Neskanus „ADrenalino“ finalas: „Not Perfect“ grasina teismais

Publikuota: 2015-12-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Reklamos agentūra „Not Perfect | Y&R“, pateikusi pretenziją dėl reklamos festivalio taškų skaičiavimo pasiekė savo – rezultatai buvo perskaičiuoti. Tačiau laimėtojai nesikeičia – Metų agentūra lieka „Adell Taivas Ogilvy“, tuo tarpu pačios „Not Perfect | Y&R“ vienas pateiktas darbas buvo pašalintas kaip neatitinkantis festivalio taisyklių.

VŽ rašė, kad antroje vietoje tarp geriausių Lietuvos reklamos agentūrų likusi „Not Perfect | Y&R Vilnius“ ginčijo rezultatus ir „Adell Taivas Ogilvy“ paskelbimą 2015 m. Geriausia metų kūrybine agentūra bei tikino, jog remiantis oficialiai skelbiamomis taisyklėmis yra surinkusi daugiau taškų.

Ginčo esmė – ar skaičiuojant „Metų agentūros“ rezultatus reikia eliminuoti taškus, gautus už laimėjimus su darbais, kurtais nekomerciniams klientams (taip vadinamojoje „Pro bono“ kategorijoje).

Gintaras Šeputis, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA), festivalio organizatorės, direktorius, kilus šiam ginčui teigė, kad visi dalyviai žinojo, jog taškai už tokius darbus nebus įskaičiuojami, tai įtvirtinančios taisyklės buvo priimtos dar 2014 m. pradžioje, ir šis principas buvo taikytas ir praėjusių metų festivalyje.

Tačiau KOMAA puslapyje apie tai oficialiose taisyklėse paskelbta nebuvo.

„Renkant „Metų agentūrą“ taikytos taisyklės neskaičiuoti taškų, gautų „Pro bono“ kategorijoje. Tačiau kilus ginčui, ir atsižvelgiant į tai, kad festivalio internetinėje svetainėje skelbtos festivalio taisyklės vis tik galėjo suklaidinti festivalio dalyvius, „Metų agentūros“ kategorijos taškus nuspręsta perskaičiuoti. Perskaičiavus taškus „Metų agentūros“ nugalėtojas nesikeičia: pirmąją vietą su 117 taškų užėmė agentūra „Adell Taivas Ogilvy“, antroje vietoje liko agentūra „Not Perfect | Y&R Vilnius“ (114)“, – skaičiuoja p. Šeputis.

Eliminavo darbą

Kartu paskutiniajame valdybos posėdyje, pasak p. Šepučio, buvo svarstoma ne tik „Not Perfect | Y&R Vilnius“ pareikšta pretenzija dėl „Metų agentūros“ laimėtojo perskaičiavimo, bet ir dėl kelių darbų dalyvavusių „ADrenalinui“ atitikimo konkurso reikalavimams.

„Šiemet festivalio „ADrenalinas“ komisija buvo išreiškusi įtarimus dėl trijų darbų, visi jie buvo pateikti „Not Perfect | Y&R Vilnius“. Vienas darbas, pačiai agentūrai pripažinus klaidą, buvo atsiimtas dar festivalio metu, dėl kito pritrūko įrodymų. Tuo tarpu trečiąjį – „Not Perfect | Y&R Vilnius“ kurtą išorinę reklamą „Karklė 2015 Live Music Beach“, įvertinusi visą turimą informaciją, valdyba priėmė sprendimą iš festivalio pašalinti, o apdovanojimą anuliuoti“, – kalba p. Šeputis.

Pasak jo, pati „Not Perfect | Y&R Vilnius“ pateikė raštą, kuriame buvo nurodyta, jog išorinė reklama (plakatai, skrajutės, „JCDecaux“ stendai ir kt.) buvo komunikuojama nuo 2015 m. gegužės 25 d., tuo tarpu „JCDecaux Lietuva“ asociacijai oficialiai patvirtino, jog jų stenduose reklama pradėta eksponuoti 2015 m. nuo liepos 13 d.

Dėl šių nesutapimų KOMAA į Klaipėdos ir Palangos savivaldybių administracijas, siekdama sužinoti, kokiems laikotarpiams šiemet jos buvo išdavusios leidimus minėtų reklamų eksponavimui. Savivaldybių atsakymuose teigiama, kad leidimai šiai reklamai apskritai išduoti nebuvo.

„Tad reziumuojant arba reklama nebuvo transliuota, arba ji buvo nelegali. Ir vienas, ir kitas aspektas yra svarbūs konkurso reikalavimams“, – teigia p. Šeputis.

Festivalyje galėjo dalyvauti darbai daryti nuo 2014 m. gegužės 1 d. iki 2015 m. gegužės 31 d.

Savo tiesa

Paulius Senūta, reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R Vilnius“ valdybos pirmininkas, stebisi tokiais KOMAA sprendimais: „Taip, vienas darbų buvo eliminuotas dar festivalio metu, tačiau kiti du darbai buvo patvirtinti kaip tinkami“.

Ginčijamas reklamos darbas festivalyje gavo sidabrinę strėlę, ir jei šis darbas būtų įtrauktas į nugalėtojų lentelę, pirmos ir antros vietos laimėtojai apsikeistų vietomis.

„Kreipsimės į teismą, klaidas reikia mokėti pripažinti. Festivalis turi keistis, lobizmas čia peržengia visas ribas. Kita vertus, dabar ne tiek dėl pirmos vietos kovojame, labiau norisi atsiprašymo ir kad festivalis kitąmet startuotų atsinaujinęs ir pasikeitęs“, – pabrėžia p. Senūta.

Pasak jo, didžioji problema, kad nemaža dalis reklamos darbų, vos ne ketvirtis, neatitinka kvalifikacinių reikalavimų.

„Visi čia užmerkia akis, tačiau dabar, po daugiau nei kelių mėnesių staiga nusprendžia diskvalifikuoti mūsų darbą“, – stebisi p. Senūta.

Ponas Šeputis paklaustas, kodėl anksčiau nekalbėjo apie likusias abejones dėl darbų-konkurso dalyvių, teigia, jog kol nebuvo iki galo tikri, į viešumą to nekėlė.

„Norėjome išsiaiškinti visų pirma visas aplinkybes. Iš valstybinių institucijų atsakymai keliauja ilgai. Ir ankstesniuose festivaliuose buvo tokių atvejų, kai darbai buvo diskvalifikuoti praėjus kuriam laikui po festivalio“, – tikina p. Šeputis.

Jis priduria, jog sprendimą eliminuoti šį darbą, buvo priėmę jau praėjusio valdybos posėdžio metu prieš kelias savaites, tačiau paskelbimą atidėjo – supažinus su tyrimo rezultatais, „Not Perfect“ buvo suteikta galimybė pateikti papildomų įrodančių dokumentų.

„Suteikėme papildomą galimybę agentūrai apsiginti. Vietoj to sulaukėme dar eilės pretenzijų. Kita vertus, ne mažiau iškalbingas ir faktas, jog šiemetinei komisijai kilo klaustukų tik dėl vienos agentūros darbų“, – pabrėžia p. Šeputis.

Mokėti laimėti

Agnė Dulskienė, reklamos agentūros „TBWA Vilnius“ direktorė ir KOMAA valdybos narė, situacijos nekomentuoja, palikdama tai valdybos vadovybei.

„Gaila tik, jog tokiais viešais ginčais diskredituojame asociaciją. Juk ji turi nemenką įdirbį, atstovaudama reklamos verslo dalyvių interesus kuriant įstatymus ir bendraujant su valdžios institucijomis. Kenkiame patys sau“, – kalba p. Dulskienė.

Tomas Ramanauskas, reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas, paklaustas apie esamą situaciją, pabrėžia, jog apdovanojimų laimėjimas rodo, ar moki juos laimėti.

„Tik tiek. Šios komisijos nuomonės vidurkis buvo toks. Kita komisija galbūt balsuotų kitaip. Todėl visas tas stumdymasis, kas ką apskaičiavo, dėl tokio subjektyvaus reiškinio atrodo juokingas. Laimėti smagu, bet kai į tai įsipainiojami teisininkai, žaidimo džiaugsmas dingsta“, – teigia p. Ramanauskas, pridurdamas, jog apdovanojimai pakelia agentūros ir kai kurių klientų tonusą, pagiria kūrėjus ir gamintojus, bet tiek tos naudos.

„Pirmadienį laukia nauji darbai, nauji konkursai ir nelabai kam rūpi: ar tu tapai Metų agentūra, ar rikiuojiesi penktoje pozicijoje“, – kalba p. Ramanauskas.

Perskaičiavus duomenis, „Adell Taivas Ogilvy“ šiemetiniame „Adrenaline“ surinko 117 balų (per apdovanojimų ceremoniją buvo skelbta 103), „Not Perfect | Y & R Vilnius“ – 114 (97), „New!“ – 68 (49), „McCann Vilnius“ – 58 (50), „Ad Fingers“ –16 (14).

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Tyrimas: tik 8% jaučiasi užtikrintai rinkdami dovanas  

Dovanas išrinkti daugeliui analizės, paieškų ir eksperto vertas darbas, tuo tarpu gaunant jos dažniausiai...

Prekyba
08:19
LRT – nauja R. Miliūtės laida 7

Rita Miliūtė į LRT televizijos eterį išleidžia naują laidą „Langas į valdžią“, kurią kurs naudodama viešai...

Rinkodara
2019.12.05
„Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ sujudino rinką, pradėti dar 4 tyrimai 4

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) šiandien viešai nagrinėjo „Vilniaus degtinės“...

Rinkodara
2019.12.05
„Idea Prima“ ir „Fabula“ grįžo su tarptautiniais apdovanojimais

Dvi Lietuvos komunikacijos agentūros iš didžiausio Europos ryšių su visuomene apdovanojimų konkurso „European...

Rinkodara
2019.12.02
L. Blaževičiūtė: keičiasi ne tik pagrindinis mūsų prekių ženklas Premium

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekių...

Rinkodara
2019.12.02
TV3 – su nauju prekės ženklu 3

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekės...

Rinkodara
2019.12.01
Sostinės gatvėse – ne tik šventinis traukinukas, bet ir IKEA autobusas

Nuo rytojaus sostinės gatvėmis kursuos IKEA Kalėdų autobusas, keleivius nemokamai vešiantis maršrutu nuo...

Rinkodara
2019.12.01
„Go Vilnius“ sostinę reklamuoja pasitelkusi „Tele2“ šventinę reklamą

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ į oficialią miesto komunikaciją įtraukė...

Rinkodara
2019.11.30
„Pigu.lt“: lankytojų srautas per juodąjį penktadienį išaugo 50%

UAB „Pigu“ valdomų e. parduotuvių rezultatai rodo, kad per dvi savaites iki šios dienos trukusį išpardavimą...

Prekyba
2019.11.29
E. parduotuvėms „Femina Clothes“ ir „Riešutaujam“ skirtos baudos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė sankcijas MB „Riešutaujam“ ir UAB „Stirna“, valdančiai...

Prekyba
2019.11.29
„Google“ veiklą vėl skundžia dėl nesąžiningos konkurencijos

Daugiau nei 40 Europos prekybos paslaugų įmonių vėl meta šešėlį „Google“ valdančiai „Alphabet“ dėl...

Rinkodara
2019.11.29
Parduodamos viešbučio patalpos pavirto ne butais, o baudomis 3

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė bendrovių „NT partneriai“ bei „Karolinos turas“...

Rinkodara
2019.11.27
Adaptacija reklamose: svarbus ne laiko veiksnys, o aktuali žinutė Premium

Šiemetinė prekybos tinklo „Iki“ kalėdinė reklama – didžiausios prekybininkės akcininkės „Rewe“ 2017 m.

Rinkodara
2019.11.27
R. Berankio pergalė ginče su bendrove „Birštono mineraliniai vandenys“

Kauno apygardos teismas patenkino tenisininko Ričardo Berankio ieškinį ir priteisė jam iš bendrovės „Birštono...

Rinkodara
2019.11.26
„Iki“ su e. prekyba žengia į Kauną 2

Prekybos tinklas „Iki“, spalio viduryje pasiūlęs išbandyti elektroninę prekybą Vilniuje, šią naujovę pristato...

Prekyba
2019.11.26
Buvęs „Laisvės TV“ vadovas jungiasi prie „Delfi TV“ komandos

„Delfi TV“ plėtros vadovo pareigas nuo kitos savaitės pradeda eiti Mykolas Markauskas, neseniai pasitraukęs...

Rinkodara
2019.11.26
„Iki“ renkasi komunikacijos partnerius 1

Prekybos tinklas „Iki“ per šį gruodį tikisi išsirinkti ir žiniasklaidos planavimo, ir komunikacijos...

Rinkodara
2019.11.26
Akiratyje bus ir influencerių reklamos žymėjimas, ir skelbiamas turinys Premium

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba per artimiausias kelias savaites žada pristatyti ir patvirtinti...

Rinkodara
2019.11.26
„15min“ turi naują rinkodaros vadovę

Nuo šiandien naujienų portalo „15min“ rinkodarai pradeda vadovauti ryšių su visuomene ir rinkodaros...

Rinkodara
2019.11.25
Emociškai Lietuva patraukliausia – Lenkijai ir Vokietijai 4

Tik 28% užsieniečių žino apie Lietuvą daugiau nei jos pavadinimas ir geografinė vieta. Lietuva vertinama...

Rinkodara
2019.11.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau