„Atsikeli ir varai“: ne visada reikia angliško pavadinimo

Publikuota: 2016-12-28

Lietuviškų prekių ženklų kūrėjai neretai susiduria su pavadinimo dilema: rinktis lietuvišką ar užsienio kalbomis puikiai skambantį vardą.

Tokią problemą neseniai sprendė ir mados prekės ženklo „Atsikeli ir varai“ kūrėjai: kelerius metus brandinę lietuvišką pavadinimą, nusprendė, kad reikia ir angliško.

„Nuo veiklos pradžios vis sulaukdavau patarimų, kad reikėtų ir angliško prekės ženklo vardo, kad kitaip į užsienio rinkas neverta net kelti kojos, – pasakoja Aušra Šeduikytė, ženklo „Atsikeli ir varai“ įkūrėja. – Angliškus pavadinimus turėjo beveik visi aplink besikuriantys ženklai, jautėme nuolatinį spaudimą eiti pramintu keliu, turėti trumpą, globaliai gerai skambantį pavadinimą.“ Tad buvo sukurtas angliškas atitikmuo „Horse head label“.

„Taip blaškiausi dvejus metus ir tai atnešė nemažai sąmyšio, nes komunikavome ir lietuviškai, ir angliškai. Užsieniečiai vis tiek to nesuprato, lietuviams irgi tai nebuvo priimtina. Rezultatas – dveji sugaišti metai, kol supratau: nebūtinas angliškas vardas, kad galėtum eiti užsienį. Vakarai ir taip užpildyti panašių nedidelių prekių ženklų, o mūsų stiprybė – būtent lietuviškumas, išskirtinė komunikacija“, – pabrėžia p. Šeduikytė ir priduria, kad prireikė dvejų metų suvokti, jog ne visiems galioja ta pati formulė, nereikia daryti taip, kaip daro kiti, ir nebūtina viešintis angliškai, kad būtum šiuolaikiškas ir sėkmingas.

„Tiek pat laiko užtruko apsibrėžti savo auditoriją ir kritiškai įvertinti galimybes bei potencialą. Kartu tai leido suformuluoti aiškią prekių ženklo strategiją, komunikaciją ir identitetą. Išsigryninome vertybes, atsirado nuoseklumas, vientisumas ir dabar jau gerai atpažįstamas stilius“, – apie nueitą kelią pasakoja p. Šeduikytė.

Šiandien prekės ženklas visoje komunikacijoje ir veikloje pasitelkia tik lietuvišką prekės ženklo vardą.

Išsiskiria komunikacija

„Mes išsiskiriame drąsesne, tačiau kartu labai paprasta komunikacija. Ta kitokia komunikacija ir yra vienas iš mūsų sėkmės arkliukų: išsiskirti blizgiomis nuotraukomis, išdailintu dizainu, tobulais tekstais šiandien sunku. Nuo pat pradžių stengiamės kalbėti aiškiai, tiesiai ir be užuolankų, kartais, kaip pastebi vartotojai, gal net šiurkščiai. Tačiau kai to ėmėmės, taip drąsiai kalbančių prekių ženklų nebuvo daug, tad mūsų klientai tai įvertino. Žinoma, jaučiame ribas, „Keulė Rūkė“ – mums ne pavyzdys“, – kalba p. Šeduikytė. Pavyzdžiui, per Lietuvą vilnijant nepasitenkinimui, kad po euro įvedimo Lietuvoje išaugo kainos, savo reklamose „Facebook“ prekių ženklas skelbė: „Atsikeli ir brangu.“

„Nemažai dvejojome, svarstėme, ar teisingai supras mūsų ironiją, bet sprendimas pasiteisino. Dažnai savo komunikacijoje keičiame antrąjį prekių ženklo žodį“, – kalba p. Šeduikytė.

UAB „Atsikeli ir varai“ 2015 m., palyginti su ankstesniais, augo beveik keturis kartus, iki 43.498 Eur. Per pirmąjį 2016 m. pusmetį viršijo 2015-ųjų metinę apyvartą.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 9

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
Meilė Lietuvai – ir dėl spartaus interneto

Lietuviai savo šalį labiausiai vertina dėl galimybės laisvai keliauti po pasaulį, gražios gamtos, nedidelių...

Rinkodara
2018.07.06
Žiniasklaida po permainų metų žengia į naujas sritis Premium 7

Finansiniai žiniasklaidos sektoriaus rodikliai neblizga: didžiausių spaudos leidinių ir interneto portalų...

Rinkodara
2018.07.05
„MG Baltic Investment“ pelnas pernai augo iki 13,3 mln. Eur 1

Verslininko Dariaus Mockaus valdomo koncerno „MG Baltic“ bendrovė „MG Baltic Investment“, valdanti didžiausią...

Neigiamos asociacijos – ne blogiausias kelias tapti žinomu prekės ženklu Premium 6

„Biok laboratorija“ pirmuosius naujojo prekės ženklo sėkmės vaisius jau raško – „Kilig“ lengviau atveria...

Rinkodara
2018.07.04
Tarp naujausių reklamų ryškiaspalvis „Naujasis Nevėžis“ 1

Tarp naujausių savaitės reklamų: vasariški „Naujojo Nevėžio“ produktai (reklamos agentūra „CinemaAds LAB“) ir...

Rinkodara
2018.07.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau