Akį traukiančios pakuotės – iš studentų rankų

Publikuota: 2016-04-09
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris, Vilniaus dailės akademijos dizaino krypties doktorantas.. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris, Vilniaus dailės akademijos dizaino krypties doktorantas.. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vidutinio dydžio lietuviško kapitalo įmonės kartą per metus gali pretenduoti į bendradarbiavimą su Vilniaus dailės akademijos Grafinio dizaino katedra – jos studentų kuriamą pakuočių dizainą.

„Tokią praktiką įvedžiau, atėjęs čia dėstytojauti“, – šypsosi Edvardas Kavarskas, pakuočių dizaineris ir Vilniaus dailės akademijos dizaino krypties doktorantas. – Pirmaisiais metais pakuotes kūrėme „Magnum sultims“, šiemet – UAB „Lesta“, gaminančiai įvairius eksploatacinius skysčius transporto priemonėms. Taip pagelbstime verslui, kuris dar neišnaudojo visų dizaino teikiamų pranašumų“.

Pasak jo, tokio bendradarbiavimo nauda yra abipusė – studentai patiria realias darbo sąlygas, nes užduotis nuo pradžių formuojama taikant tokio darbo kasdienę patirtį.

„Viskas prasideda nuo užduoties, išgrynintų tikslų ir uždavinių formulavimo ir atvykusio kliento prezentacijos. Tuomet kiekvienas studentas kuria po dvi pakuočių koncepcijas iš kurių per tarpinę peržiūrą, kartu su klientu, atsirenkame vieną, kurią rekomenduojame tobulinti, o finale kiekvienas studentas pristato savo galutinį pasiūlymą ir iš jų išrenkame bei apdovanojame nugalėtojus“, – pasakoja p. Kavarskas.

Tuo tarpu klientas, pasak jo, per tarpinę peržiūrą gauna apie 30 potencialių pakuočių vystymo koncepcijų, o finale renkasi iš maždaug 15 variantų.

„Žinant panašių projektų Lietuvoje finansines ribas, tokio kiekio krypčių ir pasiūlymų vargu, ar verslas sulauktų, bendradarbiaudamas su agentūra. Tad klientui – tai taip neabejotina nauda“, – pabrėžia p. Kavarskas.

Šiemetiniame konkurse Vilniaus dailės akademijos Grafinio dizaino katedros studentai kūrė bendrovei „Lesta“ variklių alyvų pakuočių koncepciją.

Iš 14 konkurse dalyvavusių studentų buvo atrinkti trys geriausieji, kurių idėjos pateiktos įmonei (pavyzdžiai straipsnio pabaigoje).

„Galvodami apie naują pakuotę variklio alyvai, nutarėme sujungti verslo, mokslo ir meno jėgas. Džiaugiamės, jog savo gebėjimus ir kūrybingumą gali parodyti būsimieji specialistai. Juk šiandien, norėdamas išsiskirti iš kitų prekės ženklų, turi turėti konkurencinį pranašumą ir, svarbiausia, pasiekti pirkėją, būti atviras naujovėms. O kas geriausiai jaučia dabarties tendencijų ir madų pulsą, jei ne studentai“, – svarsto Mindaugas Stankevičius, „Lesta“ direktorius.

Šiemetinio konkurso nugalėtoju tapo Laurynas Kamarauskas. Antroje vietoje – Jurgis Ramanauskas, trečioje – Sigita Markauskaitė.

Dar augins ir tobulins

„Žinoma, šios 3 prizinės vietos dar nereiškia, jos studentų darbai bus įgyvendinti jau rytoj tokie, kokie yra dabar. Pavyzdžiui, praeitais metais „Magnum sulčių“ konkursą laimėtas projektas buvo dar patobulintas: ilgiau padiskutavę su klientu nusprendėme, kad pirminė koncepcija labiau tinkama ne „Tetra Pak“ pakuotėms, o bandymui įeiti į „Premium“ segmentą su stiklo pakuotėmis, todėl gamintojas kreipėsi į studentę dėl tolimesnio bendradarbiavimo ir koncepcijos adaptavimo ant mažų buteliukų etikečių. Džiugu, kad šio bendradarbiavimo rezultatą jau galime išvysti prekyboje“, – pasidžiaugia p. Kavarskas.

Pasak pakuočių dizainerio, didžiausias iššūkis, su kuriuo susiduria prekės ženklai – tai būti pamatytiems.

„Akivaizdi šiandieninė tendencija – atsisakoma margumo. Be to, svarbu atidžiai atsirinkti svarbiausius pakuotės grafinius ir tekstinius elementus bei pasirinkti aiškią spalvinę sistemą, kad vizualiniame triukšme būtumei pastebėtas“, – pabrėžia p. Kavarskas. Pagrindinė klaida, kurią šiuo metu daro net ir patyrę pakuočių kūrėjai, yra šriftai.

„Dažnai pakuočių kūrėjai nesugeba sustyguoti gamintojo pateiktos informacijos taip, kad būtų aišku – kur produkto pavadinimas, kur rūšis, o kur vardinami privalumai bei koks turi būti santykis tarp visų šių dalių“, – sako pakuočių dizaineris.

Kitą didelę klaidą daro ir patys gamintojai. Kuriamas pakuotes jie vertina dizainerių atsiųstose prezentacijose, baltame fone arba pasidarę prototipus ir sudėję juos ant neutralios spalvos stalo.

Tačiau realiame gyvenime, sako p. Kavarskas, supakuotam produktui teks kautis dėl dėmesio aršios konkurencijos sąlygomis, todėl būtina atlikti testus ir pažiūrėti, kaip pakuotė atrodys lentynoje, tarp begalės konkurentų.

„Fotomanipuliacijos pagalba įkomponuokite siūlomą pakuotės vaizdą tarp konkurentų, tuomet prisimerkite, kad vaizdas išsilietų, ir įvertinkite, ar išliko pakuotės forma, spalva ir grafiniai elementai“, – pataria pakuočių kūrėjas.

Sudominti ir patraukti

Trečdalis sekundės – tiek pakanka, kad pirkėjas parduotuvėje apsispręstų, pirkti prekę ar ne. Tad pakuotė – vienas iš lemiamų veiksnių pirkimo procese, jos forma ir spalva – vieni pirmųjų dalykų, kurie patraukia pirkėjo dėmesį.

„Net trys ketvirtadaliai mūsų sprendimų pirkti priimami prie lentynos, ir šie sprendimai yra impulsyvūs. Jeigu atidžiai pažiūrėtumėme į pirkėjus, pamatytume, kad didžioji jų dalis apsipirkdami kalba telefonu ar stumia vaiko vežimėlį, dirsčioja, ką daro atžala, o kita ranka siekia prekės. Ar visiems šiems veiksmams pakanka sąmoningo dėmesio? Žinoma, ne. Tą patvirtina ir neuromoksliniai tyrimai“, – teigia p. Kavarskas.

Pasak dizainerio, gyvename perkrautoje vizualinėje aplinkoje, tad norint, kad pirkėjas pirktų konkrečią prekę, nepakanka ją padėti į lentyną. Reikia kruopščiai apgalvoti, kaip prekė atrodys, kad patrauktų potencialaus pirkėjo dėmesį.

„Tad tokias partnerystes tarp verslo i studentų vystysime ir ateinančiais metais“, – žada p. Kavarskas.

FOTOGALERIJA Vilniaus dailės akedemijos studentų kurtos pakuotės - nugalėtojai. (7 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau