Lietuviški skaitmeninės reklamos perliukai

Publikuota: 2016-09-27
Kitąmet tikimasi dar gausesnio dalyvių būrio. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Kitąmet tikimasi dar gausesnio dalyvių būrio. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Konferencijoje „Best Internet 2016“ šiemet pirmą kartą buvo išrinkti geriausi skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbai – iš 23 finalininkų sėkmė lydėjo 8 geriausius projektus. Iš viso 12 skirtingų konkurso kategorijų buvo pateikti 67 interneto reklamos projektai.

Tomas Nemūra, skaitmeninių sprendimų agentūros „The Chocolate“ vadovas ir konkurso komisijos narys, prieš teikdamas apdovanojimus laimėtojams pabrėžė, jog daugelyje regioninių reklamos ir komunikacijos festivalių kartais pernelyg bandoma ieškoti „Kanų liūtų“ lygio darbų ir tarsi užmirštama, kad vietinių konkursų tikslas – visų pirma pamatuoti temperatūrą šalies rinkoje ir sudėlioti atskaitos taškus ateičiai.

„Svarbu atrasti perliukus savo rinkoje, parodyti darbus, kurie galėtų būti pavyzdys kitiems rinkos dalyviams“, – teigia p. Nemūra.

Nuoširdumo ir emocijos

Daugiausia darbų (16) šiemet buvo pateikta Socialinių tinklų rinkodaros – nuoseklaus socialinių tinklų administravimo kategorijoje. Iš jų finale grūmėsi du stipriausi projektai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Tai viena kategorijų, kuri sulaukė nemažai stiprių darbų ir komisijai buvo nelengva išrinkti nugalėtojus. Kita vertus, tai rodo, kokia įtempta kova tarp prekių ženklų verda socialiniuose tinkluose. Laimėjusi kampanija „Tu irgi būsi senas“ papirko tuo, kas ir turėtų būti socialinė medija – nuoširdumas, tikrumas ir efektyvumas“, – teigia Arijus Žakas, skaitmeninės komunikacijos agentūros „Socialaus marketingas“ direktorius bei konkurso komisijos narys.

Nors ryšių su visuomene agentūra „Ad verum“ pasirinko gana dažnai pasitaikančią strategiją – žinomų žmonių populiarumą, rezultatai buvo geresni nei tikėtasi. Kelios dešimtys populiarių Lietuvoje asmenų padėjo perduoti pagrindinę kampanijos žinutę: tu irgi būsi senas; pasirūpink senais žmonėmis.

Pasak agentūros atstovų, ši kampanija yra vienas sėkmingiausių labdaros projektų Lietuvoje, prie kurio žinomi žmonės prisidėjo savanoriškai. Sudėjus visų prie akcijos prisidėjusių žinomų žmonių sekėjų skaičių, kampanija pasiekė daugiau nei pusę Lietuvos gyventojų, o jos metu buvo surinkta 30% daugiau aukų nei ankstesniais metais.

Turinio rinkodaros ir integruotų projektų kategorijoje sėkmė lydėjo technologijų UAB „Deeper“, kuri žinią apie naują produktą skleidė pasitelkusi tarptautinę žvejų bendruomenę.

Bendrovė skirtingose šalyse pasirinko žinomus ir aktualų turinį kuriančius žvejus mėgėjus – „Deeper herojus“. Nuo 2016 m. pradžios „YouTube“ paskelbta beveik 600 filmuotų vaizdo įrašų, kurie sugeneravo per 9.619.500 peržiūrų, „Facebook“ pasirodė 39 filmuotos medžiagos vienetai, 126 tekstiniai įrašai, 87 nuotraukų galerijos. Pastarosios sugeneravo per 400.000 peržiūrų. Kampanija dar tęsiasi.

„Dažnai labai ginčijamės, kas yra turinio rinkodara arba, kitaip tariant, kur yra geras turinys, o kur – tiesiog reklama. Vienas svarbiausių kriterijų, pasirinkus tokį komunikacijos kelią – kalbėti privalu ne saldžiai kaip reklamos užsakovams, o labiau – kaip žurnalistams. „Deeper“ tai puikiai suprato“, – bendrovei teikdama apdovanojimą kalbėjo Dovilė Filmanavičiūtė, reklamos agentūros „Adell Taivas Ogilvy“ Skaitmeninių sprendimų skyriaus vadovė, konkurso komisijos narė.

Išskirtiniu komunikacijos braižu socialiniuose tinkluose pasižymėjo ir tarpusavio skolinimosi platformai „Savy“ skirtas projektas „Geriau skolinkis iš paprastų žmonių“, kuris „Best Internet 2016“ laimėjo Nuoseklaus socialinių tinklų administravimo kategorijoje (kampanija kūrė komunikacijos agentūra „Autoriai“).

Šios komunikacijos kampanijos strategija – kalbėti paprastai, įtaigiai, pasitelkus visiems gerai žinomus įvaizdžius: pasakų motyvus, legendas, šventes, žinomas sentencijas apie pinigus. Agentūra skaičiuoja, kad vienas šios kampanijos įrašas socialinėje medijoje vidutiniškai sugeneravo 6,5 paskolų paraiškas, o bendras paskolų skaičius, lyginant tą patį laikotarpį 2015 ir 2016 m., išaugo 214%.

infogr.am::a669d703-291a-46d1-80e1-27d7833daed8

Keisti vartotojų požiūrį

Geriausiu skaitmeninės komunikacijos kampanijos kategorijoje buvo pripažintas „Eurovaistinės“ projektas „Didysis savijautos testas“. Ši tinklo kampanija teigia, kad vaistinė yra geras patarėjas, kai reikia rūpintis kasdiene savijauta, ir vaistinės ne visuomet turi asocijuotis su ligomis.

Kampaniją dariusi reklamos agentūra „McCann Vilnius“ skaičiuoja, kad testą atliko per 101.000 šalies gyventojų, kiekvienas tam skyrė po 7 minutes. Iš karto po kampanijos „Eurovaistinė“ fiksavo išaugusį tikslinės auditorijos apsilankymų skaičių vaistinėje, o palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, 25–45 metų klientų padaugėjo 3,5%.

Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, konkurso komisijos narys, teikdamas šį apdovanojimą pabrėžė, jog svarbu ne tik turėti taiklią idėją. Daug sunkiau įgyvendinti kampaniją, kuri keistų ir vartotojų požiūrį, ir tai bene labiausiai prisidėjo prie kampanijos sėkmės konkurse.

Geriausia į vartotojų veiksmus orientuota kampanija „Best Internet 2016 m.“ buvo pripažinta „Maximos“ „E–ačiū“ lojalumo programa, skirta individualiems vartotojų poreikiams. Kampanija padėjo gerokai išauginti svetainės lankomumą bei sumažinti lankytojo konversijos kainą ir pan.

Geriausiu tinklapiu konkurse buvo pripažintas „Labas“ prekės ženklo tinklapis ir savitarna (agentūros „Ad Fingers“, „Web Partners“), reklamjuosčių kategorijoje laurus skynė „Omnitel“ kompasas tarptautiniams pokalbiams (agentūra „Open Agency“). Vaizdo reklamų kategorijoje laimėjimas atiteko SEB kalėdiniam sveikinimui „Magic orchestra“ (agentūra „Adell Taivas Ogilvy“).

Ugnius Jankauskas, „Verslo žinių“ generalinis direktorius, priduria, kad gausios dalyvių gretos pirmajame konkurse – pretekstas rinkos diskusijai apie skaitmeninės rinkodaros naudą, o laimėjimais pažymėti projektai – atspirtis tolesniam renginio auginimui.

FOTOGALERIJA Nugalėtojų kampanijos (77 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 4

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„Peek&Cloppenburg“: augant lojalių klientų skaičiui, dairomės vietų naujoms parduotuvėms Premium

Vokietijos drabužių ir aksesuarų prekybos bendrovė „Peek&Cloppenburg“, pernai Lietuvoje pardavusi prekių už...

Prekyba
2022.05.14
Dešimtys tūkstančių potencialių vartotojų: parduotuvėse daugėja slavakalbių Premium

Ekonomistų vertinimu, drabužių ir avalynės pardavėjai gali planuoti didesnes apyvartas ne tik dėl to, kad po...

Prekyba
2022.05.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku