Svarbiausi 2015 m. įvykiai: rinkodaros ir komunikacijos sektorius

Publikuota: 2015-12-30
Dylano Martinezo („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dylano Martinezo („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

2015 m. Lietuvos reklamos sektoriui gali tapti lūžio laiku, ir kelerius pastaruosius metus vietoje tūpčiojusi rinka pagaliau ūgtelės apie 3–5%. Dar tvaresnio augimo sektoriaus verslas tikisi šiemet, tačiau netrūksta ir iššūkių: tai ir vis didesnę rinkodaros biudžetų dalį atsiriekianti turinio rinkodara, ir vartotojai blokuojantys reklamą internete.

Apžvelgiame didžiausius reklamos, rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos verslo įvykius 2015 m.

1. 2015 sausį „Verslo žinios“ paminėjo istorinę datą – prieš 20 metų, 1995 m. sausio 4-ąją, išleistas pirmasis dienraščio numeris.

2. „Google“ paskelbė, jog mobiliesiems pritaikytos svetainės paieškos sistemoje bus reitinguojamos aukščiau nei to nesiūlančios svetainės.

3. Sektorių lydėjo ne viena konsolidacija: TV3 prie savo valdovų kanalų prisijungė balsas.lt portalų šeimą. Taip pat bendrovė įsigijo interneto reklamos UAB „Smart AD network“.

4. „Lrytas“ rankose 2015 m. taip pat atsidūrė naujas pirkinys – e.atsiskaitymų bendrovės „EVP International“ portalas įsigijo klasifikuotų skelbimų interneto svetainę rinka.lt. O po nepilnos savatės pranešė, jog jos rankose dar vienas portalas – pasirašyta ilgalaikė sutartis su verslo informacijos portalų UAB „FCR Media Lietuva“ ir vienas iš jos valdomų portalų imones.lt nuo gegužės 1 d. yra integruojamas į naujienų svetainę lrytas.lt.

5. „Verslo žinių“ rengiamoje kasmetinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2015 m.“ apdovanoti geriausi sprendimai – „Metų prekės ženklas 2015 m.“ apdovanojimas po metų pertraukos sugrįžo į „Vilkyškių“ rankas. Efektyviausios rinkodaros kampanijos laurai šiemet atiteko socialinei Irenos Matijošaitienės fondo kampanijai „Laukiu“, skatinančiai donorystę.

6. Ryšių su visuomene konferencijoje „PaRa / Impact Awards 2015“ išrinkti efektyviausi viešųjų ryšių projektai. Geriausiųjų komunikuojančiųjų laurai antrus metus iš eilės atiteko telekomunikacijų bendrovei „Tele2“.

7. LNK kanalų grupė vasaros pabaigoje taip pat paskelbė apie bedradarbiavimą su pažinčių portalas „flirtas.lt“. Pažinčių svetainės lankytojai yra automatiškai peradresuojami į domeną „flirtas.alfa.lt“.

8. Dar vienas pirkinys – po UAB „Publicum Group“sparnu. Grupė, jungianti 5 ryšių su visuomene, komunikacijos ir reklamos bendroves, įsigijo 40% socialinių tinklų rinkodaros agentūros „Socialus marketingas“ akcijų.

9. Vis garsiau šiemet imta kalbėti apie blokuojančius reklamą internete. Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ atliktas tyrimas rodo, jog tai nemenka problema Lietuvoje – net 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.

10. Savo ruožtu didieji interneto portalai ėmėsi žingsnių: portale „Lrytas.lt“ besinaudojantys „AdBlock“, vartotojai portale negali žiūrėti vaizdo turinio, o atsivertę „15min.lt“ tokie internautai kartą per dieną mato bemaž visą ekraną uždengiančią vieną reklamą.

11. Didžiausias lietuviškos reklamos festivalis šiemet skilo į dvi dalis: pavasarį vyko konferencija, rudenį geriausiųjų agentūrų ir reklamos darbų rinkimai. Geriausiu festivalio darbu pripažintas vaizdo režisieriaus Roko Tarabildos socialinės reklamos projektas „Vertimas“. Metų agentūra tapo „Adell Taivas Ogilvy“, tačiau balsų skaičiavimo procedūrą dar iki šiol tebeginčija likusi antroje vietoje reklamos agentūra „Not Perfect | Y&R Vilnius“.

12. Metų konkursu rinkos dalyviai tituluoja „Maxima LT“, kuri po įvykusio konkurso pakeitė žiniasklaidos planavimo partnerius su kuriais dirbo pastaruosius 10 m. Nuo šiol su „Maxima“ dirbs „Inspired UM“.

13. Bene daugiausia atgarsių sukėlę komunikacijos rinkos dalyviai arba Lietuvos verslo pamokos socialiniuose tinkluose: sostinės greito maisto užkandinė „Keulė Rūkė“, užsitraukusi nemalonę dėl savo komunikacijos po teroro įvykių Paryžiuje.

14. Ne mažiau dėmesio sulaukė ir „Lietuvos draudimo“ konfliktas su viena nepatenkinta kliente.

15. Metų sandūros pirkinys: „Coca-Cola“ sprendimas įsigyti stiprų lietuvišką prekės ženklą „Neptūnas“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
10:47
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 1

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
2018.11.06
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05
SBA grupė plečia komunikacijos skyrių

SBA įmonių grupės viešųjų ryšių projektų vadovu pradeda dirbti Petras Lingė, iki šiol dirbęs LNK Žinių...

Rinkodara
2018.11.05
Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15...

Rinkodara
2018.11.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau