3 pagrindinės socialinių tinklų tendencijos

Publikuota: 2016-12-08
Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Vidutiniškai 2016 m. per dieną socialiniuose tinkluose praleisdavome 116 minučių, kai 2012 m. – 92 minutes, skaičiuoja „Statista“. Auga socialinių tinklų populiarumas, o su juo kartu ir prekės ženklų noras efektyviau išnaudoti naujas komunikacijos priemones. Šiame įraše pasidalysiu, į ką verslai turėtų kreipti dėmesį, kad gautų didesnę grąžą iš socialinių tinklų 2017 m.

Tiesioginės „Facebook“ transliacijos

2016 m. socialinis tinklas „Facebook“ pristatė galimybę kiekvienam tiesiogiai transliuoti savo gyvenimo akimirkas draugams. Ši naujovė iškart tapo populiari tarp naujienų portalų bei televizijos kanalų.

Atsakymas, kodėl kitiems prekės ženklams taip pat reikia pradėti daryti „Facebook“ transliacijas, yra labai paprastas – jūsų video nemokamai pasieks labai didelę žmonių auditoriją. Dabar yra įprasta, kad prekės ženklo žinutę nemokamai vidutiniškai pamato iki 10% paskyros sekėjų. Tačiau tiesioginėms „Facebook“ transliacijoms tokių apribojimų nėra.

Marko Zuckerbergo įkurtas ir valdomas socialinis tinklas nori, kad tiesioginės transliacijos būtų populiarios, todėl tokias žinutes rodo didesnei auditorijai žmonių. Pastebima ir kita tendencija, kad tokios transliacijos metu vartotojai yra labiau linkę įsitraukti, spausti „patinka“ ar komentuoti nei įprastose žinutėse.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Prieš pradėdami tiesioginę „Facebook“ transliaciją turite:

  • Turėti scenarijų. T.y. žinoti, koks bus tikslas, ką kalbinsite, kokius užduosite klausimus. Jeigu to neturėsi, įsivyraus chaosas, ir žiūrovas nesupras, ką norite pasakyti;
  • turėti įrangą. Ne visose situacijose jums užteks tik mobiliojo ryšio telefono. Jums reikia turėti stovą, apšvietimą, mikrofoną. Šiuos dalykus labai lengvai galite rasite „ebay.com“ arba „amazon.com“. Su šia papildoma įranga jūsų transliacija bus profesionalesnė.
  • Pilnai įkraukite savo mobilųjį telefoną. Tiesioginės „Facebook“ transliacijos labai sekina bateriją.

„Facebook“ atsakiklis

„Accentonline.com“ atliko tyrimą, kuriuo siekė išsiaiškinti, kaip vartotojai žiūri į socialinius tinklus. Paaiškėjo, kad 47% žmonių mano, kad greičiausias būdas išspręsti susidariusią problemą dėl pirktos prekės ar suteiktos paslaugos yra parašyti žinutę verslui socialiniame „Facebook“. Pasak portalo, matoma tendencija, kad vis daugiau žmonių renkasi ne el. laišką, telefoną, bet socialinius tinklus.

Taigi prekiniai ženklai, norėdami, kad „Facebook“ klientas visada gautų greitą atsakymą, pradeda naudoti automatizuotų atsakymų programą (angl. bot), kuri gali savarankiškai bendrauti su interneto vartotoju.

Pavyzdžiui, jūs norite užsisakyti gėlių iš x parduotuvės. Socialiniame tinkle „Facebook“ jūs parašote žinutę parduotuvei. Jums iškart atrašo „botas“, kuris paklausia, kokių norite gėlių, kam ir kokiu adresu siųsti. Jūs užsisakote, o kai gėlės pasiekia adresatą, programa parašo jums žinutę, kad prekės jau pristatytos. „Botai“ jau yra plačiai taikomi viešbučių, kelionių rezervacijose, maisto užsakymo srityje.

Jeigu norite išbandyti, kaip veikia „botai“, tai galite padaryti nemokamai. Rekomenduoju apsilankyti „botsify.com“, „chatfuel.com“, „flowxo.com“, kur automatinių atsakymų sistemą galėsite sukurti per kelias minutes.

Darbuotojų įtraukimas

„Getbambu.com“ atliktas tyrimas parodė, kad kasdien du trečdaliai darbuotojų darbo metu patikrina savo socialinių tinklų paskyras. 41% tai daro per pietų pertrauką, 40% tikrina per trumpas pertraukėles.

Yra įmonių, kurios čia mato problemą, bet yra ir tokių, kurios mato dideles galimybes. Pastebima tendencija, kad vis daugiau verslų darbe nedraudžia naudotis socialiniais tinklais, bet kaip tik skatina ir apmoko darbuotojus, kaip jais naudotis. Tai yra gerai, nes darbuotojai tampa savotiškais įmonės ambasadoriais, kurie dalijasi darbovietės žinutėmis savo paskyrose, reaguoja į neigiamus komentarus, kurie yra susiję su įmonės paslauga, produktu.

Komentaro autorius – Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Vadovauti „Pigu.lt“ rinkodarai grįžta G. Vilkė 2

Nuo birželio 1 d. „PHH Group“ ir jai priklausančio e. prekybos centro „Pigu.lt“ rinkodaros vadovės pareigas...

Rinkodara
11:34
Prekybos centrai: augimas nėra tvarus, nes grįstas infliacija Premium

Viename didžiausių Baltijos šalyse prekybos festivalių RETAIL didžiųjų prekybos centrų vadovai dalijosi...

Prekyba
05:45
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku