Vieni iš lyderių Estijoje atsisako anoniminių komentarų internete

Publikuota: 2015-12-31
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Antroje pozicijoje pagal lankytojų srautus esantis Estijos dienraštis ir portalas „Postimees“ nuo ateinančiųjų meto vasario 1 d. atsiriboja nuo anoniminių komentarų, – portale komentuoti galės tik užsiregistravę vartotojai.

„Toks mūsų žingsnis – noras portale sukurti „sveikesnį“ klimatą, kad nebūtų anoniminių įžeidinėjimų“, – sprendimą komentuoja Merita Kopli, „Postimees“ Vyriausioji redaktorė.

Pasak jos, nėra malonu matyti, jog žurnalistai, straipsnių autoriai ar naujienų šaltiniai „Postimees“ yra įžeidinėjami bei šmeižiami komentruose internete.

„Mes ir dabar, padedami moderatorių, komentatorių srautą moderuojame, šalindami netinkamus, tačiau matome, jog vien to nepakanka. Kitąmet žengiame svarbų žingsnį – norime, jog mūsų portale diskusija tarp internautų būtų profesionali, maloni ir naudinga“, – pabrėžia p. Kopli.

Interneto tyrimų „Gemius“ duomenimis, 2015 m. lapkritį postimees.ee rikiavosi antroje vietoje pagal lankytojų srautus Estijoje (personalinių kompiuterių statistika, 53,3%). Pirmoje vietoje – delfe.ee (63,3%).

Hansas Luikas, „Ekspress Group“, „Delfi“ portalų Baltijos šalyse valdytojos, pagrindinis akcininkas, Estijos dienraščiui „Aripaev“ komentuodamas šį konkurentų sprendimą teigė, jog žiniasklaida turėtų būti demokratiška ir leisti pasisakyti visiems.

„Skaitytojai puikiai atskiria, kur yra žiniasklaidos kuriamas turinys, o kur skaitytojų komentarai. Visi skaitytojai turi turėti teisę išsakyti savo nuomonę“, – teigia p. Luikas.

Žingsniu nesižavi

Vytautas Benokraitis, UAB „Delfi“ direktorius, taip pat antrina, jog artimiausiu metu tokių veiksmų neketina imtis.

„Komentarų sistema leidžia skaitytojams išsakyti savo nuomonę apie kasdien mūsų publikuojamas žinias. Taip pat skaitytojai gali paskelbti ta pačia tema turimos papildomos informacijos, pasidalinti idėjomis su bendraminčiais arba tiesiog pasiginčyti su oponentais. Komentarai suteikia galimybę esamiems skaitytojams papildomai įsitraukti į turinį. „Delfi“ komentarai sugeneruoja tik iki 7% visų puslapių pervertimų. Nuolat tobuliname, atnaujiname ir investuojame į delfi.lt komentarų platformą. Dirba tiek technologijos, tiek žmogiškieji resursai. Šaliname komentarus, kurie yra vulgarūs, skatina smurtą, yra grasinantys, įžeidžia mažumas, skatina tautinę, rasinę, religinę ar kitokia neapykantą ir pan.“, – pabrėžia p. Benokraitis.

Tomas Balžekas, „15min“ generalinis direktorius, taip pat teigia, šalinantys komentarus, kurie pažeidžia įstatymus. „Darome tai rankiniu būdu. Taip pat komentaruose automatiškai eliminuojame keiksmažodžius“, – teigia p. Balžekas. Jis skaičiuoja, jog komentarai „15min.lt“ portale generuoja apie 2% visų puslapių atvertimų.

Ne tik didieji portalai Lietuvoje tikina prižiūrintys pasirodančių komentarų braižą. Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai priklausančios bendrovės dar pernai rugsėjį nusprendė atsiriboti nuo anoniminių komentarų internete ir pasirašė atitinkamą susitarimą. Asociacijos bendrovės įsipareigojo interneto portaluose nekomentuoti anonimiškai apie klientus, konkurentus, jų prekes ir paslaugas, taip pat neteikti anoniminių komentarų rengimo paslaugos ir nesamdyti trečiųjų šalių šiam darbui.

Susitarimas nedraudžia bendrovių darbuotojams skelbti komentarus apie klientus, konkurentus, jų prekes ir paslaugas, tačiau tokiu atveju agentūros darbuotojas privalo pasirašyti savo vardu ir pavarde.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 1

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 24

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 17

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
„Clinic 212“ augino ir pajamas, ir pelną 4

Bendros kūrybinės agentūros „Clinic 212“ ir jos valdomos skaitmeninio turinio kūrybos agentūros „Enter“...

Rinkodara
2019.06.12
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12
„15min“ savininkas parduoda skelbimų svetaines: kalba apie šimtamilijoninį sandorį Premium 7

Sandoris, kuriuo žiniasklaidos bendrovės „15min“ ir naujienų agentūros BNS savininkas perleidžia savo...

Rinkos
2019.06.12
Naujieji geidžiamiausi darbdaviai: kurių reputacija geriausia  Premium 1

Iš geidžiamiausių darbdavių finalinio dvidešimtuko geriausia reputacija žiniasklaidoje pernai pasižymėjo...

Vadyba
2019.06.12
„Amazon“ – vertingiausias, „Instagram“ – labiausiai augęs

Vertingiausias prekės ženklas 2019 m. pasaulyje – „Amazon“. Šio prekės ženklo vertė stipriausiųjų dešimtuke...

Rinkodara
2019.06.11
GREEN FEEL'S: lietuviško prekės ženklo dialogas su vartotoju Verslo tribūna

Atvirai ir vartotojui suprantama kalba šnekėti apie produkto sudedamąsias dalis – toks lietuviškos kosmetikos...

Vadyba
2019.06.11
Klientų patirtis – naujas verslų mūšio laukas 1

Klientų patirtis veda įmones į priekį arba palieka jas už konkurentų nugaros.

Rinkodara
2019.06.11
„Verslo žinių“ planuose – orientacija į skaitmeninę erdvę 13

„Verslo žinių“ pajamos ir grynasis pelnas per 2018 m. sumažėjo. Šiemetiniuose planuose – nauji skaitmeniniai...

Rinkodara
2019.06.11
B. ir M. Obamos kurs tinklalaidę „Spotify“ platformoje 2

Buvęs JAV prezidentas Barackas Obama ir sutuoktinė Michelle su muzikos internetu transliavimo platforma...

Laisvalaikis
2019.06.10
Besikeičiantis pirkėjas: reikia ne tik geros kainos, bet ir potyrių

Prekybos tinklas „Iki“ sėkminga vadina pavasarinę rinkodaros kampaniją, su kuria savo pirkėjus kvietė į daržo...

Rinkodara
2019.06.09
IKEA ir „Simpsonų“ pamoka: turėtume dažniau atsigręžti į popkultūrą Premium

Neseniai baldų prekybos milžinė IKEA Jungtiniuose Arabų Emyratuose pradėjo rinkodaros kampaniją, reklamai...

Rinkodara
2019.06.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau