Komunikacijos verslas – didesnio skaidrumo link

Publikuota: 2015-12-16
Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Bemaž absoliuti dauguma Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos RSVA narių nusprendė prisidėti prie penklų ženklų profesinės veiklos ir paslaugų teikimo standarto sistemos. Palankiai tai vertina ir ne asociacijos narės. Tokia iniciatyva šio sektoriaus veiklą turėtų padaryti skaidresnę.

Asociacija sukūrė penkis standartus – Atskaitinga agen­­tūra, Skaidri agentūra, At­sakinga agentūra, Vi­suo­me­niška agentūra bei To­bulėjanti agentūra – ir nustatė reikalavimus, norint gauti vieną ar daugiau tokių ženklų. Pavyzdžiui, norint vadintis Atskaitinga agentūra, reikia pateikti finansinius duomenis pagal RSVAA parengtą tvarką, nurodyti tiesiogines ir netiesiogines agentūros pajamas. O Skaidri agentūra turi skelbti savo klientų sąrašus, vengti interesų konflikto, skelbti sąsajas su visuomenės informavimo priemonėmis.

Kęstutis Gečas, RSVAA tarybos pirmininkas, pabrėžia, kad šis žingsnis padės klientams ir visuomenei atskirti grūdus nuo pelų.

Pristačius šią programą, prie jos pareiškė norą prisijungti 12 iš 13 asociacijos narių. Ar agentūra atitinka šiuos reikalavimus, spręs nepriklausoma audito bendrovė, su kuria sutartis bus pasirašyta artimiausiu metu. Asociacijai priklausančioms agentūroms tai nekainuos. Kitiems dalyviams mokestis bus tolygus metiniam narystės asociacijoje mokesčiui – 579,24 Eur.

„Viduje daug diskutavome, todėl nenustebino, kad asociacijos nariai aktyviai jungiasi. Tai rodo, kad subrendo laikas rinkai augti ir tobulėti, užtikrinti tam tikrus veiklos standartus. Dėl įsipareigojimų agentūros turės papildomų rūpesčių ir sąnaudų, tačiau rinkai suteiks didelį postūmį. Prie standarto jungiasi brandesnės agentūros, galvojančios apie rinkos ateitį“, – pasakoja p. Gečas.

Romualda Stonkutė, „PR Service/Edelman Affiliate“ vykdančioji direktorė, pabrėžia, jog asociacija ilgai dirbo ties tuo, nemažai iečių buvo sulaužyta viduje, bediskutuojant, reikia to, ar ne.

„Esami standartai sukurs aiškios žaidimo taisykles visiems rinkos dalyviams“, – pabrėžia p. Stonkutė.

Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius, antrina, kad siūlomas standartas yra gerai apmąstytas ir susijęs su viešųjų ryšių rinkos reputacija, kuri, deja, neretai yra prieštaringa. 

„Asociacijos narių tai netenkina, todėl ir imamės iniciatyvos. Mūsų tikslas nėra įvaizdžio formavimas. Norime daryti rimtus pokyčius“, – kalba p. Ardišauskas.

Dar žvalgosi

Žydrūnas Damauskas, aso­ciacijai nepriklausančios „Ave­nire“ vadovas, pritaria, kad kiekviena iniciatyva skaidrinti veiklą, būti socialiai atsakingiems, kelti paslaugų kokybę yra sveikintina ir ją neabejotinai reikia palaikyti.

„Rimtai svarstysime galimybes dalyvauti šioje programoje. Manau, šia iniciatyva pirmiausia skubės pasinaudoti vidutinio dydžio ir mažos agentūros, nes joms tai gali tapti gera galimybe plėsti verslą. Kita vertus, reikėtų pasvarstyti, ar toks standartų diegimas iš esmės ką nors pakeis vertinant susiklosčiusius klientų ir agentūrų tarpusavio santykius rinkoje, kurioje kartais svarbiau ne profesionalumas, o galimybė daryti įtaką“, – teigia p. Damauskas.

Kristinas Taukačikas, agentūros „Bosanova“ direktorius, idėją vertina teigiamai.

„Iniciatyva skatinti ryšių su visuomene rinkos skaidrumą yra daugiau nei sveikintina. Kaip jai seksis, priklausys nuo rinkos dalyvių palaikymo, todėl palaikysime ir dalyvausime“, – žada jis. Kita vertus, penkių standartų sistema p. Taukačikui atrodo per paini – juo labiau kad kai kurie kriterijai persidengia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau