Kodėl IBM jūsų įmonei patartų investuoti į dizainą?

Publikuota: 2016-11-11

Prieš porą metų per pasaulio žiniasklaidą nuvilnijo žinia, kad viena JAV bendrovė Teksaso valstijoje atidaro milžinišką dizaino studiją, kurioje numato įdarbinti apie 1.000 žmonių ir investuoti net 100 mln. JAV dolerių. Visus nustebino tai, jog apie tokius planus paskelbė ne reklamos agentūra, o viena žinomiausių informacinių technologijų bendrovių – IBM. Ji ryžosi tokiam sprendimui supratusi, kokią didelę įtaką verslui gali turėti dizainas.

Lietuvoje veikiančios įvairių sričių įmonės taip pat kviečiamos sekti IBM bei kitų kompanijų pavyzdžiu ir investuoti į produktų ir paslaugų dizaino teikiamas galimybes pasinaudodami priemone „Dizainas LT“. Ar tai prasminga investicija? Verslo sėkmės istorijos ir mokslininkų atlikti tyrimai rodo, kad taip.

Dizainui – vis daugiau dėmesio

Kai įmonių vadovai ieško būdų didinti produktų ar paslaugų pardavimus, pirmiausia tradiciškai svarstoma apie reklamos priemones, kainodarą, naujas rinkas, pardavimo kanalų išplėtimą, tačiau būtent dizainas gali tapti netikėtu konkurenciniu pranašumu.

Aprašytas IBM žingsnis – tai tik vienas platesnės tendencijos fragmentas, kai vis daugiau dėmesio veikloje skiriama dizainui, o versle taikomi vadinamosios „design thinking“ (liet. dizaino mąstysena) metodikos principai. Naujojo IBM padalinio vadovas Phil Gilbert kompanijos sprendimą komentavo taip: „Šiandienos vartotojas reikalauja puikaus dizaino visur: tiek namuose, tiek darbe, tad mūsų tikslas – atitikti šiuos lūkesčius ir modernizuoti programinę įrangą“.

Verslo istorijoje galima rasti ne vieną pavyzdį, kai produkto ar net jo pakuotės dizainas tampa vienu didžiausių privalumų konkurencinėje kovoje. Tarp ryškiausių – kompanija „Apple“, kuri garsėja išskirtiniu dėmesiu dizainui. Tai stipriai prisidėjo prie jos kultinio statuso sukūrimo ir padėjo tapti viena brangiausių pasaulio kompanijų, kurios vertė šiuo metu viršija 580 mlrd. JAV dolerių.

Svarbą patvirtina moksliniai tyrimai

Dizaino įtaką iliustruoja ir moksliniai tyrimai. Pavyzdžiui, žurnale „Psychology and Marketing“ paskelbto tyrimo rezultatai parodė, kad žmonių smegenys skirtingai reaguoja į įvairias produktų pakuotes, jų dizainą. Jei jų vizualinė išvaizda patinka, tuomet smegenyse „aktyvuojamos“ sritys, susijusios su teigiamomis emocijomis. Tyrėjų teigimu, tai daro didelę įtaką vartotojų pasirinkimui, elgsenai.

Dizainas svarbus ne tik prekybos centruose parduodamoms plataus vartojimo prekėms, tačiau ir įvairių paslaugų pristatymui. Ne veltui šiuolaikinėse interneto svetainėse daug dėmesio skiriama išvaizdai ir turinio išdėstymui – pastebėta, kad net mygtuko spalvos ar formos pakeitimas gali turėti įtakos tam, kiek lankytojų jį paspaus (taip vadinami A/B testai rodo, kad spalvos pakeitimas gali išauginti mygtuką paspaudusių žmonių skaičių 20 proc. ir daugiau).

„Dizainas LT“ investicijos – daugiau nei 5 mln. eurų

„Versle vis plačiau pripažįstama, kad su produktais ir paslaugomis susiję dizaino sprendimai yra ne tik estetikos klausimas. Jie kuria išskirtinumą, padeda konkuruoti, daro įtaką potencialių vartotojų pasirinkimams. Lietuvos įmonės turėtų tam skirti deramą dėmesį“, - teigia ūkio viceministras Marius Skarupskas.

Siekiant tą paskatinti, Lietuvoje įgyvendinama Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų lėšomis finansuojama investicijų priemonė „Dizainas LT“, kuria finansuojamos įmonių investicijos į produktų bei paslaugų dizainą, taip stiprinant pardavimus, kuriant tvirtesnes pozicijas rinkoje.

„Šios priemonės tikslas – paskatinti šalies įmones investuoti į gaminių ar paslaugų dizaino sprendimus, siekiant padidinti jų patrauklumą, o tuo pačiu ir paklausą bei įmonės produktyvumą“, - aiškina M. Skarupskas.

Didžiausia vienam projektui galima skirti finansavimo suma yra 10 000 Eur, viena įmonė gali pateikti iki trijų skirtingų paraiškų. Priklausomai nuo įmonės dydžio, ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojama projekto dalis gali siekti nuo 50 iki 75 proc.

Iš viso pagal šią priemonę iki 2020 m. Lietuvoje suplanuota skirti 5,79 mln. Eur ES investicijų. Papildomai planuojama pritraukti 4,99 mln. eurų privačių lėšų, kuriomis prisidės pačios įmonės. Paraiškas šiai priemonei galima teikti iki lapkričio 28 d.

Daugiau informacijos apie „Dizainas LT“ priemonę galima rasti Ūkio ministerijos arba ES investicijų svetainėse.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Buvę darbuotojai ir pikti klientai – didžiausias rizikos šaltinis

Gegužę įsigalios naujasis Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas. Nors verslai tam įnirtingai rengiasi,...

Rinkodara
2018.04.01
Augo nekvalifikuotų darbuotojų ir reklamos specialistų pajamos 3

Pernai labiausiai augo nekvalifikuotų darbuotojų, rinkodaros specialistų, mėsininkų ir dailidžių pajamos.

Finansai
2018.04.01
E. laiškų rinkodara: pirmiausia atkreipti dėmesį

Didžioji dalis kritikos e. laiškų rinkodarai pasigirsta iš tų, kurių kampanijos nepavyko, primena...

Rinkodara
2018.04.01
„Viaplay“ skaitmeninei rinkodarai Baltijos šalyse vadovaus D. Liberis 1

Daugvinas Liberis pradėjo dirbti vaizdo transliacijų internetu platformos Baltijos šalyse „Viaplay“...

Vadyba
2018.03.30
„Pinterest“ įsileis daugiau reklamos

Socialinis tinklas „Pinterest“, pastaruoju metu su didžiaisiais prekybininkais bandęs savo „Shopping Ads“...

Kelionių organizatorė „Itaka“ pasirinko komunikacijos partnerius

Lietuvoje veiklą pradedanti Lenkijos kelionių organizatorė „Itaka“ pasirinko žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.03.29
18-os įkūręs automobilių plovyklą, atrado įdomesnį verslą Premium 2

Į verslo pasaulį Tomas Jakumaitis, UAB „Gemma Trading“ direktorius, prieš 10 metų įžengė mažai apie jį...

„vipcommunications“ 2017 m. augino ir pajamas, ir klientų ratą

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ apyvarta 2017 m. išaugo 11%, o tiesioginės pajamos –...

Rinkodara
2018.03.28
Reklamos rinką augina didžiųjų konkurencija Premium

2017 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 3,8% augimą ir siekė 111,2 mln. Eur. Pridėjus verslo investicijas į...

Rinkodara
2018.03.28
Tarp naujausių reklamų: istorinis „Šopenas“ ir „Tele2“

Tarp naujausių savaitės reklamų: sumanus „Tele2“ klipas („Adell Taivas Ogilvy“) ir istoriją menanti „Šopeno“...

Rinkodara
2018.03.27
Prekybos centrų žvaigždės pagal pardavimų rodiklį Premium

Didžiausią apyvartą vienam kvadratiniam metrui skaičiuoja vos kelis kvadratinius metrus besinuomojantys...

Rinkodara
2018.03.27
Svarbiausios vartotojų tendencijos 2018 m.: kaip prisitaikyti verslui Premium

Strateginių rinkos tyrimų bendrovės „Euromonitor International“ analitikai teigia, kad svarbiausi aspektai...

Rinkodara
2018.03.27
„Metų prekės ženklas 2018“ – renkame sėkmingiausius 6

Į „Verslo žinių“ ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ rengiamo konkurso „Metų prekės ženklas 2018“ finalą šiemet...

Rinkodara
2018.03.27
„Lietuvos energija“ turi naują komunikacijos vadovę 3

„Lietuvos energijos“ Korporatyvinės komunikacijos direktorės pareigas nuo balandžio 24 d. eis Ieva...

Rinkodara
2018.03.27
Pasikeitė agentūros „Idea Group“ vadovas 3

Formuojant didžiausią Baltijos šalyse komunikacijos grupę „Havas“, jos vadovas Lietuvoje Šarūnas Mikelevičius...

Rinkodara
2018.03.26
Apklausa: vartotojai nepasitiki „Facebook“ 1

Sekmadienį paskelbtos vartotojų apklausos rodo, kad didesnė dalis JAV ir Vokietijos gyventojų nepasitiki...

Verslo aplinka
2018.03.26
„Pigu“ skelbtomis akcijomis klaidino vartotojus, bendrovė žada skųsti baudą 16

Konkurencijos taryba pripažino, kad internetinėje parduotuvėje pigu.lt skleista trijų prietaisų reklama...

Rinkodara
2018.03.26
„Facebook“ atsiprašo ir spaudos leidiniuose 1

„Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas devyniose Jungtinės Karalystės ir JAV dienraščių puslapių reklamose...

Rinkodara
2018.03.26
„Akropolių“ nuomininkų 2017 m. apyvarta: geriausi rezultatai Vilniuje Premium

Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropolių“ nuomininkų pardavimai 2017 m. siekė 568,3 mln. Eur (su PVM) ir...

Kurių profesijų atstovai „Sodrai“ sumoka daugiausia Premium 2

„Sodra“ pasidalijo duomenimis, kurių profesijų atstovai jai sumoka daugiausia, kokių profesijų atstovų...

Finansai
2018.03.26

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau