Svarbiausi 2015 m. įvykiai: rinkodaros ir komunikacijos sektorius

Publikuota: 2015-12-30
Dylano Martinezo („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dylano Martinezo („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

2015 m. Lietuvos reklamos sektoriui gali tapti lūžio laiku, ir kelerius pastaruosius metus vietoje tūpčiojusi rinka pagaliau ūgtelės apie 3–5%. Dar tvaresnio augimo sektoriaus verslas tikisi šiemet, tačiau netrūksta ir iššūkių: tai ir vis didesnę rinkodaros biudžetų dalį atsiriekianti turinio rinkodara, ir vartotojai blokuojantys reklamą internete.

Apžvelgiame didžiausius reklamos, rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos verslo įvykius 2015 m.

1. 2015 sausį „Verslo žinios“ paminėjo istorinę datą – prieš 20 metų, 1995 m. sausio 4-ąją, išleistas pirmasis dienraščio numeris.

2. „Google“ paskelbė, jog mobiliesiems pritaikytos svetainės paieškos sistemoje bus reitinguojamos aukščiau nei to nesiūlančios svetainės.

3. Sektorių lydėjo ne viena konsolidacija: TV3 prie savo valdovų kanalų prisijungė balsas.lt portalų šeimą. Taip pat bendrovė įsigijo interneto reklamos UAB „Smart AD network“.

4. „Lrytas“ rankose 2015 m. taip pat atsidūrė naujas pirkinys – e.atsiskaitymų bendrovės „EVP International“ portalas įsigijo klasifikuotų skelbimų interneto svetainę rinka.lt. O po nepilnos savatės pranešė, jog jos rankose dar vienas portalas – pasirašyta ilgalaikė sutartis su verslo informacijos portalų UAB „FCR Media Lietuva“ ir vienas iš jos valdomų portalų imones.lt nuo gegužės 1 d. yra integruojamas į naujienų svetainę lrytas.lt.

5. „Verslo žinių“ rengiamoje kasmetinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2015 m.“ apdovanoti geriausi sprendimai – „Metų prekės ženklas 2015 m.“ apdovanojimas po metų pertraukos sugrįžo į „Vilkyškių“ rankas. Efektyviausios rinkodaros kampanijos laurai šiemet atiteko socialinei Irenos Matijošaitienės fondo kampanijai „Laukiu“, skatinančiai donorystę.

6. Ryšių su visuomene konferencijoje „PaRa / Impact Awards 2015“ išrinkti efektyviausi viešųjų ryšių projektai. Geriausiųjų komunikuojančiųjų laurai antrus metus iš eilės atiteko telekomunikacijų bendrovei „Tele2“.

7. LNK kanalų grupė vasaros pabaigoje taip pat paskelbė apie bedradarbiavimą su pažinčių portalas „flirtas.lt“. Pažinčių svetainės lankytojai yra automatiškai peradresuojami į domeną „flirtas.alfa.lt“.

8. Dar vienas pirkinys – po UAB „Publicum Group“sparnu. Grupė, jungianti 5 ryšių su visuomene, komunikacijos ir reklamos bendroves, įsigijo 40% socialinių tinklų rinkodaros agentūros „Socialus marketingas“ akcijų.

9. Vis garsiau šiemet imta kalbėti apie blokuojančius reklamą internete. Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ atliktas tyrimas rodo, jog tai nemenka problema Lietuvoje – net 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.

10. Savo ruožtu didieji interneto portalai ėmėsi žingsnių: portale „Lrytas.lt“ besinaudojantys „AdBlock“, vartotojai portale negali žiūrėti vaizdo turinio, o atsivertę „15min.lt“ tokie internautai kartą per dieną mato bemaž visą ekraną uždengiančią vieną reklamą.

11. Didžiausias lietuviškos reklamos festivalis šiemet skilo į dvi dalis: pavasarį vyko konferencija, rudenį geriausiųjų agentūrų ir reklamos darbų rinkimai. Geriausiu festivalio darbu pripažintas vaizdo režisieriaus Roko Tarabildos socialinės reklamos projektas „Vertimas“. Metų agentūra tapo „Adell Taivas Ogilvy“, tačiau balsų skaičiavimo procedūrą dar iki šiol tebeginčija likusi antroje vietoje reklamos agentūra „Not Perfect | Y&R Vilnius“.

12. Metų konkursu rinkos dalyviai tituluoja „Maxima LT“, kuri po įvykusio konkurso pakeitė žiniasklaidos planavimo partnerius su kuriais dirbo pastaruosius 10 m. Nuo šiol su „Maxima“ dirbs „Inspired UM“.

13. Bene daugiausia atgarsių sukėlę komunikacijos rinkos dalyviai arba Lietuvos verslo pamokos socialiniuose tinkluose: sostinės greito maisto užkandinė „Keulė Rūkė“, užsitraukusi nemalonę dėl savo komunikacijos po teroro įvykių Paryžiuje.

14. Ne mažiau dėmesio sulaukė ir „Lietuvos draudimo“ konfliktas su viena nepatenkinta kliente.

15. Metų sandūros pirkinys: „Coca-Cola“ sprendimas įsigyti stiprų lietuvišką prekės ženklą „Neptūnas“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau