Kodėl IBM jūsų įmonei patartų investuoti į dizainą?

Publikuota: 2016-11-11

Prieš porą metų per pasaulio žiniasklaidą nuvilnijo žinia, kad viena JAV bendrovė Teksaso valstijoje atidaro milžinišką dizaino studiją, kurioje numato įdarbinti apie 1.000 žmonių ir investuoti net 100 mln. JAV dolerių. Visus nustebino tai, jog apie tokius planus paskelbė ne reklamos agentūra, o viena žinomiausių informacinių technologijų bendrovių – IBM. Ji ryžosi tokiam sprendimui supratusi, kokią didelę įtaką verslui gali turėti dizainas.

Lietuvoje veikiančios įvairių sričių įmonės taip pat kviečiamos sekti IBM bei kitų kompanijų pavyzdžiu ir investuoti į produktų ir paslaugų dizaino teikiamas galimybes pasinaudodami priemone „Dizainas LT“. Ar tai prasminga investicija? Verslo sėkmės istorijos ir mokslininkų atlikti tyrimai rodo, kad taip.

Dizainui – vis daugiau dėmesio

Kai įmonių vadovai ieško būdų didinti produktų ar paslaugų pardavimus, pirmiausia tradiciškai svarstoma apie reklamos priemones, kainodarą, naujas rinkas, pardavimo kanalų išplėtimą, tačiau būtent dizainas gali tapti netikėtu konkurenciniu pranašumu.

Aprašytas IBM žingsnis – tai tik vienas platesnės tendencijos fragmentas, kai vis daugiau dėmesio veikloje skiriama dizainui, o versle taikomi vadinamosios „design thinking“ (liet. dizaino mąstysena) metodikos principai. Naujojo IBM padalinio vadovas Phil Gilbert kompanijos sprendimą komentavo taip: „Šiandienos vartotojas reikalauja puikaus dizaino visur: tiek namuose, tiek darbe, tad mūsų tikslas – atitikti šiuos lūkesčius ir modernizuoti programinę įrangą“.

Verslo istorijoje galima rasti ne vieną pavyzdį, kai produkto ar net jo pakuotės dizainas tampa vienu didžiausių privalumų konkurencinėje kovoje. Tarp ryškiausių – kompanija „Apple“, kuri garsėja išskirtiniu dėmesiu dizainui. Tai stipriai prisidėjo prie jos kultinio statuso sukūrimo ir padėjo tapti viena brangiausių pasaulio kompanijų, kurios vertė šiuo metu viršija 580 mlrd. JAV dolerių.

Svarbą patvirtina moksliniai tyrimai

Dizaino įtaką iliustruoja ir moksliniai tyrimai. Pavyzdžiui, žurnale „Psychology and Marketing“ paskelbto tyrimo rezultatai parodė, kad žmonių smegenys skirtingai reaguoja į įvairias produktų pakuotes, jų dizainą. Jei jų vizualinė išvaizda patinka, tuomet smegenyse „aktyvuojamos“ sritys, susijusios su teigiamomis emocijomis. Tyrėjų teigimu, tai daro didelę įtaką vartotojų pasirinkimui, elgsenai.

Dizainas svarbus ne tik prekybos centruose parduodamoms plataus vartojimo prekėms, tačiau ir įvairių paslaugų pristatymui. Ne veltui šiuolaikinėse interneto svetainėse daug dėmesio skiriama išvaizdai ir turinio išdėstymui – pastebėta, kad net mygtuko spalvos ar formos pakeitimas gali turėti įtakos tam, kiek lankytojų jį paspaus (taip vadinami A/B testai rodo, kad spalvos pakeitimas gali išauginti mygtuką paspaudusių žmonių skaičių 20 proc. ir daugiau).

„Dizainas LT“ investicijos – daugiau nei 5 mln. eurų

„Versle vis plačiau pripažįstama, kad su produktais ir paslaugomis susiję dizaino sprendimai yra ne tik estetikos klausimas. Jie kuria išskirtinumą, padeda konkuruoti, daro įtaką potencialių vartotojų pasirinkimams. Lietuvos įmonės turėtų tam skirti deramą dėmesį“, - teigia ūkio viceministras Marius Skarupskas.

Siekiant tą paskatinti, Lietuvoje įgyvendinama Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų lėšomis finansuojama investicijų priemonė „Dizainas LT“, kuria finansuojamos įmonių investicijos į produktų bei paslaugų dizainą, taip stiprinant pardavimus, kuriant tvirtesnes pozicijas rinkoje.

„Šios priemonės tikslas – paskatinti šalies įmones investuoti į gaminių ar paslaugų dizaino sprendimus, siekiant padidinti jų patrauklumą, o tuo pačiu ir paklausą bei įmonės produktyvumą“, - aiškina M. Skarupskas.

Didžiausia vienam projektui galima skirti finansavimo suma yra 10 000 Eur, viena įmonė gali pateikti iki trijų skirtingų paraiškų. Priklausomai nuo įmonės dydžio, ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojama projekto dalis gali siekti nuo 50 iki 75 proc.

Iš viso pagal šią priemonę iki 2020 m. Lietuvoje suplanuota skirti 5,79 mln. Eur ES investicijų. Papildomai planuojama pritraukti 4,99 mln. eurų privačių lėšų, kuriomis prisidės pačios įmonės. Paraiškas šiai priemonei galima teikti iki lapkričio 28 d.

Daugiau informacijos apie „Dizainas LT“ priemonę galima rasti Ūkio ministerijos arba ES investicijų svetainėse.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kinijos rinka – kova su vėjo malūnais 1

Prekių ženklams darosi vis sunkiau apsaugoti savo ilgus metus puoselėtą intelektinę nuosavybę nuo vagysčių –...

Rinkodara
2018.12.01
Pakuotės dizainas: analizė padeda išvengti klaidų Premium

Dažnai pakuotė produktui būna bene vienintelė komunikacijos priemonė, tad kuriant ar atnaujinant dizainą...

Rinkodara
2018.12.01
Kaip lietuviai pratinosi prie reklamos (I): prieš 100 metų Premium 1

XIX a. pabaigoje kaimuose ir miesteliuose duris atvėrus pirmosioms lietuviškoms parduotuvėms, susidurta su...

Verslo klasė
2018.11.30
Kodėl svarbi aplinka, kurioje atsiduria prekių ženklai: „Žalgirio“ pavyzdys Rėmėjo turinys

Esant didžiulei konkurencijai ir informacijos pertekliui rinkodaros specialistai verčiasi per galvą mėgindami...

Rinkodara
2018.11.30
Prekių ženklų eksporto kryptis lemia procesų greitis ir paprastumas Rėmėjo turinys

Nors pagrindinės Lietuvos prekybos partnerės yra Europos Sąjungos (ES) šalys ir didžioji dalis eksportuojamų...

Rinkodara
2018.11.29
TV3 ir „Tipro“ bendradarbiavimą vainikavo įsigijimas 7

UAB „All Media Lithuania“, valdanti televizijos kanalą TV3, įsigijo interneto portalų tinklą UAB „Tipro...

Rinkodara
2018.11.29
„Tele2“ pristato naują prekės ženklą 5

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausantis prekės ženklas „Telefonų priežiūros centras“ keičia...

Rinkodara
2018.11.29
„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29
W ir Q įteisinimas bendrovių pavadinimuose pasimetė Seimo kuluaruose Premium

Dalis Seimo narių nesutinka, kad lietuviškų bendrovių pavadinimuose oficialiai galėtų atsirasti ir...

Verslo aplinka
2018.11.28
Galimybė „LinkedIn“: kalbėti ne darbdavio, o darbuotojų lūpomis Premium

„LinkedIn“ atsiranda daugiau galimybių dalytis naujienomis ir straipsniais, dalykiniais darbuotojų įrašais...

Rinkodara
2018.11.28
Lietuvių startuolis „Spyndi“ ieško naujų 2,5 mln. Eur dydžio marškinių Premium 6

Sėkmingai įgyvendinę dvi sutelktinio finansavimo kampanijas, unikalios lietuviškos konstravimo sistemos...

Pramonė
2018.11.26
Kinų rojus – tinka ir „Plada“, ir „Loius Vuitton“ Premium

Sulig interneto ir elektroninės prekybos plėtra pasaulyje, prekių ženklams darosi vis sunkiau apsaugoti savo...

Rinkodara
2018.11.26
Keičiasi dovanų kuponų apmokestinimas – jie gali pabrangti Premium

Nuo 2019 m. keičiasi dovanų ir kitokių kuponų bei kai kurių lojalumo priemonių apmokestinimo PVM tvarka –...

Finansai
2018.11.26
Kodėl ir smulkusis verslas ryžtasi keisti prekės ženklą 1

Prekės ženklo keitimas kainuoja dešimtimis tūkstančių, tačiau šiam žingsniui pasiryžę verslininkai teigia,...

Rinkodara
2018.11.25
„Facebook“ reikėtų „out of office“ funkcijos

Valandų valandos per dieną praleistos su socialiniais tinklais, gali sukelti depresiją. Tuo metu ribojant...

Rinkodara
2018.11.25
„Lidl“ taikosi į naują vartotojų segmentą 18

Nuo šiol „Lild“ pirkėjų simpatijas bandys užsitarnauti lietuviškumu – imasi aktyviau komunikuoti savo prekės...

Rinkodara
2018.11.25
IKEA nuotraukų istorija: atsakas neeiliniam pirkėjų pokštui parduotuvėje 6

Praėjusią savaitę jauna vilniečių pora iškrėtė pokštą ir sostinės IKEA parduotuvėje esančias įrėmintas...

Rinkodara
2018.11.24
Antras „Lidl“ ėjimas – šį kartą su lietuviškumo korta Premium 12

Prieš kelerius metus Lietuvoje startavęs prekybos tinklas „Lild“ pirkėjų simpatijas bandė pelnyti mažesnėmis...

Rinkodara
2018.11.23
Lietuvos bankas skyrė 150.220 Eur baudą „Luminor“ 8

Lietuvos banko (LB) valdyba skyrė 150.220 Eur baudą bankui „Luminor“ už įvairiais informavimo kanalais...

Rinkodara
2018.11.22
Nuo „Facebook“ iki liūdesio ar net depresijos – vienas žingsnis Premium 3

Mokslininkai teigia, kad žmonėms, kurie socialiniuose tinkluose praleidžia pernelyg daug laiko, tai gali...

Rinkodara
2018.11.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau