Vieni iš lyderių Estijoje atsisako anoniminių komentarų internete

Publikuota: 2015-12-31
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Antroje pozicijoje pagal lankytojų srautus esantis Estijos dienraštis ir portalas „Postimees“ nuo ateinančiųjų meto vasario 1 d. atsiriboja nuo anoniminių komentarų, – portale komentuoti galės tik užsiregistravę vartotojai.

„Toks mūsų žingsnis – noras portale sukurti „sveikesnį“ klimatą, kad nebūtų anoniminių įžeidinėjimų“, – sprendimą komentuoja Merita Kopli, „Postimees“ Vyriausioji redaktorė.

Pasak jos, nėra malonu matyti, jog žurnalistai, straipsnių autoriai ar naujienų šaltiniai „Postimees“ yra įžeidinėjami bei šmeižiami komentruose internete.

„Mes ir dabar, padedami moderatorių, komentatorių srautą moderuojame, šalindami netinkamus, tačiau matome, jog vien to nepakanka. Kitąmet žengiame svarbų žingsnį – norime, jog mūsų portale diskusija tarp internautų būtų profesionali, maloni ir naudinga“, – pabrėžia p. Kopli.

Interneto tyrimų „Gemius“ duomenimis, 2015 m. lapkritį postimees.ee rikiavosi antroje vietoje pagal lankytojų srautus Estijoje (personalinių kompiuterių statistika, 53,3%). Pirmoje vietoje – delfe.ee (63,3%).

Hansas Luikas, „Ekspress Group“, „Delfi“ portalų Baltijos šalyse valdytojos, pagrindinis akcininkas, Estijos dienraščiui „Aripaev“ komentuodamas šį konkurentų sprendimą teigė, jog žiniasklaida turėtų būti demokratiška ir leisti pasisakyti visiems.

„Skaitytojai puikiai atskiria, kur yra žiniasklaidos kuriamas turinys, o kur skaitytojų komentarai. Visi skaitytojai turi turėti teisę išsakyti savo nuomonę“, – teigia p. Luikas.

Žingsniu nesižavi

Vytautas Benokraitis, UAB „Delfi“ direktorius, taip pat antrina, jog artimiausiu metu tokių veiksmų neketina imtis.

„Komentarų sistema leidžia skaitytojams išsakyti savo nuomonę apie kasdien mūsų publikuojamas žinias. Taip pat skaitytojai gali paskelbti ta pačia tema turimos papildomos informacijos, pasidalinti idėjomis su bendraminčiais arba tiesiog pasiginčyti su oponentais. Komentarai suteikia galimybę esamiems skaitytojams papildomai įsitraukti į turinį. „Delfi“ komentarai sugeneruoja tik iki 7% visų puslapių pervertimų. Nuolat tobuliname, atnaujiname ir investuojame į delfi.lt komentarų platformą. Dirba tiek technologijos, tiek žmogiškieji resursai. Šaliname komentarus, kurie yra vulgarūs, skatina smurtą, yra grasinantys, įžeidžia mažumas, skatina tautinę, rasinę, religinę ar kitokia neapykantą ir pan.“, – pabrėžia p. Benokraitis.

Tomas Balžekas, „15min“ generalinis direktorius, taip pat teigia, šalinantys komentarus, kurie pažeidžia įstatymus. „Darome tai rankiniu būdu. Taip pat komentaruose automatiškai eliminuojame keiksmažodžius“, – teigia p. Balžekas. Jis skaičiuoja, jog komentarai „15min.lt“ portale generuoja apie 2% visų puslapių atvertimų.

Ne tik didieji portalai Lietuvoje tikina prižiūrintys pasirodančių komentarų braižą. Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai priklausančios bendrovės dar pernai rugsėjį nusprendė atsiriboti nuo anoniminių komentarų internete ir pasirašė atitinkamą susitarimą. Asociacijos bendrovės įsipareigojo interneto portaluose nekomentuoti anonimiškai apie klientus, konkurentus, jų prekes ir paslaugas, taip pat neteikti anoniminių komentarų rengimo paslaugos ir nesamdyti trečiųjų šalių šiam darbui.

Susitarimas nedraudžia bendrovių darbuotojams skelbti komentarus apie klientus, konkurentus, jų prekes ir paslaugas, tačiau tokiu atveju agentūros darbuotojas privalo pasirašyti savo vardu ir pavarde.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Oro navigacija“ atsinaujina – keičia logotipą 1

Modernizacijos procesą vykdanti strateginė valstybės įmonė VĮ „Oro navigacija“ pristato naują logotipą.

Rinkodara
2018.11.19
Iš „Epica“ su apdovanojimais grįžta „Pildyk“ ir „Godspeed Branding“

Bronzą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica Awards“ šiemet parsiveža „Adell Taivas Ogilvy“ už...

Rinkodara
2018.11.19
Apie kraujo donorystę primins mineralinis vanduo 2

Nacionalinis kraujo centras pradeda bendradarbiauti su mineralinio vandens gamintoju UAB „Birštono...

Rinkodara
2018.11.18
Nutylimas įmonių bendravimo socialiniuose tinkluose efektas

Išaugęs žinomumas ir galimybė tiesiogiai klientams pristatyti savo prekes bei paslaugas, dar vienas reklamos...

Rinkodara
2018.11.17
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium 4

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
2018.11.16
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 6

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau