Padangų pardavėjai ginčijasi dėl šūkio reklamoje

Publikuota: 2016-10-21
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

UAB „Egzotika“ mina teismus ir bando įrodyti, kad konkurentų naudojamas šūkis reklamoje yra klaidinamai panašus į jų prieš kelerius metus registruotą prekės ženklą „Egzotika – geriausia vieta keisti ratus!“.

„Egzotika“ skundžia konkurentų UAB „PB group“ internete kurį laiką skelbtą reklamą su šūkiu „Geriausia vieta keisti padangas“.

Pasak ieškovės, atsakovės reklamoje vartojamas žymuo yra klaidinamai panašus į ieškovės registruotą prekės ženklą „Egzotika – geriausia vieta keisti ratus!“. Tiek ieškovės, tiek atsakovės pagrindinė veikla yra prekyba padangomis, jų montavimas ir balansavimas, t. y. bendrovės yra konkurentės.

„Egzotika“ kreipėsi į teismą, prašydama uždrausti atsakovei „PB group“ naudoti minimą šūkį reklamoje ir komercinės veiklos dokumentuose bei prašė pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones.

Tiek pirmosios instancijos teismas, tiek apeliacinis atmetė „Egzotikos“ prašymą pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones, teigdamas, kad ieškovė neįrodė įstatyme įtvirtinto laikinųjų apsaugos priemonių taikymo pagrindo – pakankamo pagrindo įtarti, kad buvo pažeistos prekių ženklo savininko teisės.

Teismas nurodė, kad ieškovė nepateikė įrodymų, patvirtinančių ieškinio argumentus apie klaidinamą abiejų žymenų panašumą ir vartotojų klaidinimą. Preliminariai įvertinęs ieškinio argumentus teismas nurodė neturintis pagrindo spręsti, kad sutampanti abiejų ginčo žymenų dalis – „geriausia vieta keisti“ turėtų stiprų skiriamąjį požymį ir todėl potencialiai galėtų klaidinti vartotojus.

Rokas Lipeikis, „Egzotika“ vadovas, nuo detalių komentarų kol nėra teismo sprendimo susilaiko.

„Kol kas turime tarpinį spendimą, norisi sulaukti proceso pabaigos. Maža mūsų pergalė jau yra ir ta, kad konkurentai nustojo kopijuoti mūsų reklamą internete, pakeisdami joje tik savo pavadinimą“, – pabrėžia p. Lipeikis.

Reikia išskirtinumo

Erikas Saukalas, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ partneris, advokatas teigia, jog šis atvejis pakankamai tipinis, nes paprastai teismai tenkina prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, tik kai ženklas, kurio naudojimą norima uždrausti, yra tapatus arba labai panašus į kitą ankstesnį ženklą, kurio teisės galimai yra pažeidžiamos.

Šiuo atveju vis tik šūkiai „geriausia vieta keisti ratus“ bei „geriausia vieta keisti padangas“ yra banalūs, aprašomieji, neturi jokio skiriamojo požymio, todėl nei vienas iš šių šūkių negalėtų būti registruotas prekių ženklu.

„Tai reiškia, kad nei vienas ūkio subjektas negalėtų įgyti į šiuos šūkius išimtinių teisių ir drausti kitiems juos naudoti. Būtent dėl šių priežasčių ieškovė Lipeikio įmonė „Egzotika“ registravo šūkį „geriausia vieta keisti ratus“ kartu su žodžiu „Egzotika“, nes įmonei nepavyktų registruoti vien tik šūkio – Valstybinis patentų biuras atmestų tokią paraišką“, – įsitikinęs p. Saukalas, pridurdamas, kad apsauga paprastai suteikiama tik skiriamąjį požymį turinčiam žodžiui, pavyzdžiui „Egzotika“, o ne aprašomajam šūkiui.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau