„Atsikeli ir varai“: ne visada reikia angliško pavadinimo

Publikuota: 2016-12-28

Lietuviškų prekių ženklų kūrėjai neretai susiduria su pavadinimo dilema: rinktis lietuvišką ar užsienio kalbomis puikiai skambantį vardą.

Tokią problemą neseniai sprendė ir mados prekės ženklo „Atsikeli ir varai“ kūrėjai: kelerius metus brandinę lietuvišką pavadinimą, nusprendė, kad reikia ir angliško.

„Nuo veiklos pradžios vis sulaukdavau patarimų, kad reikėtų ir angliško prekės ženklo vardo, kad kitaip į užsienio rinkas neverta net kelti kojos, – pasakoja Aušra Šeduikytė, ženklo „Atsikeli ir varai“ įkūrėja. – Angliškus pavadinimus turėjo beveik visi aplink besikuriantys ženklai, jautėme nuolatinį spaudimą eiti pramintu keliu, turėti trumpą, globaliai gerai skambantį pavadinimą.“ Tad buvo sukurtas angliškas atitikmuo „Horse head label“.

„Taip blaškiausi dvejus metus ir tai atnešė nemažai sąmyšio, nes komunikavome ir lietuviškai, ir angliškai. Užsieniečiai vis tiek to nesuprato, lietuviams irgi tai nebuvo priimtina. Rezultatas – dveji sugaišti metai, kol supratau: nebūtinas angliškas vardas, kad galėtum eiti užsienį. Vakarai ir taip užpildyti panašių nedidelių prekių ženklų, o mūsų stiprybė – būtent lietuviškumas, išskirtinė komunikacija“, – pabrėžia p. Šeduikytė ir priduria, kad prireikė dvejų metų suvokti, jog ne visiems galioja ta pati formulė, nereikia daryti taip, kaip daro kiti, ir nebūtina viešintis angliškai, kad būtum šiuolaikiškas ir sėkmingas.

„Tiek pat laiko užtruko apsibrėžti savo auditoriją ir kritiškai įvertinti galimybes bei potencialą. Kartu tai leido suformuluoti aiškią prekių ženklo strategiją, komunikaciją ir identitetą. Išsigryninome vertybes, atsirado nuoseklumas, vientisumas ir dabar jau gerai atpažįstamas stilius“, – apie nueitą kelią pasakoja p. Šeduikytė.

Šiandien prekės ženklas visoje komunikacijoje ir veikloje pasitelkia tik lietuvišką prekės ženklo vardą.

Išsiskiria komunikacija

„Mes išsiskiriame drąsesne, tačiau kartu labai paprasta komunikacija. Ta kitokia komunikacija ir yra vienas iš mūsų sėkmės arkliukų: išsiskirti blizgiomis nuotraukomis, išdailintu dizainu, tobulais tekstais šiandien sunku. Nuo pat pradžių stengiamės kalbėti aiškiai, tiesiai ir be užuolankų, kartais, kaip pastebi vartotojai, gal net šiurkščiai. Tačiau kai to ėmėmės, taip drąsiai kalbančių prekių ženklų nebuvo daug, tad mūsų klientai tai įvertino. Žinoma, jaučiame ribas, „Keulė Rūkė“ – mums ne pavyzdys“, – kalba p. Šeduikytė. Pavyzdžiui, per Lietuvą vilnijant nepasitenkinimui, kad po euro įvedimo Lietuvoje išaugo kainos, savo reklamose „Facebook“ prekių ženklas skelbė: „Atsikeli ir brangu.“

„Nemažai dvejojome, svarstėme, ar teisingai supras mūsų ironiją, bet sprendimas pasiteisino. Dažnai savo komunikacijoje keičiame antrąjį prekių ženklo žodį“, – kalba p. Šeduikytė.

UAB „Atsikeli ir varai“ 2015 m., palyginti su ankstesniais, augo beveik keturis kartus, iki 43.498 Eur. Per pirmąjį 2016 m. pusmetį viršijo 2015-ųjų metinę apyvartą.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Verslo žinių“ antagonistai vilioja į kriptovaliutų pasaulį 2

„Verslo žinios“ įspėja apie pastaruoju metu padažnėjusius sukčių bandymus, pasitelkiant leidinio vizualinius...

Rinkos
15:40
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“ 1

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium 2

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 6

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau