„Atsikeli ir varai“: ne visada reikia angliško pavadinimo

Publikuota: 2016-12-28

Lietuviškų prekių ženklų kūrėjai neretai susiduria su pavadinimo dilema: rinktis lietuvišką ar užsienio kalbomis puikiai skambantį vardą.

Tokią problemą neseniai sprendė ir mados prekės ženklo „Atsikeli ir varai“ kūrėjai: kelerius metus brandinę lietuvišką pavadinimą, nusprendė, kad reikia ir angliško.

„Nuo veiklos pradžios vis sulaukdavau patarimų, kad reikėtų ir angliško prekės ženklo vardo, kad kitaip į užsienio rinkas neverta net kelti kojos, – pasakoja Aušra Šeduikytė, ženklo „Atsikeli ir varai“ įkūrėja. – Angliškus pavadinimus turėjo beveik visi aplink besikuriantys ženklai, jautėme nuolatinį spaudimą eiti pramintu keliu, turėti trumpą, globaliai gerai skambantį pavadinimą.“ Tad buvo sukurtas angliškas atitikmuo „Horse head label“.

„Taip blaškiausi dvejus metus ir tai atnešė nemažai sąmyšio, nes komunikavome ir lietuviškai, ir angliškai. Užsieniečiai vis tiek to nesuprato, lietuviams irgi tai nebuvo priimtina. Rezultatas – dveji sugaišti metai, kol supratau: nebūtinas angliškas vardas, kad galėtum eiti užsienį. Vakarai ir taip užpildyti panašių nedidelių prekių ženklų, o mūsų stiprybė – būtent lietuviškumas, išskirtinė komunikacija“, – pabrėžia p. Šeduikytė ir priduria, kad prireikė dvejų metų suvokti, jog ne visiems galioja ta pati formulė, nereikia daryti taip, kaip daro kiti, ir nebūtina viešintis angliškai, kad būtum šiuolaikiškas ir sėkmingas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Tiek pat laiko užtruko apsibrėžti savo auditoriją ir kritiškai įvertinti galimybes bei potencialą. Kartu tai leido suformuluoti aiškią prekių ženklo strategiją, komunikaciją ir identitetą. Išsigryninome vertybes, atsirado nuoseklumas, vientisumas ir dabar jau gerai atpažįstamas stilius“, – apie nueitą kelią pasakoja p. Šeduikytė.

Šiandien prekės ženklas visoje komunikacijoje ir veikloje pasitelkia tik lietuvišką prekės ženklo vardą.

Išsiskiria komunikacija

„Mes išsiskiriame drąsesne, tačiau kartu labai paprasta komunikacija. Ta kitokia komunikacija ir yra vienas iš mūsų sėkmės arkliukų: išsiskirti blizgiomis nuotraukomis, išdailintu dizainu, tobulais tekstais šiandien sunku. Nuo pat pradžių stengiamės kalbėti aiškiai, tiesiai ir be užuolankų, kartais, kaip pastebi vartotojai, gal net šiurkščiai. Tačiau kai to ėmėmės, taip drąsiai kalbančių prekių ženklų nebuvo daug, tad mūsų klientai tai įvertino. Žinoma, jaučiame ribas, „Keulė Rūkė“ – mums ne pavyzdys“, – kalba p. Šeduikytė. Pavyzdžiui, per Lietuvą vilnijant nepasitenkinimui, kad po euro įvedimo Lietuvoje išaugo kainos, savo reklamose „Facebook“ prekių ženklas skelbė: „Atsikeli ir brangu.“

„Nemažai dvejojome, svarstėme, ar teisingai supras mūsų ironiją, bet sprendimas pasiteisino. Dažnai savo komunikacijoje keičiame antrąjį prekių ženklo žodį“, – kalba p. Šeduikytė.

UAB „Atsikeli ir varai“ 2015 m., palyginti su ankstesniais, augo beveik keturis kartus, iki 43.498 Eur. Per pirmąjį 2016 m. pusmetį viršijo 2015-ųjų metinę apyvartą.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Metų CMO – R. Urbanas, „Surfshark“ rinkodaros vadovas

Lietuvos marketingo asociacija LiMA paskelbė jau aštuntąjį kartą organizuojamų „Metų CMO‘22” rinkimų...

Rinkodara
2022.05.27
„Girteka“ pakeitė vizualinę tapatybę 3

Naujos spalvos ir naujas ženklas aiškinamas siekiu akcentuoti tvarumą ir „ilgametę patirtį“.

Logistika
2022.05.27
„Butikinės“ agentūros: nepaisant augančios konkurencijos, pardavimus augina kartais Premium

Į komunikacijos agentūrų gretas per pastaruosius metus kaip grybai po lietaus jungiasi dygstančios...

Rinkodara
2022.05.27
„Rimi Lietuvos“ 2021 m. rezultatai: rinkos dalis augo, bet grynasis pelnas susitraukė Premium

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ praėjusiais metais skaičiavo 9,7% didesnes pajamas, siekusias 395 mln.

Prekyba
2022.05.27
Niekada nesakyk niekada: kaip miestietis kaime iš obuolių verslą sukūrė Premium 4

Verslą galima sukurti lygioje vietoje ir net neturint apie jį specifinių žinių – tai patvirtina Mindaugo...

Gazelė
2022.05.26
Kainų šokas parduotuvėse: mažesni kiekiai, sėkmė vietos gamintojams Premium

Ryški infliacija ir karas Ukrainoje neabejotinai koreguoja vartotojų nuotaikas ir nusiteikimą išlaidauti.

Prekyba
2022.05.26
D. Mockus: šiemet planuojame A, B ir C scenarijus Premium 5

„MG grupės“, valdančios 84 mažmeninės prekybos drabužiais, žiniasklaidos, telekomunikacijų ir statybos...

Prekyba
2022.05.26
Pilnėjantys restoranai – tik pagražintas atspindys, realybėje – gresiantys bankrotai Premium 2

Kredito rizikos vertinimas rodo, kad maitinimo sektoriaus įmonių padėtis per metus šiek tiek gerėjo, dalis...

Prekyba
2022.05.26
Vadovauti „Pigu.lt“ rinkodarai grįžta G. Vilkė 2

Nuo birželio 1 d. „PHH Group“ ir jai priklausančio e. prekybos centro „Pigu.lt“ rinkodaros vadovės pareigas...

Rinkodara
2022.05.25
Prekybos centrai: augimas nėra tvarus, nes grįstas infliacija Premium

Viename didžiausių Baltijos šalyse prekybos festivalių RETAIL didžiųjų prekybos centrų vadovai dalijosi...

Prekyba
2022.05.25
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku