Rinkodaros sektoriaus lyderė: apie besikeičiantį verslo modelį

Publikuota: 2016-10-03
Arūnas Kemežys, žiniasklaidos ir komunikacijos planavimo agentūros „Open Agency“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Arūnas Kemežys, žiniasklaidos ir komunikacijos planavimo agentūros „Open Agency“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Žiniasklaidos planavimo bendrovė „Open Agency“, VŽ skaitytojų išrinkta rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lydere, atkreipia dėmesį, kad šio verslo modelis išgyvena pokyčius, o savo sėkmę grindžia atstovaujamo tarptautinio tinklo patirtimi ir stipria darbuotojų komanda.

VŽ primena, kad Sektoriaus lyderių rinkimai – vasaros pabaigoje prasidėjęs projektas, kurio metu portalo skaitytojai renka atskirų segmentų lyderius. Jau buvo išrinkti pramonės (UAB mokslinė gamybinė bendrovė „Šviesos konversija“), informacinių ir ryšių technologijų (UAB „Tele2“) ir statybos (UAB „Vytrita“) sektoriaus lyderiai. Šiuo metu vyksta bankų sektoriaus rinkimai.

„Open Agency“ į sėkmingiausių rinkodaros sektoriaus įmonių sąrašą pateko pagal pardavimų pajamas – bendrovė skaičiuoja didžiausius pardavimus tarp žiniasklaidos planuotojų. Tiesa, 2015 m. bendrovės pajamos, palyginti su 2014 m., sumenko 5,8%.

Pasak Arūno Kemežio, „Open Agency“ vadovo, apyvartos kritimą pernai lėmė klientų portfelio ir tam tikrų metinių biudžetų pokyčiai.

Pernai išsiskyrė bendrovės keliai su „Teo“ ir „Omnitel“, būtent šie prekių ženklai labiausiai ir kilstelėjo „Open Agency“ apimtis 2014 m., kai bendrovė pradėjo bendradarbiavimą su visa dabartine „Telia grupe“ („Omnitel“, „Teo“).

„Negyvename praradimais. 2016 m. mums – ypač įdomūs. Džiaugiamės pradėję bendradarbiauti su stipriais tarptautiniais prekių ženklais, kaip „L‘Oreal“, „Johnson & Johnson“, H&M. Iš kitos pusės, matome gerokai sumažėjusias greitųjų paskolų bendrovių išlaidas rinkodarai. Pastaraisiais metais tai buvo aktyvūs mūsų klientai“, – kalba p. Kemežys. Jis prognozuoja ir šiemet šiek tiek mažesnę agentūros apyvartą.

„Keičiasi atsiskaitymo modeliai, klientų poreikiai, parduodamos paslaugos. Tas mažėjimas neatspindi nei mūsų, nei rinkos kritimo, labiau sig­nalizuoja paslaugų portfelio pokyčius“, – teigia p. Kemežys.

Skaitmenos iššūkiai

Pasak p. Kemežio, skaitmenizacija su pasikeitusiais vartotojais ir naujais jų įpročiais keičia visą žiniasklaidos žemėlapį ir komunikacijos planavimo procesą.

„Skaitmenizacija neturi sienų ir ribų, tad visos inovacijos, naujienos iki mūsų atkeliauja labai greitai – anksčiau matydavome metų ar dvejų atotrūkį, o dabar – vos mėnesių skirtumą. Kartais naujus sprendimus lemia pačios rinkos spaudimas keistis nei realios galimybės, o duomenų ir galimybių gausoje svarbu atsirinkti tinkamiausius tikslus ir metodus“, – teigia p. Kemežys ir priduria, kad skaitmena teikia daug galimybių, tačiau ir kelia rimtų iššūkių, tam reikia daug specifinių žinių.

„Daug kas nespėja augti tokiu tempu. Inovacijas reikia pagrįsti. Duomenų ir metodų yra be galo daug, svarbu pasirinkti tai, ko iš tiesų reikia, o ne pasiklysti inovacijų ir skaitmeninės erdvės labirintuose. Tam galimybių šiandien taip pat kaip niekada daug. Būtent čia matome savo vaidmenį ir pagalbą partneriams“, – kalba p. Kemežys. Ne tik Lietuvos bendrovėms sunku spėti su besikeičiančiais skaitmenizavimo iššūkiais – kitos šalys, didelės rinkos išgyvena tą patį, tik didesniu mastu.

Į pridėtinę vertę

„Open Agency“ vadovas pabrėžia, kad ir šiemet, ir per artimiausius metus orientuosis labiau į pelningumo, o ne į apyvartos rodiklius, stengis plėsti didelę vertę kuriančių paslaugų pardavimus.

„Išsamesni tyrimai, duomenų analizė, turinio rinkodaros procesų valdymas, pardavimo ir komunikacijos susiejimas ir modeliavimas, – to vis labiau reikia sėkmingiems prekių ženklams“, – kalba p. Kemežys. Keičiasi pačių agentūrų modelis – vis labiau nuo tradicinio žiniasklaidos planavimo linkstama prie kompleksinių sprendimų, pagrįstų pridėtinės vertės paslaugomis.

„Nebeužtenka vien suplanuoti komunikaciją, privalu ją susieti su pardavimais, išsiaiškinti, kas iš tiesų teikia didžiausią vertę. Čia iššūkis ir verslams – nebijoti dalytis duomenimis su komunikacijos partneriais, tik taip galima tikėtis sėkmės“, – kalba p. Kemežys.

Pasak „Open Agency“ vadovo, šie metai bendrai rinkai yra paženklinti pokyčiais – gerokai aktyvesniais mažmeninės prekybos žaidėjais, nesnaudžiančiu telekomunikacijų sektoriumi, – pastarieji du segmentai, ypač pirmasis, apčiuopiamai augina reklamos ir komunikacijos apimtis. Tuo tarpu vieno didžiųjų reklamos užsakovų – greitųjų kreditų komunikacijos, sugriežtėjus teisinei bazei ir reguliavimui, praktiškai neliko.

„Visiems smalsu, kokius skaičius matysime metų pabaigoje, kai bus sudėlioti visi taškai. Tačiau tikrai tikėtina, jog bendros reklamos rinkos augimo apimtys bus ne mažesnes nei 2015 m.“, – prognozuoja p. Kemežys ir paklaustas apie planus 2017 m. nusišypso.

„Niekados neslėpėme savo ambicijų būti inovacijų lyderiais ir toliau toną brėžti visai kategorijai, tad ir 2017 m. planuose išlaikyti savo daugiametę lyderystę“, – kalba p. Kemežys.

infogr.am::0d834d8b-aa9b-42f0-80dc-3ad103f9a845

Pagal penkis kriterijus

Balsavimas renkant Rinkodaros sektoriaus lyderį vyko dviem etapais. Antrajame, kuris baigėsi spalio 2 d. taškas į tašką kovojo visas likęs trejetukas: dvi sostinės žiniasklaidos planavimo „Open Agency“ ir OMD bei Panevėžio reklamos gamybos įmonė „Spektrus EU“, o paskutinėmis valandomis – tai viena, tai kita vis persverdamos rezultatą, grūmėsi „Open Agency“ ir OMD. Pastaroji nuo laimėtojos atsiliko vos 7–iais taškais.

Įmonės į VŽ sudarytą sėkmingiausiųjų sektoriaus įmonių lentelę, bendrovės yra atrenkamos pagal 5 esminius kriterijus:

•pardavimo pajamas 2015 m.,

•pardavimo pajamų pokytį 2015 m., palyginti su 2014 m.,

•ikimokestinį pelną 2015 m.,

•ikimokestinio pelno pokytį 2015 m., palyginti su 2014 m.,

•pelningumą 2015 m.

Tai reiškia, kad į sąrašą patenka po 5 įmones, rinkodaros ir komunikacijos sektoriuje pirmaujančias pagal kiekvieną iš aukščiau išvardytą kriterijų: TOP 5 sektoriaus bendrovės pagal 2015 m. pardavimo pajamas, TOP 5 įmonės pagal pajamų augimą, TOP 5 bendrovės pagal ikimokestinį pelną, atitinkamai jo pokytį ir pelningumą.

Sektoriaus lyderių rinkimuose dalyvauja bendrovės, kurios iki 2016 m. gegužės 30 d. yra pateikusios savo finansines ataskaitas Registrų centrui.

FOTOGALERIJA Rinkodaros sektoriaus lyderis: renkame geriausią įmonę (21 nuotr.)

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nutraukiama įmonės „Lietuvos žinios“ veikla 9

Nuo gegužės 1 d. likviduojama UAB „Lietuvos žinios“, leidžianti dienraštį „Lietuvos žinios“, interneto...

Rinkodara
2019.04.25
„Telia Lietuvos“ ir „Fabulos“ draugystė tęsiasi, RSVA asociacija byra 1

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ paskelbtą konkursą laimėjo esami partneriai – integruotos...

Rinkodara
2019.04.25
Iš RSVA šiemet pasitraukė jau antra didelė rinkos žaidėja

Komunikacijos paslaugų agentūra „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ stabdo savo narystę Lietuvos ryšių su...

Rinkodara
2019.04.25
„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 27

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 2

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 6

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 4

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau