Rinkodaros sektoriaus lyderė: apie besikeičiantį verslo modelį

Publikuota: 2016-10-03
Arūnas Kemežys, žiniasklaidos ir komunikacijos planavimo agentūros „Open Agency“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Arūnas Kemežys, žiniasklaidos ir komunikacijos planavimo agentūros „Open Agency“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Žiniasklaidos planavimo bendrovė „Open Agency“, VŽ skaitytojų išrinkta rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lydere, atkreipia dėmesį, kad šio verslo modelis išgyvena pokyčius, o savo sėkmę grindžia atstovaujamo tarptautinio tinklo patirtimi ir stipria darbuotojų komanda.

VŽ primena, kad Sektoriaus lyderių rinkimai – vasaros pabaigoje prasidėjęs projektas, kurio metu portalo skaitytojai renka atskirų segmentų lyderius. Jau buvo išrinkti pramonės (UAB mokslinė gamybinė bendrovė „Šviesos konversija“), informacinių ir ryšių technologijų (UAB „Tele2“) ir statybos (UAB „Vytrita“) sektoriaus lyderiai. Šiuo metu vyksta bankų sektoriaus rinkimai.

„Open Agency“ į sėkmingiausių rinkodaros sektoriaus įmonių sąrašą pateko pagal pardavimų pajamas – bendrovė skaičiuoja didžiausius pardavimus tarp žiniasklaidos planuotojų. Tiesa, 2015 m. bendrovės pajamos, palyginti su 2014 m., sumenko 5,8%.

Pasak Arūno Kemežio, „Open Agency“ vadovo, apyvartos kritimą pernai lėmė klientų portfelio ir tam tikrų metinių biudžetų pokyčiai.

Pernai išsiskyrė bendrovės keliai su „Teo“ ir „Omnitel“, būtent šie prekių ženklai labiausiai ir kilstelėjo „Open Agency“ apimtis 2014 m., kai bendrovė pradėjo bendradarbiavimą su visa dabartine „Telia grupe“ („Omnitel“, „Teo“).

„Negyvename praradimais. 2016 m. mums – ypač įdomūs. Džiaugiamės pradėję bendradarbiauti su stipriais tarptautiniais prekių ženklais, kaip „L‘Oreal“, „Johnson & Johnson“, H&M. Iš kitos pusės, matome gerokai sumažėjusias greitųjų paskolų bendrovių išlaidas rinkodarai. Pastaraisiais metais tai buvo aktyvūs mūsų klientai“, – kalba p. Kemežys. Jis prognozuoja ir šiemet šiek tiek mažesnę agentūros apyvartą.

„Keičiasi atsiskaitymo modeliai, klientų poreikiai, parduodamos paslaugos. Tas mažėjimas neatspindi nei mūsų, nei rinkos kritimo, labiau sig­nalizuoja paslaugų portfelio pokyčius“, – teigia p. Kemežys.

Skaitmenos iššūkiai

Pasak p. Kemežio, skaitmenizacija su pasikeitusiais vartotojais ir naujais jų įpročiais keičia visą žiniasklaidos žemėlapį ir komunikacijos planavimo procesą.

„Skaitmenizacija neturi sienų ir ribų, tad visos inovacijos, naujienos iki mūsų atkeliauja labai greitai – anksčiau matydavome metų ar dvejų atotrūkį, o dabar – vos mėnesių skirtumą. Kartais naujus sprendimus lemia pačios rinkos spaudimas keistis nei realios galimybės, o duomenų ir galimybių gausoje svarbu atsirinkti tinkamiausius tikslus ir metodus“, – teigia p. Kemežys ir priduria, kad skaitmena teikia daug galimybių, tačiau ir kelia rimtų iššūkių, tam reikia daug specifinių žinių.

„Daug kas nespėja augti tokiu tempu. Inovacijas reikia pagrįsti. Duomenų ir metodų yra be galo daug, svarbu pasirinkti tai, ko iš tiesų reikia, o ne pasiklysti inovacijų ir skaitmeninės erdvės labirintuose. Tam galimybių šiandien taip pat kaip niekada daug. Būtent čia matome savo vaidmenį ir pagalbą partneriams“, – kalba p. Kemežys. Ne tik Lietuvos bendrovėms sunku spėti su besikeičiančiais skaitmenizavimo iššūkiais – kitos šalys, didelės rinkos išgyvena tą patį, tik didesniu mastu.

Į pridėtinę vertę

„Open Agency“ vadovas pabrėžia, kad ir šiemet, ir per artimiausius metus orientuosis labiau į pelningumo, o ne į apyvartos rodiklius, stengis plėsti didelę vertę kuriančių paslaugų pardavimus.

„Išsamesni tyrimai, duomenų analizė, turinio rinkodaros procesų valdymas, pardavimo ir komunikacijos susiejimas ir modeliavimas, – to vis labiau reikia sėkmingiems prekių ženklams“, – kalba p. Kemežys. Keičiasi pačių agentūrų modelis – vis labiau nuo tradicinio žiniasklaidos planavimo linkstama prie kompleksinių sprendimų, pagrįstų pridėtinės vertės paslaugomis.

„Nebeužtenka vien suplanuoti komunikaciją, privalu ją susieti su pardavimais, išsiaiškinti, kas iš tiesų teikia didžiausią vertę. Čia iššūkis ir verslams – nebijoti dalytis duomenimis su komunikacijos partneriais, tik taip galima tikėtis sėkmės“, – kalba p. Kemežys.

Pasak „Open Agency“ vadovo, šie metai bendrai rinkai yra paženklinti pokyčiais – gerokai aktyvesniais mažmeninės prekybos žaidėjais, nesnaudžiančiu telekomunikacijų sektoriumi, – pastarieji du segmentai, ypač pirmasis, apčiuopiamai augina reklamos ir komunikacijos apimtis. Tuo tarpu vieno didžiųjų reklamos užsakovų – greitųjų kreditų komunikacijos, sugriežtėjus teisinei bazei ir reguliavimui, praktiškai neliko.

„Visiems smalsu, kokius skaičius matysime metų pabaigoje, kai bus sudėlioti visi taškai. Tačiau tikrai tikėtina, jog bendros reklamos rinkos augimo apimtys bus ne mažesnes nei 2015 m.“, – prognozuoja p. Kemežys ir paklaustas apie planus 2017 m. nusišypso.

„Niekados neslėpėme savo ambicijų būti inovacijų lyderiais ir toliau toną brėžti visai kategorijai, tad ir 2017 m. planuose išlaikyti savo daugiametę lyderystę“, – kalba p. Kemežys.

infogr.am::0d834d8b-aa9b-42f0-80dc-3ad103f9a845

Pagal penkis kriterijus

Balsavimas renkant Rinkodaros sektoriaus lyderį vyko dviem etapais. Antrajame, kuris baigėsi spalio 2 d. taškas į tašką kovojo visas likęs trejetukas: dvi sostinės žiniasklaidos planavimo „Open Agency“ ir OMD bei Panevėžio reklamos gamybos įmonė „Spektrus EU“, o paskutinėmis valandomis – tai viena, tai kita vis persverdamos rezultatą, grūmėsi „Open Agency“ ir OMD. Pastaroji nuo laimėtojos atsiliko vos 7–iais taškais.

Įmonės į VŽ sudarytą sėkmingiausiųjų sektoriaus įmonių lentelę, bendrovės yra atrenkamos pagal 5 esminius kriterijus:

•pardavimo pajamas 2015 m.,

•pardavimo pajamų pokytį 2015 m., palyginti su 2014 m.,

•ikimokestinį pelną 2015 m.,

•ikimokestinio pelno pokytį 2015 m., palyginti su 2014 m.,

•pelningumą 2015 m.

Tai reiškia, kad į sąrašą patenka po 5 įmones, rinkodaros ir komunikacijos sektoriuje pirmaujančias pagal kiekvieną iš aukščiau išvardytą kriterijų: TOP 5 sektoriaus bendrovės pagal 2015 m. pardavimo pajamas, TOP 5 įmonės pagal pajamų augimą, TOP 5 bendrovės pagal ikimokestinį pelną, atitinkamai jo pokytį ir pelningumą.

Sektoriaus lyderių rinkimuose dalyvauja bendrovės, kurios iki 2016 m. gegužės 30 d. yra pateikusios savo finansines ataskaitas Registrų centrui.

FOTOGALERIJA Rinkodaros sektoriaus lyderis: renkame geriausią įmonę (21 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
08:16
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau