3 pagrindinės socialinių tinklų tendencijos

Publikuota: 2016-12-08
Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Edgeless“ komunikacijos vadovas.

Vidutiniškai 2016 m. per dieną socialiniuose tinkluose praleisdavome 116 minučių, kai 2012 m. – 92 minutes, skaičiuoja „Statista“. Auga socialinių tinklų populiarumas, o su juo kartu ir prekės ženklų noras efektyviau išnaudoti naujas komunikacijos priemones. Šiame įraše pasidalysiu, į ką verslai turėtų kreipti dėmesį, kad gautų didesnę grąžą iš socialinių tinklų 2017 m.

Tiesioginės „Facebook“ transliacijos

2016 m. socialinis tinklas „Facebook“ pristatė galimybę kiekvienam tiesiogiai transliuoti savo gyvenimo akimirkas draugams. Ši naujovė iškart tapo populiari tarp naujienų portalų bei televizijos kanalų.

Atsakymas, kodėl kitiems prekės ženklams taip pat reikia pradėti daryti „Facebook“ transliacijas, yra labai paprastas – jūsų video nemokamai pasieks labai didelę žmonių auditoriją. Dabar yra įprasta, kad prekės ženklo žinutę nemokamai vidutiniškai pamato iki 10% paskyros sekėjų. Tačiau tiesioginėms „Facebook“ transliacijoms tokių apribojimų nėra.

Marko Zuckerbergo įkurtas ir valdomas socialinis tinklas nori, kad tiesioginės transliacijos būtų populiarios, todėl tokias žinutes rodo didesnei auditorijai žmonių. Pastebima ir kita tendencija, kad tokios transliacijos metu vartotojai yra labiau linkę įsitraukti, spausti „patinka“ ar komentuoti nei įprastose žinutėse.

Prieš pradėdami tiesioginę „Facebook“ transliaciją turite:

  • Turėti scenarijų. T.y. žinoti, koks bus tikslas, ką kalbinsite, kokius užduosite klausimus. Jeigu to neturėsi, įsivyraus chaosas, ir žiūrovas nesupras, ką norite pasakyti;
  • turėti įrangą. Ne visose situacijose jums užteks tik mobiliojo ryšio telefono. Jums reikia turėti stovą, apšvietimą, mikrofoną. Šiuos dalykus labai lengvai galite rasite „ebay.com“ arba „amazon.com“. Su šia papildoma įranga jūsų transliacija bus profesionalesnė.
  • Pilnai įkraukite savo mobilųjį telefoną. Tiesioginės „Facebook“ transliacijos labai sekina bateriją.

„Facebook“ atsakiklis

„Accentonline.com“ atliko tyrimą, kuriuo siekė išsiaiškinti, kaip vartotojai žiūri į socialinius tinklus. Paaiškėjo, kad 47% žmonių mano, kad greičiausias būdas išspręsti susidariusią problemą dėl pirktos prekės ar suteiktos paslaugos yra parašyti žinutę verslui socialiniame „Facebook“. Pasak portalo, matoma tendencija, kad vis daugiau žmonių renkasi ne el. laišką, telefoną, bet socialinius tinklus.

Taigi prekiniai ženklai, norėdami, kad „Facebook“ klientas visada gautų greitą atsakymą, pradeda naudoti automatizuotų atsakymų programą (angl. bot), kuri gali savarankiškai bendrauti su interneto vartotoju.

Pavyzdžiui, jūs norite užsisakyti gėlių iš x parduotuvės. Socialiniame tinkle „Facebook“ jūs parašote žinutę parduotuvei. Jums iškart atrašo „botas“, kuris paklausia, kokių norite gėlių, kam ir kokiu adresu siųsti. Jūs užsisakote, o kai gėlės pasiekia adresatą, programa parašo jums žinutę, kad prekės jau pristatytos. „Botai“ jau yra plačiai taikomi viešbučių, kelionių rezervacijose, maisto užsakymo srityje.

Jeigu norite išbandyti, kaip veikia „botai“, tai galite padaryti nemokamai. Rekomenduoju apsilankyti „botsify.com“, „chatfuel.com“, „flowxo.com“, kur automatinių atsakymų sistemą galėsite sukurti per kelias minutes.

Darbuotojų įtraukimas

„Getbambu.com“ atliktas tyrimas parodė, kad kasdien du trečdaliai darbuotojų darbo metu patikrina savo socialinių tinklų paskyras. 41% tai daro per pietų pertrauką, 40% tikrina per trumpas pertraukėles.

Yra įmonių, kurios čia mato problemą, bet yra ir tokių, kurios mato dideles galimybes. Pastebima tendencija, kad vis daugiau verslų darbe nedraudžia naudotis socialiniais tinklais, bet kaip tik skatina ir apmoko darbuotojus, kaip jais naudotis. Tai yra gerai, nes darbuotojai tampa savotiškais įmonės ambasadoriais, kurie dalijasi darbovietės žinutėmis savo paskyrose, reaguoja į neigiamus komentarus, kurie yra susiję su įmonės paslauga, produktu.

Komentaro autorius – Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau