Komunikacijos verslas – didesnio skaidrumo link

Publikuota: 2015-12-16
Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Bemaž absoliuti dauguma Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos RSVA narių nusprendė prisidėti prie penklų ženklų profesinės veiklos ir paslaugų teikimo standarto sistemos. Palankiai tai vertina ir ne asociacijos narės. Tokia iniciatyva šio sektoriaus veiklą turėtų padaryti skaidresnę.

Asociacija sukūrė penkis standartus – Atskaitinga agen­­tūra, Skaidri agentūra, At­sakinga agentūra, Vi­suo­me­niška agentūra bei To­bulėjanti agentūra – ir nustatė reikalavimus, norint gauti vieną ar daugiau tokių ženklų. Pavyzdžiui, norint vadintis Atskaitinga agentūra, reikia pateikti finansinius duomenis pagal RSVAA parengtą tvarką, nurodyti tiesiogines ir netiesiogines agentūros pajamas. O Skaidri agentūra turi skelbti savo klientų sąrašus, vengti interesų konflikto, skelbti sąsajas su visuomenės informavimo priemonėmis.

Kęstutis Gečas, RSVAA tarybos pirmininkas, pabrėžia, kad šis žingsnis padės klientams ir visuomenei atskirti grūdus nuo pelų.

Pristačius šią programą, prie jos pareiškė norą prisijungti 12 iš 13 asociacijos narių. Ar agentūra atitinka šiuos reikalavimus, spręs nepriklausoma audito bendrovė, su kuria sutartis bus pasirašyta artimiausiu metu. Asociacijai priklausančioms agentūroms tai nekainuos. Kitiems dalyviams mokestis bus tolygus metiniam narystės asociacijoje mokesčiui – 579,24 Eur.

„Viduje daug diskutavome, todėl nenustebino, kad asociacijos nariai aktyviai jungiasi. Tai rodo, kad subrendo laikas rinkai augti ir tobulėti, užtikrinti tam tikrus veiklos standartus. Dėl įsipareigojimų agentūros turės papildomų rūpesčių ir sąnaudų, tačiau rinkai suteiks didelį postūmį. Prie standarto jungiasi brandesnės agentūros, galvojančios apie rinkos ateitį“, – pasakoja p. Gečas.

Romualda Stonkutė, „PR Service/Edelman Affiliate“ vykdančioji direktorė, pabrėžia, jog asociacija ilgai dirbo ties tuo, nemažai iečių buvo sulaužyta viduje, bediskutuojant, reikia to, ar ne.

„Esami standartai sukurs aiškios žaidimo taisykles visiems rinkos dalyviams“, – pabrėžia p. Stonkutė.

Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius, antrina, kad siūlomas standartas yra gerai apmąstytas ir susijęs su viešųjų ryšių rinkos reputacija, kuri, deja, neretai yra prieštaringa. 

„Asociacijos narių tai netenkina, todėl ir imamės iniciatyvos. Mūsų tikslas nėra įvaizdžio formavimas. Norime daryti rimtus pokyčius“, – kalba p. Ardišauskas.

Dar žvalgosi

Žydrūnas Damauskas, aso­ciacijai nepriklausančios „Ave­nire“ vadovas, pritaria, kad kiekviena iniciatyva skaidrinti veiklą, būti socialiai atsakingiems, kelti paslaugų kokybę yra sveikintina ir ją neabejotinai reikia palaikyti.

„Rimtai svarstysime galimybes dalyvauti šioje programoje. Manau, šia iniciatyva pirmiausia skubės pasinaudoti vidutinio dydžio ir mažos agentūros, nes joms tai gali tapti gera galimybe plėsti verslą. Kita vertus, reikėtų pasvarstyti, ar toks standartų diegimas iš esmės ką nors pakeis vertinant susiklosčiusius klientų ir agentūrų tarpusavio santykius rinkoje, kurioje kartais svarbiau ne profesionalumas, o galimybė daryti įtaką“, – teigia p. Damauskas.

Kristinas Taukačikas, agentūros „Bosanova“ direktorius, idėją vertina teigiamai.

„Iniciatyva skatinti ryšių su visuomene rinkos skaidrumą yra daugiau nei sveikintina. Kaip jai seksis, priklausys nuo rinkos dalyvių palaikymo, todėl palaikysime ir dalyvausime“, – žada jis. Kita vertus, penkių standartų sistema p. Taukačikui atrodo per paini – juo labiau kad kai kurie kriterijai persidengia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kalėdinis „Tele2“ ir „Telia Lietuva“ duetas

Tarp naujausių savaitės reklamų: kalėdinė nuotaika su „Tele2“ (reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“) ir...

Rinkodara
2018.11.20
Reklama, kurios neužblokuosi, bet reikia kūrybiškumo Premium 3

Lauko reklamos stendai – viena seniausių reklamos formų, kuriai artimiausiais metais prognozuojamas augimas.

Rinkodara
2018.11.20
Baltieji rūmai dar kartą taikosi į CNN žurnalisto teises

Nors JAV federalinis teismas penktadienį nurodė Baltiesiems rūmams atstatyti CNN žurnalisto Jimo Acostos...

Rinkodara
2018.11.20
Nuolaidų karuselė B2B segmente: kada jos atneša naudą, o kada – kenkia Premium

Nuolaidos, ypatingai B2B segmente, turėtų būti mainai, o ne žaidimas į vienus vartus. Svarbiausi klausimai į...

Rinkodara
2018.11.20
„Oro navigacija“ atsinaujina – keičia logotipą 3

Modernizacijos procesą vykdanti strateginė valstybės įmonė VĮ „Oro navigacija“ pristato naują logotipą.

Rinkodara
2018.11.19
Iš „Epica“ su apdovanojimais grįžta „Pildyk“ ir „Godspeed Branding“

Bronzą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica Awards“ šiemet parsiveža „Adell Taivas Ogilvy“ už...

Rinkodara
2018.11.19
Apie kraujo donorystę primins mineralinis vanduo 2

Nacionalinis kraujo centras pradeda bendradarbiauti su mineralinio vandens gamintoju UAB „Birštono...

Rinkodara
2018.11.18
Nutylimas įmonių bendravimo socialiniuose tinkluose efektas

Išaugęs žinomumas ir galimybė tiesiogiai klientams pristatyti savo prekes bei paslaugas, dar vienas reklamos...

Rinkodara
2018.11.17
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium 4

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
2018.11.16
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau