Komunikacijos verslas – didesnio skaidrumo link

Publikuota: 2015-12-16
Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Bemaž absoliuti dauguma Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos RSVA narių nusprendė prisidėti prie penklų ženklų profesinės veiklos ir paslaugų teikimo standarto sistemos. Palankiai tai vertina ir ne asociacijos narės. Tokia iniciatyva šio sektoriaus veiklą turėtų padaryti skaidresnę.

Asociacija sukūrė penkis standartus – Atskaitinga agen­­tūra, Skaidri agentūra, At­sakinga agentūra, Vi­suo­me­niška agentūra bei To­bulėjanti agentūra – ir nustatė reikalavimus, norint gauti vieną ar daugiau tokių ženklų. Pavyzdžiui, norint vadintis Atskaitinga agentūra, reikia pateikti finansinius duomenis pagal RSVAA parengtą tvarką, nurodyti tiesiogines ir netiesiogines agentūros pajamas. O Skaidri agentūra turi skelbti savo klientų sąrašus, vengti interesų konflikto, skelbti sąsajas su visuomenės informavimo priemonėmis.

Kęstutis Gečas, RSVAA tarybos pirmininkas, pabrėžia, kad šis žingsnis padės klientams ir visuomenei atskirti grūdus nuo pelų.

Pristačius šią programą, prie jos pareiškė norą prisijungti 12 iš 13 asociacijos narių. Ar agentūra atitinka šiuos reikalavimus, spręs nepriklausoma audito bendrovė, su kuria sutartis bus pasirašyta artimiausiu metu. Asociacijai priklausančioms agentūroms tai nekainuos. Kitiems dalyviams mokestis bus tolygus metiniam narystės asociacijoje mokesčiui – 579,24 Eur.

„Viduje daug diskutavome, todėl nenustebino, kad asociacijos nariai aktyviai jungiasi. Tai rodo, kad subrendo laikas rinkai augti ir tobulėti, užtikrinti tam tikrus veiklos standartus. Dėl įsipareigojimų agentūros turės papildomų rūpesčių ir sąnaudų, tačiau rinkai suteiks didelį postūmį. Prie standarto jungiasi brandesnės agentūros, galvojančios apie rinkos ateitį“, – pasakoja p. Gečas.

Romualda Stonkutė, „PR Service/Edelman Affiliate“ vykdančioji direktorė, pabrėžia, jog asociacija ilgai dirbo ties tuo, nemažai iečių buvo sulaužyta viduje, bediskutuojant, reikia to, ar ne.

„Esami standartai sukurs aiškios žaidimo taisykles visiems rinkos dalyviams“, – pabrėžia p. Stonkutė.

Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius, antrina, kad siūlomas standartas yra gerai apmąstytas ir susijęs su viešųjų ryšių rinkos reputacija, kuri, deja, neretai yra prieštaringa. 

„Asociacijos narių tai netenkina, todėl ir imamės iniciatyvos. Mūsų tikslas nėra įvaizdžio formavimas. Norime daryti rimtus pokyčius“, – kalba p. Ardišauskas.

Dar žvalgosi

Žydrūnas Damauskas, aso­ciacijai nepriklausančios „Ave­nire“ vadovas, pritaria, kad kiekviena iniciatyva skaidrinti veiklą, būti socialiai atsakingiems, kelti paslaugų kokybę yra sveikintina ir ją neabejotinai reikia palaikyti.

„Rimtai svarstysime galimybes dalyvauti šioje programoje. Manau, šia iniciatyva pirmiausia skubės pasinaudoti vidutinio dydžio ir mažos agentūros, nes joms tai gali tapti gera galimybe plėsti verslą. Kita vertus, reikėtų pasvarstyti, ar toks standartų diegimas iš esmės ką nors pakeis vertinant susiklosčiusius klientų ir agentūrų tarpusavio santykius rinkoje, kurioje kartais svarbiau ne profesionalumas, o galimybė daryti įtaką“, – teigia p. Damauskas.

Kristinas Taukačikas, agentūros „Bosanova“ direktorius, idėją vertina teigiamai.

„Iniciatyva skatinti ryšių su visuomene rinkos skaidrumą yra daugiau nei sveikintina. Kaip jai seksis, priklausys nuo rinkos dalyvių palaikymo, todėl palaikysime ir dalyvausime“, – žada jis. Kita vertus, penkių standartų sistema p. Taukačikui atrodo per paini – juo labiau kad kai kurie kriterijai persidengia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kova dėl konferencijų: Vilniaus reitingas kyla Premium

Tarptautinės konferencijų ir kongresų asociacijos ICCA sudarytame daugiausia stambių tarptautinių asociacijų...

Su BDAR Europoje nesusitvarkė ir „Los Angeles Times“ bei „Chicago Tribune“ 1

JAV leidėjai „Los Angeles Times“ ir „Chicago Tribune“ nepasiruošė šiandien įsigaliojusiam ES bendrasis...

Rinkodara
2018.05.25
Kuriais nuomonės lyderiais pasitikima labiausiai: nuo Mačiulio iki Masiulio Premium 5

Dažniausiai per 2017 m. buvo cituotas Žilvinas Šilėnas, Lietuvos Laisvosios rinkos instituto prezidentas,...

Rinkodara
2018.05.25
Ant pašto ženklų – nuo įžymybių iki paprastų žmonių 2

Pirmą kartą Lietuvos pašto ženklus papuoš ne istorinės asmenybės ir praeities herojai, bet 100 dabarties...

Rinkodara
2018.05.25
Vaistų ir papildų reklamos nedraus, bet reglamentuos kitaip

Vaistinių ir nereceptinių vaistų bei papildų reklama nebus uždrausta, tačiau nuo kitų metų bus...

Verslo aplinka
2018.05.24
„Fabula“ parsiveža „Sabre“ statulėlę

„Fabula Hill+Knowlton Strategies“ triumfavo pasauliniuose komunikacijos rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“...

Rinkodara
2018.05.24
„Ergo“ konkursą laimėjo dvi agentūros

Draudimo bendrovė „Ergo“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo ir socialinių tinklų komunikacijos...

Rinkodara
2018.05.23
„Western Union“ Lietuvoje pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Mokėjimų paslaugų „Western Union“ padalinys Lietuvoje pradeda bendradarbiauti su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.05.23
„Viasat“ registruoja visą eilę naujų prekės ženklų 1

Estijos „TV Play Baltics“, buvusi „Viasat“, mokamos TV tiekėja Lietuvoje registruoja net 19 naujų prekės...

Rinkodara
2018.05.23
Didžiausias reklaminis tentas – Lietuvos rekordų knygoje 1

Statomą Kauno verslo centrą „Business Leaders Center“ dengiantis reklaminis tentas pateko į Lietuvos rekordų...

Rinkodara
2018.05.22
Seimas leidžiasi į diskusijas, ar uždrausti azartinių lošimų reklamą 8

Seimas svarstys, ar nuo 2019 metų uždrausti azartinių lošimų reklamą. Reklama nebūtų laikoma tik lošimų...

Rinkodara
2018.05.22
„Tele2“ rinkodaros vadovas: apie partnerystes ir ilgalaikį komunikacijos braižą Premium 2

Rinkodara – ne taktinė, bet strateginė įmonės funkcija. Rinkodaros vadovas turi būti atsakingas ne vien už...

Rinkodara
2018.05.22
„Jaunųjų liūtų“ konkurse Lietuvai atstovaus „DDB Vilnius“ komanda 2

„Jaunųjų liūtų“ konkurso atranką Lietuvoje laimėjo reklamos agentūros „DDB Vilnius“ komanda – Viktorija...

Rinkodara
2018.05.21
„Technopolis Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Suomių nekilnojamo turto bendrovė „Technopolis“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.05.21
Nuplagijuotas šūkis „Geriausia vieta keisti ratus“ kainuos per 10.000 Eur 7

Reklamjuostė „Vianor geriausia vieta keisti ratus!“, Apeliacinio teismo vertinimu, faktiškai yra kitos įmonės...

Pramonė
2018.05.21
Lojaliausią vartotojų armiją turintys prekių ženklai Premium

Didžiausią ištikimų pirkėjų grupę užsiauginę prekių ženklai – „Džiugas“, „Bioderma“, „Borjomi“ ir „Auga“.

Rinkodara
2018.05.21
Didžiausius atlyginimus mokančios ryšių su visuomene agentūros 1

Tarp ryšių su visuomene agentūrų didžiausią atlyginimą šį kovą mokėjo integruotos komunikacijos bendrovė...

Rinkodara
2018.05.20
Aprangos kūrėjai atkreipia dėmesį, o tada pasiraitoja rankoves

Perpildytoje mados rinkoje krizę išgyvena ir prekybininkai, ir kūrėjai. O dažnas gana garsus ar bent stabilų...

Rinkodara
2018.05.20
Šimtmečio minėjimo renginių reklamai jau skirta per 2 mln. Eur 1

Valstybės atkūrimo šimtmečio renginių reklamai pirmąjį šių metų ketvirtį valstybė skyrė apie 2,1 mln. eurų,...

Rinkodara
2018.05.19
IKEA nepraleido karališkųjų vestuvių šanso 3

Šiandien vykstančios karališkosios vestuvės Didžiojoje Britanijoje – visuotinė šventė ne tik šioje šalyje.

Rinkodara
2018.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau