Neskanus „ADrenalino“ finalas: „Not Perfect“ grasina teismais

Publikuota: 2015-12-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Reklamos agentūra „Not Perfect | Y&R“, pateikusi pretenziją dėl reklamos festivalio taškų skaičiavimo pasiekė savo – rezultatai buvo perskaičiuoti. Tačiau laimėtojai nesikeičia – Metų agentūra lieka „Adell Taivas Ogilvy“, tuo tarpu pačios „Not Perfect | Y&R“ vienas pateiktas darbas buvo pašalintas kaip neatitinkantis festivalio taisyklių.

VŽ rašė, kad antroje vietoje tarp geriausių Lietuvos reklamos agentūrų likusi „Not Perfect | Y&R Vilnius“ ginčijo rezultatus ir „Adell Taivas Ogilvy“ paskelbimą 2015 m. Geriausia metų kūrybine agentūra bei tikino, jog remiantis oficialiai skelbiamomis taisyklėmis yra surinkusi daugiau taškų.

Ginčo esmė – ar skaičiuojant „Metų agentūros“ rezultatus reikia eliminuoti taškus, gautus už laimėjimus su darbais, kurtais nekomerciniams klientams (taip vadinamojoje „Pro bono“ kategorijoje).

Gintaras Šeputis, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA), festivalio organizatorės, direktorius, kilus šiam ginčui teigė, kad visi dalyviai žinojo, jog taškai už tokius darbus nebus įskaičiuojami, tai įtvirtinančios taisyklės buvo priimtos dar 2014 m. pradžioje, ir šis principas buvo taikytas ir praėjusių metų festivalyje.

Tačiau KOMAA puslapyje apie tai oficialiose taisyklėse paskelbta nebuvo.

„Renkant „Metų agentūrą“ taikytos taisyklės neskaičiuoti taškų, gautų „Pro bono“ kategorijoje. Tačiau kilus ginčui, ir atsižvelgiant į tai, kad festivalio internetinėje svetainėje skelbtos festivalio taisyklės vis tik galėjo suklaidinti festivalio dalyvius, „Metų agentūros“ kategorijos taškus nuspręsta perskaičiuoti. Perskaičiavus taškus „Metų agentūros“ nugalėtojas nesikeičia: pirmąją vietą su 117 taškų užėmė agentūra „Adell Taivas Ogilvy“, antroje vietoje liko agentūra „Not Perfect | Y&R Vilnius“ (114)“, – skaičiuoja p. Šeputis.

Eliminavo darbą

Kartu paskutiniajame valdybos posėdyje, pasak p. Šepučio, buvo svarstoma ne tik „Not Perfect | Y&R Vilnius“ pareikšta pretenzija dėl „Metų agentūros“ laimėtojo perskaičiavimo, bet ir dėl kelių darbų dalyvavusių „ADrenalinui“ atitikimo konkurso reikalavimams.

„Šiemet festivalio „ADrenalinas“ komisija buvo išreiškusi įtarimus dėl trijų darbų, visi jie buvo pateikti „Not Perfect | Y&R Vilnius“. Vienas darbas, pačiai agentūrai pripažinus klaidą, buvo atsiimtas dar festivalio metu, dėl kito pritrūko įrodymų. Tuo tarpu trečiąjį – „Not Perfect | Y&R Vilnius“ kurtą išorinę reklamą „Karklė 2015 Live Music Beach“, įvertinusi visą turimą informaciją, valdyba priėmė sprendimą iš festivalio pašalinti, o apdovanojimą anuliuoti“, – kalba p. Šeputis.

Pasak jo, pati „Not Perfect | Y&R Vilnius“ pateikė raštą, kuriame buvo nurodyta, jog išorinė reklama (plakatai, skrajutės, „JCDecaux“ stendai ir kt.) buvo komunikuojama nuo 2015 m. gegužės 25 d., tuo tarpu „JCDecaux Lietuva“ asociacijai oficialiai patvirtino, jog jų stenduose reklama pradėta eksponuoti 2015 m. nuo liepos 13 d.

Dėl šių nesutapimų KOMAA į Klaipėdos ir Palangos savivaldybių administracijas, siekdama sužinoti, kokiems laikotarpiams šiemet jos buvo išdavusios leidimus minėtų reklamų eksponavimui. Savivaldybių atsakymuose teigiama, kad leidimai šiai reklamai apskritai išduoti nebuvo.

„Tad reziumuojant arba reklama nebuvo transliuota, arba ji buvo nelegali. Ir vienas, ir kitas aspektas yra svarbūs konkurso reikalavimams“, – teigia p. Šeputis.

Festivalyje galėjo dalyvauti darbai daryti nuo 2014 m. gegužės 1 d. iki 2015 m. gegužės 31 d.

Savo tiesa

Paulius Senūta, reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R Vilnius“ valdybos pirmininkas, stebisi tokiais KOMAA sprendimais: „Taip, vienas darbų buvo eliminuotas dar festivalio metu, tačiau kiti du darbai buvo patvirtinti kaip tinkami“.

Ginčijamas reklamos darbas festivalyje gavo sidabrinę strėlę, ir jei šis darbas būtų įtrauktas į nugalėtojų lentelę, pirmos ir antros vietos laimėtojai apsikeistų vietomis.

„Kreipsimės į teismą, klaidas reikia mokėti pripažinti. Festivalis turi keistis, lobizmas čia peržengia visas ribas. Kita vertus, dabar ne tiek dėl pirmos vietos kovojame, labiau norisi atsiprašymo ir kad festivalis kitąmet startuotų atsinaujinęs ir pasikeitęs“, – pabrėžia p. Senūta.

Pasak jo, didžioji problema, kad nemaža dalis reklamos darbų, vos ne ketvirtis, neatitinka kvalifikacinių reikalavimų.

„Visi čia užmerkia akis, tačiau dabar, po daugiau nei kelių mėnesių staiga nusprendžia diskvalifikuoti mūsų darbą“, – stebisi p. Senūta.

Ponas Šeputis paklaustas, kodėl anksčiau nekalbėjo apie likusias abejones dėl darbų-konkurso dalyvių, teigia, jog kol nebuvo iki galo tikri, į viešumą to nekėlė.

„Norėjome išsiaiškinti visų pirma visas aplinkybes. Iš valstybinių institucijų atsakymai keliauja ilgai. Ir ankstesniuose festivaliuose buvo tokių atvejų, kai darbai buvo diskvalifikuoti praėjus kuriam laikui po festivalio“, – tikina p. Šeputis.

Jis priduria, jog sprendimą eliminuoti šį darbą, buvo priėmę jau praėjusio valdybos posėdžio metu prieš kelias savaites, tačiau paskelbimą atidėjo – supažinus su tyrimo rezultatais, „Not Perfect“ buvo suteikta galimybė pateikti papildomų įrodančių dokumentų.

„Suteikėme papildomą galimybę agentūrai apsiginti. Vietoj to sulaukėme dar eilės pretenzijų. Kita vertus, ne mažiau iškalbingas ir faktas, jog šiemetinei komisijai kilo klaustukų tik dėl vienos agentūros darbų“, – pabrėžia p. Šeputis.

Mokėti laimėti

Agnė Dulskienė, reklamos agentūros „TBWA Vilnius“ direktorė ir KOMAA valdybos narė, situacijos nekomentuoja, palikdama tai valdybos vadovybei.

„Gaila tik, jog tokiais viešais ginčais diskredituojame asociaciją. Juk ji turi nemenką įdirbį, atstovaudama reklamos verslo dalyvių interesus kuriant įstatymus ir bendraujant su valdžios institucijomis. Kenkiame patys sau“, – kalba p. Dulskienė.

Tomas Ramanauskas, reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas, paklaustas apie esamą situaciją, pabrėžia, jog apdovanojimų laimėjimas rodo, ar moki juos laimėti.

„Tik tiek. Šios komisijos nuomonės vidurkis buvo toks. Kita komisija galbūt balsuotų kitaip. Todėl visas tas stumdymasis, kas ką apskaičiavo, dėl tokio subjektyvaus reiškinio atrodo juokingas. Laimėti smagu, bet kai į tai įsipainiojami teisininkai, žaidimo džiaugsmas dingsta“, – teigia p. Ramanauskas, pridurdamas, jog apdovanojimai pakelia agentūros ir kai kurių klientų tonusą, pagiria kūrėjus ir gamintojus, bet tiek tos naudos.

„Pirmadienį laukia nauji darbai, nauji konkursai ir nelabai kam rūpi: ar tu tapai Metų agentūra, ar rikiuojiesi penktoje pozicijoje“, – kalba p. Ramanauskas.

Perskaičiavus duomenis, „Adell Taivas Ogilvy“ šiemetiniame „Adrenaline“ surinko 117 balų (per apdovanojimų ceremoniją buvo skelbta 103), „Not Perfect | Y & R Vilnius“ – 114 (97), „New!“ – 68 (49), „McCann Vilnius“ – 58 (50), „Ad Fingers“ –16 (14).

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Baltijos kelio 30-mečiui skirta radijo imtuvų instaliacija – Lietuvos rekordas

Šiandien užfiksuotas dar vienas Lietuvos rekordas: Baltijos kelio 30-mečiui skirta instaliacija užregistruota...

Rinkodara
15:07
Vilniaus „Akropolyje“ atsinaujino „Zara“ ir „Topo centras“ 1

Iš esmės atnaujinamame didžiausiame Baltijos šalių prekybos centre – Vilniaus „Akropolyje“ – penktadienį...

Prekyba
14:48
„Top Sport“ registruoja pretenzingąjį reklamos šūkį Premium 7

Lažybų bendrovė „Top Sport“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti jau ne vienus metus...

Rinkodara
05:45
„Omnisend“ atidarė biurą JAV

Lietuvių integruotos rinkodaros (naujienlaiškių, SMS ir žinučių populiariausiose platformose siuntimo)...

Paslaugos
2019.08.21
„Lidl“ ir „Maxima“ žengia koja kojon, „Iki“ – šalia Premium

Per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., reklamos apimtis augo beveik 12%.

Rinkodara
2019.08.21
„Akropolis group“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 2

Prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis group“ komunikacijos partnere pasirinko...

Rinkodara
2019.08.20
„Iki“ rudens planuose – žiniasklaidos planavimo agentūros konkursas

Prekybos tinklas „Iki“ šį rudenį planuoja skelbti žiniasklaidos planavimo konkursą.

Rinkodara
2019.08.20
Kanceliarinių prekių prekyba: du tinklai – pusė rinkos Premium 6

Du didžiausi kanceliarinių prekių pardavėjai „Officeday“ ir „Charlot LT“ turi 51,2% visos prekybos raštinės...

Prekyba
2019.08.20
„Ostecai“ skirta 2.000 Eur bauda už klaidinančią reklamą

UAB „Osteca“ skirta 2.000 Eur bauda dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – reklamuodama maisto papildus bendrovė...

Rinkodara
2019.08.19
„Aprangos“ komunikacijoje – įmonės darbuotojų vaikai 3

Mažmeninės prekybos drabužiais bendrovė „Apranga“ tęsia šį pavasarį startavusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2019.08.19
Statistikos departamentas: e. prekybos apimtis auga 1

2019 m. pirmąjį ketvirtį dauguma (83%) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, atliko iki 5 užsakymų...

Prekyba
2019.08.19
IKEA: palapinių miestelis padėjo pritraukti naujus vartotojus 2

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vilniaus pašonėje šią vasarą pastatytą palapinių miestelį – „glampingą“ vadina...

Rinkodara
2019.08.19
„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 11

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
2019.08.19
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus 1

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15
„Amazon“ rengiasi nupirkti dalį stambaus Indijos prekybos tinklo

JAV elektroninės komercijos ir technologijų bendrovė „Amazon“ ir Indijos antras didžiausias prekybininkas...

Prekyba
2019.08.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau