Į Lietuvą žengiantis „Marriott“ sprendžia prekių ženklų dilemą

Publikuota: 2016-12-11
Vasily Fedosenko („Reuters“) nuotr.
Vasily Fedosenko („Reuters“) nuotr.

Tarptautinis viešbučių tinklas „Marriott International“, gavęs visus leidimus įsigyti kitą viešbučių gigantą „Starwood Hotels & Resorts Worldwide“, tapo didžiausia pasaulyje viešbučių grupe ir šiandien sprendžia nepavydėtiną užduotį – peržiūri ir optimizuoja valdomą prekės ženklų portfelį.

Tai tikrai yra nelengva užduotis, stengiantis neprarasti ligšiolinių lojalių abiejų tinklų klientų, rašo „Marketing Week“ apžvalgininkas Markas Ritsonas, ir pažymi, kad niekas šiandien neabejoja, jog tai yra didžiausias sandoris šiuolaikinio viešbučių verslo istorijoje.

Įspūdinga ne tik sandorio suma, siekianti 13 mlrd. USD, – po įsigijimo per naktį „Marriott“ tapo didžiausia viešbučių grupe pasaulyje su daugiau nei 1 mln. kambarių visame pasaulyje. Kitais žodžiais tariant, vienas iš 15 pasaulio viešbučių kambarių dabar yra valdomas „Marriott“ tinklo.

Kai rugsėjį, akivaizdžiai patenkintas Arne Sorensonoas, „Marriott International „generalinis direktorius, paskelbė apie sandorį, jis iš karto pabrėžė jo mastus. „Mes galime pasiūlyti daugybę pasirinkimų. Pasirinkimų vietos, viešbučio tipo ir, žinoma, sumos, kurią gali išleisti klientas“, – teigė jis „The Associated Press“ pirmąją starto dieną.

Ir p. Sorensono kalbos nėra tuščios. Įvykęs sandoris reiškia, kad „Marriott“ dabar valdo 30 skirtingų viešbučių prekių ženklų visame pasaulyje. Ir tai nėra nišiniai vardai apie kuriuos niekas nėra girdėjęs. Portfelyje šiandien – „Sheraton“, „Westin“, „The Ritz Carlton“, „W Hotels“ bei „Marriott“ vardai, ir tai tik penki valdomi prekių ženklai.

Sprendžia dilemą

Dar ne taip seniai plati prekių ženklų paletė buvo laikoma sėkmės ženklu, tarsi kuo daugiau reikšdavo geriau.

Tačiau su globalizacija ir vis didėjančiomis išlaidomis kuriant ir bandant apsaugoti prekės ženklų vertę, ši tendencija akivaizdžiai keičia kryptį per pastaruosius metus.

Šiandien didžiausias iššūkis su kuriuo susiduria verslai, kaip mažinant valdomą prekių ženklų skaičių, išlaikyti klientus.

Jei palygintume valdomą prekių ženklų portfelį daugumos didžiųjų verslų šiandien ir prieš dešimtmetį, beveik be išimčių matome mažiau diversifikuotą prekių ženklų paletę. Visi verslai nuo „Procter & Gamble“ ir „Coca-Cola“ iki „Ford“ sumažino valdomą prekių ženklų portfelį iki kiek tik strategiškai įmanoma.

Atrodytų prekių ženklo „žudymo“ teorija negali būti paprastesnė – jei norite gauti daugiau pelno, daugiau dėmesio skiriate stipresniesiems ženklams ir atsikratote silpnesniųjų.

Tačiau tai tikrai nėra paprastas kelias daugeliui prekių ženklų. Įsivaizduokite tą patį „Marriott“, rašo p. Ritsonas, kuris bandytų pasilikti vieną ar kelis prekės ženklus. Gi kalbame apie šimtus milijonų vertus prekės ženklus, klientų prisirišimą, lojalumą ir t.t. Tokia idėja tikrai nelengva perspektyva, net nepaisant fakto, jog tinklo šiandieniniame portfelyje ne vienas prekės ženklas tikrai persidengia vienas su kitu.

Tad nieko nuostabaus, kad kol kas naujajame „Marriott“ tinklapyje viešbučiai padalinti į skirtingas, tačiau kartu ir labai artimas kategorijas: klasikinė prabanga („The Ritz Carlton“, „St Regis“), išskirtinė prabanga („W Hotels“), klasikinė „Premium“ klasė („Marriott“, „Sheraton“) išskirtinė „Premium“ klasė („The Westin“, „Le Meridien). Ir tikrai gana abejotina, ar tai gali pasitarnauti klientų pritraukimui.

Kita vertus, klausimas, ar tokie bandymai viską sudėlioti į lentynėles tikrai yra geras kelias, mat ribos trinasi. Savo ruožtu, šis sandoris tarsi bando atsakyti bene ryškiausiai sektoriaus žvaigždei „Airbnb“, kuri auga itin sparčiais šuoliais. Tai prekės ženklas, kuris jau dabar atsiriekia apgyvendinimo sektoriaus liūto dalį, nors niekada nesivadino viešbučiais.

Neabejotina, kad būtent dabar Tina Edmundson, „Marriott International“ prekių ženklų vadovė, vis daugiau laiko praleidžia ties valdomų ženklų tyrimų diagramomis, svarstydama, kurie iš jų turi šviesesnę ateitį. Ir nepriklausomai nuo to, kur ji ketina praleisti ateinančius mėnesius, p. Edmundson neturėtų ramiai miegoti, rašo p. Ritsonas.

Tuo tarpu pati p. Edmundson savo paskyroje „LinkedIn“ paskelbtame straipsnyje teigia, kad ji turi unikalią patirtį, nes prieš ateidama į „Marriott“ beveik du dešimtmečius dirbo „Starwood“, tad žino abiejų organizacijų stipriąsias puses.

„Ar susijungimas bus lengvas? Tai visų pirma kūrybinis iššūkis. Kaita yra vienas iš sudėtingiausių dalykų daugeliui iš mūsų. Tačiau šis patirties, žinių ir įsipareigojimo derinys, kartu su kūrybiškumu ir inovacijomis mus padarys dar stipresniais“, – neabejoja p. Edmundson.

„Marriott“ iki susijungimo valdė bemaž 4.100 viešbučių ir maždaug 750.000 kambarių, „Starwood“ – 1.300 viešbučių ir apie 350.000 kambarių. Tad sujungta bendrovė turės per 5.500 viešbučių ir 1,1 mln. kambarių. Jos vertė sieks 36 mlrd. USD.

Lietuvoje, kaip VŽ rašė, pirmasis prekės ženklo „Marriott“ viešbutis Baltijos šalyse iškils Vilniaus Žalgirio stadiono teritorijoje – 199 kambarių „Courtyard by Marriot“ sostinės Rinktinės gatvėje turėtų iškilti 2018 m. „Hanner“ į šį projektą investuoja 20 mln. Eur.

Dar vienas projektas su „Marriott“ valdomais prekių ženklais skinasi kelią Palangoje, tačiau kol kas sutartys nėra pasirašytos.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
10:21
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 2

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 4

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau