Naujovės reklamose: kaip reikia lyginti kainas

Publikuota: 2016-09-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Konkurencijos taryba patvirtino Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamoje.

Pasak Nataljos Moll, advokatų kontoros „Sorainen“ teisininkės, iki šiol, sprendžiant dėl kainų palyginimo teisingumo, buvo remiamasi iš esmės vieninteliu tarybos reikalavimu, kad aktuali kaina turi būti lyginama su suma, kuri buvo taikoma „protingą“ laiką praeityje ir verslininkas kiekvieną kartą turėjo spėlioti, ar jo taikyta kaina tokia.

Naujosiose Tarybos patvirtintose Rekomendacijose nurodoma, kad palyginimui reiktų naudoti kainą, kuri buvo taikyta bent 16 d. per paskutines 30 dienų iki akcijos kainos pradžios.

„Tam tikrais atvejais reklamos užsakovas gali nukrypti nuo šio reikalavimo, vienas jų – kai reklamoje teikiamas kainų palyginimas, susijęs su trumpo galiojimo prekių kainomis arba kasdienio vartojimo gaminių, kai jos mažinamos prekėms praradus prekinę išvaizdą“, – aiškina p. Moll.

Taip pat nuo šiol rekomenduojama naudoti tik tas anksčiau taikytas kainas, kurios paskutinį kartą taikytos ne seniau nei prieš 6 mėn. Be to, rekomenduojama kainų palyginimus reklamoje naudoti tik tuo atveju, jei laikotarpis, kuriuo bus taikoma pardavimo kaina, bus ne ilgesnis už laikotarpį, kuriuo buvo taikyta palyginamoji kaina.

„Pavyzdžiui, jei reklamos davėjas palyginamąją kainą taikė nuo 2016 m. sausio 1 d. iki 2016 m. vasario 28 d., tai naują prekės pardavimo kainą reklamos davėjas neturėtų taikyti ilgiau nei buvo taikyta palyginamoji kaina, t. y. ilgiau nei 1 mėn. 28 d.“, – aikšina p. Moll.

Kitas svarbus Konkurencijos tarybos reikalavimas yra susijęs su apibūdinimo „iki X%“ naudojimu reklamoje.

„Tokio pobūdžio reklaminis šūkis gali būti naudojamas reklamoje tik tuo atveju, jei skelbiama maksimali nuolaida išpardavimo pradžioje taikoma bent 10% prekių ir nurodomas tokio išpardavimo laikotarpis“, – kalba teisininkė. Pavyzdžiui, jei bendrovė rengia išpardavimą ir reklamoje nurodo „Išpardavimas! Žaislams ir kosmetikai – nuolaidos iki 60%. Akcija galioja rugpjūčio 1–31 d.“. Tokiu atveju padavėjas turėtų užtikrinti, kad akcijos pradžioje bent 10% žaislų ir tokiai pat kosmetikos prekių daliai būtų parduodamos su reklamoje nurodyta maksimalia 60% nuolaida.

Reklamos užsakovams taip pat privalu papildomai pagrįsti dažnai naudojamus palyginamųjų kainų apibūdinimus, kaip pavyzdžiui „įprastinė“ ar „normali kaina“, „vertė“ ir pan.

„Įvertinus Konkurencijos tarybos praktiką peršasi išvada, kad kainų palyginime reklamos davėjas turi ypatingai atsargiai naudoti sąvokas „įprastinė kaina“, „normali kaina“, „vertė“, „reguliari kaina“, kai jos žymi tiesiogiai nenurodytų konkurentų kainas. Prekės „vertė“ turi būti suprantama kaip mažiausia kaina, už kurią vartotojas gali įsigyti tokią prekę rinkoje, apibūdinimai „įprastinė kaina“, „normali kaina“ ir „reguliari kaina“ reiškia, kad visą reklamos sklaidos laikotarpį iš esmės visi konkurentai taiko palyginamąsias kainas, apibrėžtas kaip „įprastinė“, „normali“ ir „reguliari“. Taigi, reklamos davėjas, siekdamas sėkmingai įrodyti savo reklamos, kurioje panaudotas bent vienas iš aukščiau paminėtų apibūdinimų, teisingumą, visais atvejais turės atlikti iš esmės visų konkurentų taikomų kainų monitoringą visą savo reklamos sklaidos laikotarpį ir saugoti šiuos įrodymus, kad, prireikus, galėtų juos pateikti Konkurencijos tarybai. Nors tai yra beveik neįmanoma, ypatingai turint omenyje, kad taip pat vertinamos kainos, esančios elektroninėje prekyboje“, – pažymi teisininkė.

Yra ir trūkumų

Pasak p. Moll, patvirtintos rekomendacijos turi ir trūkumų: kai kurioms nuostatoms trūksta apibrėžtumo, norint lyginti kainas pagal naują tvarką prekybininkams prireiks papildomų laiko sąnaudų ir investicijų, o elektroninę prekybą vykdančiam verslui kainų rodymo galimybės bus gerokai suvaržytos.

Pavyzdžiui, nuostatos konstrukcija, jog apibūdinimas „iki X%“ gali būti naudojamas tik tuo atveju, jei skelbiama maksimali nuolaida išpardavimo pradžioje taikoma bent 10% prekių ir nurodomas tokio išpardavimo laikotarpis, neatsako į klausimą, ar 10% prekių skaičiavimas turi būti atliekamas viso tinklo parduotuvių atžvilgiu, ar kiekvienos konkrečios parduotuvės.

„Prekybininkai turi skirtingo dydžio prekybos taškus/parduotuves, todėl tikėtina, kad bus sudėtinga užtikrinti, jog mažesnėse parduotuvėse šis procentas bus išlaikytas. Antra, „išpardavimas“ paprastai reiškia, jog bendrovė išparduoda prekių likučius, kol bus galutinai išparduotos. Tad išpardavimo pradžioje yra sunku tiksliai numatyti, kiek laiko vyks tokia akcija. Prekybininkui išpardavus prekes iki reklamoje nurodyto išpardavimo laikotarpio pabaigos egzistuoja tikimybė, kad reklama, skelbianti vėlesnę išpardavimo pabaigos dieną, bus pripažinta klaidinančia“, – pažymi p. Moll.

Pasak teisininkės, daugelio nuostatų (pavyzdžiui, kainų palyginimus reklamoje naudoti tik tuo atveju, jei laikotarpis, kuriuo bus taikoma pardavimo kaina, bus ne ilgesnis už laikotarpį, kuriuo buvo taikyta palyginamoji kaina; „10% taisyklė“) įgyvendinimas iš esmės reiškia, kad ūkio subjektas turės archyvuoti ir sekti informaciją apie kiekvienos prekės kainos pokyčius tiek fizinėse, tiek elektroninėse parduotuvėse.

„Galiausiai, su problemomis tikėtina susidurs ir elektroninę prekybą vykdantys ūkio subjektai, kurių verslo idėja paremta greitu reagavimu į konkurentų kainas ir labai dinamiška rinkodara. Todėl nustačius reikalavimą palyginimui naudoti bent 16 dienų per paskutines 30 dienų taikytą kainą arba išsamiai paaiškinti nukrypimą nuo šios taisyklės, yra apribojamos įmonės galimybės konkuruoti ir reaguoti į besikeičiančias konkurentų kainas“, – kalba p. Moll.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Atsargiai – ir smulkios dovanos gali virsti interesų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau