3 pagrindinės socialinių tinklų tendencijos

Publikuota: 2016-12-08
Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
TV3 grupės socialinių medijų vadovas

Vidutiniškai 2016 m. per dieną socialiniuose tinkluose praleisdavome 116 minučių, kai 2012 m. – 92 minutes, skaičiuoja „Statista“. Auga socialinių tinklų populiarumas, o su juo kartu ir prekės ženklų noras efektyviau išnaudoti naujas komunikacijos priemones. Šiame įraše pasidalysiu, į ką verslai turėtų kreipti dėmesį, kad gautų didesnę grąžą iš socialinių tinklų 2017 m.

Tiesioginės „Facebook“ transliacijos

2016 m. socialinis tinklas „Facebook“ pristatė galimybę kiekvienam tiesiogiai transliuoti savo gyvenimo akimirkas draugams. Ši naujovė iškart tapo populiari tarp naujienų portalų bei televizijos kanalų.

Atsakymas, kodėl kitiems prekės ženklams taip pat reikia pradėti daryti „Facebook“ transliacijas, yra labai paprastas – jūsų video nemokamai pasieks labai didelę žmonių auditoriją. Dabar yra įprasta, kad prekės ženklo žinutę nemokamai vidutiniškai pamato iki 10% paskyros sekėjų. Tačiau tiesioginėms „Facebook“ transliacijoms tokių apribojimų nėra.

Marko Zuckerbergo įkurtas ir valdomas socialinis tinklas nori, kad tiesioginės transliacijos būtų populiarios, todėl tokias žinutes rodo didesnei auditorijai žmonių. Pastebima ir kita tendencija, kad tokios transliacijos metu vartotojai yra labiau linkę įsitraukti, spausti „patinka“ ar komentuoti nei įprastose žinutėse.

Prieš pradėdami tiesioginę „Facebook“ transliaciją turite:

  • Turėti scenarijų. T.y. žinoti, koks bus tikslas, ką kalbinsite, kokius užduosite klausimus. Jeigu to neturėsi, įsivyraus chaosas, ir žiūrovas nesupras, ką norite pasakyti;
  • turėti įrangą. Ne visose situacijose jums užteks tik mobiliojo ryšio telefono. Jums reikia turėti stovą, apšvietimą, mikrofoną. Šiuos dalykus labai lengvai galite rasite „ebay.com“ arba „amazon.com“. Su šia papildoma įranga jūsų transliacija bus profesionalesnė.
  • Pilnai įkraukite savo mobilųjį telefoną. Tiesioginės „Facebook“ transliacijos labai sekina bateriją.

„Facebook“ atsakiklis

„Accentonline.com“ atliko tyrimą, kuriuo siekė išsiaiškinti, kaip vartotojai žiūri į socialinius tinklus. Paaiškėjo, kad 47% žmonių mano, kad greičiausias būdas išspręsti susidariusią problemą dėl pirktos prekės ar suteiktos paslaugos yra parašyti žinutę verslui socialiniame „Facebook“. Pasak portalo, matoma tendencija, kad vis daugiau žmonių renkasi ne el. laišką, telefoną, bet socialinius tinklus.

Taigi prekiniai ženklai, norėdami, kad „Facebook“ klientas visada gautų greitą atsakymą, pradeda naudoti automatizuotų atsakymų programą (angl. bot), kuri gali savarankiškai bendrauti su interneto vartotoju.

Pavyzdžiui, jūs norite užsisakyti gėlių iš x parduotuvės. Socialiniame tinkle „Facebook“ jūs parašote žinutę parduotuvei. Jums iškart atrašo „botas“, kuris paklausia, kokių norite gėlių, kam ir kokiu adresu siųsti. Jūs užsisakote, o kai gėlės pasiekia adresatą, programa parašo jums žinutę, kad prekės jau pristatytos. „Botai“ jau yra plačiai taikomi viešbučių, kelionių rezervacijose, maisto užsakymo srityje.

Jeigu norite išbandyti, kaip veikia „botai“, tai galite padaryti nemokamai. Rekomenduoju apsilankyti „botsify.com“, „chatfuel.com“, „flowxo.com“, kur automatinių atsakymų sistemą galėsite sukurti per kelias minutes.

Darbuotojų įtraukimas

„Getbambu.com“ atliktas tyrimas parodė, kad kasdien du trečdaliai darbuotojų darbo metu patikrina savo socialinių tinklų paskyras. 41% tai daro per pietų pertrauką, 40% tikrina per trumpas pertraukėles.

Yra įmonių, kurios čia mato problemą, bet yra ir tokių, kurios mato dideles galimybes. Pastebima tendencija, kad vis daugiau verslų darbe nedraudžia naudotis socialiniais tinklais, bet kaip tik skatina ir apmoko darbuotojus, kaip jais naudotis. Tai yra gerai, nes darbuotojai tampa savotiškais įmonės ambasadoriais, kurie dalijasi darbovietės žinutėmis savo paskyrose, reaguoja į neigiamus komentarus, kurie yra susiję su įmonės paslauga, produktu.

Komentaro autorius – Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 1

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
„Idea prima“ pajamos augo 46% 1

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 24

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
„Julia Janus“ iš „Europos“ išsikraustė į „Panoramą“ Premium 2

Lietuvos dizainerė Julija Janulaitytė įsitikinusi, kad Žvėryno mikrorajone esantis PC „Panorama“ yra...

Gamintojų darbotvarkę diktuoja prekių įvedimo į lentynas „langai“ Premium

Didieji prekybos tinklai kiekvienos kategorijos asortimentą peržiūri ir naujas prekes į lentynas įveda pagal...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau