„Topo grupės“ ir „Camelia“ reklamos – vėl klaidinančios

Publikuota: 2016-10-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Konkurencijos taryba nustatė, kad UAB „Topo grupė“ ir UAB „Nemuno vaistinė“ skleidė pirkėjus klaidinusias reklamas ir taip pažeidė Reklamos įstatymą.

Dėl „Topo gupės“ Konkurencijos taryba tyrimą pradėjo gavusi skundus ir įtarusi, jog nuo 2015 m. gruodžio 4 d. iki 2015 m. gruodžio 27 d. išplatintame bendrovės leidinyje skleista reklama su teiginiu „Didžiausias buities technikos ir elektronikos pasirinkimas Lietuvoje“, ir nuo 2016 m. sausio 15 d. iki vasario 10 d. Kaune įmonei priklausančios parduotuvės vitrinoje skleista reklama su teiginiu „Didžiausias televizorių pasirinkimas“, klaidino vartotojus. O bendrovė nepateikė įrodymų, galinčių pagrįsti, jog parduotuvėse „Topo centras“ vartotojai galėjo surasti didžiausią buities technikos bei elektronikos prekių asortimentą palyginus su kitomis tokiomis prekėmis Lietuvoje prekiaujančiomis bendrovėmis.

Konkurencijos tarybos nuomone, reklama, kurioje buvo teigiama „Didžiausias televizorių pasirinkimas“ buvo neišsami – joje nebuvo pateikiama esminė informacija apie tai, kad Savanorių prospekte, Kaune, esanti „Topo centras“ parduotuvė siūlo didžiausią televizorių pasirinkimą lyginant su kitomis tame mieste veikiančiomis „Topo centras“ parduotuvėmis.

Bendrovei skirta 4.489 Eur ir 1.796 Eur baudos. Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Vėl akiratyje – vaistinė

Konkurencijos tarybos akiratyje vėl atsidūrė ir „Camelia“ reklama. Taryba pradėjo tyrimą pagal pareiškėjo skundą įtarusi, jog įvairiais laikotarpiais nuo 2015 m. gruodžio 1 d. iki 2015 m. gruodžio 31 d. bendrovės skirtingomis sklaidos priemonėmis skleisti teiginiai „Camelia vaistinė internete. Visiems maisto papildams iki -60 %“, „Visiems maisto papildams iki -60 %“, „IKI -60 %“, „Maisto papildai iki 60 % pigiau“, galėjo klaidinti vartotojus.

Tyrimo metu nustatyta, kad nurodyta 60% nuolaida buvo taikoma maisto papildų daliai, kuri nesiekė net 1% visų akcijoje dalyvavusių maisto papildų.

Už klaidinančios reklamos skleidimą, Konkurencijos taryba skyrė bendrovei 4.938 Eur baudą.

Tai jau ne pirmas bendrovės pažeidimas šiais metais. Rugėjo 6 d. už „Camelia“ vaistinėse skleistą klaidinančią reklamą Taryba vaistinių tinklui skyrė 8.688 Eur baudą.

Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

VŽ ne kartą rašė, jog aukščiausiojo laipsnio būdvardžio naudojimas tampa dažna verslo klaida, kainuojančia nemenkas baudas. Konkurencijos taryba taip pat šiemet patvirtino rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamose. Jose skelbiama, jog pasirinkus reklamą su šūkiu „iki X%“, jį galima naudoti tik tuo atveju, jei skelbiama maksimali nuolaida išpardavimo pradžioje taikoma bent 10% prekių ir nurodomas tokio išpardavimo laikotarpis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
17:30
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
06:00
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 9

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
Meilė Lietuvai – ir dėl spartaus interneto

Lietuviai savo šalį labiausiai vertina dėl galimybės laisvai keliauti po pasaulį, gražios gamtos, nedidelių...

Rinkodara
2018.07.06
Žiniasklaida po permainų metų žengia į naujas sritis Premium 7

Finansiniai žiniasklaidos sektoriaus rodikliai neblizga: didžiausių spaudos leidinių ir interneto portalų...

Rinkodara
2018.07.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau