Akį traukiančios pakuotės – iš studentų rankų

Publikuota: 2016-04-09
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris, Vilniaus dailės akademijos dizaino krypties doktorantas.. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris, Vilniaus dailės akademijos dizaino krypties doktorantas.. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vidutinio dydžio lietuviško kapitalo įmonės kartą per metus gali pretenduoti į bendradarbiavimą su Vilniaus dailės akademijos Grafinio dizaino katedra – jos studentų kuriamą pakuočių dizainą.

„Tokią praktiką įvedžiau, atėjęs čia dėstytojauti“, – šypsosi Edvardas Kavarskas, pakuočių dizaineris ir Vilniaus dailės akademijos dizaino krypties doktorantas. – Pirmaisiais metais pakuotes kūrėme „Magnum sultims“, šiemet – UAB „Lesta“, gaminančiai įvairius eksploatacinius skysčius transporto priemonėms. Taip pagelbstime verslui, kuris dar neišnaudojo visų dizaino teikiamų pranašumų“.

Pasak jo, tokio bendradarbiavimo nauda yra abipusė – studentai patiria realias darbo sąlygas, nes užduotis nuo pradžių formuojama taikant tokio darbo kasdienę patirtį.

„Viskas prasideda nuo užduoties, išgrynintų tikslų ir uždavinių formulavimo ir atvykusio kliento prezentacijos. Tuomet kiekvienas studentas kuria po dvi pakuočių koncepcijas iš kurių per tarpinę peržiūrą, kartu su klientu, atsirenkame vieną, kurią rekomenduojame tobulinti, o finale kiekvienas studentas pristato savo galutinį pasiūlymą ir iš jų išrenkame bei apdovanojame nugalėtojus“, – pasakoja p. Kavarskas.

Tuo tarpu klientas, pasak jo, per tarpinę peržiūrą gauna apie 30 potencialių pakuočių vystymo koncepcijų, o finale renkasi iš maždaug 15 variantų.

„Žinant panašių projektų Lietuvoje finansines ribas, tokio kiekio krypčių ir pasiūlymų vargu, ar verslas sulauktų, bendradarbiaudamas su agentūra. Tad klientui – tai taip neabejotina nauda“, – pabrėžia p. Kavarskas.

Šiemetiniame konkurse Vilniaus dailės akademijos Grafinio dizaino katedros studentai kūrė bendrovei „Lesta“ variklių alyvų pakuočių koncepciją.

Iš 14 konkurse dalyvavusių studentų buvo atrinkti trys geriausieji, kurių idėjos pateiktos įmonei (pavyzdžiai straipsnio pabaigoje).

„Galvodami apie naują pakuotę variklio alyvai, nutarėme sujungti verslo, mokslo ir meno jėgas. Džiaugiamės, jog savo gebėjimus ir kūrybingumą gali parodyti būsimieji specialistai. Juk šiandien, norėdamas išsiskirti iš kitų prekės ženklų, turi turėti konkurencinį pranašumą ir, svarbiausia, pasiekti pirkėją, būti atviras naujovėms. O kas geriausiai jaučia dabarties tendencijų ir madų pulsą, jei ne studentai“, – svarsto Mindaugas Stankevičius, „Lesta“ direktorius.

Šiemetinio konkurso nugalėtoju tapo Laurynas Kamarauskas. Antroje vietoje – Jurgis Ramanauskas, trečioje – Sigita Markauskaitė.

Dar augins ir tobulins

„Žinoma, šios 3 prizinės vietos dar nereiškia, jos studentų darbai bus įgyvendinti jau rytoj tokie, kokie yra dabar. Pavyzdžiui, praeitais metais „Magnum sulčių“ konkursą laimėtas projektas buvo dar patobulintas: ilgiau padiskutavę su klientu nusprendėme, kad pirminė koncepcija labiau tinkama ne „Tetra Pak“ pakuotėms, o bandymui įeiti į „Premium“ segmentą su stiklo pakuotėmis, todėl gamintojas kreipėsi į studentę dėl tolimesnio bendradarbiavimo ir koncepcijos adaptavimo ant mažų buteliukų etikečių. Džiugu, kad šio bendradarbiavimo rezultatą jau galime išvysti prekyboje“, – pasidžiaugia p. Kavarskas.

Pasak pakuočių dizainerio, didžiausias iššūkis, su kuriuo susiduria prekės ženklai – tai būti pamatytiems.

„Akivaizdi šiandieninė tendencija – atsisakoma margumo. Be to, svarbu atidžiai atsirinkti svarbiausius pakuotės grafinius ir tekstinius elementus bei pasirinkti aiškią spalvinę sistemą, kad vizualiniame triukšme būtumei pastebėtas“, – pabrėžia p. Kavarskas. Pagrindinė klaida, kurią šiuo metu daro net ir patyrę pakuočių kūrėjai, yra šriftai.

„Dažnai pakuočių kūrėjai nesugeba sustyguoti gamintojo pateiktos informacijos taip, kad būtų aišku – kur produkto pavadinimas, kur rūšis, o kur vardinami privalumai bei koks turi būti santykis tarp visų šių dalių“, – sako pakuočių dizaineris.

Kitą didelę klaidą daro ir patys gamintojai. Kuriamas pakuotes jie vertina dizainerių atsiųstose prezentacijose, baltame fone arba pasidarę prototipus ir sudėję juos ant neutralios spalvos stalo.

Tačiau realiame gyvenime, sako p. Kavarskas, supakuotam produktui teks kautis dėl dėmesio aršios konkurencijos sąlygomis, todėl būtina atlikti testus ir pažiūrėti, kaip pakuotė atrodys lentynoje, tarp begalės konkurentų.

„Fotomanipuliacijos pagalba įkomponuokite siūlomą pakuotės vaizdą tarp konkurentų, tuomet prisimerkite, kad vaizdas išsilietų, ir įvertinkite, ar išliko pakuotės forma, spalva ir grafiniai elementai“, – pataria pakuočių kūrėjas.

Sudominti ir patraukti

Trečdalis sekundės – tiek pakanka, kad pirkėjas parduotuvėje apsispręstų, pirkti prekę ar ne. Tad pakuotė – vienas iš lemiamų veiksnių pirkimo procese, jos forma ir spalva – vieni pirmųjų dalykų, kurie patraukia pirkėjo dėmesį.

„Net trys ketvirtadaliai mūsų sprendimų pirkti priimami prie lentynos, ir šie sprendimai yra impulsyvūs. Jeigu atidžiai pažiūrėtumėme į pirkėjus, pamatytume, kad didžioji jų dalis apsipirkdami kalba telefonu ar stumia vaiko vežimėlį, dirsčioja, ką daro atžala, o kita ranka siekia prekės. Ar visiems šiems veiksmams pakanka sąmoningo dėmesio? Žinoma, ne. Tą patvirtina ir neuromoksliniai tyrimai“, – teigia p. Kavarskas.

Pasak dizainerio, gyvename perkrautoje vizualinėje aplinkoje, tad norint, kad pirkėjas pirktų konkrečią prekę, nepakanka ją padėti į lentyną. Reikia kruopščiai apgalvoti, kaip prekė atrodys, kad patrauktų potencialaus pirkėjo dėmesį.

„Tad tokias partnerystes tarp verslo i studentų vystysime ir ateinančiais metais“, – žada p. Kavarskas.

FOTOGALERIJA Vilniaus dailės akedemijos studentų kurtos pakuotės - nugalėtojai. (7 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Rinkodara“

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kalėdų šaukliai: „Go Vilnius“ ir IKEA 

Su šventine kampanija startuoja „Go Vilnius“, pristatydama sostinės kalėdinę reklamą užsienio rinkoms. TV...

Rinkodara
08:53
Keičiasi „Eurovaistinės“ komunikacijos vadovė  1

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ komunikacijos vadovės pareigas šalių susitarimu palieka Laura Bielskė,...

Rinkodara
2021.10.22
„Standard & Poor’s“ pagerino „Maxima grupei“ suteikto kredito reitingo perspektyvą

Tarptautinė kredito reitingų agentūra „Standard & Poor’s“ atliko „Maxima grupės“ veiklos ir finansinių...

Prekyba
2021.10.22
Sostinėje atidaryto „Vilnius Outlet“ nuomininkai: vienintelė grėsmė – pandemija Premium 5

Ketvirtadienį Vilniuje šalia Vakarinio miesto aplinkkelio atidarytas daugiau nei 73.000 kv. m ploto „Vilnius...

Prekyba
2021.10.22
„Epic Games Store“ už prekės ženklą Lietuvoje teko pakovoti Premium 1

Vienai populiariausių pasaulyje kompiuterinių žaidimų kūrėjų „Epic Games Store“ tik apskundus pirminį...

Rinkodara
2021.10.22
„Cgates“ ketina skųsti Konkurencijos tarybos skirtą baudą

Televizijos ir interneto paslaugų teikėja „Cgates“ analizuoja situaciją su teisininkais ir ketina skųsti...

Rinkodara
2021.10.21
Keli būdai, kaip pritraukti klientų į savo e. parduotuvę  Premium

Srautą į e. parduotuves užtikrina vienas iš trijų kelių – reklama internete, o tiksliau – tokiuose kanaluose...

Rinkodara
2021.10.21
Socialinių tinklų milžinų kova: „TikTok“ ir „Snapchat“ prieš senbuvius Premium

Daugiau nei dešimtmetį pasaulyje karaliavo JAV socialiniai tinklai su „Facebook“ priešakyje, tačiau...

Inovacijos
2021.10.20
Nuo penktadienio apsipirkti „Lidl“ bus galima tik su galimybių pasu  33

Prekybos tinklas „Lidl“ visose tinklo parduotuvėse Lietuvoje nuo šio penktadienio aptarnaus tik galimybių...

Prekyba
2021.10.20
Nekilnojamojo turto plėtros asociacija turi naują komunikacijos vadovę

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) komandos gretas papildė komunikacijos ir rinkodaros...

Rinkodara
2021.10.20
„Cgates“ ir „Telia“ aršiau surėmė ietis dėl mokamos TV žiūrovų  Premium

Tik ką ryškia kampanija „Cgates“ pristatė savo naujos kartos televiziją su „Android TV“ multimedijos...

Rinkodara
2021.10.20
„Aibė“ apsipirko Palangos centre, kiti prekybininkai plėtrą pajūryje vertina atsargiai Premium

Pagal prekybos vietų skaičių didžiausias tinklas „Aibė“ laimėjo viešąjį aukcioną, už Lietuvos pašto pastatą...

Prekyba
2021.10.19
Keičiasi A. Rakauskui priklausančios „Litvaldos“ dešimties NT bendrovių vadovybė  Premium

Komercinį nekilnojamąjį turtą (NT) visoje Lietuvoje valdančios kontroliuojančiosios bendrovės „Litvalda“...

Prekyba
2021.10.19
Startuoja atnaujinta „Maximos“ lojalumo programa verslui 

Prekybos tinklas „Maxima“ atnaujina lojalumo programą „Ačiū“, o viena svarbiausių šių metų naujovių –...

Rinkodara
2021.10.19
„Coca-Cola HBC Lietuva“ sugrįžta į „Maximos“ lentynas 2

Vasaros pabaigoje buvo kilusios žiežirbos tarp prekybos tinklo „Maxima“ ir populiarių gėrimų platintojos...

Prekyba
2021.10.19
„Lietuvos geležinkeliuose“ - nauja viešųjų ryšių vadovė

Laura Gabrilavičiūtė tapo „Lietuvos geležinkelių“ viešųjų ryšių vadove. Šiose pareigose ji pakeitė Tomą...

Rinkodara
2021.10.19
Darbdavio įvaizdis: premijas pakeitė lankstus darbo grafikas Premium

Lankstus darbo grafikas, sveikatos ir gyvybės draudimas bei atlyginimo kėlimas – trys svarbiausios...

Rinkodara
2021.10.19
Nutrauktas „Forum Cinemas“ įsigijimo sandoris  

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją, kurios metu Estijos bendrovė „MM Grupp“ planavo...

Rinkodara
2021.10.18
80 mln. Eur investicija sostinėje – atidaromas naujasis „Vilnius Outlet“  Premium 12

Šią savaitę Vilniuje šalia Vakarinio miesto aplinkkelio atidaromas daugiau nei 73.000 kv. m ploto „Vilnius...

Prekyba
2021.10.18
A.Razmus: su „Vilnius Outlet“ rinkoje verčiame naują puslapį  Premium 4

Vilniuje šalia Vakarinio miesto aplinkkelio atidaryto daugiau nei 73.000 kv. m ploto „Vilnius Outlet“ vadovas...

Prekyba
2021.10.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku