Naujovės reklamose: kaip reikia lyginti kainas

Publikuota: 2016-09-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Konkurencijos taryba patvirtino Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamoje.

Pasak Nataljos Moll, advokatų kontoros „Sorainen“ teisininkės, iki šiol, sprendžiant dėl kainų palyginimo teisingumo, buvo remiamasi iš esmės vieninteliu tarybos reikalavimu, kad aktuali kaina turi būti lyginama su suma, kuri buvo taikoma „protingą“ laiką praeityje ir verslininkas kiekvieną kartą turėjo spėlioti, ar jo taikyta kaina tokia.

Naujosiose Tarybos patvirtintose Rekomendacijose nurodoma, kad palyginimui reiktų naudoti kainą, kuri buvo taikyta bent 16 d. per paskutines 30 dienų iki akcijos kainos pradžios.

„Tam tikrais atvejais reklamos užsakovas gali nukrypti nuo šio reikalavimo, vienas jų – kai reklamoje teikiamas kainų palyginimas, susijęs su trumpo galiojimo prekių kainomis arba kasdienio vartojimo gaminių, kai jos mažinamos prekėms praradus prekinę išvaizdą“, – aiškina p. Moll.

Taip pat nuo šiol rekomenduojama naudoti tik tas anksčiau taikytas kainas, kurios paskutinį kartą taikytos ne seniau nei prieš 6 mėn. Be to, rekomenduojama kainų palyginimus reklamoje naudoti tik tuo atveju, jei laikotarpis, kuriuo bus taikoma pardavimo kaina, bus ne ilgesnis už laikotarpį, kuriuo buvo taikyta palyginamoji kaina.

„Pavyzdžiui, jei reklamos davėjas palyginamąją kainą taikė nuo 2016 m. sausio 1 d. iki 2016 m. vasario 28 d., tai naują prekės pardavimo kainą reklamos davėjas neturėtų taikyti ilgiau nei buvo taikyta palyginamoji kaina, t. y. ilgiau nei 1 mėn. 28 d.“, – aikšina p. Moll.

Kitas svarbus Konkurencijos tarybos reikalavimas yra susijęs su apibūdinimo „iki X%“ naudojimu reklamoje.

„Tokio pobūdžio reklaminis šūkis gali būti naudojamas reklamoje tik tuo atveju, jei skelbiama maksimali nuolaida išpardavimo pradžioje taikoma bent 10% prekių ir nurodomas tokio išpardavimo laikotarpis“, – kalba teisininkė. Pavyzdžiui, jei bendrovė rengia išpardavimą ir reklamoje nurodo „Išpardavimas! Žaislams ir kosmetikai – nuolaidos iki 60%. Akcija galioja rugpjūčio 1–31 d.“. Tokiu atveju padavėjas turėtų užtikrinti, kad akcijos pradžioje bent 10% žaislų ir tokiai pat kosmetikos prekių daliai būtų parduodamos su reklamoje nurodyta maksimalia 60% nuolaida.

Reklamos užsakovams taip pat privalu papildomai pagrįsti dažnai naudojamus palyginamųjų kainų apibūdinimus, kaip pavyzdžiui „įprastinė“ ar „normali kaina“, „vertė“ ir pan.

„Įvertinus Konkurencijos tarybos praktiką peršasi išvada, kad kainų palyginime reklamos davėjas turi ypatingai atsargiai naudoti sąvokas „įprastinė kaina“, „normali kaina“, „vertė“, „reguliari kaina“, kai jos žymi tiesiogiai nenurodytų konkurentų kainas. Prekės „vertė“ turi būti suprantama kaip mažiausia kaina, už kurią vartotojas gali įsigyti tokią prekę rinkoje, apibūdinimai „įprastinė kaina“, „normali kaina“ ir „reguliari kaina“ reiškia, kad visą reklamos sklaidos laikotarpį iš esmės visi konkurentai taiko palyginamąsias kainas, apibrėžtas kaip „įprastinė“, „normali“ ir „reguliari“. Taigi, reklamos davėjas, siekdamas sėkmingai įrodyti savo reklamos, kurioje panaudotas bent vienas iš aukščiau paminėtų apibūdinimų, teisingumą, visais atvejais turės atlikti iš esmės visų konkurentų taikomų kainų monitoringą visą savo reklamos sklaidos laikotarpį ir saugoti šiuos įrodymus, kad, prireikus, galėtų juos pateikti Konkurencijos tarybai. Nors tai yra beveik neįmanoma, ypatingai turint omenyje, kad taip pat vertinamos kainos, esančios elektroninėje prekyboje“, – pažymi teisininkė.

Yra ir trūkumų

Pasak p. Moll, patvirtintos rekomendacijos turi ir trūkumų: kai kurioms nuostatoms trūksta apibrėžtumo, norint lyginti kainas pagal naują tvarką prekybininkams prireiks papildomų laiko sąnaudų ir investicijų, o elektroninę prekybą vykdančiam verslui kainų rodymo galimybės bus gerokai suvaržytos.

Pavyzdžiui, nuostatos konstrukcija, jog apibūdinimas „iki X%“ gali būti naudojamas tik tuo atveju, jei skelbiama maksimali nuolaida išpardavimo pradžioje taikoma bent 10% prekių ir nurodomas tokio išpardavimo laikotarpis, neatsako į klausimą, ar 10% prekių skaičiavimas turi būti atliekamas viso tinklo parduotuvių atžvilgiu, ar kiekvienos konkrečios parduotuvės.

„Prekybininkai turi skirtingo dydžio prekybos taškus/parduotuves, todėl tikėtina, kad bus sudėtinga užtikrinti, jog mažesnėse parduotuvėse šis procentas bus išlaikytas. Antra, „išpardavimas“ paprastai reiškia, jog bendrovė išparduoda prekių likučius, kol bus galutinai išparduotos. Tad išpardavimo pradžioje yra sunku tiksliai numatyti, kiek laiko vyks tokia akcija. Prekybininkui išpardavus prekes iki reklamoje nurodyto išpardavimo laikotarpio pabaigos egzistuoja tikimybė, kad reklama, skelbianti vėlesnę išpardavimo pabaigos dieną, bus pripažinta klaidinančia“, – pažymi p. Moll.

Pasak teisininkės, daugelio nuostatų (pavyzdžiui, kainų palyginimus reklamoje naudoti tik tuo atveju, jei laikotarpis, kuriuo bus taikoma pardavimo kaina, bus ne ilgesnis už laikotarpį, kuriuo buvo taikyta palyginamoji kaina; „10% taisyklė“) įgyvendinimas iš esmės reiškia, kad ūkio subjektas turės archyvuoti ir sekti informaciją apie kiekvienos prekės kainos pokyčius tiek fizinėse, tiek elektroninėse parduotuvėse.

„Galiausiai, su problemomis tikėtina susidurs ir elektroninę prekybą vykdantys ūkio subjektai, kurių verslo idėja paremta greitu reagavimu į konkurentų kainas ir labai dinamiška rinkodara. Todėl nustačius reikalavimą palyginimui naudoti bent 16 dienų per paskutines 30 dienų taikytą kainą arba išsamiai paaiškinti nukrypimą nuo šios taisyklės, yra apribojamos įmonės galimybės konkuruoti ir reaguoti į besikeičiančias konkurentų kainas“, – kalba p. Moll.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 9

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Švyturys“ atnaujindamas savo prekės ženklus bėga nuo konkurentų 10

„Švyturys – Utenos alus“ atnaujina „Ekstra“ produktų pakuotes ir registruoja šešias „Švyturio“ prekės ženklo...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15
„Danske Bank“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 4

Finansinių paslaugų grupės „Danske Bank“ Lietuvos filialas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su integruotos...

Rinkodara
2019.03.15
Nuosavo verslo skonis, arba Paskata tapti geresniu samdomu darbuotoju 7

Sėkmingiausiu sprendimu, o kartu ir didžiausia pamoka karjeroje Ieva Čepononė, „Biok laboratorijos“...

Rinkodara
2019.03.14
Po pažinties „Tesonet“ įkūrė komunikacijos agentūrą Premium 4

Savo vietą po saule Lietuvoje rado dar viena komunikacijos paslaugų agentūra „Blue Oceans PR“. Jos įkūrėjos...

Rinkodara
2019.03.14
„Vaidilos“ teatro prekės ženklas parduotas naujam operatoriui 1

Buvęs „Vaidilos“ teatro vadovas Gediminas Jankus kartu su britų–australų partneriais įmonės prekės ženklą...

Rinkodara
2019.03.14
Vilniečių „Soundest“ tarptautinis spurtas: per 5 metus išaugo 10 kartų Premium 4

Lietuvos e. rinkodaros sprendimų kūrėja „Soundest“, veikianti su „Omnisend“ prekės ženklu, per pastaruosius...

Paslaugos
2019.03.14
Rygos „Akropole“ duris atvers balandį 2

Pirmasis už Lietuvos ribų, Rygoje, iškilęs prekybos ir pramogų centras „Akropolis“ duris lankytojams atvers...

Prekyba
2019.03.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau