3 pagrindinės socialinių tinklų tendencijos

Vidutiniškai 2016 m. per dieną socialiniuose tinkluose praleisdavome 116 minučių, kai 2012 m. 92 minutes, skaičiuoja Statista. Auga socialinių tinklų populiarumas, o su juo kartu ir prekės ženklų noras efektyviau išnaudoti naujas komunikacijos priemones. Šiame įraše pasidalysiu, į ką verslai turėtų kreipti dėmesį, kad gautų didesnę grąžą iš socialinių tinklų 2017 m.
Tiesioginės Facebook transliacijos
2016 m. socialinis tinklas Facebook pristatė galimybę kiekvienam tiesiogiai transliuoti savo gyvenimo akimirkas draugams. Ši naujovė iškart tapo populiari tarp naujienų portalų bei televizijos kanalų.
Atsakymas, kodėl kitiems prekės ženklams taip pat reikia pradėti daryti Facebook transliacijas, yra labai paprastas jūsų video nemokamai pasieks labai didelę žmonių auditoriją. Dabar yra įprasta, kad prekės ženklo žinutę nemokamai vidutiniškai pamato iki 10% paskyros sekėjų. Tačiau tiesioginėms Facebook transliacijoms tokių apribojimų nėra.
Marko Zuckerbergo įkurtas ir valdomas socialinis tinklas nori, kad tiesioginės transliacijos būtų populiarios, todėl tokias žinutes rodo didesnei auditorijai žmonių. Pastebima ir kita tendencija, kad tokios transliacijos metu vartotojai yra labiau linkę įsitraukti, spausti patinka ar komentuoti nei įprastose žinutėse.
Prieš pradėdami tiesioginę Facebook transliaciją turite:
- Turėti scenarijų. T.y. žinoti, koks bus tikslas, ką kalbinsite, kokius užduosite klausimus. Jeigu to neturėsi, įsivyraus chaosas, ir žiūrovas nesupras, ką norite pasakyti;
- turėti įrangą. Ne visose situacijose jums užteks tik mobiliojo ryšio telefono. Jums reikia turėti stovą, apšvietimą, mikrofoną. Šiuos dalykus labai lengvai galite rasite ebay.com arba amazon.com. Su šia papildoma įranga jūsų transliacija bus profesionalesnė.
- Pilnai įkraukite savo mobilųjį telefoną. Tiesioginės Facebook transliacijos labai sekina bateriją.
Facebook atsakiklis
Accentonline.com atliko tyrimą, kuriuo siekė išsiaiškinti, kaip vartotojai žiūri į socialinius tinklus. Paaiškėjo, kad 47% žmonių mano, kad greičiausias būdas išspręsti susidariusią problemą dėl pirktos prekės ar suteiktos paslaugos yra parašyti žinutę verslui socialiniame Facebook. Pasak portalo, matoma tendencija, kad vis daugiau žmonių renkasi ne el. laišką, telefoną, bet socialinius tinklus.
Taigi prekiniai ženklai, norėdami, kad Facebook klientas visada gautų greitą atsakymą, pradeda naudoti automatizuotų atsakymų programą (angl. bot), kuri gali savarankiškai bendrauti su interneto vartotoju.
Pavyzdžiui, jūs norite užsisakyti gėlių iš x parduotuvės. Socialiniame tinkle Facebook jūs parašote žinutę parduotuvei. Jums iškart atrašo botas, kuris paklausia, kokių norite gėlių, kam ir kokiu adresu siųsti. Jūs užsisakote, o kai gėlės pasiekia adresatą, programa parašo jums žinutę, kad prekės jau pristatytos. Botai jau yra plačiai taikomi viešbučių, kelionių rezervacijose, maisto užsakymo srityje.
Jeigu norite išbandyti, kaip veikia botai, tai galite padaryti nemokamai. Rekomenduoju apsilankyti botsify.com, chatfuel.com, flowxo.com, kur automatinių atsakymų sistemą galėsite sukurti per kelias minutes.
Darbuotojų įtraukimas
Getbambu.com atliktas tyrimas parodė, kad kasdien du trečdaliai darbuotojų darbo metu patikrina savo socialinių tinklų paskyras. 41% tai daro per pietų pertrauką, 40% tikrina per trumpas pertraukėles.
Yra įmonių, kurios čia mato problemą, bet yra ir tokių, kurios mato dideles galimybes. Pastebima tendencija, kad vis daugiau verslų darbe nedraudžia naudotis socialiniais tinklais, bet kaip tik skatina ir apmoko darbuotojus, kaip jais naudotis. Tai yra gerai, nes darbuotojai tampa savotiškais įmonės ambasadoriais, kurie dalijasi darbovietės žinutėmis savo paskyrose, reaguoja į neigiamus komentarus, kurie yra susiję su įmonės paslauga, produktu.
Komentaro autorius Robertas Šapalas, TV3 grupės socialinių medijų vadovas
Rašyti komentarą