Svarbiausi 2015 m. įvykiai: rinkodaros ir komunikacijos sektorius

Publikuota: 2015-12-30
Dylano Martinezo („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dylano Martinezo („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

2015 m. Lietuvos reklamos sektoriui gali tapti lūžio laiku, ir kelerius pastaruosius metus vietoje tūpčiojusi rinka pagaliau ūgtelės apie 3–5%. Dar tvaresnio augimo sektoriaus verslas tikisi šiemet, tačiau netrūksta ir iššūkių: tai ir vis didesnę rinkodaros biudžetų dalį atsiriekianti turinio rinkodara, ir vartotojai blokuojantys reklamą internete.

Apžvelgiame didžiausius reklamos, rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos verslo įvykius 2015 m.

1. 2015 sausį „Verslo žinios“ paminėjo istorinę datą – prieš 20 metų, 1995 m. sausio 4-ąją, išleistas pirmasis dienraščio numeris.

2. „Google“ paskelbė, jog mobiliesiems pritaikytos svetainės paieškos sistemoje bus reitinguojamos aukščiau nei to nesiūlančios svetainės.

3. Sektorių lydėjo ne viena konsolidacija: TV3 prie savo valdovų kanalų prisijungė balsas.lt portalų šeimą. Taip pat bendrovė įsigijo interneto reklamos UAB „Smart AD network“.

4. „Lrytas“ rankose 2015 m. taip pat atsidūrė naujas pirkinys – e.atsiskaitymų bendrovės „EVP International“ portalas įsigijo klasifikuotų skelbimų interneto svetainę rinka.lt. O po nepilnos savatės pranešė, jog jos rankose dar vienas portalas – pasirašyta ilgalaikė sutartis su verslo informacijos portalų UAB „FCR Media Lietuva“ ir vienas iš jos valdomų portalų imones.lt nuo gegužės 1 d. yra integruojamas į naujienų svetainę lrytas.lt.

5. „Verslo žinių“ rengiamoje kasmetinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2015 m.“ apdovanoti geriausi sprendimai – „Metų prekės ženklas 2015 m.“ apdovanojimas po metų pertraukos sugrįžo į „Vilkyškių“ rankas. Efektyviausios rinkodaros kampanijos laurai šiemet atiteko socialinei Irenos Matijošaitienės fondo kampanijai „Laukiu“, skatinančiai donorystę.

6. Ryšių su visuomene konferencijoje „PaRa / Impact Awards 2015“ išrinkti efektyviausi viešųjų ryšių projektai. Geriausiųjų komunikuojančiųjų laurai antrus metus iš eilės atiteko telekomunikacijų bendrovei „Tele2“.

7. LNK kanalų grupė vasaros pabaigoje taip pat paskelbė apie bedradarbiavimą su pažinčių portalas „flirtas.lt“. Pažinčių svetainės lankytojai yra automatiškai peradresuojami į domeną „flirtas.alfa.lt“.

8. Dar vienas pirkinys – po UAB „Publicum Group“sparnu. Grupė, jungianti 5 ryšių su visuomene, komunikacijos ir reklamos bendroves, įsigijo 40% socialinių tinklų rinkodaros agentūros „Socialus marketingas“ akcijų.

9. Vis garsiau šiemet imta kalbėti apie blokuojančius reklamą internete. Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ atliktas tyrimas rodo, jog tai nemenka problema Lietuvoje – net 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.

10. Savo ruožtu didieji interneto portalai ėmėsi žingsnių: portale „Lrytas.lt“ besinaudojantys „AdBlock“, vartotojai portale negali žiūrėti vaizdo turinio, o atsivertę „15min.lt“ tokie internautai kartą per dieną mato bemaž visą ekraną uždengiančią vieną reklamą.

11. Didžiausias lietuviškos reklamos festivalis šiemet skilo į dvi dalis: pavasarį vyko konferencija, rudenį geriausiųjų agentūrų ir reklamos darbų rinkimai. Geriausiu festivalio darbu pripažintas vaizdo režisieriaus Roko Tarabildos socialinės reklamos projektas „Vertimas“. Metų agentūra tapo „Adell Taivas Ogilvy“, tačiau balsų skaičiavimo procedūrą dar iki šiol tebeginčija likusi antroje vietoje reklamos agentūra „Not Perfect | Y&R Vilnius“.

12. Metų konkursu rinkos dalyviai tituluoja „Maxima LT“, kuri po įvykusio konkurso pakeitė žiniasklaidos planavimo partnerius su kuriais dirbo pastaruosius 10 m. Nuo šiol su „Maxima“ dirbs „Inspired UM“.

13. Bene daugiausia atgarsių sukėlę komunikacijos rinkos dalyviai arba Lietuvos verslo pamokos socialiniuose tinkluose: sostinės greito maisto užkandinė „Keulė Rūkė“, užsitraukusi nemalonę dėl savo komunikacijos po teroro įvykių Paryžiuje.

14. Ne mažiau dėmesio sulaukė ir „Lietuvos draudimo“ konfliktas su viena nepatenkinta kliente.

15. Metų sandūros pirkinys: „Coca-Cola“ sprendimas įsigyti stiprų lietuvišką prekės ženklą „Neptūnas“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vartotojai – už influencerių reklamos žymėjimą

Dauguma vartotojų norėtų, kad nuomonės formuotojai socialiniuose tinkluose savo žinutėse nurodytų, kad jo...

14:20
„Panorama“ laikinai keičia pavadinimą

Kalėdinės kampanijos metu prekybos centras „Panorama“ keičia savo pavadinimą į kitą savo valdomą prekės...

Rinkodara
2019.11.21
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  11

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 2

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
2019.11.21
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau