Skundžia „Neste Lietuva“ reklamą

Publikuota: 2016-10-18
Atnaujinta 2016-10-18 18:15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Biodegalų asociacija kreipėsi į Konkurencijos tarybą dėl galimai klaidinančios „Neste Lietuva“ reklamos prašydama ištirti, ar tarptautiniam koncernui „Neste“ priklausanti UAB „Neste Lietuva“, reklamuodama savo biodyzelino priedą ir pasitelkusi lyginamąją reklamą, nepažeidė reklamos įstatymo.

Bendrovės „Neste Lietuva“ reklamoje lyginami „Neste“ iš palmių aliejaus ir jo atliekų didžiąja dalimi gaminamas „NexBTL“ biodegalų priedas ir iš rapsų aliejaus gaminami biodegalai RRME.

„Šių dviejų produktų lyginimui naudojama informacija, nepagrįsta jokiais mokslinių tyrimų duomenimis, o lyginamos savybės apie neva mažesnes degalų sąnaudas, triukšmą, išmetamųjų medžiagų kiekį, didesnę energetinę vertę ir kita, naudojant „NexBTL“, neatitinka tikrovės ir klaidina vartotojus. Be to, reklamoje neobjektyviai pasirinktos kai kurios produktų lyginamosios savybės, o kai kurios palygintos neobjektyviai ir iškreiptai, siekiant sukurti vartotojams įspūdį, neva vieni biodegalai yra pranašesni už kitus“, – išplatintame pranešime teigia Mindaugas Palijanskas, Biodeaglų asociacijos prezidentas.

Pasak jo, pavyzdžiui, „Neste“ produkto „NexBTL“ lyginamojoje reklamoje kaip „švarumą“ įrodantis argumentas pasirinktas azoto oksidų išmetamosios medžiagos palyginimas, nors šis junginys dyzeliniuose varikliuose sudaro mažiau nei 0,3% išmetamųjų dujų.

„Nesuprantama, kodėl reklamoje lyginami ženkliai menkesni parametrai, o ne gerokai didesnę išmetamųjų dujų dalį sudarantys kiti cheminiai junginiai? Lygindamas neesmines savybes, gamintojas klaidina vartotojus dėl gaminio kokybės“, – pažymi p. Palijanskas ir priduria, kad teikdami šį skundą siekiame ginti savo narių – Lietuvos įmonių – interesus, kuriuos pažeidžia nesąžiningi „Neste“ koncerno veiksmai.

„Todėl kreipiamės į Konkurencijos tarybą, prašydami imtis priemonių, kad skleidžiama tikrovės neatitinkanti informacija neklaidintų vartotojų, o šalies biodegalų rinkoje būtų užtikrinta sąžininga konkurencija. Šiuo metu biodyzeliną, papildytą RRME, rinkoje platina apie 90% degalinių“, – pažymi p. Palijanskas.

VŽ rašė, jog „Neste Lietuvos“ pasiūlytas suomiškas biopriedas degalams, kurio negali pasiūlyti kiti degalų gamintojai, privertė sukrusti rinką. Biodegalų asociacija inicijavo Akcizų įstatymo pataisą ir ragina naikinti akcizų lengvatas degalams su biopriedais, esą valstybei užkrauta per sunki našta, o konkurentai prabilo apie nelygias sąlygas.

Ringaudas Steikūnas, „Neste Lietuva“ generalinis direktorius, pabrėžia, jog Biodegalų asociacija į Konkurencijos tarybą kreipėsi liepos mėnesį.

„Mes pateikėme išsamius atsakymus į Konkurencijos tarybos specialistų klausimus, pasidalinome dokumentais ir duomenimis, mūsų nuomone, pagrindžiančiais reklamoje išsakomus teiginius. Tarp mūsų pateiktų dokumentų – ir degalų sertifikatai, ir įvairių tyrimų duomenys, ir ištraukos iš Pasaulinės degalų chartijos (gairių ir rekomendacijų degalų kokybei gerinti), kurią sukūrė ir pasirašė tokie automobilių gamintojai, kaip BMW, „Ford“, „Toytota“, „General Motors“ ir kiti“, – kalba p. Steikūnas, pridurdamas, kad kol atsakinga institucija dar atlieka tyrimą, plačiau eskaluoti šitą klausimą – nekorektiška.

„Norisi sulaukti Konkurencijos tarybos išvadų ir tik tuomet planuoti tolesnius veiksmus bei komentarus“, – pabrėžia p. Steikūnas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 1

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 3

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau