Diena su „Technopolio“ vadove: labiausiai rūpi 3.600 darbuotojų gerovė

Publikuota: 2015-11-06
Lina Paukštė, „Technopolis Ozas“ vadovė, sugrįžusi į darbą po metų pertraukos pirmiausia ėmėsi savo darbo specifikos pokyčių. VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) nuotr.
Lina Paukštė, „Technopolis Ozas“ vadovė, sugrįžusi į darbą po metų pertraukos pirmiausia ėmėsi savo darbo specifikos pokyčių. VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) nuotr.
 

Rugsėjį po vienerių metų pertraukos į darbą sugrįžusi nekilnojamojo turto (NT) nuomos bendrovės „Technopolis Ozas“ vadovė Lina Paukštė pusiau rimtai pusiau juokais sako, kad kol jos nebuvo, komanda įsidirbo taip, jog dabar jai nelieka nieko kito, kaip tik ganyti debesis.

Šiuo metu Vilniaus Ozo parke tris biurų pastatus „Alfa“, „Beta“ ir „Gama“ valdančios bendrovės vadovė dažnai susilaukia klausimo, dėl ko ji taip plėšosi, juk pastačius biurų pastatą ir jį išnuomavus kuo ilgesniam laikotarpiui, gali tiesiog nieko neveikti.

„Šiuo metu biurų miestelyje „Technopolis“ statome ketvirtą biurų pastatą „Delta“, bet mano darbas jau yra padarytas. Dabar man rūpi visai kiti dalykai, pagaliau turiu progą realizuoti tai, dėl ko atėjau čia dirbti“, – sako p. Paukštė. 2013 m. prie Suomijos NT vystymo bendrovės „Technopolis Ozas“ vairo stojusi p. Paukštė jau turėjo 10 m. darbo patirtį kitoje tarptautinėje NT vystymo bendrovėje ir vadovavimo patirtį Baltijos šalių regionui. Po maždaug metų, kai Vilniuje jau buvo sukurta dabartinė biurų miestelio koncepcija ir paslaugų paketas, ji išėjo motinystės atostogų, iš kurių į darbą sugrįžo šių metų rugsėjį.

Pirmąją dieną sugrįžusi į darbą p. Paukštė savo komandai pasakė taip: „Man labai džiugu, kad kiekvienas komandos narys įgavo daugiau pasitikėjimo savimi, kad kiekvienas gerai tvarkosi su savo sritimi ir aš noriu, kad taip tęstųsi toliau. Dirbkite kaip dirbę, o aš eisiu ganyti debesis“.

Bendrovėje „Technopolis Ozas“ kartu su vadove šiuo metu dirba 6 žmonės, tačiau ši komanda, samdydama partnerius iš šalies, valdo beveik 42.000 kv. m. biurų plotą, kuriame dirba apie 3.600 darbuotojų.

Pertrauka įtakojo pokyčius

Apsispręsti grįžti į darbą po metų ar pasilikti su vaiku dar ilgiau, p. Paukštei nebuvo sunku. „Aš nelaikau tai darbu, tai yra erdvė, kurioje galiu pasireikšti, kurti ir dalintis“, – sako ji.

Po nuolatinio bėgimo ir skubėjimo, metų trukmės pertrauka, „Technopolis Ozas“ vadovės nuomone, buvo labai naudinga.

„Per šį laiką supratau, kad tai, ką sukūriau iki tol dabar puikiai veikia ir be manęs, kad iki tol atsirinkau tinkamus žmones, kurie gali prisiimti atsakomybę ir pasiekti gerus rezultatus. Tai matydama supratau, kad grįžusi į darbą turiu dirbti visai kitaip“, – įsitikinusi ji.

Pirmoji išvada, kurią ji padarė ir iškart ėmėsi įgyvendinti – tai laiko valdymas.

„Maždaug prieš aštuonerius metus, kai pasidariau labai užimta, atsirado blogas įprotis – vėluoti 5-10 minučių. Taip atsitinka natūraliai, nes prieš išvykstant į susitikimą ar išeinant į susirinkimą vis dar stengiesi ką nors padaryti, pvz., atsakyti į el. laišką, kažką patobulinti savo prezentacijoje ir pan. Pertraukos metu ar supratau, kad vėlavimas yra „ėdantis“ elementas mano gyvenime, nes aš jaučiuosi kalta, turiu teisintis, o tai galėčiau išspręsti labai paprastai“, – pasakoja ji.

Todėl sugrįžusi vadovė iš karto pakeitė vidinių susirinkimų vedimo praktiką. Tiek turinio, tai laiko prasme. Jeigu anksčiau darbuotojai jai raportuodavo, ką padarė, tai dabar jie dalijasi tik geromis naujienomis ir, jeigu reikia, vieni kitų klausia patarimų kaip išspręsti kitus svarbius klausimus. Taip kassavaitiniai pirmadieniniai 2 val. trukmės susirinkimai bendrovėje „Technopolis Ozas“ sutrumpėjo iki 1,5 val., iš kurių 1 val. skiriama svarbiems darbiniams reikalams, o likęs pusvalandis – bendrai temai. Pavyzdžiui, kažkas praeitą savaitę buvo mokymuose apie kalbėjimą ir tylėjimą, todėl pirmadienį visa komanda padarė pratimą, kuris atskleidė, koks yra kiekvieno komandos nario klausymosi elgesys ir kaip iš tikrųjų vienas kito negirdi.

Debesų ganymas

„Aš pamačiau, kad man jau nereikia tiek daug kontroliuoti savo komandos ir kad dabar turiu daugiau laiko ir erdvės galvoti plačiau. Ko aš nedariau per pirmuosius darbo metus, tai verslo padalinio vadovės darbo, kas yra kur kas daugiau nei kasdieniniai operatyviniai darbai. Dabar man gera proga tuo užsiimti“, – sako p. Paukštė.

„Ateinant dirbti į šią įmonę mane labiausiai užkabino ta darbo specifika, kurios iki šiol dar nedariau. O nedariau todėl, kad tam nebuvo laiko ir tai nebuvo prioritetas. Reikėjo sukurti. O dabar tai jau įvyko ir prasideda kita darbo dalis. Save aš laikau vystytoja. Man patinka pastato vystymo darbas. Tai nėra vien tik architektūrinis darbas, iš karto tu galvoji apie žmones, kurie įsikurs tuose pastatuose. Turi iš anksto galvoti apie tai, kad žmonėms būtų patogu, nes tai leidžia juos suvilioti ir laimėti konkurencinę kovą.

Ši darbo dalis mane veža“, – sako ji.

Ponios Paukštės teigimu, patrauklios biuro vietos kūrimas savo klientams šiuo metu yra pagrindinis jos rūpestis. „Šiuo metu vyksta itin konkurencinga kova dėl darbuotojų, darbo rinkos resursai yra beveik išsemti, todėl labai svarbu apie viską pagalvoti. Mes galvojame netgi apie tai, kad ši biurų vieta yra ir gali būti dar patrauklesnė pritraukiant darbo jėgą iš užsienio“, – dėsto p. Paukštė.

Biuro aplinkos kūrimas

Su p. Paukšte susitikome penktadienį, kurį paprastai ji pasilieka lengvesniems darbams ir rimtesnių susitikimų neplanuoja.

Tądien jos laukė tradiciniai „Dream Team“ pietūs su bendrovės, kuriai vadovauja, darbuotojais biurų miestelyje įsikūrusiame restorane „Open“. Po pietų – visų „Technopolis“ padalinių iš skirtingų šalių video konferencija, kurios metu bendrovės CEO pristatė III ketvirčio veiklos rezultatus ir dar viena video konferencija su Suomijoje dirbančiais bendrovės architektais ir dizaineriais dėl naujojo „Delta“ pastato erdvių projektinių sprendimų.

Einant pietauti p. Paukštė trumpai pristatė restorano „Open“ koncepciją, kurią sukūrė kartu su savo komanda. „Kai pradėjome valdyti šiuos pastatus, buvo aiški viena problema – biuruose dirbantys žmonės neturi kur papietauti. Žinodami biurų darbuotojų poreikius norėjome, kad maitinimo operatorius atitiktų mūsų keliamus reikalavimus, o ne mes, t.y. visi biurų darbuotojai, taikytumėmės prie jo“, – dėsto ji.

Atsižvelgiant į biurų darbuotojų poreikius planuojama, kad tokio tipo restoranų „Technopolis“ teritorijoje daugės, o taip pat bus išpildytas ir dar vienas visų dirbančių tėvų noras – vaiko priežiūros centro ir vaikų darželio atsiradimas.

„Didelės įmonės nori, kad jų darbuotojai turėtų maksimalų komfortą, t.y. dirbtų laisvu darbo grafiku. Iš to yra kilęs poreikis šioje teritorijoje turėti vaiko priežiūros centrą ir vaikų darželį. Planuojame, kad vaikų priežiūros centras ir vaikų darželis atsidarys kitų metų pabaigoje arba 2017 m. pirmąjį ketvirtį“, – informuoja p. Paukštė.

„Technopolis“ vadovė sako, kad ji pati labai daug prisideda prie pastatų erdvių kūrimo, planavimo.

Paklausta, ar biurai, kurie kuriami Lietuvos darbuotojams, išsiskiria iš biurų, kuriamų skandinavams, p. Paukštė pradeda vardinti skirtumus. „Skandinavai neinvestuoja tiek daug į biuruose naudojamas medžiagas kaip kad lietuviai. Pavyzdžiui, grindys. Suomijoje standartas yra linoleumas, kas yra labai praktiška, tuo tarpu Lietuvoje niekada neparduosi erdvės su linoleumu, mažų mažiausiai turi būti kilimas. Tai, kas realiai yra praktiška ir sąnaudų valdymo prasme yra efektyvu, pas mus „nepraeina“. Lietuviai investuoja į kiliminę dangą, apšvietimą, o skandinavai daugiau dėmesio skiria į baldus, jų ergonomiką ir ypač kėdžių komfortą, į ką pas mus paprastai žiūrima pro pirštus. Tačiau po truputį požiūris keičiasi ir mes patys savo nuomininkams pradedame siūlyti kuo daugiau bazinių dalykų“, – sako p. Paukštė.

Rūpinasi klientų darbuotojais

„Technopolis“ vadovės teigimu, patys darbuotojai, jų poreikiai ima diktuoti biurų aplinką, todėl tiesiog būtina prie to prisitaikyti.

„Šiuolaikiniams biurams jau neužtenka vien tik darbo stalo, virtuvėlės, recepcijos ir sandėliuko. Darbuotojai nori dirbti ne tik sėdėdami, bet ir stovėdami, susitikimus nori turėti ne tik susitikimų kambariuose, bet neformalesnėje aplinkoje „ant sofkutės“ ar pietų metu. Biurai kuriami erdvėmis sudarant darbuotojams laisvę pasirinkti tos dienos darbo stilių pagal nuotaiką ar tos dienos susitikimų poreikį. Išlieka atvirtos erdvės biuro koncepcija, bet yra taikomi įvairūs lankstūs sprendimai, kurie leidžia erdves labiau individualizuoti. Kad ir koks mažas biuras būna, jis turi bent pora darbo stiliaus pasirinkimo variantų“, – tendencija dėsto p. Paukštė.

Patogi darbo vieta ir aplinka yra vienas iš pasitenkinimo darbu elementų. Tačiau vien to „Technopolis“ biuruose dirbantys darbuotojai neapsiriboja.

Kiekvienas „Technopolio“ biurų miestelio darbuotojas turi specialią kortelę „My Technopolis“ ir dalyvauja programoje „Easy 4U“, kuri suteikia galimybę klientų darbuotojams naudotis partnerių suteikiamomis nuolaidomis bei pasiūlymais.

Taip pat veikia platforma „My Technopolis“, į kurią užėjęs kiekvienas darbuotojas gali pasakyti, kas yra negerai, ką reikia sutvarkyti, pvz., kažkur mėtosi šiukšlės, ir realiu laiku matyti, kada problema buvo išspręsta.

Biurų miestelio darbuotojams taip pat organizuojami bendri renginiai. Tai „Technopolis Business Breakfast“ ir „Meet Your Neighbors“, skirti susipažinti, atrasti bendrų temų, bendrų veiklų ir paskatinti bendrų idėjų įgyvendinimą.

„Taip mes suteikiame papildomą naudą mūsų klientams, kuriems patiems nereikia rūpintis savo darbuotojų papildomu motyvavimu“, – pažymi p. Paukštė.

FOTOGALERIJA WEB Diena su "Technopolis" vadove: galerija (11 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Facebook“ seka žmones, kurie kelia grėsmę jo darbuotojams 1

Socialinis tinklas „Facebook“ siekdamas apsaugoti savo darbuotojus taiko kontroversiškas priemones. Tinklas...

Vadyba
2019.02.21
Prof. M. Dahlenas neigia mitus: kūrybiškumas gimsta „dėžėje“, o ne iš jos išlipus Premium

Micaelas Dahlenas, Verslo administravimo, rinkodaros strategijos ir vartotojų elgsenos profesorius Stokholmo...

Laisvalaikis
2019.02.21
4 tendencijos, keliančios problemų darbdaviams Premium 1

Keli stiprūs veiksniai sparčiai keičia mūsų darboviečių veidą. Darbdaviams tai suteikia ir naudos, ir...

Vadyba
2019.02.21
Atrankų specialistas žvalgas: surado darbuotojų greičiau ir daugiau Premium 4

Vienam dideliam bankui prireikus greitai užpildyti svarbias pozicijas, kilo naujoviška idėja – infiltruoti į...

Vadyba
2019.02.20
5 programėlės, padėsiančios efektyviau rengti susirinkimus

„Harvard Business Review“ duomenimis, vadovai 72% darbo laiko praleidžia įvairiuose susirinkimuose.

Vadyba
2019.02.19
10 nepopuliariausių priedų darbuotojams 12

Siekdamos kuo ilgiau pas save išlaikyti darbuotojus, bendrovės apipylė savo personalą įvairiomis papildomomis...

Vadyba
2019.02.18
Keičiasi „Audimo“ vadovė 3

AB „Audimas“ generalinės direktorės pareigas pradeda eiti Eglė Gruodienė. Ji vadovo pozicijoje keičia Rūtą...

Vadyba
2019.02.18
„Barclays“ pradeda daugiau nei 460 darbuotojų perkėlimą į „HCL Technologies“ 10

„Barclays“ operacijų centras Lietuvoje (BGOL) pradeda darbo vietų perkėlimą į „HCL Technologies“ (HCL).

Finansai
2019.02.18
Kokią naudą valdyba gali duoti vadovui, akcininkui ir įmonei Premium 1

Efektyviai veikianti valdyba gali būti vadovo sąjungininku ir pagalbininku, siekiant įmonės tikslų, o...

Vadyba
2019.02.18
LAT: savo noru pasitraukusiam vadovui priklauso mėnesio išmoka Premium

Po Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (LAT) sprendimo, jei vadovas tam tikrais atvejais palieka įmonę savo noru,...

Finansai
2019.02.18
4 mąstymo klaidos, gadinančios darbuotojų atranką 2

Darbuotojų atranka – vienas svarbiausių šių dienų darbdavių galvos skausmų. Tačiau žmonių išankstiniai...

Vadyba
2019.02.16
Moksleivių bendrovės – verslą kuria jau nuo penktos klasės Verslo tribūna

Vasario 8 dieną parodų centre „Litexpo“ vykusioje parodoje „Studijos 2019“ apie 50 moksleivių bendrovių...

Vadyba
2019.02.15
„Mirusiojo kišenių kraustymas“: kaip „Foodout“ klientus pasidalino likę rinkos žaidėjai Premium 4

Kai iš augančios rinkos, kurią dalijasi 3 įmonės, viena pasitraukia, likusių vadovams belieka pasiraitoti...

Gazelė
2019.02.15
„Teslos“ darbuotojai labiausiai nerimauja dėl savo darbo vietų 4

Labiausiai netekti darbo baiminasi bendrovės „Tesla“ darbuotojai. Tokie rezultatai paaiškėjo, apklausus...

Vadyba
2019.02.15
Vadovavimo tendencijos: CEO galvos skausmų trejetukas Premium

„The Conference Board“ apklausė 800 JAV bendrovių vadovų ir aiškinosi, kokie svarbiausi uždaviniai iškelti jų...

Vadyba
2019.02.13
Švietimo ministras: nesame kokie nors beviltiški „lūzeriai“ Premium 14

Naujasis švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius nori keisti sistemą, pagal kurią skatinama...

Vadyba
2019.02.13
4 įspėjamieji darbo skelbimų ženklai 9

Ieškantieji naujos darbo pozicijos karštoje rinkoje gali pasiklysti tarp skelbimų gausos. Pelus nuo grūdų...

Vadyba
2019.02.12
Darbdaviai turėtų suklusti: darbuotoją galima atleisti ne už kiekvieną šiurkštų darbo pareigų pažeidimą Verslo tribūna 3

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas nusprendė, jog darbuotojas šiurkščiai pažeidė darbo pareigas, tačiau jo...

Vadyba
2019.02.11
Tapti vaiduokliais kandidatai išmoko iš darbdavių  Premium 13

Įkaitusioje darbo rinkoje dažnėja atvejų, kai dirbti priimti kandidatai dingsta apie tai nepranešę bendrovei.

Vadyba
2019.02.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau