Akį traukiančios pakuotės – iš studentų rankų

Publikuota: 2016-04-09
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris, Vilniaus dailės akademijos dizaino krypties doktorantas.. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris, Vilniaus dailės akademijos dizaino krypties doktorantas.. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vidutinio dydžio lietuviško kapitalo įmonės kartą per metus gali pretenduoti į bendradarbiavimą su Vilniaus dailės akademijos Grafinio dizaino katedra – jos studentų kuriamą pakuočių dizainą.

„Tokią praktiką įvedžiau, atėjęs čia dėstytojauti“, – šypsosi Edvardas Kavarskas, pakuočių dizaineris ir Vilniaus dailės akademijos dizaino krypties doktorantas. – Pirmaisiais metais pakuotes kūrėme „Magnum sultims“, šiemet – UAB „Lesta“, gaminančiai įvairius eksploatacinius skysčius transporto priemonėms. Taip pagelbstime verslui, kuris dar neišnaudojo visų dizaino teikiamų pranašumų“.

Pasak jo, tokio bendradarbiavimo nauda yra abipusė – studentai patiria realias darbo sąlygas, nes užduotis nuo pradžių formuojama taikant tokio darbo kasdienę patirtį.

„Viskas prasideda nuo užduoties, išgrynintų tikslų ir uždavinių formulavimo ir atvykusio kliento prezentacijos. Tuomet kiekvienas studentas kuria po dvi pakuočių koncepcijas iš kurių per tarpinę peržiūrą, kartu su klientu, atsirenkame vieną, kurią rekomenduojame tobulinti, o finale kiekvienas studentas pristato savo galutinį pasiūlymą ir iš jų išrenkame bei apdovanojame nugalėtojus“, – pasakoja p. Kavarskas.

Tuo tarpu klientas, pasak jo, per tarpinę peržiūrą gauna apie 30 potencialių pakuočių vystymo koncepcijų, o finale renkasi iš maždaug 15 variantų.

„Žinant panašių projektų Lietuvoje finansines ribas, tokio kiekio krypčių ir pasiūlymų vargu, ar verslas sulauktų, bendradarbiaudamas su agentūra. Tad klientui – tai taip neabejotina nauda“, – pabrėžia p. Kavarskas.

Šiemetiniame konkurse Vilniaus dailės akademijos Grafinio dizaino katedros studentai kūrė bendrovei „Lesta“ variklių alyvų pakuočių koncepciją.

Iš 14 konkurse dalyvavusių studentų buvo atrinkti trys geriausieji, kurių idėjos pateiktos įmonei (pavyzdžiai straipsnio pabaigoje).

„Galvodami apie naują pakuotę variklio alyvai, nutarėme sujungti verslo, mokslo ir meno jėgas. Džiaugiamės, jog savo gebėjimus ir kūrybingumą gali parodyti būsimieji specialistai. Juk šiandien, norėdamas išsiskirti iš kitų prekės ženklų, turi turėti konkurencinį pranašumą ir, svarbiausia, pasiekti pirkėją, būti atviras naujovėms. O kas geriausiai jaučia dabarties tendencijų ir madų pulsą, jei ne studentai“, – svarsto Mindaugas Stankevičius, „Lesta“ direktorius.

Šiemetinio konkurso nugalėtoju tapo Laurynas Kamarauskas. Antroje vietoje – Jurgis Ramanauskas, trečioje – Sigita Markauskaitė.

Dar augins ir tobulins

„Žinoma, šios 3 prizinės vietos dar nereiškia, jos studentų darbai bus įgyvendinti jau rytoj tokie, kokie yra dabar. Pavyzdžiui, praeitais metais „Magnum sulčių“ konkursą laimėtas projektas buvo dar patobulintas: ilgiau padiskutavę su klientu nusprendėme, kad pirminė koncepcija labiau tinkama ne „Tetra Pak“ pakuotėms, o bandymui įeiti į „Premium“ segmentą su stiklo pakuotėmis, todėl gamintojas kreipėsi į studentę dėl tolimesnio bendradarbiavimo ir koncepcijos adaptavimo ant mažų buteliukų etikečių. Džiugu, kad šio bendradarbiavimo rezultatą jau galime išvysti prekyboje“, – pasidžiaugia p. Kavarskas.

Pasak pakuočių dizainerio, didžiausias iššūkis, su kuriuo susiduria prekės ženklai – tai būti pamatytiems.

„Akivaizdi šiandieninė tendencija – atsisakoma margumo. Be to, svarbu atidžiai atsirinkti svarbiausius pakuotės grafinius ir tekstinius elementus bei pasirinkti aiškią spalvinę sistemą, kad vizualiniame triukšme būtumei pastebėtas“, – pabrėžia p. Kavarskas. Pagrindinė klaida, kurią šiuo metu daro net ir patyrę pakuočių kūrėjai, yra šriftai.

„Dažnai pakuočių kūrėjai nesugeba sustyguoti gamintojo pateiktos informacijos taip, kad būtų aišku – kur produkto pavadinimas, kur rūšis, o kur vardinami privalumai bei koks turi būti santykis tarp visų šių dalių“, – sako pakuočių dizaineris.

Kitą didelę klaidą daro ir patys gamintojai. Kuriamas pakuotes jie vertina dizainerių atsiųstose prezentacijose, baltame fone arba pasidarę prototipus ir sudėję juos ant neutralios spalvos stalo.

Tačiau realiame gyvenime, sako p. Kavarskas, supakuotam produktui teks kautis dėl dėmesio aršios konkurencijos sąlygomis, todėl būtina atlikti testus ir pažiūrėti, kaip pakuotė atrodys lentynoje, tarp begalės konkurentų.

„Fotomanipuliacijos pagalba įkomponuokite siūlomą pakuotės vaizdą tarp konkurentų, tuomet prisimerkite, kad vaizdas išsilietų, ir įvertinkite, ar išliko pakuotės forma, spalva ir grafiniai elementai“, – pataria pakuočių kūrėjas.

Sudominti ir patraukti

Trečdalis sekundės – tiek pakanka, kad pirkėjas parduotuvėje apsispręstų, pirkti prekę ar ne. Tad pakuotė – vienas iš lemiamų veiksnių pirkimo procese, jos forma ir spalva – vieni pirmųjų dalykų, kurie patraukia pirkėjo dėmesį.

„Net trys ketvirtadaliai mūsų sprendimų pirkti priimami prie lentynos, ir šie sprendimai yra impulsyvūs. Jeigu atidžiai pažiūrėtumėme į pirkėjus, pamatytume, kad didžioji jų dalis apsipirkdami kalba telefonu ar stumia vaiko vežimėlį, dirsčioja, ką daro atžala, o kita ranka siekia prekės. Ar visiems šiems veiksmams pakanka sąmoningo dėmesio? Žinoma, ne. Tą patvirtina ir neuromoksliniai tyrimai“, – teigia p. Kavarskas.

Pasak dizainerio, gyvename perkrautoje vizualinėje aplinkoje, tad norint, kad pirkėjas pirktų konkrečią prekę, nepakanka ją padėti į lentyną. Reikia kruopščiai apgalvoti, kaip prekė atrodys, kad patrauktų potencialaus pirkėjo dėmesį.

„Tad tokias partnerystes tarp verslo i studentų vystysime ir ateinančiais metais“, – žada p. Kavarskas.

FOTOGALERIJA Vilniaus dailės akedemijos studentų kurtos pakuotės - nugalėtojai. (7 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
09:25
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau