Skundžia „Neste Lietuva“ reklamą

Publikuota: 2016-10-18
Atnaujinta 2016-10-18 18:15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Biodegalų asociacija kreipėsi į Konkurencijos tarybą dėl galimai klaidinančios „Neste Lietuva“ reklamos prašydama ištirti, ar tarptautiniam koncernui „Neste“ priklausanti UAB „Neste Lietuva“, reklamuodama savo biodyzelino priedą ir pasitelkusi lyginamąją reklamą, nepažeidė reklamos įstatymo.

Bendrovės „Neste Lietuva“ reklamoje lyginami „Neste“ iš palmių aliejaus ir jo atliekų didžiąja dalimi gaminamas „NexBTL“ biodegalų priedas ir iš rapsų aliejaus gaminami biodegalai RRME.

„Šių dviejų produktų lyginimui naudojama informacija, nepagrįsta jokiais mokslinių tyrimų duomenimis, o lyginamos savybės apie neva mažesnes degalų sąnaudas, triukšmą, išmetamųjų medžiagų kiekį, didesnę energetinę vertę ir kita, naudojant „NexBTL“, neatitinka tikrovės ir klaidina vartotojus. Be to, reklamoje neobjektyviai pasirinktos kai kurios produktų lyginamosios savybės, o kai kurios palygintos neobjektyviai ir iškreiptai, siekiant sukurti vartotojams įspūdį, neva vieni biodegalai yra pranašesni už kitus“, – išplatintame pranešime teigia Mindaugas Palijanskas, Biodeaglų asociacijos prezidentas.

Pasak jo, pavyzdžiui, „Neste“ produkto „NexBTL“ lyginamojoje reklamoje kaip „švarumą“ įrodantis argumentas pasirinktas azoto oksidų išmetamosios medžiagos palyginimas, nors šis junginys dyzeliniuose varikliuose sudaro mažiau nei 0,3% išmetamųjų dujų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Nesuprantama, kodėl reklamoje lyginami ženkliai menkesni parametrai, o ne gerokai didesnę išmetamųjų dujų dalį sudarantys kiti cheminiai junginiai? Lygindamas neesmines savybes, gamintojas klaidina vartotojus dėl gaminio kokybės“, – pažymi p. Palijanskas ir priduria, kad teikdami šį skundą siekiame ginti savo narių – Lietuvos įmonių – interesus, kuriuos pažeidžia nesąžiningi „Neste“ koncerno veiksmai.

„Todėl kreipiamės į Konkurencijos tarybą, prašydami imtis priemonių, kad skleidžiama tikrovės neatitinkanti informacija neklaidintų vartotojų, o šalies biodegalų rinkoje būtų užtikrinta sąžininga konkurencija. Šiuo metu biodyzeliną, papildytą RRME, rinkoje platina apie 90% degalinių“, – pažymi p. Palijanskas.

VŽ rašė, jog „Neste Lietuvos“ pasiūlytas suomiškas biopriedas degalams, kurio negali pasiūlyti kiti degalų gamintojai, privertė sukrusti rinką. Biodegalų asociacija inicijavo Akcizų įstatymo pataisą ir ragina naikinti akcizų lengvatas degalams su biopriedais, esą valstybei užkrauta per sunki našta, o konkurentai prabilo apie nelygias sąlygas.

Ringaudas Steikūnas, „Neste Lietuva“ generalinis direktorius, pabrėžia, jog Biodegalų asociacija į Konkurencijos tarybą kreipėsi liepos mėnesį.

„Mes pateikėme išsamius atsakymus į Konkurencijos tarybos specialistų klausimus, pasidalinome dokumentais ir duomenimis, mūsų nuomone, pagrindžiančiais reklamoje išsakomus teiginius. Tarp mūsų pateiktų dokumentų – ir degalų sertifikatai, ir įvairių tyrimų duomenys, ir ištraukos iš Pasaulinės degalų chartijos (gairių ir rekomendacijų degalų kokybei gerinti), kurią sukūrė ir pasirašė tokie automobilių gamintojai, kaip BMW, „Ford“, „Toytota“, „General Motors“ ir kiti“, – kalba p. Steikūnas, pridurdamas, kad kol atsakinga institucija dar atlieka tyrimą, plačiau eskaluoti šitą klausimą – nekorektiška.

„Norisi sulaukti Konkurencijos tarybos išvadų ir tik tuomet planuoti tolesnius veiksmus bei komentarus“, – pabrėžia p. Steikūnas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Kainų šokas parduotuvėse: mažesni kiekiai, sėkmė vietos gamintojams Premium

Ryški infliacija ir karas Ukrainoje neabejotinai koreguoja vartotojų nuotaikas ir nusiteikimą išlaidauti.

Prekyba
09:03
D. Mockus: šiemet planuojame A, B ir C scenarijus Premium 5

„MG grupės“, valdančios 84 mažmeninės prekybos drabužiais, žiniasklaidos, telekomunikacijų ir statybos...

Prekyba
05:45
Pilnėjantys restoranai – tik pagražintas atspindys, realybėje – gresiantys bankrotai Premium 2

Kredito rizikos vertinimas rodo, kad maitinimo sektoriaus įmonių padėtis per metus šiek tiek gerėjo, dalis...

Prekyba
05:45
Vadovauti „Pigu.lt“ rinkodarai grįžta G. Vilkė 2

Nuo birželio 1 d. „PHH Group“ ir jai priklausančio e. prekybos centro „Pigu.lt“ rinkodaros vadovės pareigas...

Rinkodara
2022.05.25
Prekybos centrai: augimas nėra tvarus, nes grįstas infliacija Premium

Viename didžiausių Baltijos šalyse prekybos festivalių RETAIL didžiųjų prekybos centrų vadovai dalijosi...

Prekyba
2022.05.25
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku