Neskanus „ADrenalino“ finalas: „Not Perfect“ grasina teismais

Publikuota: 2015-12-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Reklamos agentūra „Not Perfect | Y&R“, pateikusi pretenziją dėl reklamos festivalio taškų skaičiavimo pasiekė savo – rezultatai buvo perskaičiuoti. Tačiau laimėtojai nesikeičia – Metų agentūra lieka „Adell Taivas Ogilvy“, tuo tarpu pačios „Not Perfect | Y&R“ vienas pateiktas darbas buvo pašalintas kaip neatitinkantis festivalio taisyklių.

VŽ rašė, kad antroje vietoje tarp geriausių Lietuvos reklamos agentūrų likusi „Not Perfect | Y&R Vilnius“ ginčijo rezultatus ir „Adell Taivas Ogilvy“ paskelbimą 2015 m. Geriausia metų kūrybine agentūra bei tikino, jog remiantis oficialiai skelbiamomis taisyklėmis yra surinkusi daugiau taškų.

Ginčo esmė – ar skaičiuojant „Metų agentūros“ rezultatus reikia eliminuoti taškus, gautus už laimėjimus su darbais, kurtais nekomerciniams klientams (taip vadinamojoje „Pro bono“ kategorijoje).

Gintaras Šeputis, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA), festivalio organizatorės, direktorius, kilus šiam ginčui teigė, kad visi dalyviai žinojo, jog taškai už tokius darbus nebus įskaičiuojami, tai įtvirtinančios taisyklės buvo priimtos dar 2014 m. pradžioje, ir šis principas buvo taikytas ir praėjusių metų festivalyje.

Tačiau KOMAA puslapyje apie tai oficialiose taisyklėse paskelbta nebuvo.

„Renkant „Metų agentūrą“ taikytos taisyklės neskaičiuoti taškų, gautų „Pro bono“ kategorijoje. Tačiau kilus ginčui, ir atsižvelgiant į tai, kad festivalio internetinėje svetainėje skelbtos festivalio taisyklės vis tik galėjo suklaidinti festivalio dalyvius, „Metų agentūros“ kategorijos taškus nuspręsta perskaičiuoti. Perskaičiavus taškus „Metų agentūros“ nugalėtojas nesikeičia: pirmąją vietą su 117 taškų užėmė agentūra „Adell Taivas Ogilvy“, antroje vietoje liko agentūra „Not Perfect | Y&R Vilnius“ (114)“, – skaičiuoja p. Šeputis.

Eliminavo darbą

Kartu paskutiniajame valdybos posėdyje, pasak p. Šepučio, buvo svarstoma ne tik „Not Perfect | Y&R Vilnius“ pareikšta pretenzija dėl „Metų agentūros“ laimėtojo perskaičiavimo, bet ir dėl kelių darbų dalyvavusių „ADrenalinui“ atitikimo konkurso reikalavimams.

„Šiemet festivalio „ADrenalinas“ komisija buvo išreiškusi įtarimus dėl trijų darbų, visi jie buvo pateikti „Not Perfect | Y&R Vilnius“. Vienas darbas, pačiai agentūrai pripažinus klaidą, buvo atsiimtas dar festivalio metu, dėl kito pritrūko įrodymų. Tuo tarpu trečiąjį – „Not Perfect | Y&R Vilnius“ kurtą išorinę reklamą „Karklė 2015 Live Music Beach“, įvertinusi visą turimą informaciją, valdyba priėmė sprendimą iš festivalio pašalinti, o apdovanojimą anuliuoti“, – kalba p. Šeputis.

Pasak jo, pati „Not Perfect | Y&R Vilnius“ pateikė raštą, kuriame buvo nurodyta, jog išorinė reklama (plakatai, skrajutės, „JCDecaux“ stendai ir kt.) buvo komunikuojama nuo 2015 m. gegužės 25 d., tuo tarpu „JCDecaux Lietuva“ asociacijai oficialiai patvirtino, jog jų stenduose reklama pradėta eksponuoti 2015 m. nuo liepos 13 d.

Dėl šių nesutapimų KOMAA į Klaipėdos ir Palangos savivaldybių administracijas, siekdama sužinoti, kokiems laikotarpiams šiemet jos buvo išdavusios leidimus minėtų reklamų eksponavimui. Savivaldybių atsakymuose teigiama, kad leidimai šiai reklamai apskritai išduoti nebuvo.

„Tad reziumuojant arba reklama nebuvo transliuota, arba ji buvo nelegali. Ir vienas, ir kitas aspektas yra svarbūs konkurso reikalavimams“, – teigia p. Šeputis.

Festivalyje galėjo dalyvauti darbai daryti nuo 2014 m. gegužės 1 d. iki 2015 m. gegužės 31 d.

Savo tiesa

Paulius Senūta, reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R Vilnius“ valdybos pirmininkas, stebisi tokiais KOMAA sprendimais: „Taip, vienas darbų buvo eliminuotas dar festivalio metu, tačiau kiti du darbai buvo patvirtinti kaip tinkami“.

Ginčijamas reklamos darbas festivalyje gavo sidabrinę strėlę, ir jei šis darbas būtų įtrauktas į nugalėtojų lentelę, pirmos ir antros vietos laimėtojai apsikeistų vietomis.

„Kreipsimės į teismą, klaidas reikia mokėti pripažinti. Festivalis turi keistis, lobizmas čia peržengia visas ribas. Kita vertus, dabar ne tiek dėl pirmos vietos kovojame, labiau norisi atsiprašymo ir kad festivalis kitąmet startuotų atsinaujinęs ir pasikeitęs“, – pabrėžia p. Senūta.

Pasak jo, didžioji problema, kad nemaža dalis reklamos darbų, vos ne ketvirtis, neatitinka kvalifikacinių reikalavimų.

„Visi čia užmerkia akis, tačiau dabar, po daugiau nei kelių mėnesių staiga nusprendžia diskvalifikuoti mūsų darbą“, – stebisi p. Senūta.

Ponas Šeputis paklaustas, kodėl anksčiau nekalbėjo apie likusias abejones dėl darbų-konkurso dalyvių, teigia, jog kol nebuvo iki galo tikri, į viešumą to nekėlė.

„Norėjome išsiaiškinti visų pirma visas aplinkybes. Iš valstybinių institucijų atsakymai keliauja ilgai. Ir ankstesniuose festivaliuose buvo tokių atvejų, kai darbai buvo diskvalifikuoti praėjus kuriam laikui po festivalio“, – tikina p. Šeputis.

Jis priduria, jog sprendimą eliminuoti šį darbą, buvo priėmę jau praėjusio valdybos posėdžio metu prieš kelias savaites, tačiau paskelbimą atidėjo – supažinus su tyrimo rezultatais, „Not Perfect“ buvo suteikta galimybė pateikti papildomų įrodančių dokumentų.

„Suteikėme papildomą galimybę agentūrai apsiginti. Vietoj to sulaukėme dar eilės pretenzijų. Kita vertus, ne mažiau iškalbingas ir faktas, jog šiemetinei komisijai kilo klaustukų tik dėl vienos agentūros darbų“, – pabrėžia p. Šeputis.

Mokėti laimėti

Agnė Dulskienė, reklamos agentūros „TBWA Vilnius“ direktorė ir KOMAA valdybos narė, situacijos nekomentuoja, palikdama tai valdybos vadovybei.

„Gaila tik, jog tokiais viešais ginčais diskredituojame asociaciją. Juk ji turi nemenką įdirbį, atstovaudama reklamos verslo dalyvių interesus kuriant įstatymus ir bendraujant su valdžios institucijomis. Kenkiame patys sau“, – kalba p. Dulskienė.

Tomas Ramanauskas, reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas, paklaustas apie esamą situaciją, pabrėžia, jog apdovanojimų laimėjimas rodo, ar moki juos laimėti.

„Tik tiek. Šios komisijos nuomonės vidurkis buvo toks. Kita komisija galbūt balsuotų kitaip. Todėl visas tas stumdymasis, kas ką apskaičiavo, dėl tokio subjektyvaus reiškinio atrodo juokingas. Laimėti smagu, bet kai į tai įsipainiojami teisininkai, žaidimo džiaugsmas dingsta“, – teigia p. Ramanauskas, pridurdamas, jog apdovanojimai pakelia agentūros ir kai kurių klientų tonusą, pagiria kūrėjus ir gamintojus, bet tiek tos naudos.

„Pirmadienį laukia nauji darbai, nauji konkursai ir nelabai kam rūpi: ar tu tapai Metų agentūra, ar rikiuojiesi penktoje pozicijoje“, – kalba p. Ramanauskas.

Perskaičiavus duomenis, „Adell Taivas Ogilvy“ šiemetiniame „Adrenaline“ surinko 117 balų (per apdovanojimų ceremoniją buvo skelbta 103), „Not Perfect | Y & R Vilnius“ – 114 (97), „New!“ – 68 (49), „McCann Vilnius“ – 58 (50), „Ad Fingers“ –16 (14).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Apie pavadinimą pataria galvoti iš anksto, nes vėliau prisireikia keisti 5

Pavadinimas turėtų būti įsimenamas, įžūlokas, skambus, tačiau bene svarbiausias ekspertų patarimas – jį...

Rinkodara
2018.10.20
Gitanas Nausėda pasirinko komunikacijos partnerius prezidento rinkimams 2

Sprendimą dalyvauti Prezidento rinkimuose priėmęs ekonomistas, socialinių mokslų daktaras Gitanas Nausėda...

Rinkodara
2018.10.19
Dalis „Facebook“ akcininkų sieks Zuckerbergo atstatydinimo 1

Dalis to paties pavadinimo socialinį tinklą valdančios „Facebook Inc.“ akcininkų trečiadienį pareiškė norą...

Technologijos
2018.10.18
Slovėnijoje varžosi „Tele2“ ir „Stumbrui“ daryti reklamos darbai

Tarptautiniame reklamos festivalyje „Golden Drum“, vykstančiame Slovėnijoje, tarp finalininkų pateko 5...

Rinkodara
2018.10.17
„Good one“ – antrus metus iš eilės „Deloitte“ įvertinimas

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ antrus metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2018.10.17
NT plėtotojai didina rinkodaros biudžetus – poreikis išsiskirti iš minios neišvengiamas Premium 4

Nekilnojamojo turto plėtotojai didina komunikacijos ir reklamos apimtį, bandydami potencialius klientus...

Rinkodara
2018.10.16
Garbačiauskaitė-Budrienė: situacija yra dviprasmiška 6

Skirtinguose Seimo komitetuose antradienį virė aštrios diskusijos dėl LRT veiklą tyrusios valdančiųjų...

Rinkodara
2018.10.16
„Investuok Lietuvoje“ klipo sklaidai renkasi žinomus veidus

Naujojo Lietuvą pristatančio klipo pirmajai komunikacijos bangai „Investuok Lietuvoje“ renkasi nuomonės...

Rinkodara
2018.10.16
„Open Circle Capital“ pasirinko komunikacijos partnerius

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“, valdantis daugiau kaip 20 mln. Eur turtą, pasirinko...

Rinkodara
2018.10.15
Kosmetikos platintojui – 1.100 Eur bauda

Bendrovei „Etopas“, prekiavusiai maistą primenčia kosmetika, skirta 1.100 Eur bauda. 

Naujas „Investuok Lietuvoje“ klipas – iššūkių šalis 12

Agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristato naują vaizdo klipą, siekiantį parodyti Lietuvą ne kaip dar vieną...

Rinkodara
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
LVAT: už alkoholio reklamą jachtoje bauda skirta teisėtai 2

Kauno alaus daryklai „Volfas Engelman“ nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės...

Rinkodara
2018.10.14
D. Filmanavičiūtė: reklama sujaudina tuomet, kai peržengiamos ribos Premium

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nenutrauks prieštaringų reakcijų sulaukusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2018.10.12
Siūlomi įstatymų pakeitimai augintų baudas už klaidinančią reklamą

Seime po pateikimo pritarta Prezidentės siūlytiems įstatymų pakeitimams, kuriuos priėmus išaugtų baudos už...

Rinkodara
2018.10.11
Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio...

Rinkodara
2018.10.11
Prieštaringai vertinamos LRT komisijos išvados – atidėtos

Seimas šiandien balsavo dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų. Nors buvo...

Rinkodara
2018.10.11
Seimo rankose – kritikuojamos LRT komisijos išvados

Šiandien Seime bus balsuojama dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų.

Rinkodara
2018.10.11
„Beatos virtuvė“ praaugo turėtas ribas: komunikacijos ekspertų vertinimas Premium 8

Kosmetikos gaminiams su „Margarita Eco“ ir „Beatos virtuvės“ jungtiniu prekės ženklu pasiekus parduotuvių...

Rinkodara
2018.10.10
„Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų klaidinimą 1

Vieną didžiausių Lietuvoje vaistinių tinklų valdanti bendrovė „Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau