Tyrimas: šventiškiausi prekių ženklai

Publikuota: 2016-01-30
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Trims iš penkių vartotojams patinka, kad šventiniu laikotarpiu reklamose vyrauja Kalėdinė tematika. Labiausiai su šventėmis siejami prekių ženklai: „Maxima“, „Akropolis“, „Coca-Cola“, „Camelia“ ir „Tele2“.

Tokius rezultatus rodo integruotos komunikacijos grupės „Idea Group“ tyrimas.

Andrius Grigorjevas, „Idea Group“ strateginės komandos vadovas, pastebi, kad prieš šventes prekės ženklams darosi vis sunkiau išsiskirti, o vartotojai vis tiek pirmiausia prisimena labiausiai matytus ir pažįstamus prekės ženklus.

„Norint įsiminti šventiniu laikotarpiu, prekės ženklams vertėtų galvoti ne tik apie turinį, bet ir apie komunikacijos paskirstymą per visus metus, pradėti komunikaciją anksčiau nei gruodžio pradžioje“, – pataria jis.

Šių metų sausio pradžioje atliktas tyrimas – 300 respondentų internetinė apklausa – rodo, kad šventinį reklaminės komunikacijos suaktyvėjimą pastebi net 4 iš 5 gyventojų. Į šventines reklamas daugiau dėmesio atkreipia moterys, tuo tarpu, vyrai ir vyresnio amžiaus žmonės yra skeptiškesni reklamos atžvilgiu ir peršama kalėdinė reklama juos erzina.

Išaugęs reklamos šurmulys patinka ne visiems. Net 49% apklaustųjų mano, kad šventinis laikotarpis būtų gražesnis, jei reklamos būtų mažiau.Tačiau kalėdinė tematika reklamos turinyje vertinama teigiamai – trims iš penkių patinka, kad šventiniu laikotarpiu reklamose vyrauja Kalėdinė tematika.

„Tai ypač svarbu jaunimo iki 30m. amžiaus grupėje. Labaiusiai pastebimo ir vertinamos emocinės žinutės – jos nuteikia veikiau maloniai nei erzina. Jos noriai peržiūrimos ir tokiomis reklamomis gausiai dalinamasi internetinėje erdvėje“, – kalba p. Grigorjevas.

Žemiškų gaminių

Šventiniu laikotarpiu lietuviams aktualiausi maisto produktų, prekybos tinklų ir alkoholinių gėrimų pasiūlymai. Net 83% respondentų aktualiausia reklamų komunikacija yra susijusi su išpardavimais ir akcijomis. Šventiniu laikotarpiu vartotojai labiausiai domisi maisto produktų (84%), mažmeninės prekybos tinklų (81%) ir alkoholinių gėrimų (60%) pasiūlymais – tai įprasti sektoriai, kurie natūraliai siejasi su šventėmis. Mažiausiai tokiu metu vartotojus domina finansinių, draudimo paslaugų ir automobilių pasiūlymai.

Lyginant su praėjusiais metais, mažėja kosmetikos, vaistinių ir telekomunikacijų specialių pasiūlymų aktualumas. Nei vienos iš pasiūlytų kategorijų aktualumas nepaaugo.

„Tai, jog vartotojus domina idėjos ir pasiūlymai dovanoms ar dovanų rinkiniams nestebina, tačiau nuostabą kelia tai, kad beveik pusė Lietuvos gyventojų yra linkę ieškoti dovanų sau – net 48%“, – šypsosi p. Grigorjevas.

Šventiškiausi

Tyrimo metu vartotojų buvo prašoma skirtingoms kategorijoms įvardinti prekės ženklą, kuris pirmiausiai šauna į galvą pagalvojus apie šventes. Sunkiausia vartotojams išskirti šventiškiausius prekės ženklus finansų, vitaminų ir maisto papildų, dovanų čekių ir kortelių kategorijose – ten nėra vieno dominuojančio prekės ženklo kuris ryškiai išsiskirtų šventine komunikacija.

Paklausti apie alkoholinius gėrimus, gaiviuosius gėrimus ir maisto papildus, vartotojai buvo labiau linkę įvardinti produkto tipą nei prekinį ženklą (pvz. degtinė, sultys). Lengviausiai vartotojai įvardino prekybos centrų ir tinklų bei vaistinių prekės ženklus – jų šiose kategorijose nėra daug, todėl lengva išskirti, kurie labiausiai matomi šventiniu laikotarpiu.

Daugiausiai skirtingų prekės ženklų vartotojai vardino prie dovanų kortelių, čekių, kosmetikos bei alkoholinių gėrimų – čia su šventėmis labiausiai siejasi tie prekės ženklai, kurie vartotojams yra labiausiai aktualūs, vartojami ar dovanojami.

Šventiškiausiais prekių ženklais šiemet, kaip ir pernykščiame tyrime, išlieka „Maxima“ ir „Akropolis“. Trečioje vietoje rikiuojasi „Coca-Cola“, ji, palyginti su anksteniais metais, palypėjo laipteliu aukštyn ir aplenkė „Camelia“, kuri TOP penketuke rikiuojasi 4.

infogr.am::infogram_0_zenklai-422747610

„Camelia“ 8 procentiniais punktais lenkia „Eurovaistinę“, kurios šventinė komunikacija šventiniu periodu vartotojams mažiau siejosi su Kalėdomis. „Reiktų pastebėti, kad nors šventiniu periodu ypač sustiprėjo „Gintarinės vaistinės“ komunikacija, visgi vartotojai su šventėmis labiau siejo „Camelią“ ir „Eurovaistinę“, kurios daugiau reklamuojasi visus metus“, – teigia p. Grigorjevas. Penktoje vietoje šiemet tarp šventiškiausių prekių ženklų – „Tele2“ (pernai penkta buvo „pigu.lt“).

„Beje, „Tele2“ šiuo atžvilgiu stipriai atsiplėšia (su 41%) nuo savo konkurento „Omnitel“ (su 22%)“, – palygina p. Grigorjevas.

Pasak jo, pagrindiniai trys veiksniai, lemiantys šventiško prekinio ženklo įvaizdį vartotojų akyse kalėdiniu laikotarpiu, yra planavimas iš anksto, emocionalaus ir paveikaus turinio kūrimas ir prekės ženklo stiprumas.

„Net ir tai, kad tam tikros kategorijos paslaugos ir produktai vartotojams yra neaktualūs šventiniu periodu, nereiškia, kad neverta investuoti į prekės ženklo įvaizdžio veiksmus. Kategorijoms ir prekės ženklams, kurios turi bendrų sąsajų su šventinėmis nuotaikomis ir emocijomis, prekės ženklo stiprinimo veiksmai gali turėti ilgalaikės naudos“, – neabejoja p. Grigorjevas.

Kitas šventinių reklamų tyrimas taip pat atspindi panašias tendencijas. VŽ rašė, labiausiai praėjusių metų pabaigoje vartotojams įsiminusi šventinio periodo reklama – besibaigiančio „Tele2“ serialo kalėdinis klipas. Tarp labiausiai patikusių karaliauja šventinė klasika – tradicija tapęs kalėdinis „Coca-Colos“ karavanas.

FOTOGALERIJA Šventiškiausių prekės ženklų tyrimas. (22 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 4

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau