Verslo kova tęsiasi ir po futbolo čempionato

Publikuota: 2016-07-13
Triumfavus Portugalijai, triumfuoja ir „Nike“, kurios siūtus marškinėlius dėvėjo naujieji Europos čempionai. Carlo Recine („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Triumfavus Portugalijai, triumfuoja ir „Nike“, kurios siūtus marškinėlius dėvėjo naujieji Europos čempionai. Carlo Recine („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Futbolo čempionato aistroms dar nenurimus, pirmuosius viščiukus ima skaičiuoti verslas. Mėnesį trukęs renginys finansiškai buvo vienas sėkmingiausių istorijoje.

Skaičiuojama, kad iš esmės beveik visų sektorių verslai, vienaip ar kitaip investavę į „Euro 2016“, uždirbo. O ir nesulaukę finansinės grąžos nesigaili – nauda skaičiuojama bus dar ilgai.

UEFA prieš kelias dienas paskelbė, kad čempionato apyvarta siekia 1,93 mlrd. Eur, o tai yra 34% daugiau, nei sugeneravo 2012-ųjų turnyras, vykęs Lenkijoje ir Ukrainoje.

Įvairūs mokesčiai praris apie 1,1 mlrd. Eur, tad čempionato organizatoriai džiaugiasi 830 mln. Eur pelnu, iš kurio 600 mln. Eur per ateinančius ketverius metus bus išdalyta 55 UEFA priklausančioms šalių futbolo federacijoms.

Nepaisant terorizmo rizikos, itin sklandžiai vykęs čempionatas, manoma, padidino Prancūzijos sostinės galimybes išsikovoti teisę 2024 m. organizuoti vasaros olimpines žaidynes. Dabar dėl šios teisės, be Paryžiaus, varžosi ir Roma (Italija), Budapeštas (Vengrija) bei Los Andželas (JAV).

Ne iš karto

Apyvartos augimas labiausiai susijęs su transliavimo teisių prekyba, nes čempionate pirmą kartą dalyvavo ne 16, o 24 komandos, licencijų panoro daugiau televizijų, buvo sužaista ir rodoma kur kas daugiau rungtynių.

Čempionato pajamos iš transliavimo teisių sudarė daugiau kaip pusę visos apyvartos, apie 1,1 mlrd. Eur. Tiesa, „Bloomberg“ skaičiuoja, kad toli gražu ne visos televizijos uždirbo.

Štai Prancūzijos transliuotoja TF1 už teisę žiūrovams rodyti 22 mačų tiesiogines transliacijas paklojo 45 mln. Eur, o grąžos gavo 23–27 mln. Eur.

Kita prancūzų televizija M6 už 11 rungtynių nepagailėjo 25 mln. Eur, o sugrįžo jai, įvairiais skaičiavimais, vos 11–17 mln. Eur.

Televizijos ryžtasi prarasti nemenkas sumas už savo vardo populiarinimą. Tiesa, tai labiau suprantama M6, mėgstančios agresyvią konkurenciją, o ne TF1, jau turinčios savo vertę, atveju, rašo „Bloomberg“.

Kova tęsiasi

Po didinamuoju stiklu šiųmečiame čempionate atsidūrė dviejų didžiausių pasaulio sporto prekių gamintojų „Nike“ ir „Adidas“ dvikova. Pastaroji, oficiali čempionato rėmėja, greičiausiai tikėjosi be didesnio vargo įveikti savo konkurentę, tačiau kortas gerokai sumaišė įvykiai futbolo stadione. Tiksliau – vienos pusfinalio rungtynės, kuriose Prancūzija įveikė Vokietiją.

Vokietijos rinktinės atributika „Adidas“ visuomet nešė didžiausius pelnus, nes komanda pastaraisiais metais dominavo pasaulio futbole. Per vienas rungtynes viskas apsivertė aukštyn kojomis, o prancūzams aprangą siuvanti „Nike“ smarkiai sustiprino savo pozicijas. Maža to, Portugalijos nacionalinė komanda taip pat yra remiama „Nike“, tad galutinis rezultatas finale gamintojai jau nebebuvo toks svarbus.

Situacija, kai bent viena „Adidas“ remiama komanda nežaidė Europos futbolo čempionato finale, šiemet susidarė pirmą kartą per tris dešimtmečius.

Iki šiol buvo skelbiama, kad „Adidas“ šiais metais tikisi sporto prekių parduoti už rekordinę sumą – 2,5 mlrd. Eur. Viešai skelbtas „Nike“ tikslas – 1,93 mlrd. Eur.

Kai jau niekas neabejojo, kad „Adidas“ amžinoje kovoje savo varžovę paliko už nugaros, analitikai staiga ėmė spėlioti, kaip situacija gali keistis po čempionato. Aišku viena – „Nike“ galimybės šoktelėti į viršų dabar kur kas didesnės.

Bendros čempionato pajamos už rėmimo licencijas šiemet siekė 480 mln. Eur. Be „Adidas“, tarp didžiųjų rėmėjų – ir „Coca-Cola“, „Carlsberg“, „Mcdonald’s“, „Turkish Airlines“, „Continental“, „Orange“.

Laimintys uždirba

Uždirbo ir sėkmingai rungtyniavusios komandos. Už kiekvieną pergalę ir lygiąsias pagal čempionato taisykles rinktinėms yra išmokamos nemenkos sumos pinigų. Lygiosios grupių etape įvertintos 500.000 Eur, pergalė – 1 mln. Eur.

Žengiant toliau premijos didėja. Patekus į aštuntfinalį komandoms išmokama po 1,5 mln. Eur, ketvirtfinalį – 2,5 mln. Eur, pusfinalį – 4 mln. Eur. Finale laimėjusios komandos sąskaitą papildo 8 mln. Eur, pralaimėjusios – 5 mln. Eur.

Maksimali suma, kurią gali uždirbti visas čempionato rungtynes laimėjusi komanda, siekia 27 mln. Eur. Portugalija namo parsivežė 25,5 mln. Eur, nes visas trejas grupės rungtynes sužaidė lygiosiomis.

Tiesa, kiekviena komanda, patekusi į čempionatą, privalo susimokėti startinį 8 mln. Eur mokestį.

„Euro 2016“ pajamos, mlrd. Eur

TV transliacijų teisės 1,05

Rėmimas ir prekybos licencijos 0,48

Bilietai ir aptarnavimas 0,4

Iš viso 1,93

ŠALTINIS: „REUTERS“

FOTOGALERIJA Portugalija – „Euro 2016“ čempionė (33 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
19:13
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
14:46
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
14:17
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
„John Lewis“ vadovė traukiasi po prastos kalėdinės prekybos

Paula Nickolds, Didžiosios Britanijos prekybininkės „John Lewis“ vykdomoji direktorė, traukiasi po...

Prekyba
2020.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau