Lietuvos paštas nesudeda rankų: nori registruoti savo spalvas

Publikuota: 2015-12-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvos paštas yra ap­skun­dęs Apeliacinio teismo sprendimą neregist­ruoti geltonai juodos spalvų ga­mos kaip prekių ženklo.

Tomas Bašarovas, Lietuvos pašto atstovas spaudai, teigia, kad geltonos ir juodos spalvos žymenys Lietuvos pašto buvo naudojami dar 1939–1940 m.

„Ilgalaikis šių spalvos derinių naudojimas identifikuoja Lietuvos paštą su šiomis spalvomis. Tai patvirtino ir atlikta visuomenės nuomonės apklausa, per kurią net 63% respondentų nurodė, kokia spalva yra žymimos Lietuvos pašto paslaugos, o 90% apklaustųjų nurodė, kad ši spalva – geltona“, – kalba p. Bašarovas.

Pasak jo, šie žymenys yra įgiję skiriamąjį požymį ir leidžia vartotojams atpažinti ir atskirti Lietuvos pašto teikiamas paslaugas nuo kitų bendrovių, be to, šią spalvą savo logotipuose naudoja ir kiti pasaulio šalių pašto operatoriai (pavyzdžiui, Vokietijos, Ukrainos).

„Prekės ženklas yra svarbi sėkmingos konkurencijos priemonė, todėl geltonos ir juodos spalvos derinį siekiame įregistruoti kaip bendrovės prekės ženklą“, – teigia p. Bašarovas.

Pasak Astos Virbickienės, Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus vedėjos, jų istorijoje spalvos ar jų derinio kaip prekių ženklo registravimo klausimas buvo svarstomas aštuonis kartus. Tik keliais atvejais spalva tapo prekių ženklu. Sėkmė lydėjo JAV siuntinių ir kurjerių bendrovę „United Parcel Service“ (UPS), kuri yra įregistravusi tamsiai rudą spalvą. Žalios ir baltos spalvų derinį registruoti leista ir „Žalgirio“ krepšinio centrui. Jis gali šias spalvas naudoti įvairiai atributikai. Taip pat „Schaeffler Technologies AG & Co KG“ priklauso geltonos ir juodos spalvų derinys įvairioms transporto priemonių dalims ir detalėms žymėti.

Teismas pažymėjo, kad Lie­tu­vos paštas prekių ženklų skiriamąjį požymį dėl spalvų naudojimo įrodinėjo tik pavieniais pavyzdžiais, kurie neįrodo nei nuolatinio išimtinai geltonos spalvos bei geltonos ir juodos spalvų derinio naudojimo visų nurodytų paslaugų atžvilgiu, nei tokio naudojimo kuriai nors konkrečiai paslaugai žymėti.

Spalvų loterija

Inga Lukauskienė, advokatės Redos Žabolienės kontoros „Metida“ advokatė, patentinė patikėtinė, teigia, kad nors Europos mastu tokių sėkmės istorijų netrūksta, Lietuvos įmonėms įgyti išimtines teises tam tikra spalva žymėti savo prekes ar paslaugas – beveik neįmanoma.

Prekių ženklais Europos Bendrijoje yra registruoti iš viso 22 iš vienos spalvos sudaryti prekių ženklai ir 48 dviejų spalvų deriniai. Pavyzdžiui, šviesiai violetinė spalva yra registruota „Kraft Foods Schweiz Holding GmbH“ gaminamam šokoladui ir konditerijos gaminiams žymėti, o „Deere & Company“ geltonos ir žalios spalvų derinys – įvairiai žemės ūkio technikai, įrankiams ir padargams žymėti.

„Visgi yra ir nemažai atvejų, kuomet įmonės spalvų deriniai yra puikiai žinomi, atpažįstami ir vartotojų nesiejami su jokiomis kitomis prekėmis ar paslaugomis, tačiau taip ir netapo registruotais spalviniais prekių ženklais. Puikus to pavyzdys galėtų būti baldų prekybos milžinė IKEA, kuriai taip ir nepavyko gauti išimtinių teisių į geltonos ir mėlynos spalvos naudojimą“, – kalba p. Lukauskienė. – Spalvų registracija prekių ženklu Lietuvoje – daug pastangų kainuojanti loterija“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 1

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 16

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Vienos „Hermes“ batų poros istorija Lietuvoje: ir dovana negali būti klastotė Premium

Bylose dėl prekių klastočių žmonės neretai imasi įvairios gynybinės taktikos taip bandydami išvengti prekių...

Rinkodara
2019.01.11
„Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 9

Prekybos tinklas „Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius. Jais tapo integruotos komunikacijos...

Rinkodara
2019.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau