Komunikacijos verslas – didesnio skaidrumo link

Publikuota: 2015-12-16
Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Bemaž absoliuti dauguma Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos RSVA narių nusprendė prisidėti prie penklų ženklų profesinės veiklos ir paslaugų teikimo standarto sistemos. Palankiai tai vertina ir ne asociacijos narės. Tokia iniciatyva šio sektoriaus veiklą turėtų padaryti skaidresnę.

Asociacija sukūrė penkis standartus – Atskaitinga agen­­tūra, Skaidri agentūra, At­sakinga agentūra, Vi­suo­me­niška agentūra bei To­bulėjanti agentūra – ir nustatė reikalavimus, norint gauti vieną ar daugiau tokių ženklų. Pavyzdžiui, norint vadintis Atskaitinga agentūra, reikia pateikti finansinius duomenis pagal RSVAA parengtą tvarką, nurodyti tiesiogines ir netiesiogines agentūros pajamas. O Skaidri agentūra turi skelbti savo klientų sąrašus, vengti interesų konflikto, skelbti sąsajas su visuomenės informavimo priemonėmis.

Kęstutis Gečas, RSVAA tarybos pirmininkas, pabrėžia, kad šis žingsnis padės klientams ir visuomenei atskirti grūdus nuo pelų.

Pristačius šią programą, prie jos pareiškė norą prisijungti 12 iš 13 asociacijos narių. Ar agentūra atitinka šiuos reikalavimus, spręs nepriklausoma audito bendrovė, su kuria sutartis bus pasirašyta artimiausiu metu. Asociacijai priklausančioms agentūroms tai nekainuos. Kitiems dalyviams mokestis bus tolygus metiniam narystės asociacijoje mokesčiui – 579,24 Eur.

„Viduje daug diskutavome, todėl nenustebino, kad asociacijos nariai aktyviai jungiasi. Tai rodo, kad subrendo laikas rinkai augti ir tobulėti, užtikrinti tam tikrus veiklos standartus. Dėl įsipareigojimų agentūros turės papildomų rūpesčių ir sąnaudų, tačiau rinkai suteiks didelį postūmį. Prie standarto jungiasi brandesnės agentūros, galvojančios apie rinkos ateitį“, – pasakoja p. Gečas.

Romualda Stonkutė, „PR Service/Edelman Affiliate“ vykdančioji direktorė, pabrėžia, jog asociacija ilgai dirbo ties tuo, nemažai iečių buvo sulaužyta viduje, bediskutuojant, reikia to, ar ne.

„Esami standartai sukurs aiškios žaidimo taisykles visiems rinkos dalyviams“, – pabrėžia p. Stonkutė.

Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius, antrina, kad siūlomas standartas yra gerai apmąstytas ir susijęs su viešųjų ryšių rinkos reputacija, kuri, deja, neretai yra prieštaringa. 

„Asociacijos narių tai netenkina, todėl ir imamės iniciatyvos. Mūsų tikslas nėra įvaizdžio formavimas. Norime daryti rimtus pokyčius“, – kalba p. Ardišauskas.

Dar žvalgosi

Žydrūnas Damauskas, aso­ciacijai nepriklausančios „Ave­nire“ vadovas, pritaria, kad kiekviena iniciatyva skaidrinti veiklą, būti socialiai atsakingiems, kelti paslaugų kokybę yra sveikintina ir ją neabejotinai reikia palaikyti.

„Rimtai svarstysime galimybes dalyvauti šioje programoje. Manau, šia iniciatyva pirmiausia skubės pasinaudoti vidutinio dydžio ir mažos agentūros, nes joms tai gali tapti gera galimybe plėsti verslą. Kita vertus, reikėtų pasvarstyti, ar toks standartų diegimas iš esmės ką nors pakeis vertinant susiklosčiusius klientų ir agentūrų tarpusavio santykius rinkoje, kurioje kartais svarbiau ne profesionalumas, o galimybė daryti įtaką“, – teigia p. Damauskas.

Kristinas Taukačikas, agentūros „Bosanova“ direktorius, idėją vertina teigiamai.

„Iniciatyva skatinti ryšių su visuomene rinkos skaidrumą yra daugiau nei sveikintina. Kaip jai seksis, priklausys nuo rinkos dalyvių palaikymo, todėl palaikysime ir dalyvausime“, – žada jis. Kita vertus, penkių standartų sistema p. Taukačikui atrodo per paini – juo labiau kad kai kurie kriterijai persidengia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vadovų komunikacija: D. Dundulis pasisakymais nurungė K. Meidę Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, pirmąjį šių metų pusmetį aktyviausi kalbėtojai buvo mažmeninės prekybos įmonių...

Rinkodara
08:08
Popiežiaus vizito transliacijos LRT mušė rekordus

Popiežiaus Pranciškaus apsilankymo Lietuvoje renginius ir specialias vizitui nušviesti skirtas laidas...

Rinkodara
2018.09.25
Naujas „Viasat“ vardas – „TVPlay Home“

Skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė Baltijos šalyse „Viasat“ šiandien pristato naują pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.09.24
Geriausi pakuotės dizaino darbai vėl rungsis NAPA konkurse

Prasideda darbų priėmimas į ketvirtą kartą organizuojamus Nacionalinius pakuotės dizaino apdovanojimus NAPA.

Rinkodara
2018.09.24
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 4

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau