Į Lietuvą žengiantis „Marriott“ sprendžia prekių ženklų dilemą

Publikuota: 2016-12-11
Vasily Fedosenko („Reuters“) nuotr.
Vasily Fedosenko („Reuters“) nuotr.

Tarptautinis viešbučių tinklas „Marriott International“, gavęs visus leidimus įsigyti kitą viešbučių gigantą „Starwood Hotels & Resorts Worldwide“, tapo didžiausia pasaulyje viešbučių grupe ir šiandien sprendžia nepavydėtiną užduotį – peržiūri ir optimizuoja valdomą prekės ženklų portfelį.

Tai tikrai yra nelengva užduotis, stengiantis neprarasti ligšiolinių lojalių abiejų tinklų klientų, rašo „Marketing Week“ apžvalgininkas Markas Ritsonas, ir pažymi, kad niekas šiandien neabejoja, jog tai yra didžiausias sandoris šiuolaikinio viešbučių verslo istorijoje.

Įspūdinga ne tik sandorio suma, siekianti 13 mlrd. USD, – po įsigijimo per naktį „Marriott“ tapo didžiausia viešbučių grupe pasaulyje su daugiau nei 1 mln. kambarių visame pasaulyje. Kitais žodžiais tariant, vienas iš 15 pasaulio viešbučių kambarių dabar yra valdomas „Marriott“ tinklo.

Kai rugsėjį, akivaizdžiai patenkintas Arne Sorensonoas, „Marriott International „generalinis direktorius, paskelbė apie sandorį, jis iš karto pabrėžė jo mastus. „Mes galime pasiūlyti daugybę pasirinkimų. Pasirinkimų vietos, viešbučio tipo ir, žinoma, sumos, kurią gali išleisti klientas“, – teigė jis „The Associated Press“ pirmąją starto dieną.

Ir p. Sorensono kalbos nėra tuščios. Įvykęs sandoris reiškia, kad „Marriott“ dabar valdo 30 skirtingų viešbučių prekių ženklų visame pasaulyje. Ir tai nėra nišiniai vardai apie kuriuos niekas nėra girdėjęs. Portfelyje šiandien – „Sheraton“, „Westin“, „The Ritz Carlton“, „W Hotels“ bei „Marriott“ vardai, ir tai tik penki valdomi prekių ženklai.

Sprendžia dilemą

Dar ne taip seniai plati prekių ženklų paletė buvo laikoma sėkmės ženklu, tarsi kuo daugiau reikšdavo geriau.

Tačiau su globalizacija ir vis didėjančiomis išlaidomis kuriant ir bandant apsaugoti prekės ženklų vertę, ši tendencija akivaizdžiai keičia kryptį per pastaruosius metus.

Šiandien didžiausias iššūkis su kuriuo susiduria verslai, kaip mažinant valdomą prekių ženklų skaičių, išlaikyti klientus.

Jei palygintume valdomą prekių ženklų portfelį daugumos didžiųjų verslų šiandien ir prieš dešimtmetį, beveik be išimčių matome mažiau diversifikuotą prekių ženklų paletę. Visi verslai nuo „Procter & Gamble“ ir „Coca-Cola“ iki „Ford“ sumažino valdomą prekių ženklų portfelį iki kiek tik strategiškai įmanoma.

Atrodytų prekių ženklo „žudymo“ teorija negali būti paprastesnė – jei norite gauti daugiau pelno, daugiau dėmesio skiriate stipresniesiems ženklams ir atsikratote silpnesniųjų.

Tačiau tai tikrai nėra paprastas kelias daugeliui prekių ženklų. Įsivaizduokite tą patį „Marriott“, rašo p. Ritsonas, kuris bandytų pasilikti vieną ar kelis prekės ženklus. Gi kalbame apie šimtus milijonų vertus prekės ženklus, klientų prisirišimą, lojalumą ir t.t. Tokia idėja tikrai nelengva perspektyva, net nepaisant fakto, jog tinklo šiandieniniame portfelyje ne vienas prekės ženklas tikrai persidengia vienas su kitu.

Tad nieko nuostabaus, kad kol kas naujajame „Marriott“ tinklapyje viešbučiai padalinti į skirtingas, tačiau kartu ir labai artimas kategorijas: klasikinė prabanga („The Ritz Carlton“, „St Regis“), išskirtinė prabanga („W Hotels“), klasikinė „Premium“ klasė („Marriott“, „Sheraton“) išskirtinė „Premium“ klasė („The Westin“, „Le Meridien). Ir tikrai gana abejotina, ar tai gali pasitarnauti klientų pritraukimui.

Kita vertus, klausimas, ar tokie bandymai viską sudėlioti į lentynėles tikrai yra geras kelias, mat ribos trinasi. Savo ruožtu, šis sandoris tarsi bando atsakyti bene ryškiausiai sektoriaus žvaigždei „Airbnb“, kuri auga itin sparčiais šuoliais. Tai prekės ženklas, kuris jau dabar atsiriekia apgyvendinimo sektoriaus liūto dalį, nors niekada nesivadino viešbučiais.

Neabejotina, kad būtent dabar Tina Edmundson, „Marriott International“ prekių ženklų vadovė, vis daugiau laiko praleidžia ties valdomų ženklų tyrimų diagramomis, svarstydama, kurie iš jų turi šviesesnę ateitį. Ir nepriklausomai nuo to, kur ji ketina praleisti ateinančius mėnesius, p. Edmundson neturėtų ramiai miegoti, rašo p. Ritsonas.

Tuo tarpu pati p. Edmundson savo paskyroje „LinkedIn“ paskelbtame straipsnyje teigia, kad ji turi unikalią patirtį, nes prieš ateidama į „Marriott“ beveik du dešimtmečius dirbo „Starwood“, tad žino abiejų organizacijų stipriąsias puses.

„Ar susijungimas bus lengvas? Tai visų pirma kūrybinis iššūkis. Kaita yra vienas iš sudėtingiausių dalykų daugeliui iš mūsų. Tačiau šis patirties, žinių ir įsipareigojimo derinys, kartu su kūrybiškumu ir inovacijomis mus padarys dar stipresniais“, – neabejoja p. Edmundson.

„Marriott“ iki susijungimo valdė bemaž 4.100 viešbučių ir maždaug 750.000 kambarių, „Starwood“ – 1.300 viešbučių ir apie 350.000 kambarių. Tad sujungta bendrovė turės per 5.500 viešbučių ir 1,1 mln. kambarių. Jos vertė sieks 36 mlrd. USD.

Lietuvoje, kaip VŽ rašė, pirmasis prekės ženklo „Marriott“ viešbutis Baltijos šalyse iškils Vilniaus Žalgirio stadiono teritorijoje – 199 kambarių „Courtyard by Marriot“ sostinės Rinktinės gatvėje turėtų iškilti 2018 m. „Hanner“ į šį projektą investuoja 20 mln. Eur.

Dar vienas projektas su „Marriott“ valdomais prekių ženklais skinasi kelią Palangoje, tačiau kol kas sutartys nėra pasirašytos.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės - galimybė augti ar eksperimentas Premium

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
05:45
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
05:45
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 1

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 15

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 14

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 7

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Vienos „Hermes“ batų poros istorija Lietuvoje: ir dovana negali būti klastotė Premium

Bylose dėl prekių klastočių žmonės neretai imasi įvairios gynybinės taktikos taip bandydami išvengti prekių...

Rinkodara
2019.01.11
„Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 9

Prekybos tinklas „Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius. Jais tapo integruotos komunikacijos...

Rinkodara
2019.01.10
EBU ragina valdančiuosius neskubėti ir užtikrinti LRT nepriklausomumą 1

Seime rengiantis svarstyti LRT įstatymo pataisas, Europos transliuotojų sąjunga (EBU) paragino Lietuvos...

Rinkodara
2019.01.09
Vyriausybės kancleris bus atsakingas už Lietuvos DNR 11

Vyriausybė sudarė specialią komisiją – Lietuvos įvaizdžio strateginę tarybą, kuri svarstys strateginius...

Verslo aplinka
2019.01.09
„Kempinski“ viešbutis Vilniuje – su nauju vardu 5

„Grand Hotel Kempinski Vilnius“ – taip nuo šiol vadinsis Vilniuje įsikūręs penkių žvaigždučių viešbutis...

Rinkodara
2019.01.09
Dukart daugiau investavo „Bitė“, „Eurovaistinė“ ir Lietuvos draudimas 3

Bendros reklamos apimtys, lyginant 2018 ir 2017 m. vienuolika mėnesių, Lietuvoje augo 14,2%. Didžiausių...

Rinkodara
2019.01.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau