„Camelia“ reklama – klaidinanti

Konkurencijos taryba nustatė, kad trumposiomis žinutėmis ir per radiją UAB Nemuno vaistinė skleisti teiginiai apie Camelia vaistinėje teikiamą iki 30% nuolaidą visoms prekėms klaidino vartotojus ir taip pažeidė Reklamos įstatymą.
Taryba tyrimą pradėjo pagal pareiškėjo skundą įtarusi, jog UAB Nemuno vaistinė įvairiais laikotarpiais nuo 2015 m. rugsėjo 1 d. iki 2015 m. lapkričio 30 d. skleidė klaidinančius reklaminius teiginius apie nuo 13 val. iki 15 val. Camelia vaistinėse taikomą akciją iki 30% nuolaidą visoms prekėms.
Konkurencijos taryba nustatė, kad visuose reklaminiuose teiginiuose nurodyta informacija buvo neteisinga, kadangi nuolaida nebuvo taikoma kompensuojamiesiems vaistams ir medicinos prekėms, perkant su kompensuojamųjų vaistų pasu.
Taip pat bendrovės radijuje skleista reklama buvo neišsami, dėl to, kad reklamoje nebuvo informuojama, kad nuolaida prekėms buvo suteikiama tik pateikus Camelia mažų kainų kortelę. Tarybos nuomone, tikėtina, jog, jei vartotojas būtų žinojęs teisingą ir išsamią informaciją, būtų priėmęs kitokius sprendimus dėl prekių įsigijimo Camelia vaistinėse.
Taryba, atsižvelgusi į tai, kad reklamos buvo skleistos dideliu mastu bei klaidino vartotojus, bendrovei skyrė 8.688 Eur baudą.
Konkurencijos tarybos ekspertai 2015 m. išnagrinėjo 427 pranešimus dėl galimai klaidinančios reklamos ir išsiuntė reklaminės veiklos subjektams 159 įspėjimus.
Viltė Kristina Steponėnaitė, advokatų kontoros Cobalt vyresnioji teisininkė, Intelektinės nuosavybės, Informacinių technologijų ir Duomenų apsaugos pogrupio vadovė, atkreipia dėmesį, kad, nors teisės aktai nenumato detalių reikalavimų kainų palyginimams ar nuolaidų nurodymui reklamose, tačiau verslo subjektai gali prognozuoti, kokie reklamos sprendimai sukelia didesnę riziką, atsižvelgdami į ligšiolinę teismų praktiką.
Pavyzdžiui, Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas savo praktikoje vertina, kad reklamoje nurodant, kad tam tikro dydžio nuolaida galioja visoms prekėms, vidutinis vartotojas negali numatyti, kad daliai prekių bus taikoma mažesnė nuolaida ar apskritai nebus taikoma nuolaida. Be to, kokie sprendimai dėl kainų nurodymo sukelia didesnę riziką ir, atvirkščiai, kokie yra rekomenduotini, Konkurencijos taryba apibendrino naujose, 2016 m. liepos 5 d. patvirtintose rekomendacijose dėl kainų palyginimo. Šios rekomendacijos nėra privalomojo pobūdžio teisės aktas, tačiau žinotinos siekiant sumažinti sankcijų riziką, kalba p. Steponėnaitė.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti