Padangų pardavėjai ginčijasi dėl šūkio reklamoje

Publikuota: 2016-10-21
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

UAB „Egzotika“ mina teismus ir bando įrodyti, kad konkurentų naudojamas šūkis reklamoje yra klaidinamai panašus į jų prieš kelerius metus registruotą prekės ženklą „Egzotika – geriausia vieta keisti ratus!“.

„Egzotika“ skundžia konkurentų UAB „PB group“ internete kurį laiką skelbtą reklamą su šūkiu „Geriausia vieta keisti padangas“.

Pasak ieškovės, atsakovės reklamoje vartojamas žymuo yra klaidinamai panašus į ieškovės registruotą prekės ženklą „Egzotika – geriausia vieta keisti ratus!“. Tiek ieškovės, tiek atsakovės pagrindinė veikla yra prekyba padangomis, jų montavimas ir balansavimas, t. y. bendrovės yra konkurentės.

„Egzotika“ kreipėsi į teismą, prašydama uždrausti atsakovei „PB group“ naudoti minimą šūkį reklamoje ir komercinės veiklos dokumentuose bei prašė pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones.

Tiek pirmosios instancijos teismas, tiek apeliacinis atmetė „Egzotikos“ prašymą pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones, teigdamas, kad ieškovė neįrodė įstatyme įtvirtinto laikinųjų apsaugos priemonių taikymo pagrindo – pakankamo pagrindo įtarti, kad buvo pažeistos prekių ženklo savininko teisės.

Teismas nurodė, kad ieškovė nepateikė įrodymų, patvirtinančių ieškinio argumentus apie klaidinamą abiejų žymenų panašumą ir vartotojų klaidinimą. Preliminariai įvertinęs ieškinio argumentus teismas nurodė neturintis pagrindo spręsti, kad sutampanti abiejų ginčo žymenų dalis – „geriausia vieta keisti“ turėtų stiprų skiriamąjį požymį ir todėl potencialiai galėtų klaidinti vartotojus.

Rokas Lipeikis, „Egzotika“ vadovas, nuo detalių komentarų kol nėra teismo sprendimo susilaiko.

„Kol kas turime tarpinį spendimą, norisi sulaukti proceso pabaigos. Maža mūsų pergalė jau yra ir ta, kad konkurentai nustojo kopijuoti mūsų reklamą internete, pakeisdami joje tik savo pavadinimą“, – pabrėžia p. Lipeikis.

Reikia išskirtinumo

Erikas Saukalas, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ partneris, advokatas teigia, jog šis atvejis pakankamai tipinis, nes paprastai teismai tenkina prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, tik kai ženklas, kurio naudojimą norima uždrausti, yra tapatus arba labai panašus į kitą ankstesnį ženklą, kurio teisės galimai yra pažeidžiamos.

Šiuo atveju vis tik šūkiai „geriausia vieta keisti ratus“ bei „geriausia vieta keisti padangas“ yra banalūs, aprašomieji, neturi jokio skiriamojo požymio, todėl nei vienas iš šių šūkių negalėtų būti registruotas prekių ženklu.

„Tai reiškia, kad nei vienas ūkio subjektas negalėtų įgyti į šiuos šūkius išimtinių teisių ir drausti kitiems juos naudoti. Būtent dėl šių priežasčių ieškovė Lipeikio įmonė „Egzotika“ registravo šūkį „geriausia vieta keisti ratus“ kartu su žodžiu „Egzotika“, nes įmonei nepavyktų registruoti vien tik šūkio – Valstybinis patentų biuras atmestų tokią paraišką“, – įsitikinęs p. Saukalas, pridurdamas, kad apsauga paprastai suteikiama tik skiriamąjį požymį turinčiam žodžiui, pavyzdžiui „Egzotika“, o ne aprašomajam šūkiui.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau