Rinkodaros sektoriaus lyderė: apie besikeičiantį verslo modelį

Publikuota: 2016-10-03
Arūnas Kemežys, žiniasklaidos ir komunikacijos planavimo agentūros „Open Agency“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Arūnas Kemežys, žiniasklaidos ir komunikacijos planavimo agentūros „Open Agency“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Žiniasklaidos planavimo bendrovė „Open Agency“, VŽ skaitytojų išrinkta rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lydere, atkreipia dėmesį, kad šio verslo modelis išgyvena pokyčius, o savo sėkmę grindžia atstovaujamo tarptautinio tinklo patirtimi ir stipria darbuotojų komanda.

VŽ primena, kad Sektoriaus lyderių rinkimai – vasaros pabaigoje prasidėjęs projektas, kurio metu portalo skaitytojai renka atskirų segmentų lyderius. Jau buvo išrinkti pramonės (UAB mokslinė gamybinė bendrovė „Šviesos konversija“), informacinių ir ryšių technologijų (UAB „Tele2“) ir statybos (UAB „Vytrita“) sektoriaus lyderiai. Šiuo metu vyksta bankų sektoriaus rinkimai.

„Open Agency“ į sėkmingiausių rinkodaros sektoriaus įmonių sąrašą pateko pagal pardavimų pajamas – bendrovė skaičiuoja didžiausius pardavimus tarp žiniasklaidos planuotojų. Tiesa, 2015 m. bendrovės pajamos, palyginti su 2014 m., sumenko 5,8%.

Pasak Arūno Kemežio, „Open Agency“ vadovo, apyvartos kritimą pernai lėmė klientų portfelio ir tam tikrų metinių biudžetų pokyčiai.

Pernai išsiskyrė bendrovės keliai su „Teo“ ir „Omnitel“, būtent šie prekių ženklai labiausiai ir kilstelėjo „Open Agency“ apimtis 2014 m., kai bendrovė pradėjo bendradarbiavimą su visa dabartine „Telia grupe“ („Omnitel“, „Teo“).

„Negyvename praradimais. 2016 m. mums – ypač įdomūs. Džiaugiamės pradėję bendradarbiauti su stipriais tarptautiniais prekių ženklais, kaip „L‘Oreal“, „Johnson & Johnson“, H&M. Iš kitos pusės, matome gerokai sumažėjusias greitųjų paskolų bendrovių išlaidas rinkodarai. Pastaraisiais metais tai buvo aktyvūs mūsų klientai“, – kalba p. Kemežys. Jis prognozuoja ir šiemet šiek tiek mažesnę agentūros apyvartą.

„Keičiasi atsiskaitymo modeliai, klientų poreikiai, parduodamos paslaugos. Tas mažėjimas neatspindi nei mūsų, nei rinkos kritimo, labiau sig­nalizuoja paslaugų portfelio pokyčius“, – teigia p. Kemežys.

Skaitmenos iššūkiai

Pasak p. Kemežio, skaitmenizacija su pasikeitusiais vartotojais ir naujais jų įpročiais keičia visą žiniasklaidos žemėlapį ir komunikacijos planavimo procesą.

„Skaitmenizacija neturi sienų ir ribų, tad visos inovacijos, naujienos iki mūsų atkeliauja labai greitai – anksčiau matydavome metų ar dvejų atotrūkį, o dabar – vos mėnesių skirtumą. Kartais naujus sprendimus lemia pačios rinkos spaudimas keistis nei realios galimybės, o duomenų ir galimybių gausoje svarbu atsirinkti tinkamiausius tikslus ir metodus“, – teigia p. Kemežys ir priduria, kad skaitmena teikia daug galimybių, tačiau ir kelia rimtų iššūkių, tam reikia daug specifinių žinių.

„Daug kas nespėja augti tokiu tempu. Inovacijas reikia pagrįsti. Duomenų ir metodų yra be galo daug, svarbu pasirinkti tai, ko iš tiesų reikia, o ne pasiklysti inovacijų ir skaitmeninės erdvės labirintuose. Tam galimybių šiandien taip pat kaip niekada daug. Būtent čia matome savo vaidmenį ir pagalbą partneriams“, – kalba p. Kemežys. Ne tik Lietuvos bendrovėms sunku spėti su besikeičiančiais skaitmenizavimo iššūkiais – kitos šalys, didelės rinkos išgyvena tą patį, tik didesniu mastu.

Į pridėtinę vertę

„Open Agency“ vadovas pabrėžia, kad ir šiemet, ir per artimiausius metus orientuosis labiau į pelningumo, o ne į apyvartos rodiklius, stengis plėsti didelę vertę kuriančių paslaugų pardavimus.

„Išsamesni tyrimai, duomenų analizė, turinio rinkodaros procesų valdymas, pardavimo ir komunikacijos susiejimas ir modeliavimas, – to vis labiau reikia sėkmingiems prekių ženklams“, – kalba p. Kemežys. Keičiasi pačių agentūrų modelis – vis labiau nuo tradicinio žiniasklaidos planavimo linkstama prie kompleksinių sprendimų, pagrįstų pridėtinės vertės paslaugomis.

„Nebeužtenka vien suplanuoti komunikaciją, privalu ją susieti su pardavimais, išsiaiškinti, kas iš tiesų teikia didžiausią vertę. Čia iššūkis ir verslams – nebijoti dalytis duomenimis su komunikacijos partneriais, tik taip galima tikėtis sėkmės“, – kalba p. Kemežys.

Pasak „Open Agency“ vadovo, šie metai bendrai rinkai yra paženklinti pokyčiais – gerokai aktyvesniais mažmeninės prekybos žaidėjais, nesnaudžiančiu telekomunikacijų sektoriumi, – pastarieji du segmentai, ypač pirmasis, apčiuopiamai augina reklamos ir komunikacijos apimtis. Tuo tarpu vieno didžiųjų reklamos užsakovų – greitųjų kreditų komunikacijos, sugriežtėjus teisinei bazei ir reguliavimui, praktiškai neliko.

„Visiems smalsu, kokius skaičius matysime metų pabaigoje, kai bus sudėlioti visi taškai. Tačiau tikrai tikėtina, jog bendros reklamos rinkos augimo apimtys bus ne mažesnes nei 2015 m.“, – prognozuoja p. Kemežys ir paklaustas apie planus 2017 m. nusišypso.

„Niekados neslėpėme savo ambicijų būti inovacijų lyderiais ir toliau toną brėžti visai kategorijai, tad ir 2017 m. planuose išlaikyti savo daugiametę lyderystę“, – kalba p. Kemežys.

infogr.am::0d834d8b-aa9b-42f0-80dc-3ad103f9a845

Pagal penkis kriterijus

Balsavimas renkant Rinkodaros sektoriaus lyderį vyko dviem etapais. Antrajame, kuris baigėsi spalio 2 d. taškas į tašką kovojo visas likęs trejetukas: dvi sostinės žiniasklaidos planavimo „Open Agency“ ir OMD bei Panevėžio reklamos gamybos įmonė „Spektrus EU“, o paskutinėmis valandomis – tai viena, tai kita vis persverdamos rezultatą, grūmėsi „Open Agency“ ir OMD. Pastaroji nuo laimėtojos atsiliko vos 7–iais taškais.

Įmonės į VŽ sudarytą sėkmingiausiųjų sektoriaus įmonių lentelę, bendrovės yra atrenkamos pagal 5 esminius kriterijus:

•pardavimo pajamas 2015 m.,

•pardavimo pajamų pokytį 2015 m., palyginti su 2014 m.,

•ikimokestinį pelną 2015 m.,

•ikimokestinio pelno pokytį 2015 m., palyginti su 2014 m.,

•pelningumą 2015 m.

Tai reiškia, kad į sąrašą patenka po 5 įmones, rinkodaros ir komunikacijos sektoriuje pirmaujančias pagal kiekvieną iš aukščiau išvardytą kriterijų: TOP 5 sektoriaus bendrovės pagal 2015 m. pardavimo pajamas, TOP 5 įmonės pagal pajamų augimą, TOP 5 bendrovės pagal ikimokestinį pelną, atitinkamai jo pokytį ir pelningumą.

Sektoriaus lyderių rinkimuose dalyvauja bendrovės, kurios iki 2016 m. gegužės 30 d. yra pateikusios savo finansines ataskaitas Registrų centrui.

FOTOGALERIJA Rinkodaros sektoriaus lyderis: renkame geriausią įmonę (21 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
10:47
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 1

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
2018.11.06
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05
SBA grupė plečia komunikacijos skyrių

SBA įmonių grupės viešųjų ryšių projektų vadovu pradeda dirbti Petras Lingė, iki šiol dirbęs LNK Žinių...

Rinkodara
2018.11.05
Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15...

Rinkodara
2018.11.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau