Lietuviški skaitmeninės reklamos perliukai

Publikuota: 2016-09-27
Kitąmet tikimasi dar gausesnio dalyvių būrio. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kitąmet tikimasi dar gausesnio dalyvių būrio. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Konferencijoje „Best Internet 2016“ šiemet pirmą kartą buvo išrinkti geriausi skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbai – iš 23 finalininkų sėkmė lydėjo 8 geriausius projektus. Iš viso 12 skirtingų konkurso kategorijų buvo pateikti 67 interneto reklamos projektai.

Tomas Nemūra, skaitmeninių sprendimų agentūros „The Chocolate“ vadovas ir konkurso komisijos narys, prieš teikdamas apdovanojimus laimėtojams pabrėžė, jog daugelyje regioninių reklamos ir komunikacijos festivalių kartais pernelyg bandoma ieškoti „Kanų liūtų“ lygio darbų ir tarsi užmirštama, kad vietinių konkursų tikslas – visų pirma pamatuoti temperatūrą šalies rinkoje ir sudėlioti atskaitos taškus ateičiai.

„Svarbu atrasti perliukus savo rinkoje, parodyti darbus, kurie galėtų būti pavyzdys kitiems rinkos dalyviams“, – teigia p. Nemūra.

Nuoširdumo ir emocijos

Daugiausia darbų (16) šiemet buvo pateikta Socialinių tinklų rinkodaros – nuoseklaus socialinių tinklų administravimo kategorijoje. Iš jų finale grūmėsi du stipriausi projektai.

„Tai viena kategorijų, kuri sulaukė nemažai stiprių darbų ir komisijai buvo nelengva išrinkti nugalėtojus. Kita vertus, tai rodo, kokia įtempta kova tarp prekių ženklų verda socialiniuose tinkluose. Laimėjusi kampanija „Tu irgi būsi senas“ papirko tuo, kas ir turėtų būti socialinė medija – nuoširdumas, tikrumas ir efektyvumas“, – teigia Arijus Žakas, skaitmeninės komunikacijos agentūros „Socialaus marketingas“ direktorius bei konkurso komisijos narys.

Nors ryšių su visuomene agentūra „Ad verum“ pasirinko gana dažnai pasitaikančią strategiją – žinomų žmonių populiarumą, rezultatai buvo geresni nei tikėtasi. Kelios dešimtys populiarių Lietuvoje asmenų padėjo perduoti pagrindinę kampanijos žinutę: tu irgi būsi senas; pasirūpink senais žmonėmis.

Pasak agentūros atstovų, ši kampanija yra vienas sėkmingiausių labdaros projektų Lietuvoje, prie kurio žinomi žmonės prisidėjo savanoriškai. Sudėjus visų prie akcijos prisidėjusių žinomų žmonių sekėjų skaičių, kampanija pasiekė daugiau nei pusę Lietuvos gyventojų, o jos metu buvo surinkta 30% daugiau aukų nei ankstesniais metais.

Turinio rinkodaros ir integruotų projektų kategorijoje sėkmė lydėjo technologijų UAB „Deeper“, kuri žinią apie naują produktą skleidė pasitelkusi tarptautinę žvejų bendruomenę.

Bendrovė skirtingose šalyse pasirinko žinomus ir aktualų turinį kuriančius žvejus mėgėjus – „Deeper herojus“. Nuo 2016 m. pradžios „YouTube“ paskelbta beveik 600 filmuotų vaizdo įrašų, kurie sugeneravo per 9.619.500 peržiūrų, „Facebook“ pasirodė 39 filmuotos medžiagos vienetai, 126 tekstiniai įrašai, 87 nuotraukų galerijos. Pastarosios sugeneravo per 400.000 peržiūrų. Kampanija dar tęsiasi.

„Dažnai labai ginčijamės, kas yra turinio rinkodara arba, kitaip tariant, kur yra geras turinys, o kur – tiesiog reklama. Vienas svarbiausių kriterijų, pasirinkus tokį komunikacijos kelią – kalbėti privalu ne saldžiai kaip reklamos užsakovams, o labiau – kaip žurnalistams. „Deeper“ tai puikiai suprato“, – bendrovei teikdama apdovanojimą kalbėjo Dovilė Filmanavičiūtė, reklamos agentūros „Adell Taivas Ogilvy“ Skaitmeninių sprendimų skyriaus vadovė, konkurso komisijos narė.

Išskirtiniu komunikacijos braižu socialiniuose tinkluose pasižymėjo ir tarpusavio skolinimosi platformai „Savy“ skirtas projektas „Geriau skolinkis iš paprastų žmonių“, kuris „Best Internet 2016“ laimėjo Nuoseklaus socialinių tinklų administravimo kategorijoje (kampanija kūrė komunikacijos agentūra „Autoriai“).

Šios komunikacijos kampanijos strategija – kalbėti paprastai, įtaigiai, pasitelkus visiems gerai žinomus įvaizdžius: pasakų motyvus, legendas, šventes, žinomas sentencijas apie pinigus. Agentūra skaičiuoja, kad vienas šios kampanijos įrašas socialinėje medijoje vidutiniškai sugeneravo 6,5 paskolų paraiškas, o bendras paskolų skaičius, lyginant tą patį laikotarpį 2015 ir 2016 m., išaugo 214%.

infogr.am::a669d703-291a-46d1-80e1-27d7833daed8

Keisti vartotojų požiūrį

Geriausiu skaitmeninės komunikacijos kampanijos kategorijoje buvo pripažintas „Eurovaistinės“ projektas „Didysis savijautos testas“. Ši tinklo kampanija teigia, kad vaistinė yra geras patarėjas, kai reikia rūpintis kasdiene savijauta, ir vaistinės ne visuomet turi asocijuotis su ligomis.

Kampaniją dariusi reklamos agentūra „McCann Vilnius“ skaičiuoja, kad testą atliko per 101.000 šalies gyventojų, kiekvienas tam skyrė po 7 minutes. Iš karto po kampanijos „Eurovaistinė“ fiksavo išaugusį tikslinės auditorijos apsilankymų skaičių vaistinėje, o palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, 25–45 metų klientų padaugėjo 3,5%.

Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, konkurso komisijos narys, teikdamas šį apdovanojimą pabrėžė, jog svarbu ne tik turėti taiklią idėją. Daug sunkiau įgyvendinti kampaniją, kuri keistų ir vartotojų požiūrį, ir tai bene labiausiai prisidėjo prie kampanijos sėkmės konkurse.

Geriausia į vartotojų veiksmus orientuota kampanija „Best Internet 2016 m.“ buvo pripažinta „Maximos“ „E–ačiū“ lojalumo programa, skirta individualiems vartotojų poreikiams. Kampanija padėjo gerokai išauginti svetainės lankomumą bei sumažinti lankytojo konversijos kainą ir pan.

Geriausiu tinklapiu konkurse buvo pripažintas „Labas“ prekės ženklo tinklapis ir savitarna (agentūros „Ad Fingers“, „Web Partners“), reklamjuosčių kategorijoje laurus skynė „Omnitel“ kompasas tarptautiniams pokalbiams (agentūra „Open Agency“). Vaizdo reklamų kategorijoje laimėjimas atiteko SEB kalėdiniam sveikinimui „Magic orchestra“ (agentūra „Adell Taivas Ogilvy“).

Ugnius Jankauskas, „Verslo žinių“ generalinis direktorius, priduria, kad gausios dalyvių gretos pirmajame konkurse – pretekstas rinkos diskusijai apie skaitmeninės rinkodaros naudą, o laimėjimais pažymėti projektai – atspirtis tolesniam renginio auginimui.

FOTOGALERIJA Nugalėtojų kampanijos (77 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Microsoft“: didės dirbtinio intelekto reikšmė prekyboje  2

57% apklaustų bendrovių vadovų tikisi, jog dirbtinis intelektas jiems padės pagerinti klientų aptarnavimo ir...

Prekyba
10:52
Vilniaus prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta augo 7%  1

Sostinės prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta 2018 m. siekė 28,44 mln. Eur ir buvo 7% didesnė nei 2017 m.,...

Prekyba
09:58
Sėkmingiausias naujas produktas – „Švyturio-Utenos alaus“ kokteilis 2

Lietuvos aludariai susigrąžino sėkmingiausio naujo produkto titulą. 2018 m. jis atiteko „Švyturio-Utenos...

Rinkodara
07:33
Kas vyksta su „Facebook“: „Snapchat‘izacija“ ar naujas verslo modelis 7

Neseniai Markas Zukerbergas, „Facebook“ įkūrėjas savo profilyje publikavo ilgą laišką apie tai, kokia...

Rinkodara
2019.03.24
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau