Komunikacijos verslas – didesnio skaidrumo link

Publikuota: 2015-12-16
Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Bemaž absoliuti dauguma Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos RSVA narių nusprendė prisidėti prie penklų ženklų profesinės veiklos ir paslaugų teikimo standarto sistemos. Palankiai tai vertina ir ne asociacijos narės. Tokia iniciatyva šio sektoriaus veiklą turėtų padaryti skaidresnę.

Asociacija sukūrė penkis standartus – Atskaitinga agen­­tūra, Skaidri agentūra, At­sakinga agentūra, Vi­suo­me­niška agentūra bei To­bulėjanti agentūra – ir nustatė reikalavimus, norint gauti vieną ar daugiau tokių ženklų. Pavyzdžiui, norint vadintis Atskaitinga agentūra, reikia pateikti finansinius duomenis pagal RSVAA parengtą tvarką, nurodyti tiesiogines ir netiesiogines agentūros pajamas. O Skaidri agentūra turi skelbti savo klientų sąrašus, vengti interesų konflikto, skelbti sąsajas su visuomenės informavimo priemonėmis.

Kęstutis Gečas, RSVAA tarybos pirmininkas, pabrėžia, kad šis žingsnis padės klientams ir visuomenei atskirti grūdus nuo pelų.

Pristačius šią programą, prie jos pareiškė norą prisijungti 12 iš 13 asociacijos narių. Ar agentūra atitinka šiuos reikalavimus, spręs nepriklausoma audito bendrovė, su kuria sutartis bus pasirašyta artimiausiu metu. Asociacijai priklausančioms agentūroms tai nekainuos. Kitiems dalyviams mokestis bus tolygus metiniam narystės asociacijoje mokesčiui – 579,24 Eur.

„Viduje daug diskutavome, todėl nenustebino, kad asociacijos nariai aktyviai jungiasi. Tai rodo, kad subrendo laikas rinkai augti ir tobulėti, užtikrinti tam tikrus veiklos standartus. Dėl įsipareigojimų agentūros turės papildomų rūpesčių ir sąnaudų, tačiau rinkai suteiks didelį postūmį. Prie standarto jungiasi brandesnės agentūros, galvojančios apie rinkos ateitį“, – pasakoja p. Gečas.

Romualda Stonkutė, „PR Service/Edelman Affiliate“ vykdančioji direktorė, pabrėžia, jog asociacija ilgai dirbo ties tuo, nemažai iečių buvo sulaužyta viduje, bediskutuojant, reikia to, ar ne.

„Esami standartai sukurs aiškios žaidimo taisykles visiems rinkos dalyviams“, – pabrėžia p. Stonkutė.

Mindaugas Ardišauskas, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ generalinis direktorius, antrina, kad siūlomas standartas yra gerai apmąstytas ir susijęs su viešųjų ryšių rinkos reputacija, kuri, deja, neretai yra prieštaringa. 

„Asociacijos narių tai netenkina, todėl ir imamės iniciatyvos. Mūsų tikslas nėra įvaizdžio formavimas. Norime daryti rimtus pokyčius“, – kalba p. Ardišauskas.

Dar žvalgosi

Žydrūnas Damauskas, aso­ciacijai nepriklausančios „Ave­nire“ vadovas, pritaria, kad kiekviena iniciatyva skaidrinti veiklą, būti socialiai atsakingiems, kelti paslaugų kokybę yra sveikintina ir ją neabejotinai reikia palaikyti.

„Rimtai svarstysime galimybes dalyvauti šioje programoje. Manau, šia iniciatyva pirmiausia skubės pasinaudoti vidutinio dydžio ir mažos agentūros, nes joms tai gali tapti gera galimybe plėsti verslą. Kita vertus, reikėtų pasvarstyti, ar toks standartų diegimas iš esmės ką nors pakeis vertinant susiklosčiusius klientų ir agentūrų tarpusavio santykius rinkoje, kurioje kartais svarbiau ne profesionalumas, o galimybė daryti įtaką“, – teigia p. Damauskas.

Kristinas Taukačikas, agentūros „Bosanova“ direktorius, idėją vertina teigiamai.

„Iniciatyva skatinti ryšių su visuomene rinkos skaidrumą yra daugiau nei sveikintina. Kaip jai seksis, priklausys nuo rinkos dalyvių palaikymo, todėl palaikysime ir dalyvausime“, – žada jis. Kita vertus, penkių standartų sistema p. Taukačikui atrodo per paini – juo labiau kad kai kurie kriterijai persidengia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Naujas „Versace“ savininkas sudarė plėtros planą  Premium

Italijos mados milžinė „Versace“, dabar priklausanti JAV kontroliuojančiai bendrovei „Capri“, įgyvendina...

Prekyba
18:49
„Iki“ plečia elektroninės prekybos geografiją

Nuo šiol per maisto pristatymo programėlę „LastMile“ produktus iš prekybos tinklo „Iki“ asortimento galės...

Prekyba
15:59
„Outlet Park“ į išparduotuvių miestelio atnaujinimą investavo 23 mln. Eur Premium

Sostinės Šiaurės miestelio mikrorajone 20 ha teritorijoje išsidėstęs išparduotuvių centras „Outlet Park“ per...

Prekyba
13:29
Dėmesys – „Tele2“ kalėdinei „bombai“, simpatijos – „Telios“ merginai Premium

Iš šiemečių kalėdinių lietuviškų reklamų galima išskirti tris aiškias lyderes: tai „Tele2“ klipas apie „La...

Rinkodara
12:56
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau