Rinkodaros sektoriaus lyderė: apie besikeičiantį verslo modelį

Publikuota: 2016-10-03
Arūnas Kemežys, žiniasklaidos ir komunikacijos planavimo agentūros „Open Agency“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Arūnas Kemežys, žiniasklaidos ir komunikacijos planavimo agentūros „Open Agency“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Žiniasklaidos planavimo bendrovė „Open Agency“, VŽ skaitytojų išrinkta rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lydere, atkreipia dėmesį, kad šio verslo modelis išgyvena pokyčius, o savo sėkmę grindžia atstovaujamo tarptautinio tinklo patirtimi ir stipria darbuotojų komanda.

VŽ primena, kad Sektoriaus lyderių rinkimai – vasaros pabaigoje prasidėjęs projektas, kurio metu portalo skaitytojai renka atskirų segmentų lyderius. Jau buvo išrinkti pramonės (UAB mokslinė gamybinė bendrovė „Šviesos konversija“), informacinių ir ryšių technologijų (UAB „Tele2“) ir statybos (UAB „Vytrita“) sektoriaus lyderiai. Šiuo metu vyksta bankų sektoriaus rinkimai.

„Open Agency“ į sėkmingiausių rinkodaros sektoriaus įmonių sąrašą pateko pagal pardavimų pajamas – bendrovė skaičiuoja didžiausius pardavimus tarp žiniasklaidos planuotojų. Tiesa, 2015 m. bendrovės pajamos, palyginti su 2014 m., sumenko 5,8%.

Pasak Arūno Kemežio, „Open Agency“ vadovo, apyvartos kritimą pernai lėmė klientų portfelio ir tam tikrų metinių biudžetų pokyčiai.

Pernai išsiskyrė bendrovės keliai su „Teo“ ir „Omnitel“, būtent šie prekių ženklai labiausiai ir kilstelėjo „Open Agency“ apimtis 2014 m., kai bendrovė pradėjo bendradarbiavimą su visa dabartine „Telia grupe“ („Omnitel“, „Teo“).

„Negyvename praradimais. 2016 m. mums – ypač įdomūs. Džiaugiamės pradėję bendradarbiauti su stipriais tarptautiniais prekių ženklais, kaip „L‘Oreal“, „Johnson & Johnson“, H&M. Iš kitos pusės, matome gerokai sumažėjusias greitųjų paskolų bendrovių išlaidas rinkodarai. Pastaraisiais metais tai buvo aktyvūs mūsų klientai“, – kalba p. Kemežys. Jis prognozuoja ir šiemet šiek tiek mažesnę agentūros apyvartą.

„Keičiasi atsiskaitymo modeliai, klientų poreikiai, parduodamos paslaugos. Tas mažėjimas neatspindi nei mūsų, nei rinkos kritimo, labiau sig­nalizuoja paslaugų portfelio pokyčius“, – teigia p. Kemežys.

Skaitmenos iššūkiai

Pasak p. Kemežio, skaitmenizacija su pasikeitusiais vartotojais ir naujais jų įpročiais keičia visą žiniasklaidos žemėlapį ir komunikacijos planavimo procesą.

„Skaitmenizacija neturi sienų ir ribų, tad visos inovacijos, naujienos iki mūsų atkeliauja labai greitai – anksčiau matydavome metų ar dvejų atotrūkį, o dabar – vos mėnesių skirtumą. Kartais naujus sprendimus lemia pačios rinkos spaudimas keistis nei realios galimybės, o duomenų ir galimybių gausoje svarbu atsirinkti tinkamiausius tikslus ir metodus“, – teigia p. Kemežys ir priduria, kad skaitmena teikia daug galimybių, tačiau ir kelia rimtų iššūkių, tam reikia daug specifinių žinių.

„Daug kas nespėja augti tokiu tempu. Inovacijas reikia pagrįsti. Duomenų ir metodų yra be galo daug, svarbu pasirinkti tai, ko iš tiesų reikia, o ne pasiklysti inovacijų ir skaitmeninės erdvės labirintuose. Tam galimybių šiandien taip pat kaip niekada daug. Būtent čia matome savo vaidmenį ir pagalbą partneriams“, – kalba p. Kemežys. Ne tik Lietuvos bendrovėms sunku spėti su besikeičiančiais skaitmenizavimo iššūkiais – kitos šalys, didelės rinkos išgyvena tą patį, tik didesniu mastu.

Į pridėtinę vertę

„Open Agency“ vadovas pabrėžia, kad ir šiemet, ir per artimiausius metus orientuosis labiau į pelningumo, o ne į apyvartos rodiklius, stengis plėsti didelę vertę kuriančių paslaugų pardavimus.

„Išsamesni tyrimai, duomenų analizė, turinio rinkodaros procesų valdymas, pardavimo ir komunikacijos susiejimas ir modeliavimas, – to vis labiau reikia sėkmingiems prekių ženklams“, – kalba p. Kemežys. Keičiasi pačių agentūrų modelis – vis labiau nuo tradicinio žiniasklaidos planavimo linkstama prie kompleksinių sprendimų, pagrįstų pridėtinės vertės paslaugomis.

„Nebeužtenka vien suplanuoti komunikaciją, privalu ją susieti su pardavimais, išsiaiškinti, kas iš tiesų teikia didžiausią vertę. Čia iššūkis ir verslams – nebijoti dalytis duomenimis su komunikacijos partneriais, tik taip galima tikėtis sėkmės“, – kalba p. Kemežys.

Pasak „Open Agency“ vadovo, šie metai bendrai rinkai yra paženklinti pokyčiais – gerokai aktyvesniais mažmeninės prekybos žaidėjais, nesnaudžiančiu telekomunikacijų sektoriumi, – pastarieji du segmentai, ypač pirmasis, apčiuopiamai augina reklamos ir komunikacijos apimtis. Tuo tarpu vieno didžiųjų reklamos užsakovų – greitųjų kreditų komunikacijos, sugriežtėjus teisinei bazei ir reguliavimui, praktiškai neliko.

„Visiems smalsu, kokius skaičius matysime metų pabaigoje, kai bus sudėlioti visi taškai. Tačiau tikrai tikėtina, jog bendros reklamos rinkos augimo apimtys bus ne mažesnes nei 2015 m.“, – prognozuoja p. Kemežys ir paklaustas apie planus 2017 m. nusišypso.

„Niekados neslėpėme savo ambicijų būti inovacijų lyderiais ir toliau toną brėžti visai kategorijai, tad ir 2017 m. planuose išlaikyti savo daugiametę lyderystę“, – kalba p. Kemežys.

infogr.am::0d834d8b-aa9b-42f0-80dc-3ad103f9a845

Pagal penkis kriterijus

Balsavimas renkant Rinkodaros sektoriaus lyderį vyko dviem etapais. Antrajame, kuris baigėsi spalio 2 d. taškas į tašką kovojo visas likęs trejetukas: dvi sostinės žiniasklaidos planavimo „Open Agency“ ir OMD bei Panevėžio reklamos gamybos įmonė „Spektrus EU“, o paskutinėmis valandomis – tai viena, tai kita vis persverdamos rezultatą, grūmėsi „Open Agency“ ir OMD. Pastaroji nuo laimėtojos atsiliko vos 7–iais taškais.

Įmonės į VŽ sudarytą sėkmingiausiųjų sektoriaus įmonių lentelę, bendrovės yra atrenkamos pagal 5 esminius kriterijus:

•pardavimo pajamas 2015 m.,

•pardavimo pajamų pokytį 2015 m., palyginti su 2014 m.,

•ikimokestinį pelną 2015 m.,

•ikimokestinio pelno pokytį 2015 m., palyginti su 2014 m.,

•pelningumą 2015 m.

Tai reiškia, kad į sąrašą patenka po 5 įmones, rinkodaros ir komunikacijos sektoriuje pirmaujančias pagal kiekvieną iš aukščiau išvardytą kriterijų: TOP 5 sektoriaus bendrovės pagal 2015 m. pardavimo pajamas, TOP 5 įmonės pagal pajamų augimą, TOP 5 bendrovės pagal ikimokestinį pelną, atitinkamai jo pokytį ir pelningumą.

Sektoriaus lyderių rinkimuose dalyvauja bendrovės, kurios iki 2016 m. gegužės 30 d. yra pateikusios savo finansines ataskaitas Registrų centrui.

FOTOGALERIJA Rinkodaros sektoriaus lyderis: renkame geriausią įmonę (21 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kinai nori pirkti visko ir brangiai: kaip jiems parduoti lietuviškus produktus Premium 1

Kinijos rinka yra besotė, todėl daugelį smulkiųjų gamintojų ji gąsdina, kad nepajėgs tenkinti jos poreikių.

Gazelė
16:00
Žurnalistų sąjungos narių teises gins „Triniti“

Nuo šiol Lietuvos žurnalistų sąjungos narius konsultuos ir jų teises gins advokatų kontora „Triniti“.

Rinkodara
15:45
„Financial Times“ skyrė įvertinimą „Go Vilnius“

Vilniui atitenka „Financial Times“ įvertinimas – „Go Vilnius“ pripažinta geriausia miesto verslo plėtros...

Rinkodara
09:32
Meno aukcionai rodo sveikos rinkos požymius Premium

Gruodžio 5 ir 6 d. Vilniuje vyko du meno kūrinių aukcionai, leidę pasitikrinti, kur link krypsta antrinė meno...

Laisvalaikis
2019.12.09
L. Šiautkulis: jei žinai, kad sprendimas bus sėkmingas, greičiausiai jau pavėlavai

Dėliojant savo verslų ateities scenarijus, nevalia pamiršti, kad jau dabar vartotojas nori viską rinktis...

Rinkodara
2019.12.09
„Iki“ komunikacijos partneriais pasirinko „Publicum“  1

Prekybos tinklas „Iki“ šiandien pradeda bendradarbiavimą su konkurso būdu pasirinktais naujais komunikacijos...

Rinkodara
2019.12.09
Išleista „Rinkodaros sektoriaus apžvalga 2019“

„Verslo žinios“ antrus metus iš eilės pristato leidinį, skirtą rinkodaros, komunikacijos ir...

Rinkodara
2019.12.09
Tyrimas: tik 8% jaučiasi užtikrintai rinkdami dovanas  

Dovanas išrinkti daugeliui analizės, paieškų ir eksperto vertas darbas, tuo tarpu gaunant jos dažniausiai...

Prekyba
2019.12.07
LRT – nauja R. Miliūtės laida 7

Rita Miliūtė į LRT televizijos eterį išleidžia naują laidą „Langas į valdžią“, kurią kurs naudodama viešai...

Rinkodara
2019.12.05
„Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ sujudino rinką, pradėti dar 4 tyrimai 4

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) šiandien viešai nagrinėjo „Vilniaus degtinės“...

Rinkodara
2019.12.05
„Idea Prima“ ir „Fabula“ grįžo su tarptautiniais apdovanojimais

Dvi Lietuvos komunikacijos agentūros iš didžiausio Europos ryšių su visuomene apdovanojimų konkurso „European...

Rinkodara
2019.12.02
L. Blaževičiūtė: keičiasi ne tik pagrindinis mūsų prekių ženklas Premium

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekių...

Rinkodara
2019.12.02
TV3 – su nauju prekės ženklu 3

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekės...

Rinkodara
2019.12.01
Sostinės gatvėse – ne tik šventinis traukinukas, bet ir IKEA autobusas

Nuo rytojaus sostinės gatvėmis kursuos IKEA Kalėdų autobusas, keleivius nemokamai vešiantis maršrutu nuo...

Rinkodara
2019.12.01
„Go Vilnius“ sostinę reklamuoja pasitelkusi „Tele2“ šventinę reklamą

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ į oficialią miesto komunikaciją įtraukė...

Rinkodara
2019.11.30
„Pigu.lt“: lankytojų srautas per juodąjį penktadienį išaugo 50%

UAB „Pigu“ valdomų e. parduotuvių rezultatai rodo, kad per dvi savaites iki šios dienos trukusį išpardavimą...

Prekyba
2019.11.29
E. parduotuvėms „Femina Clothes“ ir „Riešutaujam“ skirtos baudos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė sankcijas MB „Riešutaujam“ ir UAB „Stirna“, valdančiai...

Prekyba
2019.11.29
„Google“ veiklą vėl skundžia dėl nesąžiningos konkurencijos

Daugiau nei 40 Europos prekybos paslaugų įmonių vėl meta šešėlį „Google“ valdančiai „Alphabet“ dėl...

Rinkodara
2019.11.29
Parduodamos viešbučio patalpos pavirto ne butais, o baudomis 3

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė bendrovių „NT partneriai“ bei „Karolinos turas“...

Rinkodara
2019.11.27
Adaptacija reklamose: svarbus ne laiko veiksnys, o aktuali žinutė Premium

Šiemetinė prekybos tinklo „Iki“ kalėdinė reklama – didžiausios prekybininkės akcininkės „Rewe“ 2017 m.

Rinkodara
2019.11.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau