Padangų pardavėjai ginčijasi dėl šūkio reklamoje

Publikuota: 2016-10-21
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

UAB „Egzotika“ mina teismus ir bando įrodyti, kad konkurentų naudojamas šūkis reklamoje yra klaidinamai panašus į jų prieš kelerius metus registruotą prekės ženklą „Egzotika – geriausia vieta keisti ratus!“.

„Egzotika“ skundžia konkurentų UAB „PB group“ internete kurį laiką skelbtą reklamą su šūkiu „Geriausia vieta keisti padangas“.

Pasak ieškovės, atsakovės reklamoje vartojamas žymuo yra klaidinamai panašus į ieškovės registruotą prekės ženklą „Egzotika – geriausia vieta keisti ratus!“. Tiek ieškovės, tiek atsakovės pagrindinė veikla yra prekyba padangomis, jų montavimas ir balansavimas, t. y. bendrovės yra konkurentės.

„Egzotika“ kreipėsi į teismą, prašydama uždrausti atsakovei „PB group“ naudoti minimą šūkį reklamoje ir komercinės veiklos dokumentuose bei prašė pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones.

Tiek pirmosios instancijos teismas, tiek apeliacinis atmetė „Egzotikos“ prašymą pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones, teigdamas, kad ieškovė neįrodė įstatyme įtvirtinto laikinųjų apsaugos priemonių taikymo pagrindo – pakankamo pagrindo įtarti, kad buvo pažeistos prekių ženklo savininko teisės.

Teismas nurodė, kad ieškovė nepateikė įrodymų, patvirtinančių ieškinio argumentus apie klaidinamą abiejų žymenų panašumą ir vartotojų klaidinimą. Preliminariai įvertinęs ieškinio argumentus teismas nurodė neturintis pagrindo spręsti, kad sutampanti abiejų ginčo žymenų dalis – „geriausia vieta keisti“ turėtų stiprų skiriamąjį požymį ir todėl potencialiai galėtų klaidinti vartotojus.

Rokas Lipeikis, „Egzotika“ vadovas, nuo detalių komentarų kol nėra teismo sprendimo susilaiko.

„Kol kas turime tarpinį spendimą, norisi sulaukti proceso pabaigos. Maža mūsų pergalė jau yra ir ta, kad konkurentai nustojo kopijuoti mūsų reklamą internete, pakeisdami joje tik savo pavadinimą“, – pabrėžia p. Lipeikis.

Reikia išskirtinumo

Erikas Saukalas, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ partneris, advokatas teigia, jog šis atvejis pakankamai tipinis, nes paprastai teismai tenkina prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, tik kai ženklas, kurio naudojimą norima uždrausti, yra tapatus arba labai panašus į kitą ankstesnį ženklą, kurio teisės galimai yra pažeidžiamos.

Šiuo atveju vis tik šūkiai „geriausia vieta keisti ratus“ bei „geriausia vieta keisti padangas“ yra banalūs, aprašomieji, neturi jokio skiriamojo požymio, todėl nei vienas iš šių šūkių negalėtų būti registruotas prekių ženklu.

„Tai reiškia, kad nei vienas ūkio subjektas negalėtų įgyti į šiuos šūkius išimtinių teisių ir drausti kitiems juos naudoti. Būtent dėl šių priežasčių ieškovė Lipeikio įmonė „Egzotika“ registravo šūkį „geriausia vieta keisti ratus“ kartu su žodžiu „Egzotika“, nes įmonei nepavyktų registruoti vien tik šūkio – Valstybinis patentų biuras atmestų tokią paraišką“, – įsitikinęs p. Saukalas, pridurdamas, kad apsauga paprastai suteikiama tik skiriamąjį požymį turinčiam žodžiui, pavyzdžiui „Egzotika“, o ne aprašomajam šūkiui.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 31

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 6

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10
Žiniasklaida skundžiasi dėl LRT teisių į inauguraciją, LRT stebisi

Komercinė žiniasklaida skundžiasi, kad Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija LRT gavo išimtines teises...

Rinkodara
2019.07.10
Didžiausią šuolį skaičiuoja agentūra „Gravitas Partners“ Premium

Komunikacijos rinka stoviniuoja vietoje: 20-ies didžiausių agentūrų ir metiniai pardavimai, ir tiesioginės...

Rinkodara
2019.07.10
„Tele2“ neplanuoja naujo komunikacijos paslaugų konkurso

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ neseniai nutraukusi bendradarbiavimo sutartį su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.07.09
Bemaž 10 kartų padidintos baudos už reklamos pažeidimus: signalas verslui

Šie metai reklamos reguliavimui yra ypatingi – įsigalioja net du reikšmingi teisės aktų pakeitimai, kurie...

Rinkodara
2019.07.08
„Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su „vipcommunications“, „Swedbank“ nepratęsė sutarties 15

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su komunikacijos agentūra „vipcommunications“, o...

Vadyba
2019.07.05
„OnePlus“ didina apsukas ES, ieško atstovų Lietuvoje Premium 30

Jauna Kinijos mobiliųjų technologijų bendrovė „OnePlus“ neseniai Helsinkyje atidarė pirmą klientų aptarnavimo...

Paslaugos
2019.07.03
„Tez Tour“ pratęsė bendradarbiavimą su ligšioliniais kūrybos partneriais

Tarptautinis kelionių organizatorius „Tez Tour“ pasirinko kūrybos partnerius. Įmonė tęs bendradarbiavimą su...

Paslaugos
2019.07.01
Prie įkūrėjų verslo prisijungę vaikai keičia prekės ženklus

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų supranta prekės ženklo svarbą. O jei nesupranta, tai jiems išaiškina...

Gazelė
2019.07.01
„Digitas“ plečia pasaulinį tinklą ir žengia į Baltijos šalis

Integruotos rinkodaros agentūra „Digitas“ pradeda veiklą Baltijos šalyse. Klientams siūlomos visos rinkodaros...

Rinkodara
2019.07.01
D. Dundulis: televizijoje tradicinės reklamos nebeturime, nes gaunama grąža mūsų netenkina Premium 23

Vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“ atsisako įprastos reklamos televizijoje ir daugiau...

Prekyba
2019.06.27
„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos 1

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau