Verslo kova tęsiasi ir po futbolo čempionato

Publikuota: 2016-07-13
Triumfavus Portugalijai, triumfuoja ir „Nike“, kurios siūtus marškinėlius dėvėjo naujieji Europos čempionai. Carlo Recine („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
svg svg
Triumfavus Portugalijai, triumfuoja ir „Nike“, kurios siūtus marškinėlius dėvėjo naujieji Europos čempionai. Carlo Recine („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Futbolo čempionato aistroms dar nenurimus, pirmuosius viščiukus ima skaičiuoti verslas. Mėnesį trukęs renginys finansiškai buvo vienas sėkmingiausių istorijoje.

Skaičiuojama, kad iš esmės beveik visų sektorių verslai, vienaip ar kitaip investavę į „Euro 2016“, uždirbo. O ir nesulaukę finansinės grąžos nesigaili – nauda skaičiuojama bus dar ilgai.

UEFA prieš kelias dienas paskelbė, kad čempionato apyvarta siekia 1,93 mlrd. Eur, o tai yra 34% daugiau, nei sugeneravo 2012-ųjų turnyras, vykęs Lenkijoje ir Ukrainoje.

Įvairūs mokesčiai praris apie 1,1 mlrd. Eur, tad čempionato organizatoriai džiaugiasi 830 mln. Eur pelnu, iš kurio 600 mln. Eur per ateinančius ketverius metus bus išdalyta 55 UEFA priklausančioms šalių futbolo federacijoms.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Nepaisant terorizmo rizikos, itin sklandžiai vykęs čempionatas, manoma, padidino Prancūzijos sostinės galimybes išsikovoti teisę 2024 m. organizuoti vasaros olimpines žaidynes. Dabar dėl šios teisės, be Paryžiaus, varžosi ir Roma (Italija), Budapeštas (Vengrija) bei Los Andželas (JAV).

Ne iš karto

Apyvartos augimas labiausiai susijęs su transliavimo teisių prekyba, nes čempionate pirmą kartą dalyvavo ne 16, o 24 komandos, licencijų panoro daugiau televizijų, buvo sužaista ir rodoma kur kas daugiau rungtynių.

Čempionato pajamos iš transliavimo teisių sudarė daugiau kaip pusę visos apyvartos, apie 1,1 mlrd. Eur. Tiesa, „Bloomberg“ skaičiuoja, kad toli gražu ne visos televizijos uždirbo.

Štai Prancūzijos transliuotoja TF1 už teisę žiūrovams rodyti 22 mačų tiesiogines transliacijas paklojo 45 mln. Eur, o grąžos gavo 23–27 mln. Eur.

Kita prancūzų televizija M6 už 11 rungtynių nepagailėjo 25 mln. Eur, o sugrįžo jai, įvairiais skaičiavimais, vos 11–17 mln. Eur.

Televizijos ryžtasi prarasti nemenkas sumas už savo vardo populiarinimą. Tiesa, tai labiau suprantama M6, mėgstančios agresyvią konkurenciją, o ne TF1, jau turinčios savo vertę, atveju, rašo „Bloomberg“.

Kova tęsiasi

Po didinamuoju stiklu šiųmečiame čempionate atsidūrė dviejų didžiausių pasaulio sporto prekių gamintojų „Nike“ ir „Adidas“ dvikova. Pastaroji, oficiali čempionato rėmėja, greičiausiai tikėjosi be didesnio vargo įveikti savo konkurentę, tačiau kortas gerokai sumaišė įvykiai futbolo stadione. Tiksliau – vienos pusfinalio rungtynės, kuriose Prancūzija įveikė Vokietiją.

Vokietijos rinktinės atributika „Adidas“ visuomet nešė didžiausius pelnus, nes komanda pastaraisiais metais dominavo pasaulio futbole. Per vienas rungtynes viskas apsivertė aukštyn kojomis, o prancūzams aprangą siuvanti „Nike“ smarkiai sustiprino savo pozicijas. Maža to, Portugalijos nacionalinė komanda taip pat yra remiama „Nike“, tad galutinis rezultatas finale gamintojai jau nebebuvo toks svarbus.

Situacija, kai bent viena „Adidas“ remiama komanda nežaidė Europos futbolo čempionato finale, šiemet susidarė pirmą kartą per tris dešimtmečius.

Iki šiol buvo skelbiama, kad „Adidas“ šiais metais tikisi sporto prekių parduoti už rekordinę sumą – 2,5 mlrd. Eur. Viešai skelbtas „Nike“ tikslas – 1,93 mlrd. Eur.

Kai jau niekas neabejojo, kad „Adidas“ amžinoje kovoje savo varžovę paliko už nugaros, analitikai staiga ėmė spėlioti, kaip situacija gali keistis po čempionato. Aišku viena – „Nike“ galimybės šoktelėti į viršų dabar kur kas didesnės.

Bendros čempionato pajamos už rėmimo licencijas šiemet siekė 480 mln. Eur. Be „Adidas“, tarp didžiųjų rėmėjų – ir „Coca-Cola“, „Carlsberg“, „Mcdonald’s“, „Turkish Airlines“, „Continental“, „Orange“.

Laimintys uždirba

Uždirbo ir sėkmingai rungtyniavusios komandos. Už kiekvieną pergalę ir lygiąsias pagal čempionato taisykles rinktinėms yra išmokamos nemenkos sumos pinigų. Lygiosios grupių etape įvertintos 500.000 Eur, pergalė – 1 mln. Eur.

Žengiant toliau premijos didėja. Patekus į aštuntfinalį komandoms išmokama po 1,5 mln. Eur, ketvirtfinalį – 2,5 mln. Eur, pusfinalį – 4 mln. Eur. Finale laimėjusios komandos sąskaitą papildo 8 mln. Eur, pralaimėjusios – 5 mln. Eur.

Maksimali suma, kurią gali uždirbti visas čempionato rungtynes laimėjusi komanda, siekia 27 mln. Eur. Portugalija namo parsivežė 25,5 mln. Eur, nes visas trejas grupės rungtynes sužaidė lygiosiomis.

Tiesa, kiekviena komanda, patekusi į čempionatą, privalo susimokėti startinį 8 mln. Eur mokestį.

„Euro 2016“ pajamos, mlrd. Eur

TV transliacijų teisės 1,05

Rėmimas ir prekybos licencijos 0,48

Bilietai ir aptarnavimas 0,4

Iš viso 1,93

ŠALTINIS: „REUTERS“

FOTOGALERIJA Portugalija – „Euro 2016“ čempionė (33 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Reitan Convenience Lithuania“ vadovas: drąsinu išmėginti jėgas, jeigu kyla minčių Premium

Saulius Žilėnas, septintą mėnesį pareigas einantis „Reitan Convenience Lithuania“ direktorius, pakeitęs...

Prekyba
2022.07.05
„Normalių rusų“ be prekių nenorėjusi palikti „Decathlon“ visgi užsidaro – stringa tiekimas Premium

Nepaisydama kritikos bangos, boikotų ir agresorei Rusijai taikomų sankcijų, Prancūzijos sporto prekių...

Prekyba
2022.07.05
Maskvos prekybos centrai ištuštėjo: užimtumas žemiausias nuo 2010 m. Premium

Neužimtų prekybinių plotų dalis Maskvos prekybos centruose (PC) per 2022 m. šešis mėnesius padidėjo 1,5 proc.

Prekyba
2022.07.04
D. Mertinas apie „Vingio Akropolio“ PC: svarbus balansas ir populiariausių prekės ženklų geriausios parduotuvės Premium

Baltijos šalyse prekybos centrus valdanti „Akropolis Group“ parengė daugiafunkcio komplekso „Akropolis...

Prekyba
2022.07.04
Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą 1

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
2022.07.03
Klastotės pandemijos metais: padirbti produktai toliau keroja Premium

Lietuvos muitinės duomenimis, 2021 m. sulaikyta daugiau nei 120.000 vienetų prekių, kurios galimai buvo...

Prekyba
2022.07.03
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 7

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku