Ech, ir vėl komandos formavimas

Publikuota: 2015-10-09
„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.
 

Daugėja įmonių, kurios į komandos formavimą (angl. team building) žiūri per naudos prizmę ir vis dažniau supranta, kad vieningos komandos negimsta išvykose ar vakarėliuose.

Paprastai po įprasto komandos formavimo renginio kurį laiką komandos nariai dalijasi įspūdžiais, kaip jie plaukė baidarėmis, klaidžiojo miškais per orientacines varžybas ar vakarėlio metu žaidė proto mūšį. Ši emocijų banga paprastai praeina per kelias dienas ir viskas vėl stoja į savo vėžes. Gerai, jeigu tokio komandos formavimo renginio tikslas buvo susipažinti ir gerai praleisti laiką. Tačiau jeigu komandos formavimo renginį inicijavo vadovai, toks rezultatas jų tikrai netenkina, nes neįvyksta joks pokytis komandos darbe.

Įvairių komandinių žaidimų prisižaidusių komandų laukia du keliai – arba komandos nariai nuo to pavargsta ir bendri renginiai baigiasi, arba eina toliau ir komandinius renginius paverčia tęstiniais patirtiniais renginiais, po kurių keičiasi komandos narių požiūris į kiekvieno iš jų galimybes ir stiprybes tiesioginiame darbe. Tada ir paaiškėja, kad tas, kuris nebijo bristi per purvo pelkę, nebūtinai moka greitai priimti sprendimus.

Nori stipresnių potyrių

Šios vasaros pabaigoje neįprastam komandos formavimo renginiui ryžosi bendrovės „Softera Baltic“ kolektyvas. Pirmiausia ekstremalių užduočių pagrindu paremtuose mokymuose sudalyvavo įmonės vadovas ir viena iš darbuotojų. Supratę, kad šiuose mokymuose žmonės ne tik kovoja su fiziniais aukščio, gylio, vandens ir pelkių iššūkiais, bet ir išmoksta suvaldyti komandą kone beviltiškose situacijose, jie pasiūlė visa tai patirti visiems savo kolegoms.

Šiuose patyriminiuose komandos formavimo mokymuose dalyvavusi Laura Kranauskaitė, „Softera Baltic“ rinkodaros vadybininkė, sako, kad per 2,5 dienos trukusius mokymus teko patirti pačių netikėčiausių situacijų.

„Buvome tikslingai suskirstyti į tris komandas, pavyzdžiui, projektų skyriuje dirbantys žmonės pateko į tą pačią komandą su klientų aptarnavimo srityje dirbančiais kolegomis. Tikslas – sklandesnis bendravimas tarp skirtingų padalinių, buvo tikrai pasiektas, nes po mokymų problemų sprendimas ir bendravimas tarp skyrių tapo greitesni ir efektyvesni“, – pasakoja p. Kranauskaitė.

Pasak pašnekovės, mokymų metu kiekvienas komandos narys turėjo išeiti iš savo komforto zonos ir neturėjo pasirinkimo atsitraukti. „Kiekvieną situaciją turėjome kaip nors išspręsti kartu. Niekas negalėjo likti nuošalyje. Jeigu reikėjo bristi per pelkę, tai visiems, jeigu reikėjo rasti išėjimą iš miško, tai visiems. Užduočių metu išaiškėjo žmonių lyderystės, organizuotumo ir kitos savybės. Sugrįžę į darbą pradėjome tikrai sklandžiau dirbti, greičiau susidorojame su užduotimis, stresinėmis situacijomis, labiau pasitikime vienas kitu, labiau padedame vienas kitam, ieškome bendrų sprendimų, mastome kartu“, – pasakoja p. Kranauskaitė.

Bendrovė kasmet organizuoja tradicinius komandos formavimo renginius, tokius kaip plaukimas baidarėmis, dviračių žygiai. „Šiemet supratome, kad tai tik pramogos, kad vien to nepakanka, o tikras komandos formavimas vyksta visai kitaip. Kitąmet taip pat planuojame išbandyti kažką naujo“, – sako ji.

Reikia ir žaidimų, ir tikslų

Ramūnė Radienė, UAB „Eurosega„direktorė, komandos formavimo renginius skirto į tris kategorijas: komandiniai-pramoginiai renginiai, kurių tikslas gerai praleisti laiką ir susipažinti; tiksliniai komandiniai renginiai, kurie turi labai aiškias užduotis ir tikslus, susijusius su darbo funkcijomis; patirtiniai komandiniai renginiai, kurių metu siekiama pakeisti komandos narių mastymą ir vyksta labai kokybiškas situacijos aptarimas, įtraukiant visus komandos narius ir bendrai ieškant sprendimų.

Patirtiniams komandiniams renginiams organizacija turi subręst: vadovas turi suprasti, kad komanda gali ir turi pasikeisti, kad dirbtų efektyviau bei visų dalyvių visiškas pasitikėjimas konsultantu.

Paklausta, kokia yra Lietuvos įmonių branda formuojant komandas, p. Radienė sako, kad vis dažniau komandinius pramoginius renginius bandoma derinti su tiksliniais komandiniais renginiais.

„Kai nėra gilesnės analizės ir tęstinumo, sunku sulaukti rezultato ir pokyčių. Žinoma, komandinių pramoginių renginių metų atskiri žmonės pasidaro išvadas, bet savo mastymą pakeitęs vienas žmogus nepakeis visos grupės mastymo“, – sako ji.

Ponios Radienės teigimu, dar viena būtina sąlyga efektyviam komandos formavimui – konsultanto pagalbos pasitelkimas, nors yra manančių, kad šią funkciją gali atlikti įmonės personalo vadovas

„Tai jau darę įmonių personalo vadovai sako, kad „pranašu savo krašte nebūsi“, esu ne kartą įsitikinusi, kad tik išorinis konsultantas gali padėti padaryti kokybinį pokytį. Kita svarbi sėkmingo komandinio renginio sąlyga – pasiruošimas, kurio nebuvimas lemia labai daug nesėkmių. Labai svarbu iš anksto įsivardinti, ko norima iš renginio, ar tik susipažinti ir gerai praleisti laiką, ar gauti tęstinę naudą, kad po to renginio komanda dirbtų efektyviau. Paprastai visos organizacijos nori pokyčio po komandos formavimo renginio, bet ne visos organizacijos yra brandžios ir geba įsivardinti, kokias konkrečias problemas jos tuo renginiu nori išspręsti“, – kalba p. Radienė.

Komandos formuojamos kasdien

„Šabloniniai komandos formavimo žaidimai daugeliui jau yra atsibodę, dažnas nori tiesiog išmokti naujų dalykų ir augti srityse, kurios jiems aktualios ne tik darbe“, – sako Vytautas Gaidamavičius, „Tęstinių mokymų centro“ treneris.

Pasak jo, komandos narių pasitikėjimo vieni kitais stiprinimas ir formavimas – kiekvienos dienos, o ne kartą per metus rengiamų komandos formavimo seminarų uždavinys.

Treneris sako, kad jeigu norima, kad komanda susibendrautų ir atsiskleistų, užtenka organizuoti neformalius kolegų susitikimus ir aktyvią veiklą drauge, kas leis žmonėms tapti laisvesniais ir atsiras komandą apjungiančių pokalbio metų.

Tačiau jeigu norima suformuoti komandą efektyviam projektiniam darbui ar bendram įmonės tikslui pasiekti, to tikrai neužtenka.

„Komandos formavimo procesą sudaro ir užsiėmimai, ir bendravimas, tad įmonė turi turėti savo tradicijas. Komandos nariai per praktines užduotis geriau supranta skirtingus kolegų darbo stilius, stiprybes, silpnybes – geriau pažinę vienas kitą daug mažiau konfrontuos, pasitikės vienas kitu.

Taip pat svarbu kasdien spręsti konfliktus vos tik jiems pasirodžius, stiprinti konfliktų sprendimo įgūdžius, palaikyti tuos komandos narius, kurie jaučiasi nesaugūs, pozityviai reaguoti į vadovavimo metu iškylančius iššūkius. Ir svarbiausia, nepamiršti, kad komandos formavimas – tai tęstinis procesas, kuriame aktyviai įsitraukę turi būti tiek vadovai, tiek darbuotojai“, – pataria jis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Darbuotojai nori prasmingo darbo, bet retas darbdavys gali tokį pasiūlyti

Darbuotojai nori dirbti prasmingą darbą, tačiau tik nedaugelis darbdavių moka paaiškinti komandai, kokia jų...

Vadyba
2019.04.22
Darbuotojų stebėjimas: nuo klaviatūros paspaudimo iki nėštumo Premium

Vaizdo stebėjimo kameros įmonėje nėra jokia naujiena, tačiau besivystant technologijoms darbdaviai žengia...

Vadyba
2019.04.22
Verslo įkūrėjų patirtis: net ir nedidelė klaida kainuoja 

Verslo pradžioje klaidų pridaroma daugiausia – pirmaisiais metais uždaroma kone pusė pradėjusių dirbti...

Gazelė
2019.04.21
Pasitenkinimas darbu ima mažėti jau po vienų metų įmonėje

Pirmieji metai darbe – laimingiausi, vėliau entuziazmas, įsitraukimas bei motyvacija blėsta, rodo tyrimas.

Vadyba
2019.04.21
Ar jau esame pasirengę atvirai ir skaidriai kalbėti apie darbo užmokestį? 9

Lietuviams kalbėti apie atlygį dar tikrai nedrąsu. Tačiau poreikis gerinti darbuotojų patirtį – motyvuoti bei...

Vadyba
2019.04.20
Stresas darbe: pagrindiniai kaltininkai

Beveik pusė darbuotojų šiuo metu jaučia stresą savo darbe, rodo „LinkedIn“ tyrimas, kuris taip pat...

Vadyba
2019.04.20
Bankrutavo įmonė: ką daryti su savo karjera Premium

Darbo praradimas sukelia didelį stresą ir įtampą. Praktika rodo, kad nemalonų laikotarpį greičiau įveikia tie...

Vadyba
2019.04.19
Kalbėti reikia daryti – būtina spręsti socialines problemas pasitelkiant socialines inovacijas ir socialinį verslą Verslo tribūna

Balandžio 17d. Rise Vilnius, kasmetinio Socialinio verslo forumo išvakarėse aptarti socialinių inovacijų,...

2019.04.19
Fintech įmonės „Bankera“ ir „SpectroCoin“ plečiasi: įdarbins per 50 specialistų Lietuvoje Verslo tribūna

Lietuvių įkurtos finansinių technologijų įmonės — kriptovaliutų keitykla „SpectroCoin“ ir technologijų...

FinTech sprendimai
2019.04.19
Susirgusių lietuvių pajamos nukenčia mažiausiai Baltijos šalyse  4

Susirgę ir savaitę negalėdami dirbti Lietuvos gyventojai patirtų mažiausių finansinių praradimų, lyginant su...

Vadyba
2019.04.18
„Auga group“ dovana darbuotojams – akcijos 10

Lietuvos ekologiškų produktų gamintoja „Auga group“ savo valdomų įmonių darbuotojams paskirstys 2,55 mln.

Rinkos
2019.04.18
„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 15

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
2019.04.17
Darbuotojus motyvuoja robotai Algis ir Pūkis Premium

Robotai ir darbų automatizacija dažnai įsivaizduojami kaip žmogiškosios darbo jėgos priešai. Tačiau bent jau...

Vadyba
2019.04.17
Pesimistinis scenarijus: iki 2030 m. Lietuvoje liks 2,4 mln. gyventojų 40

Per ateinančius šešerius metus žmonių skaičius Lietuvoje gali sumažėti iki 2,5 mln. žmonių, o iki 2030 m.

Vadyba
2019.04.16
Vilniaus kino klasteris siekia užsienio dėmesio Baltijos regionui Verslo tribūna

Kartu su „Kino pavasariu“ neseniai praūžė ir svarbiausias metų kino industrijos renginys Lietuvoje „Meeting...

Paslaugos
2019.04.16
Kaip išlikti įsitraukus į savo darbą

Darbuotojo įsitraukimas – naudingas ne tik jį samdančiai įmonei, bet ir pačiam darbuotojui. Naujas tyrimas...

Vadyba
2019.04.15
Kai liežuvis tampa CEO priešu – įmonei tai gali brangiai kainuoti

Kartais nereikšminga frazė gali sukelti sumaištį, ypač jei tą frazę ištarė vadovas. Vadybos specialistai...

Vadyba
2019.04.14
Dėl prastos komunikacijos darbuotojai nori mesti darbą 2

Vidinė komunikacija – svarbus įmonės sėkmės veiksnys. Jis ne tik daro įtaką bendrovės finansiniams...

Vadyba
2019.04.13
Kokia „Amazon“ įkūrėjo J. Bezoso metinė alga 9

Jeffo Bezoso, JAV prekybos milžinės „Amazon“ įkūrėjo ir turtingiausio pasaulio žmogaus, darbo užmokestis...

Vadyba
2019.04.13
Kaip „Danske Bank“ darbuotojų mokymo trukmę sumažino 5 kartus Premium 12

Standartizuoti veiklos procesai įmonėje padeda darbuotojams taupyti laiką bei įgalina juos dirbti...

Vadyba
2019.04.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau