Neskanus „ADrenalino“ finalas: „Not Perfect“ grasina teismais

Publikuota: 2015-12-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Reklamos agentūra „Not Perfect | Y&R“, pateikusi pretenziją dėl reklamos festivalio taškų skaičiavimo pasiekė savo – rezultatai buvo perskaičiuoti. Tačiau laimėtojai nesikeičia – Metų agentūra lieka „Adell Taivas Ogilvy“, tuo tarpu pačios „Not Perfect | Y&R“ vienas pateiktas darbas buvo pašalintas kaip neatitinkantis festivalio taisyklių.

VŽ rašė, kad antroje vietoje tarp geriausių Lietuvos reklamos agentūrų likusi „Not Perfect | Y&R Vilnius“ ginčijo rezultatus ir „Adell Taivas Ogilvy“ paskelbimą 2015 m. Geriausia metų kūrybine agentūra bei tikino, jog remiantis oficialiai skelbiamomis taisyklėmis yra surinkusi daugiau taškų.

Ginčo esmė – ar skaičiuojant „Metų agentūros“ rezultatus reikia eliminuoti taškus, gautus už laimėjimus su darbais, kurtais nekomerciniams klientams (taip vadinamojoje „Pro bono“ kategorijoje).

Gintaras Šeputis, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA), festivalio organizatorės, direktorius, kilus šiam ginčui teigė, kad visi dalyviai žinojo, jog taškai už tokius darbus nebus įskaičiuojami, tai įtvirtinančios taisyklės buvo priimtos dar 2014 m. pradžioje, ir šis principas buvo taikytas ir praėjusių metų festivalyje.

Tačiau KOMAA puslapyje apie tai oficialiose taisyklėse paskelbta nebuvo.

„Renkant „Metų agentūrą“ taikytos taisyklės neskaičiuoti taškų, gautų „Pro bono“ kategorijoje. Tačiau kilus ginčui, ir atsižvelgiant į tai, kad festivalio internetinėje svetainėje skelbtos festivalio taisyklės vis tik galėjo suklaidinti festivalio dalyvius, „Metų agentūros“ kategorijos taškus nuspręsta perskaičiuoti. Perskaičiavus taškus „Metų agentūros“ nugalėtojas nesikeičia: pirmąją vietą su 117 taškų užėmė agentūra „Adell Taivas Ogilvy“, antroje vietoje liko agentūra „Not Perfect | Y&R Vilnius“ (114)“, – skaičiuoja p. Šeputis.

Eliminavo darbą

Kartu paskutiniajame valdybos posėdyje, pasak p. Šepučio, buvo svarstoma ne tik „Not Perfect | Y&R Vilnius“ pareikšta pretenzija dėl „Metų agentūros“ laimėtojo perskaičiavimo, bet ir dėl kelių darbų dalyvavusių „ADrenalinui“ atitikimo konkurso reikalavimams.

„Šiemet festivalio „ADrenalinas“ komisija buvo išreiškusi įtarimus dėl trijų darbų, visi jie buvo pateikti „Not Perfect | Y&R Vilnius“. Vienas darbas, pačiai agentūrai pripažinus klaidą, buvo atsiimtas dar festivalio metu, dėl kito pritrūko įrodymų. Tuo tarpu trečiąjį – „Not Perfect | Y&R Vilnius“ kurtą išorinę reklamą „Karklė 2015 Live Music Beach“, įvertinusi visą turimą informaciją, valdyba priėmė sprendimą iš festivalio pašalinti, o apdovanojimą anuliuoti“, – kalba p. Šeputis.

Pasak jo, pati „Not Perfect | Y&R Vilnius“ pateikė raštą, kuriame buvo nurodyta, jog išorinė reklama (plakatai, skrajutės, „JCDecaux“ stendai ir kt.) buvo komunikuojama nuo 2015 m. gegužės 25 d., tuo tarpu „JCDecaux Lietuva“ asociacijai oficialiai patvirtino, jog jų stenduose reklama pradėta eksponuoti 2015 m. nuo liepos 13 d.

Dėl šių nesutapimų KOMAA į Klaipėdos ir Palangos savivaldybių administracijas, siekdama sužinoti, kokiems laikotarpiams šiemet jos buvo išdavusios leidimus minėtų reklamų eksponavimui. Savivaldybių atsakymuose teigiama, kad leidimai šiai reklamai apskritai išduoti nebuvo.

„Tad reziumuojant arba reklama nebuvo transliuota, arba ji buvo nelegali. Ir vienas, ir kitas aspektas yra svarbūs konkurso reikalavimams“, – teigia p. Šeputis.

Festivalyje galėjo dalyvauti darbai daryti nuo 2014 m. gegužės 1 d. iki 2015 m. gegužės 31 d.

Savo tiesa

Paulius Senūta, reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R Vilnius“ valdybos pirmininkas, stebisi tokiais KOMAA sprendimais: „Taip, vienas darbų buvo eliminuotas dar festivalio metu, tačiau kiti du darbai buvo patvirtinti kaip tinkami“.

Ginčijamas reklamos darbas festivalyje gavo sidabrinę strėlę, ir jei šis darbas būtų įtrauktas į nugalėtojų lentelę, pirmos ir antros vietos laimėtojai apsikeistų vietomis.

„Kreipsimės į teismą, klaidas reikia mokėti pripažinti. Festivalis turi keistis, lobizmas čia peržengia visas ribas. Kita vertus, dabar ne tiek dėl pirmos vietos kovojame, labiau norisi atsiprašymo ir kad festivalis kitąmet startuotų atsinaujinęs ir pasikeitęs“, – pabrėžia p. Senūta.

Pasak jo, didžioji problema, kad nemaža dalis reklamos darbų, vos ne ketvirtis, neatitinka kvalifikacinių reikalavimų.

„Visi čia užmerkia akis, tačiau dabar, po daugiau nei kelių mėnesių staiga nusprendžia diskvalifikuoti mūsų darbą“, – stebisi p. Senūta.

Ponas Šeputis paklaustas, kodėl anksčiau nekalbėjo apie likusias abejones dėl darbų-konkurso dalyvių, teigia, jog kol nebuvo iki galo tikri, į viešumą to nekėlė.

„Norėjome išsiaiškinti visų pirma visas aplinkybes. Iš valstybinių institucijų atsakymai keliauja ilgai. Ir ankstesniuose festivaliuose buvo tokių atvejų, kai darbai buvo diskvalifikuoti praėjus kuriam laikui po festivalio“, – tikina p. Šeputis.

Jis priduria, jog sprendimą eliminuoti šį darbą, buvo priėmę jau praėjusio valdybos posėdžio metu prieš kelias savaites, tačiau paskelbimą atidėjo – supažinus su tyrimo rezultatais, „Not Perfect“ buvo suteikta galimybė pateikti papildomų įrodančių dokumentų.

„Suteikėme papildomą galimybę agentūrai apsiginti. Vietoj to sulaukėme dar eilės pretenzijų. Kita vertus, ne mažiau iškalbingas ir faktas, jog šiemetinei komisijai kilo klaustukų tik dėl vienos agentūros darbų“, – pabrėžia p. Šeputis.

Mokėti laimėti

Agnė Dulskienė, reklamos agentūros „TBWA Vilnius“ direktorė ir KOMAA valdybos narė, situacijos nekomentuoja, palikdama tai valdybos vadovybei.

„Gaila tik, jog tokiais viešais ginčais diskredituojame asociaciją. Juk ji turi nemenką įdirbį, atstovaudama reklamos verslo dalyvių interesus kuriant įstatymus ir bendraujant su valdžios institucijomis. Kenkiame patys sau“, – kalba p. Dulskienė.

Tomas Ramanauskas, reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas, paklaustas apie esamą situaciją, pabrėžia, jog apdovanojimų laimėjimas rodo, ar moki juos laimėti.

„Tik tiek. Šios komisijos nuomonės vidurkis buvo toks. Kita komisija galbūt balsuotų kitaip. Todėl visas tas stumdymasis, kas ką apskaičiavo, dėl tokio subjektyvaus reiškinio atrodo juokingas. Laimėti smagu, bet kai į tai įsipainiojami teisininkai, žaidimo džiaugsmas dingsta“, – teigia p. Ramanauskas, pridurdamas, jog apdovanojimai pakelia agentūros ir kai kurių klientų tonusą, pagiria kūrėjus ir gamintojus, bet tiek tos naudos.

„Pirmadienį laukia nauji darbai, nauji konkursai ir nelabai kam rūpi: ar tu tapai Metų agentūra, ar rikiuojiesi penktoje pozicijoje“, – kalba p. Ramanauskas.

Perskaičiavus duomenis, „Adell Taivas Ogilvy“ šiemetiniame „Adrenaline“ surinko 117 balų (per apdovanojimų ceremoniją buvo skelbta 103), „Not Perfect | Y & R Vilnius“ – 114 (97), „New!“ – 68 (49), „McCann Vilnius“ – 58 (50), „Ad Fingers“ –16 (14).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Šiaurinė Kalėdų žvaigždė su „Luminor“

Tarp naujausių savaitės reklamų: šiaurinės žvaigždės paieškos su „Luminor“ (reklamos agentūra „Milk“).

Rinkodara
2018.12.18
Prekybininkų dovanos neturi kainuoti papildomai 1

Pirk vieną, o antrą gausi nemokamai, – tokių ir panašių pasiūlymų prekybininkai pirkėjams pateikia ne tik...

Rinkodara
2018.12.18
„Telia Lietuva“ paskyrė naują komunikacijos vadovę 5

AB „Telia Lietuva“ vėl keičia valdymo struktūrą ir atskiria pernai sujungtas rinkodaros ir komunikacijos...

Vadyba
2018.12.18
D. Žemaitytė vadovaus ir žurnalui, ir leidyklai 6

Prie žurnalo „Aš Ikona“ vairo – buvusi ilgametė žurnalo „Žmonės“ vyriausioji redaktorė Daina Žemaitytė.

Rinkodara
2018.12.18
Draudimų baubas ir konkurencija išaugino vaistinių kategorijos reklamą Premium

Per 10 šių metų mėnesių vaistinės aplenkė telekomunikacijų segmentą ir pagal investicijas į reklamą...

Rinkodara
2018.12.18
Baigtas „Publicum“ ir „Idea“ grupės susijungimas į „Havas“

Galutinai susijungusios komunikacijos grupės „Publicum“ ir „Idea“ pardavė kontrolinį akcijų paketą (51%)...

Rinkodara
2018.12.17
Už 44.000 Eur į Lietuvą kvies atvykti išlaidžius kinų turistus Premium

Turizmo departamentas Lietuvą intensyviau reklamuos Kinijos socialiniuose tinkluose. Departamento atstovai...

Rinkodara
2018.12.17
Veja stereotipus iš reklamos: taikinys – ne hipsteris ar naivuolis vartotojas Premium 1

Prekių ženklai turėtų perkratyti savo įsitikinimus ir atidžiau įvertinti, kur išleidžia savo rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.16
Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
Išrinkta nauja Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba 3

Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba baigia savo dvejų metų veiklos kadenciją ir nuo 2019 m. sausio...

Rinkodara
2018.12.14
Pusmetis nuo BDAR įsigaliojimo: ore kabančių klausimų – į valias Premium 2

Praėjus kiek daugiau nei pusmečiui nuo gegužės 25 d., kai įsigaliojo Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas...

Rinkodara
2018.12.14
„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
2018.12.14
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
Duomenų apsauga – kiauras rėtis 3

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR), dar prieš įsigaliodamas ilgą laiką bauginęs duomenų...

Rinkodara
2018.12.14
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.14
Vilnius – tarp patraukliausių investuotojams pasaulio miestų-vidutiniokų 6

Vilnius tapo septintu geriausiu vidutinio dydžio pasaulio ateities miestu. Tai paskelbė „fDi Intelligence“,...

Verslo aplinka
2018.12.13
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
2018.12.13
Atsargiai – ir smulkios dovanos gali virsti interesų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau