Lietuviški skaitmeninės reklamos perliukai

Publikuota: 2016-09-27
Kitąmet tikimasi dar gausesnio dalyvių būrio. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kitąmet tikimasi dar gausesnio dalyvių būrio. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Konferencijoje „Best Internet 2016“ šiemet pirmą kartą buvo išrinkti geriausi skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbai – iš 23 finalininkų sėkmė lydėjo 8 geriausius projektus. Iš viso 12 skirtingų konkurso kategorijų buvo pateikti 67 interneto reklamos projektai.

Tomas Nemūra, skaitmeninių sprendimų agentūros „The Chocolate“ vadovas ir konkurso komisijos narys, prieš teikdamas apdovanojimus laimėtojams pabrėžė, jog daugelyje regioninių reklamos ir komunikacijos festivalių kartais pernelyg bandoma ieškoti „Kanų liūtų“ lygio darbų ir tarsi užmirštama, kad vietinių konkursų tikslas – visų pirma pamatuoti temperatūrą šalies rinkoje ir sudėlioti atskaitos taškus ateičiai.

„Svarbu atrasti perliukus savo rinkoje, parodyti darbus, kurie galėtų būti pavyzdys kitiems rinkos dalyviams“, – teigia p. Nemūra.

Nuoširdumo ir emocijos

Daugiausia darbų (16) šiemet buvo pateikta Socialinių tinklų rinkodaros – nuoseklaus socialinių tinklų administravimo kategorijoje. Iš jų finale grūmėsi du stipriausi projektai.

„Tai viena kategorijų, kuri sulaukė nemažai stiprių darbų ir komisijai buvo nelengva išrinkti nugalėtojus. Kita vertus, tai rodo, kokia įtempta kova tarp prekių ženklų verda socialiniuose tinkluose. Laimėjusi kampanija „Tu irgi būsi senas“ papirko tuo, kas ir turėtų būti socialinė medija – nuoširdumas, tikrumas ir efektyvumas“, – teigia Arijus Žakas, skaitmeninės komunikacijos agentūros „Socialaus marketingas“ direktorius bei konkurso komisijos narys.

Nors ryšių su visuomene agentūra „Ad verum“ pasirinko gana dažnai pasitaikančią strategiją – žinomų žmonių populiarumą, rezultatai buvo geresni nei tikėtasi. Kelios dešimtys populiarių Lietuvoje asmenų padėjo perduoti pagrindinę kampanijos žinutę: tu irgi būsi senas; pasirūpink senais žmonėmis.

Pasak agentūros atstovų, ši kampanija yra vienas sėkmingiausių labdaros projektų Lietuvoje, prie kurio žinomi žmonės prisidėjo savanoriškai. Sudėjus visų prie akcijos prisidėjusių žinomų žmonių sekėjų skaičių, kampanija pasiekė daugiau nei pusę Lietuvos gyventojų, o jos metu buvo surinkta 30% daugiau aukų nei ankstesniais metais.

Turinio rinkodaros ir integruotų projektų kategorijoje sėkmė lydėjo technologijų UAB „Deeper“, kuri žinią apie naują produktą skleidė pasitelkusi tarptautinę žvejų bendruomenę.

Bendrovė skirtingose šalyse pasirinko žinomus ir aktualų turinį kuriančius žvejus mėgėjus – „Deeper herojus“. Nuo 2016 m. pradžios „YouTube“ paskelbta beveik 600 filmuotų vaizdo įrašų, kurie sugeneravo per 9.619.500 peržiūrų, „Facebook“ pasirodė 39 filmuotos medžiagos vienetai, 126 tekstiniai įrašai, 87 nuotraukų galerijos. Pastarosios sugeneravo per 400.000 peržiūrų. Kampanija dar tęsiasi.

„Dažnai labai ginčijamės, kas yra turinio rinkodara arba, kitaip tariant, kur yra geras turinys, o kur – tiesiog reklama. Vienas svarbiausių kriterijų, pasirinkus tokį komunikacijos kelią – kalbėti privalu ne saldžiai kaip reklamos užsakovams, o labiau – kaip žurnalistams. „Deeper“ tai puikiai suprato“, – bendrovei teikdama apdovanojimą kalbėjo Dovilė Filmanavičiūtė, reklamos agentūros „Adell Taivas Ogilvy“ Skaitmeninių sprendimų skyriaus vadovė, konkurso komisijos narė.

Išskirtiniu komunikacijos braižu socialiniuose tinkluose pasižymėjo ir tarpusavio skolinimosi platformai „Savy“ skirtas projektas „Geriau skolinkis iš paprastų žmonių“, kuris „Best Internet 2016“ laimėjo Nuoseklaus socialinių tinklų administravimo kategorijoje (kampanija kūrė komunikacijos agentūra „Autoriai“).

Šios komunikacijos kampanijos strategija – kalbėti paprastai, įtaigiai, pasitelkus visiems gerai žinomus įvaizdžius: pasakų motyvus, legendas, šventes, žinomas sentencijas apie pinigus. Agentūra skaičiuoja, kad vienas šios kampanijos įrašas socialinėje medijoje vidutiniškai sugeneravo 6,5 paskolų paraiškas, o bendras paskolų skaičius, lyginant tą patį laikotarpį 2015 ir 2016 m., išaugo 214%.

infogr.am::a669d703-291a-46d1-80e1-27d7833daed8

Keisti vartotojų požiūrį

Geriausiu skaitmeninės komunikacijos kampanijos kategorijoje buvo pripažintas „Eurovaistinės“ projektas „Didysis savijautos testas“. Ši tinklo kampanija teigia, kad vaistinė yra geras patarėjas, kai reikia rūpintis kasdiene savijauta, ir vaistinės ne visuomet turi asocijuotis su ligomis.

Kampaniją dariusi reklamos agentūra „McCann Vilnius“ skaičiuoja, kad testą atliko per 101.000 šalies gyventojų, kiekvienas tam skyrė po 7 minutes. Iš karto po kampanijos „Eurovaistinė“ fiksavo išaugusį tikslinės auditorijos apsilankymų skaičių vaistinėje, o palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, 25–45 metų klientų padaugėjo 3,5%.

Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, konkurso komisijos narys, teikdamas šį apdovanojimą pabrėžė, jog svarbu ne tik turėti taiklią idėją. Daug sunkiau įgyvendinti kampaniją, kuri keistų ir vartotojų požiūrį, ir tai bene labiausiai prisidėjo prie kampanijos sėkmės konkurse.

Geriausia į vartotojų veiksmus orientuota kampanija „Best Internet 2016 m.“ buvo pripažinta „Maximos“ „E–ačiū“ lojalumo programa, skirta individualiems vartotojų poreikiams. Kampanija padėjo gerokai išauginti svetainės lankomumą bei sumažinti lankytojo konversijos kainą ir pan.

Geriausiu tinklapiu konkurse buvo pripažintas „Labas“ prekės ženklo tinklapis ir savitarna (agentūros „Ad Fingers“, „Web Partners“), reklamjuosčių kategorijoje laurus skynė „Omnitel“ kompasas tarptautiniams pokalbiams (agentūra „Open Agency“). Vaizdo reklamų kategorijoje laimėjimas atiteko SEB kalėdiniam sveikinimui „Magic orchestra“ (agentūra „Adell Taivas Ogilvy“).

Ugnius Jankauskas, „Verslo žinių“ generalinis direktorius, priduria, kad gausios dalyvių gretos pirmajame konkurse – pretekstas rinkos diskusijai apie skaitmeninės rinkodaros naudą, o laimėjimais pažymėti projektai – atspirtis tolesniam renginio auginimui.

FOTOGALERIJA Nugalėtojų kampanijos (77 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
Išrinkta nauja Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba 2

Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba baigia savo dvejų metų veiklos kadenciją ir nuo 2019 m. sausio...

Rinkodara
2018.12.14
Pusmetis nuo BDAR įsigaliojimo: ore kabančių klausimų – į valias Premium 2

Praėjus kiek daugiau nei pusmečiui nuo gegužės 25 d., kai įsigaliojo Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas...

Rinkodara
2018.12.14
„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
2018.12.14
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
Duomenų apsauga – kiauras rėtis 3

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR), dar prieš įsigaliodamas ilgą laiką bauginęs duomenų...

Rinkodara
2018.12.14
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.14
Vilnius – tarp patraukliausių investuotojams pasaulio miestų-vidutiniokų 6

Vilnius tapo septintu geriausiu vidutinio dydžio pasaulio ateities miestu. Tai paskelbė „fDi Intelligence“,...

Verslo aplinka
2018.12.13
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
2018.12.13
Atsargiai – ir smulkios dovanos gali virsti interesų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau