Padangų pardavėjai ginčijasi dėl šūkio reklamoje

Publikuota: 2016-10-21
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

UAB „Egzotika“ mina teismus ir bando įrodyti, kad konkurentų naudojamas šūkis reklamoje yra klaidinamai panašus į jų prieš kelerius metus registruotą prekės ženklą „Egzotika – geriausia vieta keisti ratus!“.

„Egzotika“ skundžia konkurentų UAB „PB group“ internete kurį laiką skelbtą reklamą su šūkiu „Geriausia vieta keisti padangas“.

Pasak ieškovės, atsakovės reklamoje vartojamas žymuo yra klaidinamai panašus į ieškovės registruotą prekės ženklą „Egzotika – geriausia vieta keisti ratus!“. Tiek ieškovės, tiek atsakovės pagrindinė veikla yra prekyba padangomis, jų montavimas ir balansavimas, t. y. bendrovės yra konkurentės.

„Egzotika“ kreipėsi į teismą, prašydama uždrausti atsakovei „PB group“ naudoti minimą šūkį reklamoje ir komercinės veiklos dokumentuose bei prašė pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones.

Tiek pirmosios instancijos teismas, tiek apeliacinis atmetė „Egzotikos“ prašymą pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones, teigdamas, kad ieškovė neįrodė įstatyme įtvirtinto laikinųjų apsaugos priemonių taikymo pagrindo – pakankamo pagrindo įtarti, kad buvo pažeistos prekių ženklo savininko teisės.

Teismas nurodė, kad ieškovė nepateikė įrodymų, patvirtinančių ieškinio argumentus apie klaidinamą abiejų žymenų panašumą ir vartotojų klaidinimą. Preliminariai įvertinęs ieškinio argumentus teismas nurodė neturintis pagrindo spręsti, kad sutampanti abiejų ginčo žymenų dalis – „geriausia vieta keisti“ turėtų stiprų skiriamąjį požymį ir todėl potencialiai galėtų klaidinti vartotojus.

Rokas Lipeikis, „Egzotika“ vadovas, nuo detalių komentarų kol nėra teismo sprendimo susilaiko.

„Kol kas turime tarpinį spendimą, norisi sulaukti proceso pabaigos. Maža mūsų pergalė jau yra ir ta, kad konkurentai nustojo kopijuoti mūsų reklamą internete, pakeisdami joje tik savo pavadinimą“, – pabrėžia p. Lipeikis.

Reikia išskirtinumo

Erikas Saukalas, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ partneris, advokatas teigia, jog šis atvejis pakankamai tipinis, nes paprastai teismai tenkina prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, tik kai ženklas, kurio naudojimą norima uždrausti, yra tapatus arba labai panašus į kitą ankstesnį ženklą, kurio teisės galimai yra pažeidžiamos.

Šiuo atveju vis tik šūkiai „geriausia vieta keisti ratus“ bei „geriausia vieta keisti padangas“ yra banalūs, aprašomieji, neturi jokio skiriamojo požymio, todėl nei vienas iš šių šūkių negalėtų būti registruotas prekių ženklu.

„Tai reiškia, kad nei vienas ūkio subjektas negalėtų įgyti į šiuos šūkius išimtinių teisių ir drausti kitiems juos naudoti. Būtent dėl šių priežasčių ieškovė Lipeikio įmonė „Egzotika“ registravo šūkį „geriausia vieta keisti ratus“ kartu su žodžiu „Egzotika“, nes įmonei nepavyktų registruoti vien tik šūkio – Valstybinis patentų biuras atmestų tokią paraišką“, – įsitikinęs p. Saukalas, pridurdamas, kad apsauga paprastai suteikiama tik skiriamąjį požymį turinčiam žodžiui, pavyzdžiui „Egzotika“, o ne aprašomajam šūkiui.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nutraukiama įmonės „Lietuvos žinios“ veikla 9

Nuo gegužės 1 d. likviduojama UAB „Lietuvos žinios“, leidžianti dienraštį „Lietuvos žinios“, interneto...

Rinkodara
2019.04.25
„Telia Lietuvos“ ir „Fabulos“ draugystė tęsiasi, RSVA asociacija byra 1

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ paskelbtą konkursą laimėjo esami partneriai – integruotos...

Rinkodara
2019.04.25
Iš RSVA šiemet pasitraukė jau antra didelė rinkos žaidėja

Komunikacijos paslaugų agentūra „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ stabdo savo narystę Lietuvos ryšių su...

Rinkodara
2019.04.25
„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 27

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 2

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 6

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 4

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau