Lietuviški skaitmeninės reklamos perliukai

Konferencijoje Best Internet 2016 šiemet pirmą kartą buvo išrinkti geriausi skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbai iš 23 finalininkų sėkmė lydėjo 8 geriausius projektus. Iš viso 12 skirtingų konkurso kategorijų buvo pateikti 67 interneto reklamos projektai.
Tomas Nemūra, skaitmeninių sprendimų agentūros The Chocolate vadovas ir konkurso komisijos narys, prieš teikdamas apdovanojimus laimėtojams pabrėžė, jog daugelyje regioninių reklamos ir komunikacijos festivalių kartais pernelyg bandoma ieškoti Kanų liūtų lygio darbų ir tarsi užmirštama, kad vietinių konkursų tikslas visų pirma pamatuoti temperatūrą šalies rinkoje ir sudėlioti atskaitos taškus ateičiai.
Svarbu atrasti perliukus savo rinkoje, parodyti darbus, kurie galėtų būti pavyzdys kitiems rinkos dalyviams, teigia p. Nemūra.
Nuoširdumo ir emocijos
Daugiausia darbų (16) šiemet buvo pateikta Socialinių tinklų rinkodaros nuoseklaus socialinių tinklų administravimo kategorijoje. Iš jų finale grūmėsi du stipriausi projektai.
Tai viena kategorijų, kuri sulaukė nemažai stiprių darbų ir komisijai buvo nelengva išrinkti nugalėtojus. Kita vertus, tai rodo, kokia įtempta kova tarp prekių ženklų verda socialiniuose tinkluose. Laimėjusi kampanija Tu irgi būsi senas papirko tuo, kas ir turėtų būti socialinė medija nuoširdumas, tikrumas ir efektyvumas, teigia Arijus Žakas, skaitmeninės komunikacijos agentūros Socialaus marketingas direktorius bei konkurso komisijos narys.
Nors ryšių su visuomene agentūra Ad verum pasirinko gana dažnai pasitaikančią strategiją žinomų žmonių populiarumą, rezultatai buvo geresni nei tikėtasi. Kelios dešimtys populiarių Lietuvoje asmenų padėjo perduoti pagrindinę kampanijos žinutę: tu irgi būsi senas; pasirūpink senais žmonėmis.
Pasak agentūros atstovų, ši kampanija yra vienas sėkmingiausių labdaros projektų Lietuvoje, prie kurio žinomi žmonės prisidėjo savanoriškai. Sudėjus visų prie akcijos prisidėjusių žinomų žmonių sekėjų skaičių, kampanija pasiekė daugiau nei pusę Lietuvos gyventojų, o jos metu buvo surinkta 30% daugiau aukų nei ankstesniais metais.
Turinio rinkodaros ir integruotų projektų kategorijoje sėkmė lydėjo technologijų UAB Deeper, kuri žinią apie naują produktą skleidė pasitelkusi tarptautinę žvejų bendruomenę.
Bendrovė skirtingose šalyse pasirinko žinomus ir aktualų turinį kuriančius žvejus mėgėjus Deeper herojus. Nuo 2016 m. pradžios YouTube paskelbta beveik 600 filmuotų vaizdo įrašų, kurie sugeneravo per 9.619.500 peržiūrų, Facebook pasirodė 39 filmuotos medžiagos vienetai, 126 tekstiniai įrašai, 87 nuotraukų galerijos. Pastarosios sugeneravo per 400.000 peržiūrų. Kampanija dar tęsiasi.
Dažnai labai ginčijamės, kas yra turinio rinkodara arba, kitaip tariant, kur yra geras turinys, o kur tiesiog reklama. Vienas svarbiausių kriterijų, pasirinkus tokį komunikacijos kelią kalbėti privalu ne saldžiai kaip reklamos užsakovams, o labiau kaip žurnalistams. Deeper tai puikiai suprato, bendrovei teikdama apdovanojimą kalbėjo Dovilė Filmanavičiūtė, reklamos agentūros Adell Taivas Ogilvy Skaitmeninių sprendimų skyriaus vadovė, konkurso komisijos narė.
Išskirtiniu komunikacijos braižu socialiniuose tinkluose pasižymėjo ir tarpusavio skolinimosi platformai Savy skirtas projektas Geriau skolinkis iš paprastų žmonių, kuris Best Internet 2016 laimėjo Nuoseklaus socialinių tinklų administravimo kategorijoje (kampanija kūrė komunikacijos agentūra Autoriai).
Šios komunikacijos kampanijos strategija kalbėti paprastai, įtaigiai, pasitelkus visiems gerai žinomus įvaizdžius: pasakų motyvus, legendas, šventes, žinomas sentencijas apie pinigus. Agentūra skaičiuoja, kad vienas šios kampanijos įrašas socialinėje medijoje vidutiniškai sugeneravo 6,5 paskolų paraiškas, o bendras paskolų skaičius, lyginant tą patį laikotarpį 2015 ir 2016 m., išaugo 214%.
infogr.am::a669d703-291a-46d1-80e1-27d7833daed8
Keisti vartotojų požiūrį
Geriausiu skaitmeninės komunikacijos kampanijos kategorijoje buvo pripažintas Eurovaistinės projektas Didysis savijautos testas. Ši tinklo kampanija teigia, kad vaistinė yra geras patarėjas, kai reikia rūpintis kasdiene savijauta, ir vaistinės ne visuomet turi asocijuotis su ligomis.
Kampaniją dariusi reklamos agentūra McCann Vilnius skaičiuoja, kad testą atliko per 101.000 šalies gyventojų, kiekvienas tam skyrė po 7 minutes. Iš karto po kampanijos Eurovaistinė fiksavo išaugusį tikslinės auditorijos apsilankymų skaičių vaistinėje, o palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, 2545 metų klientų padaugėjo 3,5%.
Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros Inspired UM direktorius, konkurso komisijos narys, teikdamas šį apdovanojimą pabrėžė, jog svarbu ne tik turėti taiklią idėją. Daug sunkiau įgyvendinti kampaniją, kuri keistų ir vartotojų požiūrį, ir tai bene labiausiai prisidėjo prie kampanijos sėkmės konkurse.
Geriausia į vartotojų veiksmus orientuota kampanija Best Internet 2016 m. buvo pripažinta Maximos Eačiū lojalumo programa, skirta individualiems vartotojų poreikiams. Kampanija padėjo gerokai išauginti svetainės lankomumą bei sumažinti lankytojo konversijos kainą ir pan.
Geriausiu tinklapiu konkurse buvo pripažintas Labas prekės ženklo tinklapis ir savitarna (agentūros Ad Fingers, Web Partners), reklamjuosčių kategorijoje laurus skynė Omnitel kompasas tarptautiniams pokalbiams (agentūra Open Agency). Vaizdo reklamų kategorijoje laimėjimas atiteko SEB kalėdiniam sveikinimui Magic orchestra (agentūra Adell Taivas Ogilvy).
Ugnius Jankauskas, Verslo žinių generalinis direktorius, priduria, kad gausios dalyvių gretos pirmajame konkurse pretekstas rinkos diskusijai apie skaitmeninės rinkodaros naudą, o laimėjimais pažymėti projektai atspirtis tolesniam renginio auginimui.
FOTOGALERIJA Nugalėtojų kampanijos (77 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti