Svarbiausi 2015 m. įvykiai: rinkodaros ir komunikacijos sektorius

Publikuota: 2015-12-30
Dylano Martinezo („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dylano Martinezo („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

2015 m. Lietuvos reklamos sektoriui gali tapti lūžio laiku, ir kelerius pastaruosius metus vietoje tūpčiojusi rinka pagaliau ūgtelės apie 3–5%. Dar tvaresnio augimo sektoriaus verslas tikisi šiemet, tačiau netrūksta ir iššūkių: tai ir vis didesnę rinkodaros biudžetų dalį atsiriekianti turinio rinkodara, ir vartotojai blokuojantys reklamą internete.

Apžvelgiame didžiausius reklamos, rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos verslo įvykius 2015 m.

1. 2015 sausį „Verslo žinios“ paminėjo istorinę datą – prieš 20 metų, 1995 m. sausio 4-ąją, išleistas pirmasis dienraščio numeris.

2. „Google“ paskelbė, jog mobiliesiems pritaikytos svetainės paieškos sistemoje bus reitinguojamos aukščiau nei to nesiūlančios svetainės.

3. Sektorių lydėjo ne viena konsolidacija: TV3 prie savo valdovų kanalų prisijungė balsas.lt portalų šeimą. Taip pat bendrovė įsigijo interneto reklamos UAB „Smart AD network“.

4. „Lrytas“ rankose 2015 m. taip pat atsidūrė naujas pirkinys – e.atsiskaitymų bendrovės „EVP International“ portalas įsigijo klasifikuotų skelbimų interneto svetainę rinka.lt. O po nepilnos savatės pranešė, jog jos rankose dar vienas portalas – pasirašyta ilgalaikė sutartis su verslo informacijos portalų UAB „FCR Media Lietuva“ ir vienas iš jos valdomų portalų imones.lt nuo gegužės 1 d. yra integruojamas į naujienų svetainę lrytas.lt.

5. „Verslo žinių“ rengiamoje kasmetinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2015 m.“ apdovanoti geriausi sprendimai – „Metų prekės ženklas 2015 m.“ apdovanojimas po metų pertraukos sugrįžo į „Vilkyškių“ rankas. Efektyviausios rinkodaros kampanijos laurai šiemet atiteko socialinei Irenos Matijošaitienės fondo kampanijai „Laukiu“, skatinančiai donorystę.

6. Ryšių su visuomene konferencijoje „PaRa / Impact Awards 2015“ išrinkti efektyviausi viešųjų ryšių projektai. Geriausiųjų komunikuojančiųjų laurai antrus metus iš eilės atiteko telekomunikacijų bendrovei „Tele2“.

7. LNK kanalų grupė vasaros pabaigoje taip pat paskelbė apie bedradarbiavimą su pažinčių portalas „flirtas.lt“. Pažinčių svetainės lankytojai yra automatiškai peradresuojami į domeną „flirtas.alfa.lt“.

8. Dar vienas pirkinys – po UAB „Publicum Group“sparnu. Grupė, jungianti 5 ryšių su visuomene, komunikacijos ir reklamos bendroves, įsigijo 40% socialinių tinklų rinkodaros agentūros „Socialus marketingas“ akcijų.

9. Vis garsiau šiemet imta kalbėti apie blokuojančius reklamą internete. Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ atliktas tyrimas rodo, jog tai nemenka problema Lietuvoje – net 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.

10. Savo ruožtu didieji interneto portalai ėmėsi žingsnių: portale „Lrytas.lt“ besinaudojantys „AdBlock“, vartotojai portale negali žiūrėti vaizdo turinio, o atsivertę „15min.lt“ tokie internautai kartą per dieną mato bemaž visą ekraną uždengiančią vieną reklamą.

11. Didžiausias lietuviškos reklamos festivalis šiemet skilo į dvi dalis: pavasarį vyko konferencija, rudenį geriausiųjų agentūrų ir reklamos darbų rinkimai. Geriausiu festivalio darbu pripažintas vaizdo režisieriaus Roko Tarabildos socialinės reklamos projektas „Vertimas“. Metų agentūra tapo „Adell Taivas Ogilvy“, tačiau balsų skaičiavimo procedūrą dar iki šiol tebeginčija likusi antroje vietoje reklamos agentūra „Not Perfect | Y&R Vilnius“.

12. Metų konkursu rinkos dalyviai tituluoja „Maxima LT“, kuri po įvykusio konkurso pakeitė žiniasklaidos planavimo partnerius su kuriais dirbo pastaruosius 10 m. Nuo šiol su „Maxima“ dirbs „Inspired UM“.

13. Bene daugiausia atgarsių sukėlę komunikacijos rinkos dalyviai arba Lietuvos verslo pamokos socialiniuose tinkluose: sostinės greito maisto užkandinė „Keulė Rūkė“, užsitraukusi nemalonę dėl savo komunikacijos po teroro įvykių Paryžiuje.

14. Ne mažiau dėmesio sulaukė ir „Lietuvos draudimo“ konfliktas su viena nepatenkinta kliente.

15. Metų sandūros pirkinys: „Coca-Cola“ sprendimas įsigyti stiprų lietuvišką prekės ženklą „Neptūnas“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau