3 pagrindinės socialinių tinklų tendencijos

Publikuota: 2016-12-08
Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Edgeless“ komunikacijos vadovas.

Vidutiniškai 2016 m. per dieną socialiniuose tinkluose praleisdavome 116 minučių, kai 2012 m. – 92 minutes, skaičiuoja „Statista“. Auga socialinių tinklų populiarumas, o su juo kartu ir prekės ženklų noras efektyviau išnaudoti naujas komunikacijos priemones. Šiame įraše pasidalysiu, į ką verslai turėtų kreipti dėmesį, kad gautų didesnę grąžą iš socialinių tinklų 2017 m.

Tiesioginės „Facebook“ transliacijos

2016 m. socialinis tinklas „Facebook“ pristatė galimybę kiekvienam tiesiogiai transliuoti savo gyvenimo akimirkas draugams. Ši naujovė iškart tapo populiari tarp naujienų portalų bei televizijos kanalų.

Atsakymas, kodėl kitiems prekės ženklams taip pat reikia pradėti daryti „Facebook“ transliacijas, yra labai paprastas – jūsų video nemokamai pasieks labai didelę žmonių auditoriją. Dabar yra įprasta, kad prekės ženklo žinutę nemokamai vidutiniškai pamato iki 10% paskyros sekėjų. Tačiau tiesioginėms „Facebook“ transliacijoms tokių apribojimų nėra.

Marko Zuckerbergo įkurtas ir valdomas socialinis tinklas nori, kad tiesioginės transliacijos būtų populiarios, todėl tokias žinutes rodo didesnei auditorijai žmonių. Pastebima ir kita tendencija, kad tokios transliacijos metu vartotojai yra labiau linkę įsitraukti, spausti „patinka“ ar komentuoti nei įprastose žinutėse.

Prieš pradėdami tiesioginę „Facebook“ transliaciją turite:

  • Turėti scenarijų. T.y. žinoti, koks bus tikslas, ką kalbinsite, kokius užduosite klausimus. Jeigu to neturėsi, įsivyraus chaosas, ir žiūrovas nesupras, ką norite pasakyti;
  • turėti įrangą. Ne visose situacijose jums užteks tik mobiliojo ryšio telefono. Jums reikia turėti stovą, apšvietimą, mikrofoną. Šiuos dalykus labai lengvai galite rasite „ebay.com“ arba „amazon.com“. Su šia papildoma įranga jūsų transliacija bus profesionalesnė.
  • Pilnai įkraukite savo mobilųjį telefoną. Tiesioginės „Facebook“ transliacijos labai sekina bateriją.

„Facebook“ atsakiklis

„Accentonline.com“ atliko tyrimą, kuriuo siekė išsiaiškinti, kaip vartotojai žiūri į socialinius tinklus. Paaiškėjo, kad 47% žmonių mano, kad greičiausias būdas išspręsti susidariusią problemą dėl pirktos prekės ar suteiktos paslaugos yra parašyti žinutę verslui socialiniame „Facebook“. Pasak portalo, matoma tendencija, kad vis daugiau žmonių renkasi ne el. laišką, telefoną, bet socialinius tinklus.

Taigi prekiniai ženklai, norėdami, kad „Facebook“ klientas visada gautų greitą atsakymą, pradeda naudoti automatizuotų atsakymų programą (angl. bot), kuri gali savarankiškai bendrauti su interneto vartotoju.

Pavyzdžiui, jūs norite užsisakyti gėlių iš x parduotuvės. Socialiniame tinkle „Facebook“ jūs parašote žinutę parduotuvei. Jums iškart atrašo „botas“, kuris paklausia, kokių norite gėlių, kam ir kokiu adresu siųsti. Jūs užsisakote, o kai gėlės pasiekia adresatą, programa parašo jums žinutę, kad prekės jau pristatytos. „Botai“ jau yra plačiai taikomi viešbučių, kelionių rezervacijose, maisto užsakymo srityje.

Jeigu norite išbandyti, kaip veikia „botai“, tai galite padaryti nemokamai. Rekomenduoju apsilankyti „botsify.com“, „chatfuel.com“, „flowxo.com“, kur automatinių atsakymų sistemą galėsite sukurti per kelias minutes.

Darbuotojų įtraukimas

„Getbambu.com“ atliktas tyrimas parodė, kad kasdien du trečdaliai darbuotojų darbo metu patikrina savo socialinių tinklų paskyras. 41% tai daro per pietų pertrauką, 40% tikrina per trumpas pertraukėles.

Yra įmonių, kurios čia mato problemą, bet yra ir tokių, kurios mato dideles galimybes. Pastebima tendencija, kad vis daugiau verslų darbe nedraudžia naudotis socialiniais tinklais, bet kaip tik skatina ir apmoko darbuotojus, kaip jais naudotis. Tai yra gerai, nes darbuotojai tampa savotiškais įmonės ambasadoriais, kurie dalijasi darbovietės žinutėmis savo paskyrose, reaguoja į neigiamus komentarus, kurie yra susiję su įmonės paslauga, produktu.

Komentaro autorius – Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
2019.06.17
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
2019.06.17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 2

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
2019.06.17
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 25

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 19

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
„Clinic 212“ augino ir pajamas, ir pelną 4

Bendros kūrybinės agentūros „Clinic 212“ ir jos valdomos skaitmeninio turinio kūrybos agentūros „Enter“...

Rinkodara
2019.06.12
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12
„15min“ savininkas parduoda skelbimų svetaines: kalba apie šimtamilijoninį sandorį Premium 7

Sandoris, kuriuo žiniasklaidos bendrovės „15min“ ir naujienų agentūros BNS savininkas perleidžia savo...

Rinkos
2019.06.12
Naujieji geidžiamiausi darbdaviai: kurių reputacija geriausia  Premium 1

Iš geidžiamiausių darbdavių finalinio dvidešimtuko geriausia reputacija žiniasklaidoje pernai pasižymėjo...

Vadyba
2019.06.12
„Amazon“ – vertingiausias, „Instagram“ – labiausiai augęs

Vertingiausias prekės ženklas 2019 m. pasaulyje – „Amazon“. Šio prekės ženklo vertė stipriausiųjų dešimtuke...

Rinkodara
2019.06.11
GREEN FEEL'S: lietuviško prekės ženklo dialogas su vartotoju Verslo tribūna

Atvirai ir vartotojui suprantama kalba šnekėti apie produkto sudedamąsias dalis – toks lietuviškos kosmetikos...

Vadyba
2019.06.11
Klientų patirtis – naujas verslų mūšio laukas 1

Klientų patirtis veda įmones į priekį arba palieka jas už konkurentų nugaros.

Rinkodara
2019.06.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau