Kodėl įmonėms reikalingas socialinių tinklų specialistas

Publikuota: 2016-09-06
Robertas Šapalas, rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ rinkodaros direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Robertas Šapalas, rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ rinkodaros direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Šiame įraše pakalbėsiu apie socialinių tinklų specialisto profesiją, kuri kiekvienais metais tampa vis aktualesnė daugeliui įmonių. Manau, yra labai svarbu suprasti šios darbo pozicijos speficiką, jeigu įmonė nori gauti didžiausią naudą iš socialinių tinklų. Todėl šiame įraše aptarsime, kodėl įmonei reikia šio žmogaus, kaip atrodo jo darbas.

Kas yra socialinių tinklų specialistas

Socialinių tinklų specialistas yra atsakingas už tai, kaip įmonė save pristato, ką komunikuoja socialiniuose tinkluose – „Facebook“, „Instagram“, „LinkedIn“ ir pan. Šios specialybės atstovas sugalvoja ir įgyvendina įmonės komunikacijos strategiją socialiniuose tinkluose, prižiūri, kad ji atitiktų visos įmonės bendrą komunikaciją, rekomenduoja, kaip kolegos turi komunikuoti, pasiūlo rinkodaros vadovui, kaip galima integruoti socialinius tinklus į bendras rinkodaros kampanijas.

Kodėl socialiniai tinklai?

Pasak „smartinsights.com“, kas mėnesį socialiniais tinklais naudojasi 2 mlrd. žmonių. Juose mes vidutiniškai per dieną praleidžiame 106.2 minutės. Socialiniai tinklai tapo ne tik laisvalaikio praleidimo vieta, bet ir erdve, kurioje žmonės tarpusavyje dalijasi nuomone, patirtimi apie įmonės paslaugą, produktą.

Pastebima, kad vis dažniau žmonės renkasi socialinius tinklus kaip tiesioginį komunikacijos kanalą su įmone. Tarkime, jeigu neveikia x paslauga, tai klientai vis labiau apie tai pirma parašo įmonei socialiniame tinkle nei siunčia el. laišką.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Ką daro socialinių tinklų specialistas

Socialinių tinklų specialistas įmonei sukuria strategiją, kuria vadovaudamasis administruoja paskyras, nurodo taisykles, kaip įmonės atstovai turi komunikuoti. Šioje strategijoje aiškiai būna iškeliami įmonės tikslai. Pvz., tai gali būti žinomumo ar pardavimų didinimas. Norint pasiekti tikslus, specialistas kuria turinį įmonės paskyroms.

Turinio gamyba – sudėtingas procesas. Turinys gali būti originalus, specialisto sukurtas. Norint tai padaryti, jis rašo tekstus bei naudojasi įvairiomis programomis, kaip nuotraukų ir video redagavimo.

Jeigu turinys yra pasiskolintas, pavyzdžiui, nuoroda į naujienų portalo straipsnį, vaizdo įrašą, tai specialistas geba tiksliai išreikšti pagrindinę mintį ir ją pateikti sekėjams. Čia taip pat svarbu yra mokėjimas išsirinkti iš daugybės šaltinių kelis, kurie įmonės klientams yra įdomūs.

Įkėlęs žinutes į socialinius tinklus, specialistas analizuoja, kurios žinutės buvo populiaresnės, turėjo daugiau paspaudimų, vartotojų įsitraukimų ir kodėl. Analizavimas vyksta su mokamais ir nemokamais el. įrankiais (plačiau apie tai pasidalinsiu kitame įraše).

Būtina analizuoti turinį, nes gera analizė padeda ateityje nuspėti, kokios žinutės labiau įtrauks prekinio ženklo sekėjus paspausti ant nuorodos, parašyti komentarą ir pan. Teisinga analizė taip pat padeda išlaikyti didelį organinį žinučių pasiekiamumą. Kitaip tariant, jeigu socialiniame tinkle „Facebook“ jūsų atstovaujama įmonė turi 3.000 sekėjų, tai nereiškia, kad įkėlus naujieną ją pamatys visi. „Facebook“ geriausiu atveju parodys ją iki 10% jūsų sekėjų.

Bet jeigu analizuosite duomenis, jūs žinosite, kas įdomu žmonėms. Tokios žinutės labiau įtrauks vartotojus, todėl „Facebook“ nemokamai rodys žinutę didesniam vartotojų skaičiui. Specialisto uždavinys su geru turiniu burti bendruomenę, kuriai patinka įmonė. Todėl jam svarbu analizuoti ir žmones, kurie seka įmonės paskyrą. Specialistui svarbu, kad sekėjų skaičius didėtų, bet jie turi atitikti auditoriją, kuri yra svarbi prekės ženklui.

Tiksli analizė taip pat padeda išryškinti „super sekėjus“. Tai žmonės, kuriems labiau nei kitiems patinka prekės ženklas. Žinoti šiuo žmones yra svarbu, nes jie yra labiau linkę pirkti įmonės paslaugą/produktą bei rekomenduoti įmonę savo draugams. Taip pat šie žmonės bus labiau pasiryžę ginti įmonę socialiniuose tinkluose, jeigu pasirodys neigiami komentarai.

Tarp visų ką tik išvardytų darbų specialistas daro ir monitoringą socialiniuose tinkluose. Jis žiūri, kur vyksta diskusija, susijusi su jo įmone. Pavyzdžiui, jeigu kažkas komentaruose pamini bendrovę x arba svarbų raktažodį, tai su mokamais ir nemokamais el. įrankiais galima rasti tą pokalbį ir parašyti x įmonės nuomonę tuo klausimu, išspręsti problemą.

Gebėjimas kurti, administruoti ir analizuoti reklamas taip pat neatsiejamas darbas, kurį atlieka šios specialybės žmogus.

Juokaujama, kad šis žmogus dirba 24 valandas. Čia yra nemažai tiesos, nes diskusijos apie įmonės produktą ar paslaugą gali vykti socialiniuose tinkluose nuolatos. Todėl šios profesijos atstovas turi dažnai žiūrėti, kaip žmonės reaguoja į įmonės įkeltą žinutę, ką kiti kalba apie bendrovę socialiniuose tinkluose bei atsakyti į klientų klausimus.

Kadangi socialiniai tinklai laba dažnai įdiegia atnaujinimus, tai šis žmogus daug skaito, domisi, kokie vyksta pokyčiai ir juos pritaiko savo įmonės paskyrose.

Reziumuojant, šios profesijos žmogus yra universalus. Jis turi gerus rašymo įgūdžius, vizualiai moka perteikti žinutę, randa įtraukiantį turinį, geba kurti reklamas, analizuoti duomenis ir „24 valandas“ dirba savo darbą.

Įmonei tokio žmogaus reikia, nes socialiniuose tinkluose žmonės aptarinėja jos ar konkurentų produktus, paslaugas. Būtina pastebėti ir dalyvauti šiose diskusijoje, jeigu norime didinti pardavimus. Taip pat tai vienas iš pigiausių komunikacijos kanalų, kur su savo klientais galima bendrauti kiekvieną dieną, burti bendruomenę, stiprinti savo prekinį ženklą.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
05:45
„Kesko Senukai Digital“ apie reorganizavimą: siekiame efektyvumo Premium

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
05:45
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„Peek&Cloppenburg“: augant lojalių klientų skaičiui, dairomės vietų naujoms parduotuvėms Premium

Vokietijos drabužių ir aksesuarų prekybos bendrovė „Peek&Cloppenburg“, pernai Lietuvoje pardavusi prekių už...

Prekyba
2022.05.14
Dešimtys tūkstančių potencialių vartotojų: parduotuvėse daugėja slavakalbių Premium

Ekonomistų vertinimu, drabužių ir avalynės pardavėjai gali planuoti didesnes apyvartas ne tik dėl to, kad po...

Prekyba
2022.05.13
Baltarusiškas klonas „Bela-cola“ ruošiasi Rusijoje pakeisti „Coca-Colą“ Premium 1

Nuo vasario pabaigos Minsko gaiviųjų gėrimų gamykla 50% padidino gaiviųjų gėrimų tiekimą Rusijai ir tikisi...

Pramonė
2022.05.12
Vilniaus Rotušės valdytojas: trečias konkursas parodė, kad nuomininko teks ieškoti, kai stabilizuosis geopolitinė situacija Premium

261 kv. m patalpos Rotušės pastate, kuriame anksčiau veikė restoranas „Žuvinė“, jau daugiau kaip metus...

Prekyba
2022.05.12
Kitoks turgus: Paupyje pasiekė 7,5 mln. Eur apyvartą, Benedikto turgus planuoja plėtrą Premium

Įprastoms turgavietėms atsigaunant po pandemijos klesti ir visiškai kitokių koncepcijų objektai, kurie irgi...

Prekyba
2022.05.12
Duomenų apsaugos inspekcija: Lietuvoje tyrimas dėl „Vinted“ dar nėra pasibaigęs, įmonė atnaujina taisykles Premium 4

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija nuo praėjusių metų lapkričio atlieka „Vinted“ tikrinimą dėl asmens...

Prekyba
2022.05.11
Pernai sulaukę „Lidl“ parduotuvių, latviai netrukus galės apsipirkti „Spar“ Premium

Mažmenininkė „Spar International“ su partneriais pradeda veiklą Latvijoje. Pagal partnerystės modelį...

Prekyba
2022.05.11
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
„Vinted“: esame nusivylę paskelbtu sprendimu ir jį skųsime 2

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku