„Camelia“ reklama – klaidinanti

Publikuota: 2016-09-06
Algimanto Kalvaičio nuotr.
svg svg
Algimanto Kalvaičio nuotr.

Konkurencijos taryba nustatė, kad trumposiomis žinutėmis ir per radiją UAB „Nemuno vaistinė“ skleisti teiginiai apie „Camelia“ vaistinėje teikiamą iki 30% nuolaidą visoms prekėms klaidino vartotojus ir taip pažeidė Reklamos įstatymą.

Taryba tyrimą pradėjo pagal pareiškėjo skundą įtarusi, jog UAB „Nemuno vaistinė“ įvairiais laikotarpiais nuo 2015 m. rugsėjo 1 d. iki 2015 m. lapkričio 30 d. skleidė klaidinančius reklaminius teiginius apie nuo 13 val. iki 15 val. „Camelia“ vaistinėse taikomą akciją – iki 30% nuolaidą visoms prekėms.

Konkurencijos taryba nustatė, kad visuose reklaminiuose teiginiuose nurodyta informacija buvo neteisinga, kadangi nuolaida nebuvo taikoma kompensuojamiesiems vaistams ir medicinos prekėms, perkant su kompensuojamųjų vaistų pasu.

Taip pat bendrovės radijuje skleista reklama buvo neišsami, dėl to, kad reklamoje nebuvo informuojama, kad nuolaida prekėms buvo suteikiama tik pateikus „Camelia“ mažų kainų kortelę. Tarybos nuomone, tikėtina, jog, jei vartotojas būtų žinojęs teisingą ir išsamią informaciją, būtų priėmęs kitokius sprendimus dėl prekių įsigijimo „Camelia“ vaistinėse.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Taryba, atsižvelgusi į tai, kad reklamos buvo skleistos dideliu mastu bei klaidino vartotojus, bendrovei skyrė 8.688 Eur baudą.

Konkurencijos tarybos ekspertai 2015 m. išnagrinėjo 427 pranešimus dėl galimai klaidinančios reklamos ir išsiuntė reklaminės veiklos subjektams 159 įspėjimus.

Viltė Kristina Steponėnaitė, advokatų kontoros „Cobalt“ vyresnioji teisininkė, Intelektinės nuosavybės, Informacinių technologijų ir Duomenų apsaugos pogrupio vadovė, atkreipia dėmesį, kad, nors teisės aktai nenumato detalių reikalavimų kainų palyginimams ar nuolaidų nurodymui reklamose, tačiau verslo subjektai gali prognozuoti, kokie reklamos sprendimai sukelia didesnę riziką, atsižvelgdami į ligšiolinę teismų praktiką.

„Pavyzdžiui, Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas savo praktikoje vertina, kad reklamoje nurodant, kad tam tikro dydžio nuolaida galioja visoms prekėms, vidutinis vartotojas negali numatyti, kad daliai prekių bus taikoma mažesnė nuolaida ar apskritai nebus taikoma nuolaida. Be to, kokie sprendimai dėl kainų nurodymo sukelia didesnę riziką ir, atvirkščiai, kokie yra rekomenduotini, Konkurencijos taryba apibendrino naujose, 2016 m. liepos 5 d. patvirtintose rekomendacijose dėl kainų palyginimo. Šios rekomendacijos nėra privalomojo pobūdžio teisės aktas, tačiau žinotinos siekiant sumažinti sankcijų riziką“, – kalba p. Steponėnaitė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Prekybos centrai: augimas nėra tvarus, nes grįstas infliacija Premium

Viename didžiausių Baltijos šalyse prekybos festivalių RETAIL didžiųjų prekybos centrų vadovai dalijosi...

Prekyba
05:45
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku