Į Lietuvą žengiantis „Marriott“ sprendžia prekių ženklų dilemą

Publikuota: 2016-12-11
Vasily Fedosenko („Reuters“) nuotr.
Vasily Fedosenko („Reuters“) nuotr.

Tarptautinis viešbučių tinklas „Marriott International“, gavęs visus leidimus įsigyti kitą viešbučių gigantą „Starwood Hotels & Resorts Worldwide“, tapo didžiausia pasaulyje viešbučių grupe ir šiandien sprendžia nepavydėtiną užduotį – peržiūri ir optimizuoja valdomą prekės ženklų portfelį.

Tai tikrai yra nelengva užduotis, stengiantis neprarasti ligšiolinių lojalių abiejų tinklų klientų, rašo „Marketing Week“ apžvalgininkas Markas Ritsonas, ir pažymi, kad niekas šiandien neabejoja, jog tai yra didžiausias sandoris šiuolaikinio viešbučių verslo istorijoje.

Įspūdinga ne tik sandorio suma, siekianti 13 mlrd. USD, – po įsigijimo per naktį „Marriott“ tapo didžiausia viešbučių grupe pasaulyje su daugiau nei 1 mln. kambarių visame pasaulyje. Kitais žodžiais tariant, vienas iš 15 pasaulio viešbučių kambarių dabar yra valdomas „Marriott“ tinklo.

Kai rugsėjį, akivaizdžiai patenkintas Arne Sorensonoas, „Marriott International „generalinis direktorius, paskelbė apie sandorį, jis iš karto pabrėžė jo mastus. „Mes galime pasiūlyti daugybę pasirinkimų. Pasirinkimų vietos, viešbučio tipo ir, žinoma, sumos, kurią gali išleisti klientas“, – teigė jis „The Associated Press“ pirmąją starto dieną.

Ir p. Sorensono kalbos nėra tuščios. Įvykęs sandoris reiškia, kad „Marriott“ dabar valdo 30 skirtingų viešbučių prekių ženklų visame pasaulyje. Ir tai nėra nišiniai vardai apie kuriuos niekas nėra girdėjęs. Portfelyje šiandien – „Sheraton“, „Westin“, „The Ritz Carlton“, „W Hotels“ bei „Marriott“ vardai, ir tai tik penki valdomi prekių ženklai.

Sprendžia dilemą

Dar ne taip seniai plati prekių ženklų paletė buvo laikoma sėkmės ženklu, tarsi kuo daugiau reikšdavo geriau.

Tačiau su globalizacija ir vis didėjančiomis išlaidomis kuriant ir bandant apsaugoti prekės ženklų vertę, ši tendencija akivaizdžiai keičia kryptį per pastaruosius metus.

Šiandien didžiausias iššūkis su kuriuo susiduria verslai, kaip mažinant valdomą prekių ženklų skaičių, išlaikyti klientus.

Jei palygintume valdomą prekių ženklų portfelį daugumos didžiųjų verslų šiandien ir prieš dešimtmetį, beveik be išimčių matome mažiau diversifikuotą prekių ženklų paletę. Visi verslai nuo „Procter & Gamble“ ir „Coca-Cola“ iki „Ford“ sumažino valdomą prekių ženklų portfelį iki kiek tik strategiškai įmanoma.

Atrodytų prekių ženklo „žudymo“ teorija negali būti paprastesnė – jei norite gauti daugiau pelno, daugiau dėmesio skiriate stipresniesiems ženklams ir atsikratote silpnesniųjų.

Tačiau tai tikrai nėra paprastas kelias daugeliui prekių ženklų. Įsivaizduokite tą patį „Marriott“, rašo p. Ritsonas, kuris bandytų pasilikti vieną ar kelis prekės ženklus. Gi kalbame apie šimtus milijonų vertus prekės ženklus, klientų prisirišimą, lojalumą ir t.t. Tokia idėja tikrai nelengva perspektyva, net nepaisant fakto, jog tinklo šiandieniniame portfelyje ne vienas prekės ženklas tikrai persidengia vienas su kitu.

Tad nieko nuostabaus, kad kol kas naujajame „Marriott“ tinklapyje viešbučiai padalinti į skirtingas, tačiau kartu ir labai artimas kategorijas: klasikinė prabanga („The Ritz Carlton“, „St Regis“), išskirtinė prabanga („W Hotels“), klasikinė „Premium“ klasė („Marriott“, „Sheraton“) išskirtinė „Premium“ klasė („The Westin“, „Le Meridien). Ir tikrai gana abejotina, ar tai gali pasitarnauti klientų pritraukimui.

Kita vertus, klausimas, ar tokie bandymai viską sudėlioti į lentynėles tikrai yra geras kelias, mat ribos trinasi. Savo ruožtu, šis sandoris tarsi bando atsakyti bene ryškiausiai sektoriaus žvaigždei „Airbnb“, kuri auga itin sparčiais šuoliais. Tai prekės ženklas, kuris jau dabar atsiriekia apgyvendinimo sektoriaus liūto dalį, nors niekada nesivadino viešbučiais.

Neabejotina, kad būtent dabar Tina Edmundson, „Marriott International“ prekių ženklų vadovė, vis daugiau laiko praleidžia ties valdomų ženklų tyrimų diagramomis, svarstydama, kurie iš jų turi šviesesnę ateitį. Ir nepriklausomai nuo to, kur ji ketina praleisti ateinančius mėnesius, p. Edmundson neturėtų ramiai miegoti, rašo p. Ritsonas.

Tuo tarpu pati p. Edmundson savo paskyroje „LinkedIn“ paskelbtame straipsnyje teigia, kad ji turi unikalią patirtį, nes prieš ateidama į „Marriott“ beveik du dešimtmečius dirbo „Starwood“, tad žino abiejų organizacijų stipriąsias puses.

„Ar susijungimas bus lengvas? Tai visų pirma kūrybinis iššūkis. Kaita yra vienas iš sudėtingiausių dalykų daugeliui iš mūsų. Tačiau šis patirties, žinių ir įsipareigojimo derinys, kartu su kūrybiškumu ir inovacijomis mus padarys dar stipresniais“, – neabejoja p. Edmundson.

„Marriott“ iki susijungimo valdė bemaž 4.100 viešbučių ir maždaug 750.000 kambarių, „Starwood“ – 1.300 viešbučių ir apie 350.000 kambarių. Tad sujungta bendrovė turės per 5.500 viešbučių ir 1,1 mln. kambarių. Jos vertė sieks 36 mlrd. USD.

Lietuvoje, kaip VŽ rašė, pirmasis prekės ženklo „Marriott“ viešbutis Baltijos šalyse iškils Vilniaus Žalgirio stadiono teritorijoje – 199 kambarių „Courtyard by Marriot“ sostinės Rinktinės gatvėje turėtų iškilti 2018 m. „Hanner“ į šį projektą investuoja 20 mln. Eur.

Dar vienas projektas su „Marriott“ valdomais prekių ženklais skinasi kelią Palangoje, tačiau kol kas sutartys nėra pasirašytos.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tele2“ reklaminei kampanijai – „Golden Drum“ apdovanojimai

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ Slovėnijoje „Golden Drum“ reklamos festivalyje pelnė prestižinę „Grand...

Rinkodara
11:24
Septynios narkotikų prekeivių arba sėkmingos rinkodaros taisyklės 2

Patraukti vartotojo dėmesį šiandieniame skaitmeniniame pasaulyje darosi sudėtinga, o sėkmingi yra tie...

Rinkodara
2018.10.21
Apie pavadinimą pataria galvoti iš anksto, nes vėliau prisireikia keisti 5

Pavadinimas turėtų būti įsimenamas, įžūlokas, skambus, tačiau bene svarbiausias ekspertų patarimas – jį...

Rinkodara
2018.10.20
Gitanas Nausėda pasirinko komunikacijos partnerius prezidento rinkimams 2

Sprendimą dalyvauti Prezidento rinkimuose priėmęs ekonomistas, socialinių mokslų daktaras Gitanas Nausėda...

Rinkodara
2018.10.19
Dalis „Facebook“ akcininkų sieks Zuckerbergo atstatydinimo 1

Dalis to paties pavadinimo socialinį tinklą valdančios „Facebook Inc.“ akcininkų trečiadienį pareiškė norą...

Technologijos
2018.10.18
Slovėnijoje varžosi „Tele2“ ir „Stumbrui“ daryti reklamos darbai

Tarptautiniame reklamos festivalyje „Golden Drum“, vykstančiame Slovėnijoje, tarp finalininkų pateko 5...

Rinkodara
2018.10.17
„Good one“ – antrus metus iš eilės „Deloitte“ įvertinimas

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ antrus metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2018.10.17
NT plėtotojai didina rinkodaros biudžetus – poreikis išsiskirti iš minios neišvengiamas Premium 4

Nekilnojamojo turto plėtotojai didina komunikacijos ir reklamos apimtį, bandydami potencialius klientus...

Rinkodara
2018.10.16
Garbačiauskaitė-Budrienė: situacija yra dviprasmiška 6

Skirtinguose Seimo komitetuose antradienį virė aštrios diskusijos dėl LRT veiklą tyrusios valdančiųjų...

Rinkodara
2018.10.16
„Investuok Lietuvoje“ klipo sklaidai renkasi žinomus veidus

Naujojo Lietuvą pristatančio klipo pirmajai komunikacijos bangai „Investuok Lietuvoje“ renkasi nuomonės...

Rinkodara
2018.10.16
„Open Circle Capital“ pasirinko komunikacijos partnerius

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“, valdantis daugiau kaip 20 mln. Eur turtą, pasirinko...

Rinkodara
2018.10.15
Kosmetikos platintojui – 1.100 Eur bauda

Bendrovei „Etopas“, prekiavusiai maistą primenčia kosmetika, skirta 1.100 Eur bauda. 

Naujas „Investuok Lietuvoje“ klipas – iššūkių šalis 12

Agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristato naują vaizdo klipą, siekiantį parodyti Lietuvą ne kaip dar vieną...

Rinkodara
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
LVAT: už alkoholio reklamą jachtoje bauda skirta teisėtai 2

Kauno alaus daryklai „Volfas Engelman“ nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės...

Rinkodara
2018.10.14
D. Filmanavičiūtė: reklama sujaudina tuomet, kai peržengiamos ribos Premium

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nenutrauks prieštaringų reakcijų sulaukusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2018.10.12
Siūlomi įstatymų pakeitimai augintų baudas už klaidinančią reklamą

Seime po pateikimo pritarta Prezidentės siūlytiems įstatymų pakeitimams, kuriuos priėmus išaugtų baudos už...

Rinkodara
2018.10.11
Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio...

Rinkodara
2018.10.11
Prieštaringai vertinamos LRT komisijos išvados – atidėtos

Seimas šiandien balsavo dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų. Nors buvo...

Rinkodara
2018.10.11
Seimo rankose – kritikuojamos LRT komisijos išvados

Šiandien Seime bus balsuojama dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų.

Rinkodara
2018.10.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau