Lietuvos paštas nesudeda rankų: nori registruoti savo spalvas

Publikuota: 2015-12-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvos paštas yra ap­skun­dęs Apeliacinio teismo sprendimą neregist­ruoti geltonai juodos spalvų ga­mos kaip prekių ženklo.

Tomas Bašarovas, Lietuvos pašto atstovas spaudai, teigia, kad geltonos ir juodos spalvos žymenys Lietuvos pašto buvo naudojami dar 1939–1940 m.

„Ilgalaikis šių spalvos derinių naudojimas identifikuoja Lietuvos paštą su šiomis spalvomis. Tai patvirtino ir atlikta visuomenės nuomonės apklausa, per kurią net 63% respondentų nurodė, kokia spalva yra žymimos Lietuvos pašto paslaugos, o 90% apklaustųjų nurodė, kad ši spalva – geltona“, – kalba p. Bašarovas.

Pasak jo, šie žymenys yra įgiję skiriamąjį požymį ir leidžia vartotojams atpažinti ir atskirti Lietuvos pašto teikiamas paslaugas nuo kitų bendrovių, be to, šią spalvą savo logotipuose naudoja ir kiti pasaulio šalių pašto operatoriai (pavyzdžiui, Vokietijos, Ukrainos).

„Prekės ženklas yra svarbi sėkmingos konkurencijos priemonė, todėl geltonos ir juodos spalvos derinį siekiame įregistruoti kaip bendrovės prekės ženklą“, – teigia p. Bašarovas.

Pasak Astos Virbickienės, Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus vedėjos, jų istorijoje spalvos ar jų derinio kaip prekių ženklo registravimo klausimas buvo svarstomas aštuonis kartus. Tik keliais atvejais spalva tapo prekių ženklu. Sėkmė lydėjo JAV siuntinių ir kurjerių bendrovę „United Parcel Service“ (UPS), kuri yra įregistravusi tamsiai rudą spalvą. Žalios ir baltos spalvų derinį registruoti leista ir „Žalgirio“ krepšinio centrui. Jis gali šias spalvas naudoti įvairiai atributikai. Taip pat „Schaeffler Technologies AG & Co KG“ priklauso geltonos ir juodos spalvų derinys įvairioms transporto priemonių dalims ir detalėms žymėti.

Teismas pažymėjo, kad Lie­tu­vos paštas prekių ženklų skiriamąjį požymį dėl spalvų naudojimo įrodinėjo tik pavieniais pavyzdžiais, kurie neįrodo nei nuolatinio išimtinai geltonos spalvos bei geltonos ir juodos spalvų derinio naudojimo visų nurodytų paslaugų atžvilgiu, nei tokio naudojimo kuriai nors konkrečiai paslaugai žymėti.

Spalvų loterija

Inga Lukauskienė, advokatės Redos Žabolienės kontoros „Metida“ advokatė, patentinė patikėtinė, teigia, kad nors Europos mastu tokių sėkmės istorijų netrūksta, Lietuvos įmonėms įgyti išimtines teises tam tikra spalva žymėti savo prekes ar paslaugas – beveik neįmanoma.

Prekių ženklais Europos Bendrijoje yra registruoti iš viso 22 iš vienos spalvos sudaryti prekių ženklai ir 48 dviejų spalvų deriniai. Pavyzdžiui, šviesiai violetinė spalva yra registruota „Kraft Foods Schweiz Holding GmbH“ gaminamam šokoladui ir konditerijos gaminiams žymėti, o „Deere & Company“ geltonos ir žalios spalvų derinys – įvairiai žemės ūkio technikai, įrankiams ir padargams žymėti.

„Visgi yra ir nemažai atvejų, kuomet įmonės spalvų deriniai yra puikiai žinomi, atpažįstami ir vartotojų nesiejami su jokiomis kitomis prekėmis ar paslaugomis, tačiau taip ir netapo registruotais spalviniais prekių ženklais. Puikus to pavyzdys galėtų būti baldų prekybos milžinė IKEA, kuriai taip ir nepavyko gauti išimtinių teisių į geltonos ir mėlynos spalvos naudojimą“, – kalba p. Lukauskienė. – Spalvų registracija prekių ženklu Lietuvoje – daug pastangų kainuojanti loterija“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 1

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Švyturys“ atnaujindamas savo prekės ženklus bėga nuo konkurentų 10

„Švyturys – Utenos alus“ atnaujina „Ekstra“ produktų pakuotes ir registruoja šešias „Švyturio“ prekės ženklo...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15
„Danske Bank“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 4

Finansinių paslaugų grupės „Danske Bank“ Lietuvos filialas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su integruotos...

Rinkodara
2019.03.15
Nuosavo verslo skonis, arba Paskata tapti geresniu samdomu darbuotoju 7

Sėkmingiausiu sprendimu, o kartu ir didžiausia pamoka karjeroje Ieva Čepononė, „Biok laboratorijos“...

Rinkodara
2019.03.14
Po pažinties „Tesonet“ įkūrė komunikacijos agentūrą Premium 4

Savo vietą po saule Lietuvoje rado dar viena komunikacijos paslaugų agentūra „Blue Oceans PR“. Jos įkūrėjos...

Rinkodara
2019.03.14
„Vaidilos“ teatro prekės ženklas parduotas naujam operatoriui 1

Buvęs „Vaidilos“ teatro vadovas Gediminas Jankus kartu su britų–australų partneriais įmonės prekės ženklą...

Rinkodara
2019.03.14
Vilniečių „Soundest“ tarptautinis spurtas: per 5 metus išaugo 10 kartų Premium 4

Lietuvos e. rinkodaros sprendimų kūrėja „Soundest“, veikianti su „Omnisend“ prekės ženklu, per pastaruosius...

Paslaugos
2019.03.14
Rygos „Akropole“ duris atvers balandį 2

Pirmasis už Lietuvos ribų, Rygoje, iškilęs prekybos ir pramogų centras „Akropolis“ duris lankytojams atvers...

Prekyba
2019.03.14
Didžiausi atlyginimai tarp prekybos tinklų: „Lidl Lietuva“ ir „Iki“ 26

Tarp didžiųjų prekybos tinklų didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo „Lidl Lietuva“, rodo...

Prekyba
2019.03.14
IKEA rinkodaros vadovė: apie vertybes ir komunikaciją be nuolaidų 14

Vienas iš didžiausių iššūkių su kuriais šiandien susiduria rinkodaros vadovai – inovacijų greitis. Ilgametes...

Rinkodara
2019.03.13
Išrinko populiariausias lietuviškas prekes 2

Vartotojai rinkdamiesi pirkinius lieka lojalūs lietuviškiems prekių ženklams. Nominuojamos tik...

Prekyba
2019.03.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau