Padangų pardavėjai ginčijasi dėl šūkio reklamoje

UAB Egzotika mina teismus ir bando įrodyti, kad konkurentų naudojamas šūkis reklamoje yra klaidinamai panašus į jų prieš kelerius metus registruotą prekės ženklą Egzotika geriausia vieta keisti ratus!.
Egzotika skundžia konkurentų UAB PB group internete kurį laiką skelbtą reklamą su šūkiu Geriausia vieta keisti padangas.
Pasak ieškovės, atsakovės reklamoje vartojamas žymuo yra klaidinamai panašus į ieškovės registruotą prekės ženklą Egzotika geriausia vieta keisti ratus!. Tiek ieškovės, tiek atsakovės pagrindinė veikla yra prekyba padangomis, jų montavimas ir balansavimas, t. y. bendrovės yra konkurentės.
Egzotika kreipėsi į teismą, prašydama uždrausti atsakovei PB group naudoti minimą šūkį reklamoje ir komercinės veiklos dokumentuose bei prašė pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones.
Tiek pirmosios instancijos teismas, tiek apeliacinis atmetė Egzotikos prašymą pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones, teigdamas, kad ieškovė neįrodė įstatyme įtvirtinto laikinųjų apsaugos priemonių taikymo pagrindo pakankamo pagrindo įtarti, kad buvo pažeistos prekių ženklo savininko teisės.
Teismas nurodė, kad ieškovė nepateikė įrodymų, patvirtinančių ieškinio argumentus apie klaidinamą abiejų žymenų panašumą ir vartotojų klaidinimą. Preliminariai įvertinęs ieškinio argumentus teismas nurodė neturintis pagrindo spręsti, kad sutampanti abiejų ginčo žymenų dalis geriausia vieta keisti turėtų stiprų skiriamąjį požymį ir todėl potencialiai galėtų klaidinti vartotojus.
Rokas Lipeikis, Egzotika vadovas, nuo detalių komentarų kol nėra teismo sprendimo susilaiko.
Kol kas turime tarpinį spendimą, norisi sulaukti proceso pabaigos. Maža mūsų pergalė jau yra ir ta, kad konkurentai nustojo kopijuoti mūsų reklamą internete, pakeisdami joje tik savo pavadinimą, pabrėžia p. Lipeikis.
Reikia išskirtinumo
Erikas Saukalas, advokatų profesinės bendrijos Žabolienė ir partneriai METIDA partneris, advokatas teigia, jog šis atvejis pakankamai tipinis, nes paprastai teismai tenkina prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, tik kai ženklas, kurio naudojimą norima uždrausti, yra tapatus arba labai panašus į kitą ankstesnį ženklą, kurio teisės galimai yra pažeidžiamos.
Šiuo atveju vis tik šūkiai geriausia vieta keisti ratus bei geriausia vieta keisti padangas yra banalūs, aprašomieji, neturi jokio skiriamojo požymio, todėl nei vienas iš šių šūkių negalėtų būti registruotas prekių ženklu.
Tai reiškia, kad nei vienas ūkio subjektas negalėtų įgyti į šiuos šūkius išimtinių teisių ir drausti kitiems juos naudoti. Būtent dėl šių priežasčių ieškovė Lipeikio įmonė Egzotika registravo šūkį geriausia vieta keisti ratus kartu su žodžiu Egzotika, nes įmonei nepavyktų registruoti vien tik šūkio Valstybinis patentų biuras atmestų tokią paraišką, įsitikinęs p. Saukalas, pridurdamas, kad apsauga paprastai suteikiama tik skiriamąjį požymį turinčiam žodžiui, pavyzdžiui Egzotika, o ne aprašomajam šūkiui.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti