Verslo kova tęsiasi ir po futbolo čempionato

Publikuota: 2016-07-13
Triumfavus Portugalijai, triumfuoja ir „Nike“, kurios siūtus marškinėlius dėvėjo naujieji Europos čempionai. Carlo Recine („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Triumfavus Portugalijai, triumfuoja ir „Nike“, kurios siūtus marškinėlius dėvėjo naujieji Europos čempionai. Carlo Recine („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Futbolo čempionato aistroms dar nenurimus, pirmuosius viščiukus ima skaičiuoti verslas. Mėnesį trukęs renginys finansiškai buvo vienas sėkmingiausių istorijoje.

Skaičiuojama, kad iš esmės beveik visų sektorių verslai, vienaip ar kitaip investavę į „Euro 2016“, uždirbo. O ir nesulaukę finansinės grąžos nesigaili – nauda skaičiuojama bus dar ilgai.

UEFA prieš kelias dienas paskelbė, kad čempionato apyvarta siekia 1,93 mlrd. Eur, o tai yra 34% daugiau, nei sugeneravo 2012-ųjų turnyras, vykęs Lenkijoje ir Ukrainoje.

Įvairūs mokesčiai praris apie 1,1 mlrd. Eur, tad čempionato organizatoriai džiaugiasi 830 mln. Eur pelnu, iš kurio 600 mln. Eur per ateinančius ketverius metus bus išdalyta 55 UEFA priklausančioms šalių futbolo federacijoms.

Nepaisant terorizmo rizikos, itin sklandžiai vykęs čempionatas, manoma, padidino Prancūzijos sostinės galimybes išsikovoti teisę 2024 m. organizuoti vasaros olimpines žaidynes. Dabar dėl šios teisės, be Paryžiaus, varžosi ir Roma (Italija), Budapeštas (Vengrija) bei Los Andželas (JAV).

Ne iš karto

Apyvartos augimas labiausiai susijęs su transliavimo teisių prekyba, nes čempionate pirmą kartą dalyvavo ne 16, o 24 komandos, licencijų panoro daugiau televizijų, buvo sužaista ir rodoma kur kas daugiau rungtynių.

Čempionato pajamos iš transliavimo teisių sudarė daugiau kaip pusę visos apyvartos, apie 1,1 mlrd. Eur. Tiesa, „Bloomberg“ skaičiuoja, kad toli gražu ne visos televizijos uždirbo.

Štai Prancūzijos transliuotoja TF1 už teisę žiūrovams rodyti 22 mačų tiesiogines transliacijas paklojo 45 mln. Eur, o grąžos gavo 23–27 mln. Eur.

Kita prancūzų televizija M6 už 11 rungtynių nepagailėjo 25 mln. Eur, o sugrįžo jai, įvairiais skaičiavimais, vos 11–17 mln. Eur.

Televizijos ryžtasi prarasti nemenkas sumas už savo vardo populiarinimą. Tiesa, tai labiau suprantama M6, mėgstančios agresyvią konkurenciją, o ne TF1, jau turinčios savo vertę, atveju, rašo „Bloomberg“.

Kova tęsiasi

Po didinamuoju stiklu šiųmečiame čempionate atsidūrė dviejų didžiausių pasaulio sporto prekių gamintojų „Nike“ ir „Adidas“ dvikova. Pastaroji, oficiali čempionato rėmėja, greičiausiai tikėjosi be didesnio vargo įveikti savo konkurentę, tačiau kortas gerokai sumaišė įvykiai futbolo stadione. Tiksliau – vienos pusfinalio rungtynės, kuriose Prancūzija įveikė Vokietiją.

Vokietijos rinktinės atributika „Adidas“ visuomet nešė didžiausius pelnus, nes komanda pastaraisiais metais dominavo pasaulio futbole. Per vienas rungtynes viskas apsivertė aukštyn kojomis, o prancūzams aprangą siuvanti „Nike“ smarkiai sustiprino savo pozicijas. Maža to, Portugalijos nacionalinė komanda taip pat yra remiama „Nike“, tad galutinis rezultatas finale gamintojai jau nebebuvo toks svarbus.

Situacija, kai bent viena „Adidas“ remiama komanda nežaidė Europos futbolo čempionato finale, šiemet susidarė pirmą kartą per tris dešimtmečius.

Iki šiol buvo skelbiama, kad „Adidas“ šiais metais tikisi sporto prekių parduoti už rekordinę sumą – 2,5 mlrd. Eur. Viešai skelbtas „Nike“ tikslas – 1,93 mlrd. Eur.

Kai jau niekas neabejojo, kad „Adidas“ amžinoje kovoje savo varžovę paliko už nugaros, analitikai staiga ėmė spėlioti, kaip situacija gali keistis po čempionato. Aišku viena – „Nike“ galimybės šoktelėti į viršų dabar kur kas didesnės.

Bendros čempionato pajamos už rėmimo licencijas šiemet siekė 480 mln. Eur. Be „Adidas“, tarp didžiųjų rėmėjų – ir „Coca-Cola“, „Carlsberg“, „Mcdonald’s“, „Turkish Airlines“, „Continental“, „Orange“.

Laimintys uždirba

Uždirbo ir sėkmingai rungtyniavusios komandos. Už kiekvieną pergalę ir lygiąsias pagal čempionato taisykles rinktinėms yra išmokamos nemenkos sumos pinigų. Lygiosios grupių etape įvertintos 500.000 Eur, pergalė – 1 mln. Eur.

Žengiant toliau premijos didėja. Patekus į aštuntfinalį komandoms išmokama po 1,5 mln. Eur, ketvirtfinalį – 2,5 mln. Eur, pusfinalį – 4 mln. Eur. Finale laimėjusios komandos sąskaitą papildo 8 mln. Eur, pralaimėjusios – 5 mln. Eur.

Maksimali suma, kurią gali uždirbti visas čempionato rungtynes laimėjusi komanda, siekia 27 mln. Eur. Portugalija namo parsivežė 25,5 mln. Eur, nes visas trejas grupės rungtynes sužaidė lygiosiomis.

Tiesa, kiekviena komanda, patekusi į čempionatą, privalo susimokėti startinį 8 mln. Eur mokestį.

„Euro 2016“ pajamos, mlrd. Eur

TV transliacijų teisės 1,05

Rėmimas ir prekybos licencijos 0,48

Bilietai ir aptarnavimas 0,4

Iš viso 1,93

ŠALTINIS: „REUTERS“

FOTOGALERIJA Portugalija – „Euro 2016“ čempionė (33 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
Didžioji dalis sulaikytų prekių – smulkios siuntos iš Kinijos Premium

Ne tik prekybininkai, bet ir privatūs asmenys gali sulaukti neigiamų padarinių, nustačius, kad užsakyta ir...

Prekyba
2019.02.11
Vilniaus konfliktas su baru dėl lauko tualetų kol kas – be laimėtojų 3

Vilniaus savivaldybės ginčas su vienu sostinės baru dėl greta pastatytų lauko tualetų kol kas – be laimėtojų:...

Prekyba
2019.02.10
Vilniaus universitetas keičia savo veidą 6

Vilniaus universitetas startavo su nauja komunikacijos kampanija, kurioje bando kalbėti ne tradiciniais...

Rinkodara
2019.02.10
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 10

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kritikos strėlės viešiesiems pirkimams: formalus požiūris ar polinkis į „draugystę“ 14

Neseniai Prezidentė teikė siūlymą Viešųjų pirkimų įstatymų pataisoms, uždrausiančioms politinio pasitikėjimo...

Rinkodara
2019.02.07
6 kartus pažeidimai fiksuoti „Respublikos leidiniuose“, 2 – „Lietuvos ryto“ TV

Per praėjusius metus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba gavo rekordiškai daug skundų – net 321. Lyginant...

Rinkodara
2019.02.07
Sporto klubo reklama įstatymo nepažeidė, bet sukėlė diskusijų 10

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įvertinusi „Gym Plius“ sporto klubo reklamą, pažeidimų joje nenustatė.

Rinkodara
2019.02.07
„Maxima“ ir „Lidl“ traukia lietuviškumo kortą, „Iki“ – priešingai Premium 15

Prekybos tinklai „Maxima“ ir „Lidl“ pastaruoju metu tarsi sutartinai sustiprino lietuviškumo liniją...

Prekyba
2019.02.06
Dramatiškų pokyčių pasekmė: „Amazon“ vadovas pakeitė požiūrį į reklamą Premium

JAV prekybos milžinė „Amazon“ per 2018 m. investicijas į reklamą padidino 72,5%, tai didžiausias šuolis tarp...

Rinkodara
2019.02.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau