Svarbiausi 2015 m. įvykiai: rinkodaros ir komunikacijos sektorius

Publikuota: 2015-12-30
Dylano Martinezo („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dylano Martinezo („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

2015 m. Lietuvos reklamos sektoriui gali tapti lūžio laiku, ir kelerius pastaruosius metus vietoje tūpčiojusi rinka pagaliau ūgtelės apie 3–5%. Dar tvaresnio augimo sektoriaus verslas tikisi šiemet, tačiau netrūksta ir iššūkių: tai ir vis didesnę rinkodaros biudžetų dalį atsiriekianti turinio rinkodara, ir vartotojai blokuojantys reklamą internete.

Apžvelgiame didžiausius reklamos, rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos verslo įvykius 2015 m.

1. 2015 sausį „Verslo žinios“ paminėjo istorinę datą – prieš 20 metų, 1995 m. sausio 4-ąją, išleistas pirmasis dienraščio numeris.

2. „Google“ paskelbė, jog mobiliesiems pritaikytos svetainės paieškos sistemoje bus reitinguojamos aukščiau nei to nesiūlančios svetainės.

3. Sektorių lydėjo ne viena konsolidacija: TV3 prie savo valdovų kanalų prisijungė balsas.lt portalų šeimą. Taip pat bendrovė įsigijo interneto reklamos UAB „Smart AD network“.

4. „Lrytas“ rankose 2015 m. taip pat atsidūrė naujas pirkinys – e.atsiskaitymų bendrovės „EVP International“ portalas įsigijo klasifikuotų skelbimų interneto svetainę rinka.lt. O po nepilnos savatės pranešė, jog jos rankose dar vienas portalas – pasirašyta ilgalaikė sutartis su verslo informacijos portalų UAB „FCR Media Lietuva“ ir vienas iš jos valdomų portalų imones.lt nuo gegužės 1 d. yra integruojamas į naujienų svetainę lrytas.lt.

5. „Verslo žinių“ rengiamoje kasmetinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2015 m.“ apdovanoti geriausi sprendimai – „Metų prekės ženklas 2015 m.“ apdovanojimas po metų pertraukos sugrįžo į „Vilkyškių“ rankas. Efektyviausios rinkodaros kampanijos laurai šiemet atiteko socialinei Irenos Matijošaitienės fondo kampanijai „Laukiu“, skatinančiai donorystę.

6. Ryšių su visuomene konferencijoje „PaRa / Impact Awards 2015“ išrinkti efektyviausi viešųjų ryšių projektai. Geriausiųjų komunikuojančiųjų laurai antrus metus iš eilės atiteko telekomunikacijų bendrovei „Tele2“.

7. LNK kanalų grupė vasaros pabaigoje taip pat paskelbė apie bedradarbiavimą su pažinčių portalas „flirtas.lt“. Pažinčių svetainės lankytojai yra automatiškai peradresuojami į domeną „flirtas.alfa.lt“.

8. Dar vienas pirkinys – po UAB „Publicum Group“sparnu. Grupė, jungianti 5 ryšių su visuomene, komunikacijos ir reklamos bendroves, įsigijo 40% socialinių tinklų rinkodaros agentūros „Socialus marketingas“ akcijų.

9. Vis garsiau šiemet imta kalbėti apie blokuojančius reklamą internete. Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ atliktas tyrimas rodo, jog tai nemenka problema Lietuvoje – net 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.

10. Savo ruožtu didieji interneto portalai ėmėsi žingsnių: portale „Lrytas.lt“ besinaudojantys „AdBlock“, vartotojai portale negali žiūrėti vaizdo turinio, o atsivertę „15min.lt“ tokie internautai kartą per dieną mato bemaž visą ekraną uždengiančią vieną reklamą.

11. Didžiausias lietuviškos reklamos festivalis šiemet skilo į dvi dalis: pavasarį vyko konferencija, rudenį geriausiųjų agentūrų ir reklamos darbų rinkimai. Geriausiu festivalio darbu pripažintas vaizdo režisieriaus Roko Tarabildos socialinės reklamos projektas „Vertimas“. Metų agentūra tapo „Adell Taivas Ogilvy“, tačiau balsų skaičiavimo procedūrą dar iki šiol tebeginčija likusi antroje vietoje reklamos agentūra „Not Perfect | Y&R Vilnius“.

12. Metų konkursu rinkos dalyviai tituluoja „Maxima LT“, kuri po įvykusio konkurso pakeitė žiniasklaidos planavimo partnerius su kuriais dirbo pastaruosius 10 m. Nuo šiol su „Maxima“ dirbs „Inspired UM“.

13. Bene daugiausia atgarsių sukėlę komunikacijos rinkos dalyviai arba Lietuvos verslo pamokos socialiniuose tinkluose: sostinės greito maisto užkandinė „Keulė Rūkė“, užsitraukusi nemalonę dėl savo komunikacijos po teroro įvykių Paryžiuje.

14. Ne mažiau dėmesio sulaukė ir „Lietuvos draudimo“ konfliktas su viena nepatenkinta kliente.

15. Metų sandūros pirkinys: „Coca-Cola“ sprendimas įsigyti stiprų lietuvišką prekės ženklą „Neptūnas“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Caffeine“ plečiasi Skandinavijoje: po Oslo eina Kopenhaga  Premium

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurio įsigijimo sandoris visiškai užbaigtas praėjusį lapkritį, su...

Prekyba
05:45
J. Razmus: strategijos socialiniuose tinkluose ne visada reikia Premium

Prekės ženklai augina investicijas ir partnerystes su nuomonės formuotojais socialiniuose tinkluose ir...

Rinkodara
2020.01.28
„Media4change“ organizacija apdovanos etišką žiniasklaidą

Tarptautinės programos „Media4change“, siekiančios skatinti atsakingą ir etišką žurnalistiką, iniciatoriai,...

Rinkodara
2020.01.28
Kodėl neverta slėpti verslo istorijos

Laukinio kapitalizmo laikai, kai verslininkai paprasčiausiai bijodavo kalbėti apie savo pasiekimus, nes...

Gazelė
2020.01.28
Naujas „Versace“ savininkas sudarė plėtros planą  Premium

Italijos mados milžinė „Versace“, dabar priklausanti JAV kontroliuojančiai bendrovei „Capri“, įgyvendina...

Prekyba
2020.01.27
„Iki“ plečia elektroninės prekybos geografiją

Nuo šiol per maisto pristatymo programėlę „LastMile“ produktus iš prekybos tinklo „Iki“ asortimento galės...

Prekyba
2020.01.27
„Ogmios miestas“ į išparduotuvių miestelio atnaujinimą investavo 23 mln. Eur Premium

Sostinės Šiaurės miestelio mikrorajone 20 ha teritorijoje išsidėstęs išparduotuvių centras „Outlet Park“ per...

Prekyba
2020.01.27
Dėmesys – „Tele2“ kalėdinei „bombai“, simpatijos – „Telios“ merginai Premium

Iš šiemečių kalėdinių lietuviškų reklamų galima išskirti tris aiškias lyderes: tai „Tele2“ klipas apie „La...

Rinkodara
2020.01.27
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau