Reklama su Merkel ir Putinu Lietuvoje – ties pažeidimo riba

Publikuota: 2016-07-28
„15min“ reklaminis maketas.
„15min“ reklaminis maketas.

Portalas „15min“ šią vasarą palydi su šmaikščia reklamos kampanija su žinomais užsienio politikais priešakyje – Angela Merkel, Vladimiru Putinu ir Donaldu Trumpu – skelbiančia, jog žinios mobiliuosiuose mus vejasi ir per atostogas. Nors panašios reklamos netrūksta užsienio šalyse, Lietuvoje ji – ties pažeidimo riba.

Tomas Balžekas, „15min“ generalinis direktorius, paklaustas apie idėjos užsuomazgas teigia, jog besilankydamas „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje nuolat mato kūrybingas, šypsotis priverčiančias kampanijas.

„Šiai vasarai ir mes norėjome linksmos, nestandartinės komunikacinės kampanijos. Mums patiko mūsų kūrybinės agentūros „New!“ pasiūlyta idėja, kad naujienos yra su mumis ir per atostogas. Idėja puikiai atspindi šių dienų aktualijas, kad naujienos vasarą dažniau skaitomos mobiliuosiuose įrenginiuose, kurie visada yra su mumis. Pasirinkome dažnai naujienose matomus ir girdimus politikos lyderius Merkel, Putiną, Trumpą, Obamą, kurie yra dažni 15min.lt naujienų herojai. Manome, kad šis sprendimas taiklus, kūrybingas, priverčiantis nusišypsoti, turi teigiamą emocinį krūvį“, – kalba p. Balžekas. – Prieš pradėdami šią kampaniją konsultavomės su teisininkais. Užsienyje tokios reklamos pavyzdžių tikrai netrūksta“.

Šiai kampanijai portalas pasitelkė spaudos ir radijo kanalus.

Riba plona

Natalja Moll, portalą konsultavusi „Sorainen“ teisininkė, pripažįsta, jog ir Civilinis kodeksas Lietuvoje, ir Reklamos įstatymas draudžia naudoti fizinio asmens atvaizdą be jo sutikimo.

„Nei šie įstatymai, nei teismų praktika išimčių nenumato žinomiems asmenims ar politikams dėl jų panaudojimo reklamoje. Tad iš pirmo žvilgsnio, tai atrodytų neleistinas veiksmas, iš kitos šiuo atveju buvo pasiremta labiau užsienio šalių patirtimi. JAV ir kai kuriose Europos valstybėse šis klausimas sprendžiamas gerokai liberaliau ir į politiko atvaizdo panaudojimą reklamoje žiūrima demokratiškiau“, – kalba p. Moll.

Pasak teisininkės, čia labiau galioja sąžiningo naudojimo principas, kitais žodžiais, jei politiko atvaizdas yra naudojamas skleidžiant žinią, informuojant visuomenę, tai, natūralu, toleruojama, arba kai žiniasklaidos priemonė save reklamuoja pasinaudodama atvaizdą asmens, apie kurį yra rašiusi.

„Tačiau jei, pavyzdžiui, rūbų gamintojas savo reklamoje panaudojo politiko atvaizdą, tai jau galima traktuoti priešingai. Šiuo atveju 15min.lt reklama kalba apie žinias ir pasitelkia politikus, kuriuos dažnai matome žiniasklaidoje ir apie kuriuos rašo pats portalas. Ar tai iš tiesų teisėta, galėtų įvertinti tik teismas. Lietuvoje tokios teismų praktikos kol kas nėra“, – pažymi p. Moll, sutikdama, jog toks žingsnis, yra visų pirma konservatyvios lietuviškos reklamos šioje srityje praplėtimas.

„Lietuvos politikų šiam atvejui pabijota pasitelkti, esame labiau konservatyvūs, – šypsosi p. Moll. – Tad reklamoje matome žinomus užsienio politikus, kurie ne kartą buvo matomi tokiose situacijose. Tikimybė sulaukti kažkokios pretenzijos tikriausiai yra nedidelė“.

Vilija Viešūnaitė, advokatų kontoros „ Triniti“ advokatė, partnerė, taip pat antrina, jog fizinio asmens nuotrauka (jos dalis), portretas ar kitoks atvaizdas gali būti atgaminami, parduodami, demonstruojami, spausdinami, taip pat pats asmuo gali būti fotografuojamas tik jo sutikimu.

„Reklamoje yra draudžiama, jeigu joje be fizinio asmens sutikimo minimas jo vardas, pavardė, pateikiama jo nuomonė, informacija apie jo privatų ar visuomeninį gyvenimą, turtą, naudojamas fizinio asmens atvaizdas. Asmens sutikimo nereikia, jeigu šie veiksmai yra susiję su visuomenine asmens veikla, jo tarnybine padėtimi. Tačiau asmens nuotraukos (jos dalies), padarytos šiais atvejais, negalima demonstruoti, atgaminti ar parduoti, jeigu tai pažemintų asmens garbę, orumą ar dalykinę reputaciją“, – kalba p. Viešūnaitė.

Pasak advokatės, nagrinėjamu atveju galima teigti, kad naudojami viešųjų asmenų atvaizdai, todėl sutikimo pagal bendrąjį reguliavimą nereikia, be to, nepanašu, kad nuotraukos pažeistų jų garbę, orumą ar dalykinę reputaciją.

„Šiuo atveju konkuruoja du dalykai: asmens teisė į atvaizdą ir visuomeniškai aktyvaus žmogaus statusas. Lietuvoje ši situacija teismuose nebuvo nagrinėjama, tačiau būtų labai įdomi byla. Paprastai teismas pripažįsta, kad politikų privatumas yra ribotas“, – priduria p. Viešūnaitė.

FOTOGALERIJA Spaudos reklamos maketai. (3 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Good one“ – trečius metus iš eilės „Deloitte“ sparčiausiai augančiųjų sąraše

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ trečius metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2019.10.21
Buvęs „vipcommunications“ vadovas palieka agentūrą

Bertai Čaikauskaitei įsigijus komunikacijos agentūros „vipcommunications“ akcijas ir tapus vadove, iš įmonės...

Rinkodara
2019.10.21
Kodėl darbuotojai netampa įmonės ambasadoriais? Mįslė – ne pasitenkinime 4

Kaip padaryti, kad socialiniuose tinkluose darbuotojai aktyviau komunikuotų apie organizaciją? Tokį klausimą...

Rinkodara
2019.10.20
Kaip lietuviai užsienio užsakovus nustebina

Vis daugiau Lietuvos gamintojų supranta, kad vienas iš būdų palenkti galimą pirkėją į savo pusę – pasikviesti...

Gazelė
2019.10.20
„Chanel“ mados namai gamins rožinį vyną 3

Gaminti vyną ar bent turėti nuosavą vynuogyną yra madinga: žiniasklaidoje vis sušmėžuoja pranešimų apie...

Laisvalaikis
2019.10.18
Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium 6

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
2019.10.18
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
2019.10.17
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 19

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  23

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14
TOP 10 lankomiausių e. parduotuvių Lietuvoje Premium 2

Keturi iš 10-ies šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip...

Prekyba
2019.10.14
„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams 7

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklas „Iki“ turi naują komunikacijos vadovę 3

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadove tampa Indrė Baltrušaitienė, prieš tai daugiau kaip trejus metus...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklų kortelės – vos ne kiekvieno kišenėse 9

Dažnas lietuvis savo piniginėje turi bemaž visų prekybos tinklų lojalumo korteles. Prekybininkai plėtoja...

Rinkodara
2019.10.13
Su piešiniais ant siuntų terminalų taiko į aplinkosaugos temą 1

Lietuvos paštas su meno kūriniais ant „LP Express“ siuntų terminalų bando atkreipti visuomenės dėmesį į...

Rinkodara
2019.10.13
Kaip padidinti pardavimus sezoninėmis prekėmis 1

Įpusėjęs ruduo kai kuriems prekybininkams žada didesnes pajamas – šaltesni orai išaugina dalies prekių...

Gazelė
2019.10.13
Olimpinių žaidynių rėmimas: Japonijos bendrovės įspraustos į patriotinės prievolės pinkles Premium

Japonija birželį išdidžiai paskelbė sutriuškinusi olimpinį rekordą. Kitais metais Tokijuje bus rengiamas...

Rinkodara
2019.10.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau