje „ant sofkutės“ ar pietų metu. Biurai kuriami erdvėmis sudarant darbuotojams laisvę pasirinkti tos dienos darbo stilių pagal nuotaiką ar tos dienos susitikimų poreikį. Išlieka atvirtos erdvės biuro koncepcija, bet yra taikomi įvairūs lankstūs sprendimai, kurie leidžia erdves labiau individualizuoti. Kad ir koks mažas biuras būna, jis turi bent pora darbo stiliaus pasirinkimo variantų“, – tendencija dėsto p. Paukštė.

Patogi darbo vieta ir aplinka yra vienas iš pasitenkinimo darbu elementų. Tačiau vien to „Technopolis“ biuruose dirbantys darbuotojai neapsiriboja.

Kiekvienas „Technopolio“ biurų miestelio darbuotojas turi specialią kortelę „My Technopolis“ ir dalyvauja programoje „Easy 4U“, kuri suteikia galimybę klientų darbuotojams naudotis partnerių suteikiamomis nuolaidomis bei pasiūlymais.

Taip pat veikia platforma „My Technopolis“, į kurią užėjęs kiekvienas darbuotojas gali pasakyti, kas yra negerai, ką reikia sutvarkyti, pvz., kažkur mėtosi šiukšlės, ir realiu laiku matyti, kada problema buvo išspręsta.

Biurų miestelio darbuotojams taip pat organizuojami bendri renginiai. Tai „Technopolis Business Breakfast“ ir „Meet Your Neighbors“, skirti susipažinti, atrasti bendrų temų, bendrų veiklų ir paskatinti bendrų idėjų įgyvendinimą.

„Taip mes suteikiame papildomą naudą mūsų klientams, kuriems patiems nereikia rūpintis savo darbuotojų papildomu motyvavimu“, – pažymi p. Paukštė.

FOTOGALERIJA WEB Diena su "Technopolis" vadove: galerija (11 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Apklausa: norinčiųjų dirbi ne biure tik daugės 1

Nuotolinis darbas bei galimybė pačiam nusistatyti darbo valandas tampa nauja norma šiandienos įmonėse.

Vadyba
08:40
Darbuotojų auditorijose yra, bet reikia dviejų praktikų Premium

Vasarą darbuotojų trūkumo problema dėl sezoninių darbų svetur paaštrėja, tačiau kai kurie...

Vadyba
2019.05.24
Dažnos vadovų samdymo Lietuvoje klaidos Premium 2

Lietuvoje samdant vadovus vis dar neretai daroma klasikinių klaidų, kurios bendrovei gali brangiai kainuoti.

Vadyba
2019.05.24
„Geidžiamiausias darbdavys 2019“: pristatome TOP 20-uką 5

„Verslo žinios“ skelbia bendroves, kurios pateko į reitingo „Geidžiamiausias darbdavys 2019“ finalinį...

Vadyba
2019.05.24
Ilgalaikis „Barboros“ vadovas atsisveikino su „Vilniaus prekyba“ Premium 13

19 metų „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbęs Tomas Kibildis, pastaruosius 4,5 metų vadovavęs elektroninei...

Prekyba
2019.05.23
Kaip išlaikyti Z kartos darbuotojus įmonėse Premium 8

Z kartos atstovų atlyginimas nemotyvuoja, jie kasdieniame darbe ieško prasmės ir įdomumo. Norint išlaikyti...

Vadyba
2019.05.23
Šiauliečio ūkvedžio karjera: tapęs pirkimo vadovu, sutaupė 15% įmonės išlaidų Premium

Įmonės dažnai daugiausia dėmesio skiria pardavimams didinti, o pirkimus palieka savieigai. Be reikalo, nes...

Gazelė
2019.05.23
Rizikos, kurios kelia grėsmę įmonių reputacijai Premium 1

Norint versle pelnyti reputaciją reikia dvidešimties metų, o ją sugriauti galima per penkias minutes, yra...

Vadyba
2019.05.22
Lietuva prisijungė prie dirbtinio intelekto standartų, Kinija, Rusija jį kurs be taisyklių 1

Lietuva ir dar 41 valstybė šiandien sutarė laikytis Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos...

Vadyba
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
Prabangos konglomeratas „Kering“ nesamdys nepilnamečių

Prabangos prekių ženklų grupė „Kering“ skelbia, kad daugiau nebesamdys modelių, kurie dar nėra sulaukę 18...

Laisvalaikis
2019.05.21
Artūras ir Augustinas Rakauskai atsidalijo verslus 31

Artūras Rakauskas ir jo tėvas Augustinas Rakauskas keičia iki šiol kartu valdyto verslo modelį ir savo...

Prekyba
2019.05.21
J. Oliverio restoranų veikla sustabdyta, pasiekta bankroto riba

Žymaus britų virėjo Jamie Oliverio restoranų tinklas „Jamie‘s Italian“, kuriame dirba daugiau nei 1.000...

Vadyba
2019.05.21
Klaipėda įmones kviečia „darbostogų“, siūlo specialias kainas

Klaipėdiečiai šiemet pristatė „Workation Klaipėda’19“ programą, kviesdami šiltuoju sezonu paslaugų sektoriaus...

Gazelė
2019.05.21
Vadovų ir valdybų narių atlygio skaidrumas – vaistai nuo krizės Premium

Vertybinių popierių biržoje kotiruojamoms įmonėms reikės tvirtinti atlygio politiką ir skelbti ją internete.

Finansai
2019.05.21
Atlyginimas – savaime suprantama, ko dar darbuotojai tikisi iš įmonių Premium

Nors darbo užmokestis išlieka svarbus motyvacinis veiksnys, darbuotojai įmonėms kelia ir daugiau sąlygų.

Vadyba
2019.05.21
Po skandalų „Facebook“ sunkiai sekasi rasti darbuotojų 

Kadaise geriausia darboviete JAV laikytai bendrovei „Facebook“ sunkiai sekasi rasti darbuotojų. Jos...

Vadyba
2019.05.20
„Omberg“ turi naują vadovą 2

NT bendrovės „Omberg“ direktoriaus pareigas pradeda eiti Petras Kirdeika, buvęs telekomunikacijų UAB „Cgates“...

Vadyba
2019.05.20
Darbą pradeda nauja kultūros viceministrė

Darbą pradėjo ministro Mindaugo Kvietkausko paskirta kultūros viceministrė dr. Ingrida Veliutė, jos...

Laisvalaikis
2019.05.20
„Amazon“ negandos dėl brutalių darbo sąlygų auga Premium 2

„Amazon“ – viena iš didžiųjų pasaulio inovatorių. Tačiau vienoje srityje ji progresyvumu nepasižymi – tiek...

Vadyba
2019.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau