Lietuvos paštas nesudeda rankų: nori registruoti savo spalvas

Publikuota: 2015-12-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvos paštas yra ap­skun­dęs Apeliacinio teismo sprendimą neregist­ruoti geltonai juodos spalvų ga­mos kaip prekių ženklo.

Tomas Bašarovas, Lietuvos pašto atstovas spaudai, teigia, kad geltonos ir juodos spalvos žymenys Lietuvos pašto buvo naudojami dar 1939–1940 m.

„Ilgalaikis šių spalvos derinių naudojimas identifikuoja Lietuvos paštą su šiomis spalvomis. Tai patvirtino ir atlikta visuomenės nuomonės apklausa, per kurią net 63% respondentų nurodė, kokia spalva yra žymimos Lietuvos pašto paslaugos, o 90% apklaustųjų nurodė, kad ši spalva – geltona“, – kalba p. Bašarovas.

Pasak jo, šie žymenys yra įgiję skiriamąjį požymį ir leidžia vartotojams atpažinti ir atskirti Lietuvos pašto teikiamas paslaugas nuo kitų bendrovių, be to, šią spalvą savo logotipuose naudoja ir kiti pasaulio šalių pašto operatoriai (pavyzdžiui, Vokietijos, Ukrainos).

„Prekės ženklas yra svarbi sėkmingos konkurencijos priemonė, todėl geltonos ir juodos spalvos derinį siekiame įregistruoti kaip bendrovės prekės ženklą“, – teigia p. Bašarovas.

Pasak Astos Virbickienės, Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus vedėjos, jų istorijoje spalvos ar jų derinio kaip prekių ženklo registravimo klausimas buvo svarstomas aštuonis kartus. Tik keliais atvejais spalva tapo prekių ženklu. Sėkmė lydėjo JAV siuntinių ir kurjerių bendrovę „United Parcel Service“ (UPS), kuri yra įregistravusi tamsiai rudą spalvą. Žalios ir baltos spalvų derinį registruoti leista ir „Žalgirio“ krepšinio centrui. Jis gali šias spalvas naudoti įvairiai atributikai. Taip pat „Schaeffler Technologies AG & Co KG“ priklauso geltonos ir juodos spalvų derinys įvairioms transporto priemonių dalims ir detalėms žymėti.

Teismas pažymėjo, kad Lie­tu­vos paštas prekių ženklų skiriamąjį požymį dėl spalvų naudojimo įrodinėjo tik pavieniais pavyzdžiais, kurie neįrodo nei nuolatinio išimtinai geltonos spalvos bei geltonos ir juodos spalvų derinio naudojimo visų nurodytų paslaugų atžvilgiu, nei tokio naudojimo kuriai nors konkrečiai paslaugai žymėti.

Spalvų loterija

Inga Lukauskienė, advokatės Redos Žabolienės kontoros „Metida“ advokatė, patentinė patikėtinė, teigia, kad nors Europos mastu tokių sėkmės istorijų netrūksta, Lietuvos įmonėms įgyti išimtines teises tam tikra spalva žymėti savo prekes ar paslaugas – beveik neįmanoma.

Prekių ženklais Europos Bendrijoje yra registruoti iš viso 22 iš vienos spalvos sudaryti prekių ženklai ir 48 dviejų spalvų deriniai. Pavyzdžiui, šviesiai violetinė spalva yra registruota „Kraft Foods Schweiz Holding GmbH“ gaminamam šokoladui ir konditerijos gaminiams žymėti, o „Deere & Company“ geltonos ir žalios spalvų derinys – įvairiai žemės ūkio technikai, įrankiams ir padargams žymėti.

„Visgi yra ir nemažai atvejų, kuomet įmonės spalvų deriniai yra puikiai žinomi, atpažįstami ir vartotojų nesiejami su jokiomis kitomis prekėmis ar paslaugomis, tačiau taip ir netapo registruotais spalviniais prekių ženklais. Puikus to pavyzdys galėtų būti baldų prekybos milžinė IKEA, kuriai taip ir nepavyko gauti išimtinių teisių į geltonos ir mėlynos spalvos naudojimą“, – kalba p. Lukauskienė. – Spalvų registracija prekių ženklu Lietuvoje – daug pastangų kainuojanti loterija“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 1

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
2018.11.06
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05
SBA grupė plečia komunikacijos skyrių

SBA įmonių grupės viešųjų ryšių projektų vadovu pradeda dirbti Petras Lingė, iki šiol dirbęs LNK Žinių...

Rinkodara
2018.11.05
Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15...

Rinkodara
2018.11.04
Reklamuoti Lietuvą pasauliui: niekam neįdomu, ar mums įdomu 4

Pripažinkime, turime du kompleksus: savinieką ir kompleksą dėl saviniekos.

Rinkodara
2018.11.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau