Kodėl IBM jūsų įmonei patartų investuoti į dizainą?

Publikuota: 2016-11-11

Prieš porą metų per pasaulio žiniasklaidą nuvilnijo žinia, kad viena JAV bendrovė Teksaso valstijoje atidaro milžinišką dizaino studiją, kurioje numato įdarbinti apie 1.000 žmonių ir investuoti net 100 mln. JAV dolerių. Visus nustebino tai, jog apie tokius planus paskelbė ne reklamos agentūra, o viena žinomiausių informacinių technologijų bendrovių – IBM. Ji ryžosi tokiam sprendimui supratusi, kokią didelę įtaką verslui gali turėti dizainas.

Lietuvoje veikiančios įvairių sričių įmonės taip pat kviečiamos sekti IBM bei kitų kompanijų pavyzdžiu ir investuoti į produktų ir paslaugų dizaino teikiamas galimybes pasinaudodami priemone „Dizainas LT“. Ar tai prasminga investicija? Verslo sėkmės istorijos ir mokslininkų atlikti tyrimai rodo, kad taip.

Dizainui – vis daugiau dėmesio

Kai įmonių vadovai ieško būdų didinti produktų ar paslaugų pardavimus, pirmiausia tradiciškai svarstoma apie reklamos priemones, kainodarą, naujas rinkas, pardavimo kanalų išplėtimą, tačiau būtent dizainas gali tapti netikėtu konkurenciniu pranašumu.

Aprašytas IBM žingsnis – tai tik vienas platesnės tendencijos fragmentas, kai vis daugiau dėmesio veikloje skiriama dizainui, o versle taikomi vadinamosios „design thinking“ (liet. dizaino mąstysena) metodikos principai. Naujojo IBM padalinio vadovas Phil Gilbert kompanijos sprendimą komentavo taip: „Šiandienos vartotojas reikalauja puikaus dizaino visur: tiek namuose, tiek darbe, tad mūsų tikslas – atitikti šiuos lūkesčius ir modernizuoti programinę įrangą“.

Verslo istorijoje galima rasti ne vieną pavyzdį, kai produkto ar net jo pakuotės dizainas tampa vienu didžiausių privalumų konkurencinėje kovoje. Tarp ryškiausių – kompanija „Apple“, kuri garsėja išskirtiniu dėmesiu dizainui. Tai stipriai prisidėjo prie jos kultinio statuso sukūrimo ir padėjo tapti viena brangiausių pasaulio kompanijų, kurios vertė šiuo metu viršija 580 mlrd. JAV dolerių.

Svarbą patvirtina moksliniai tyrimai

Dizaino įtaką iliustruoja ir moksliniai tyrimai. Pavyzdžiui, žurnale „Psychology and Marketing“ paskelbto tyrimo rezultatai parodė, kad žmonių smegenys skirtingai reaguoja į įvairias produktų pakuotes, jų dizainą. Jei jų vizualinė išvaizda patinka, tuomet smegenyse „aktyvuojamos“ sritys, susijusios su teigiamomis emocijomis. Tyrėjų teigimu, tai daro didelę įtaką vartotojų pasirinkimui, elgsenai.

Dizainas svarbus ne tik prekybos centruose parduodamoms plataus vartojimo prekėms, tačiau ir įvairių paslaugų pristatymui. Ne veltui šiuolaikinėse interneto svetainėse daug dėmesio skiriama išvaizdai ir turinio išdėstymui – pastebėta, kad net mygtuko spalvos ar formos pakeitimas gali turėti įtakos tam, kiek lankytojų jį paspaus (taip vadinami A/B testai rodo, kad spalvos pakeitimas gali išauginti mygtuką paspaudusių žmonių skaičių 20 proc. ir daugiau).

„Dizainas LT“ investicijos – daugiau nei 5 mln. eurų

„Versle vis plačiau pripažįstama, kad su produktais ir paslaugomis susiję dizaino sprendimai yra ne tik estetikos klausimas. Jie kuria išskirtinumą, padeda konkuruoti, daro įtaką potencialių vartotojų pasirinkimams. Lietuvos įmonės turėtų tam skirti deramą dėmesį“, - teigia ūkio viceministras Marius Skarupskas.

Siekiant tą paskatinti, Lietuvoje įgyvendinama Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų lėšomis finansuojama investicijų priemonė „Dizainas LT“, kuria finansuojamos įmonių investicijos į produktų bei paslaugų dizainą, taip stiprinant pardavimus, kuriant tvirtesnes pozicijas rinkoje.

„Šios priemonės tikslas – paskatinti šalies įmones investuoti į gaminių ar paslaugų dizaino sprendimus, siekiant padidinti jų patrauklumą, o tuo pačiu ir paklausą bei įmonės produktyvumą“, - aiškina M. Skarupskas.

Didžiausia vienam projektui galima skirti finansavimo suma yra 10 000 Eur, viena įmonė gali pateikti iki trijų skirtingų paraiškų. Priklausomai nuo įmonės dydžio, ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojama projekto dalis gali siekti nuo 50 iki 75 proc.

Iš viso pagal šią priemonę iki 2020 m. Lietuvoje suplanuota skirti 5,79 mln. Eur ES investicijų. Papildomai planuojama pritraukti 4,99 mln. eurų privačių lėšų, kuriomis prisidės pačios įmonės. Paraiškas šiai priemonei galima teikti iki lapkričio 28 d.

Daugiau informacijos apie „Dizainas LT“ priemonę galima rasti Ūkio ministerijos arba ES investicijų svetainėse.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Komisija skyrė įspėjimą „TV Play Baltics“

Pirmadienio posėdyje Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) skyrė įspėjimą „TV Play Baltics“...

Rinkodara
2018.07.02
Muižienė vadovaus „Iki“ prekybai, rinkodaros vadovo – ieškoma 6

„Iki“ prekybos tinklo valdymo direktorės pareigas pradeda eiti Lina Muižienė. Pastaruosius ketverius metus ji...

Rinkodara
2018.07.02
Sėkmė „Kanų liūtų“ festivalyje neaplenkia ir mažųjų

„Kanų liūtuose“, didžiausiame kūrybiškumo festivalyje, šiemet dažniausiai ant scenos lipo „Anheuser-Busch...

Rinkodara
2018.07.01
Kaip pozityvus šūkis padėjo įsukti milijoninį marškinėlių verslą

Kai amerikiečiai broliai Bertas ir Johnas Jacobsai sugalvojo meninius gebėjimus pritaikyti versle, tikrai...

Vadyba
2018.07.01
Pasaulio futbolo čempionatas: kaip tūkstantmečio karta keičia didžiausią futbolo renginį Premium

Nedas Newellas-Hansonas, 26 metų londonietis, niekada nepraleidžia futbolo rungtynių, tačiau vengia už tai...

Rinkodara
2018.06.30
Stabdo ES paramos kaimo plėtrai viešinimo paslaugų sutartį 2

Žemės ūkio ministerija laikinai stabdo ES paramos kaimo plėtrai viešinimo paslaugų sutartį.

Rinkodara
2018.06.29
„Auga“ patirtis: prekės ženklas be klišių Premium 8

Dažniausiai prekės ženklo pokyčius paskatina į įmonę atėjęs naujas rinkodaros vadovas arba esminiai pokyčiai...

Rinkodara
2018.06.29
VPT rekomenduoja Žemės ūkio ministerijai nutraukti 3,1 mln. Eur viešinimo sutartį 1

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), nustačiusi pažeidimų Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) viešinimo paslaugų...

Rinkodara
2018.06.29
„LT identity“ ir „Swedbank“ ginčą vainikavo taika 4

Taikos sutartimi pasibaigė „Lt identity“ komandos ginčas su „Swedbank“ bei reklamos agentūra „TBWA / Vilnius“...

Rinkodara
2018.06.28
Darbas netrukdo stebėti futbolo čempionato

Žiūrimiausios pasaulio futbolo čempionato rungtynės pasiekė 7,5% reitingą, tai lenkia tokias populiarias...

Rinkodara
2018.06.28
„Facebook“ pristato naujas taisykles politinei reklamai

„Facebook“ pareiškė, kad artimiausiu metu planuoja įgyvendinti naują strategiją ir atskirti žurnalistiką ir...

Rinkodara
2018.06.28
Austrų „Pago“ prieš „Gubernijos“ „Pago Pago ginger beer“ 1

Tarptautinės „Eckes-Granini Group“ valdoma austrų sulčių gamintoja „Pago International Gesellschaf“...

Pramonė
2018.06.28
„Google“ keičia savo prekės ženklus

„Google“ paskelbė, kad netrukus nebeliks jos valdomų prekės ženklų „AdWords“ ir „DoubleClick“. Taip siekiama...

Rinkodara
2018.06.27
Komunikacijos agentūrų pajamos augo 19%

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2017–aisiais augo...

Rinkodara
2018.06.27
Kriptovaliutų rinkodaroje auga apžvalgininkų vaidmuo – įkainiai stebina

Kompanijoms „Google“, „Facebook“ ir „Twitter“ šiemet apribojus kriptovaliutų reklamą, virtualių valiutų...

Rinkos
2018.06.27
Ryšių su visuomene agentūrų metai: šuolį į viršų lydi nuosaikumas Premium

Nepaisant ryšių su visuomene agentūrų pajamų šuolio ir teigiamos dinamikos, augančių verslo ir vartotojų...

Rinkodara
2018.06.27
Reputacijos lyderė „Thermo Fisher“: svarbu veiksmai, o ne dirbtiniai šūkiai Premium

Geriausios reputacijos titulą trečius metus iš eilės pelno moderniųjų biotechnologijų bendrovė „Thermo Fisher...

Rinkodara
2018.06.26
Apsisprendė, kuri institucija koordinuos Lietuvos pristatymą pasauliui 2

Nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos...

Automobilių plovyklos „Ainava“ nuolaidos pripažintos diskriminuojančiomis

Automobilių plovyklos taikytos specialios nuolaidos moterims buvo nepagrįstos ir tai diskriminavo vyrus,...

Rinkodara
2018.06.25
Kas lemia vartotojo pasirinkimą prie parduotuvių lentynos

Nors vartotojai teigia, kad jiems svarbu didelis pasirinkimas, skonis, kokybė ir pakuotė, vis tik didžiausią...

Rinkodara
2018.06.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau