Kodėl IBM jūsų įmonei patartų investuoti į dizainą?

Prieš porą metų per pasaulio žiniasklaidą nuvilnijo žinia, kad viena JAV bendrovė Teksaso valstijoje atidaro milžinišką dizaino studiją, kurioje numato įdarbinti apie 1.000 žmonių ir investuoti net 100 mln. JAV dolerių. Visus nustebino tai, jog apie tokius planus paskelbė ne reklamos agentūra, o viena žinomiausių informacinių technologijų bendrovių IBM. Ji ryžosi tokiam sprendimui supratusi, kokią didelę įtaką verslui gali turėti dizainas.
Lietuvoje veikiančios įvairių sričių įmonės taip pat kviečiamos sekti IBM bei kitų kompanijų pavyzdžiu ir investuoti į produktų ir paslaugų dizaino teikiamas galimybes pasinaudodami priemone Dizainas LT. Ar tai prasminga investicija? Verslo sėkmės istorijos ir mokslininkų atlikti tyrimai rodo, kad taip.
Dizainui vis daugiau dėmesio
Kai įmonių vadovai ieško būdų didinti produktų ar paslaugų pardavimus, pirmiausia tradiciškai svarstoma apie reklamos priemones, kainodarą, naujas rinkas, pardavimo kanalų išplėtimą, tačiau būtent dizainas gali tapti netikėtu konkurenciniu pranašumu.
Aprašytas IBM žingsnis tai tik vienas platesnės tendencijos fragmentas, kai vis daugiau dėmesio veikloje skiriama dizainui, o versle taikomi vadinamosios design thinking (liet. dizaino mąstysena) metodikos principai. Naujojo IBM padalinio vadovas Phil Gilbert kompanijos sprendimą komentavo taip: Šiandienos vartotojas reikalauja puikaus dizaino visur: tiek namuose, tiek darbe, tad mūsų tikslas atitikti šiuos lūkesčius ir modernizuoti programinę įrangą.
Verslo istorijoje galima rasti ne vieną pavyzdį, kai produkto ar net jo pakuotės dizainas tampa vienu didžiausių privalumų konkurencinėje kovoje. Tarp ryškiausių kompanija Apple, kuri garsėja išskirtiniu dėmesiu dizainui. Tai stipriai prisidėjo prie jos kultinio statuso sukūrimo ir padėjo tapti viena brangiausių pasaulio kompanijų, kurios vertė šiuo metu viršija 580 mlrd. JAV dolerių.
Svarbą patvirtina moksliniai tyrimai
Dizaino įtaką iliustruoja ir moksliniai tyrimai. Pavyzdžiui, žurnale Psychology and Marketing paskelbto tyrimo rezultatai parodė, kad žmonių smegenys skirtingai reaguoja į įvairias produktų pakuotes, jų dizainą. Jei jų vizualinė išvaizda patinka, tuomet smegenyse aktyvuojamos sritys, susijusios su teigiamomis emocijomis. Tyrėjų teigimu, tai daro didelę įtaką vartotojų pasirinkimui, elgsenai.
Dizainas svarbus ne tik prekybos centruose parduodamoms plataus vartojimo prekėms, tačiau ir įvairių paslaugų pristatymui. Ne veltui šiuolaikinėse interneto svetainėse daug dėmesio skiriama išvaizdai ir turinio išdėstymui pastebėta, kad net mygtuko spalvos ar formos pakeitimas gali turėti įtakos tam, kiek lankytojų jį paspaus (taip vadinami A/B testai rodo, kad spalvos pakeitimas gali išauginti mygtuką paspaudusių žmonių skaičių 20 proc. ir daugiau).
Dizainas LT investicijos daugiau nei 5 mln. eurų
Versle vis plačiau pripažįstama, kad su produktais ir paslaugomis susiję dizaino sprendimai yra ne tik estetikos klausimas. Jie kuria išskirtinumą, padeda konkuruoti, daro įtaką potencialių vartotojų pasirinkimams. Lietuvos įmonės turėtų tam skirti deramą dėmesį, - teigia ūkio viceministras Marius Skarupskas.
Siekiant tą paskatinti, Lietuvoje įgyvendinama Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų lėšomis finansuojama investicijų priemonė Dizainas LT, kuria finansuojamos įmonių investicijos į produktų bei paslaugų dizainą, taip stiprinant pardavimus, kuriant tvirtesnes pozicijas rinkoje.
Šios priemonės tikslas paskatinti šalies įmones investuoti į gaminių ar paslaugų dizaino sprendimus, siekiant padidinti jų patrauklumą, o tuo pačiu ir paklausą bei įmonės produktyvumą, - aiškina M. Skarupskas.
Didžiausia vienam projektui galima skirti finansavimo suma yra 10 000 Eur, viena įmonė gali pateikti iki trijų skirtingų paraiškų. Priklausomai nuo įmonės dydžio, ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojama projekto dalis gali siekti nuo 50 iki 75 proc.
Iš viso pagal šią priemonę iki 2020 m. Lietuvoje suplanuota skirti 5,79 mln. Eur ES investicijų. Papildomai planuojama pritraukti 4,99 mln. eurų privačių lėšų, kuriomis prisidės pačios įmonės. Paraiškas šiai priemonei galima teikti iki lapkričio 28 d.
Daugiau informacijos apie Dizainas LT priemonę galima rasti Ūkio ministerijos arba ES investicijų svetainėse.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti