Erzinanti „Top Sport“ reklama pažeidžia įstatymus

Publikuota: 2016-12-28
Stop kadras iš klipo.
Stop kadras iš klipo.

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nustatė, kad lažybų bendrovės „Top Sport“ reklama žemina moteris ir skyrė įspėjimą.

Pasak tarnybos, ši prekės ženklo reklama prieštarauja Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymui, kuris įpareigoja visus paslaugų teikėjus užtikrinti, kad informacijoje apie jų teikiamas paslaugas nebūtų išreiškiamas pažeminimas, paniekinimas ar formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis yra pranašesnė už kitą, taip pat kad vartotojai nebūtų diskriminuojami dėl lyties.

Tyrimas buvo pradėtas gavus informaciją iš kelių pareiškėjų apie naujienų portale „Delfi“ paskelbtą reklamą, kurioje vaizduojamos šviesiaplaukės merginos, dėvinčios maudymosi kostiumėlius, atvirai apnuoginančias kojas ir rankas, tarp kojų laikančios automatus, o jų kojų apačioje skelbiamas užrašas: „Pyst?“ bei ta pačia tema „Youtube“ publikuojamą vaizdo klipą.

Tyrimo metu dėl reklamos vertinimo kreiptasi į Lietuvos reklamos asociaciją „Reklamos biuras“. Jos vadovas Gintaras Šeputis atsakyme teigė, kad reklama pažeidžia Lietuvos reklamos etikos kodekso punktą „Padorumas“, nustatantį, kad reklama neturi pažeisti visuomenėje vyraujančių padorumo normų, gero skonio ir pagarbos žmogaus orumui reikalavimų, rašoma Tarnybos išplatintame pranešime.

Vertinimą taip pat pateikė ir Mykolo Romerio universiteto Lyčių tyrimų laboratorijos vadovė dr. Eglė Krinickienė. Pasak mokslininkės, „reklamoje pateikiamas moterų įvaizdis akivaizdžiai rodo seksistinį požiūrį, yra vulgaraus ir žeminančio moters orumą pobūdžio“.

Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė, taip pat konstatuoja, kad „Top Sport“ reklama dėl tokio primityvaus, seksualizuoto ir sudaiktinto moters vaizdavimo neabejotinai menkina ir diskriminuoja moteris. Kontrolierė ragina reklamos agentūras ir kitas visuomenės informavimo priemones atsisakyti stereotipinio, moteris žeminančio vaizdavimo, darančio neigiamą įtaką psichinei visuomenės sveikatai, o ypač jauniems žmonėms, ir ieškoti kitų būdų ir formų teikiamoms paslaugoms pristatyti.

Pasak Mintautės Jurkutės, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos vyriausiosios specialistės viešiesiems ryšiams, sprendimas dėl „Top Sport“ buvo priimtas praėjusią savaitę.

„Šiemet mūsų akiratyje atsidūrė ne viena tokia reklama. Tai ir „Saldvos“ reklaminiai klipai, ir Autoasas.lt ir t.t. Tyrėme ir šventinį „Lidl“ klipą, tačiau čia pažeidimų nenustatėme“, – priduria p. Jurkutė.

VŽ rašė, jog šių metų pavasarį į Tarybos akiratį buvo patekusi ir vyriškų drabužių parduotuvės „Suit Supply“ reklama, kurios vadovai Lietuvoje, net nesulaukę Lygių galimybių kontrolierės tyrimo išvadų ir sprendimo, pakeitė galimai diskriminuojančias reklamas, kuriose apnuoginti kūnai ir dviprasmiškos situacijos kėlė tiek vartotojų, tiek priežiūros tarnybų susidomėjimą ne vien Lietuvoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
06:00
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 3

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 9

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
Meilė Lietuvai – ir dėl spartaus interneto

Lietuviai savo šalį labiausiai vertina dėl galimybės laisvai keliauti po pasaulį, gražios gamtos, nedidelių...

Rinkodara
2018.07.06
Žiniasklaida po permainų metų žengia į naujas sritis Premium 7

Finansiniai žiniasklaidos sektoriaus rodikliai neblizga: didžiausių spaudos leidinių ir interneto portalų...

Rinkodara
2018.07.05
„MG Baltic Investment“ pelnas pernai augo iki 13,3 mln. Eur 1

Verslininko Dariaus Mockaus valdomo koncerno „MG Baltic“ bendrovė „MG Baltic Investment“, valdanti didžiausią...

Neigiamos asociacijos – ne blogiausias kelias tapti žinomu prekės ženklu Premium 6

„Biok laboratorija“ pirmuosius naujojo prekės ženklo sėkmės vaisius jau raško – „Kilig“ lengviau atveria...

Rinkodara
2018.07.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau