Erzinanti „Top Sport“ reklama pažeidžia įstatymus

Publikuota: 2016-12-28
Stop kadras iš klipo.
Stop kadras iš klipo.

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nustatė, kad lažybų bendrovės „Top Sport“ reklama žemina moteris ir skyrė įspėjimą.

Pasak tarnybos, ši prekės ženklo reklama prieštarauja Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymui, kuris įpareigoja visus paslaugų teikėjus užtikrinti, kad informacijoje apie jų teikiamas paslaugas nebūtų išreiškiamas pažeminimas, paniekinimas ar formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis yra pranašesnė už kitą, taip pat kad vartotojai nebūtų diskriminuojami dėl lyties.

Tyrimas buvo pradėtas gavus informaciją iš kelių pareiškėjų apie naujienų portale „Delfi“ paskelbtą reklamą, kurioje vaizduojamos šviesiaplaukės merginos, dėvinčios maudymosi kostiumėlius, atvirai apnuoginančias kojas ir rankas, tarp kojų laikančios automatus, o jų kojų apačioje skelbiamas užrašas: „Pyst?“ bei ta pačia tema „Youtube“ publikuojamą vaizdo klipą.

Tyrimo metu dėl reklamos vertinimo kreiptasi į Lietuvos reklamos asociaciją „Reklamos biuras“. Jos vadovas Gintaras Šeputis atsakyme teigė, kad reklama pažeidžia Lietuvos reklamos etikos kodekso punktą „Padorumas“, nustatantį, kad reklama neturi pažeisti visuomenėje vyraujančių padorumo normų, gero skonio ir pagarbos žmogaus orumui reikalavimų, rašoma Tarnybos išplatintame pranešime.

Vertinimą taip pat pateikė ir Mykolo Romerio universiteto Lyčių tyrimų laboratorijos vadovė dr. Eglė Krinickienė. Pasak mokslininkės, „reklamoje pateikiamas moterų įvaizdis akivaizdžiai rodo seksistinį požiūrį, yra vulgaraus ir žeminančio moters orumą pobūdžio“.

Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė, taip pat konstatuoja, kad „Top Sport“ reklama dėl tokio primityvaus, seksualizuoto ir sudaiktinto moters vaizdavimo neabejotinai menkina ir diskriminuoja moteris. Kontrolierė ragina reklamos agentūras ir kitas visuomenės informavimo priemones atsisakyti stereotipinio, moteris žeminančio vaizdavimo, darančio neigiamą įtaką psichinei visuomenės sveikatai, o ypač jauniems žmonėms, ir ieškoti kitų būdų ir formų teikiamoms paslaugoms pristatyti.

Pasak Mintautės Jurkutės, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos vyriausiosios specialistės viešiesiems ryšiams, sprendimas dėl „Top Sport“ buvo priimtas praėjusią savaitę.

„Šiemet mūsų akiratyje atsidūrė ne viena tokia reklama. Tai ir „Saldvos“ reklaminiai klipai, ir Autoasas.lt ir t.t. Tyrėme ir šventinį „Lidl“ klipą, tačiau čia pažeidimų nenustatėme“, – priduria p. Jurkutė.

VŽ rašė, jog šių metų pavasarį į Tarybos akiratį buvo patekusi ir vyriškų drabužių parduotuvės „Suit Supply“ reklama, kurios vadovai Lietuvoje, net nesulaukę Lygių galimybių kontrolierės tyrimo išvadų ir sprendimo, pakeitė galimai diskriminuojančias reklamas, kuriose apnuoginti kūnai ir dviprasmiškos situacijos kėlė tiek vartotojų, tiek priežiūros tarnybų susidomėjimą ne vien Lietuvoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 16

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau