Neskanus „ADrenalino“ finalas: „Not Perfect“ grasina teismais

Publikuota: 2015-12-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Reklamos agentūra „Not Perfect | Y&R“, pateikusi pretenziją dėl reklamos festivalio taškų skaičiavimo pasiekė savo – rezultatai buvo perskaičiuoti. Tačiau laimėtojai nesikeičia – Metų agentūra lieka „Adell Taivas Ogilvy“, tuo tarpu pačios „Not Perfect | Y&R“ vienas pateiktas darbas buvo pašalintas kaip neatitinkantis festivalio taisyklių.

VŽ rašė, kad antroje vietoje tarp geriausių Lietuvos reklamos agentūrų likusi „Not Perfect | Y&R Vilnius“ ginčijo rezultatus ir „Adell Taivas Ogilvy“ paskelbimą 2015 m. Geriausia metų kūrybine agentūra bei tikino, jog remiantis oficialiai skelbiamomis taisyklėmis yra surinkusi daugiau taškų.

Ginčo esmė – ar skaičiuojant „Metų agentūros“ rezultatus reikia eliminuoti taškus, gautus už laimėjimus su darbais, kurtais nekomerciniams klientams (taip vadinamojoje „Pro bono“ kategorijoje).

Gintaras Šeputis, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA), festivalio organizatorės, direktorius, kilus šiam ginčui teigė, kad visi dalyviai žinojo, jog taškai už tokius darbus nebus įskaičiuojami, tai įtvirtinančios taisyklės buvo priimtos dar 2014 m. pradžioje, ir šis principas buvo taikytas ir praėjusių metų festivalyje.

Tačiau KOMAA puslapyje apie tai oficialiose taisyklėse paskelbta nebuvo.

„Renkant „Metų agentūrą“ taikytos taisyklės neskaičiuoti taškų, gautų „Pro bono“ kategorijoje. Tačiau kilus ginčui, ir atsižvelgiant į tai, kad festivalio internetinėje svetainėje skelbtos festivalio taisyklės vis tik galėjo suklaidinti festivalio dalyvius, „Metų agentūros“ kategorijos taškus nuspręsta perskaičiuoti. Perskaičiavus taškus „Metų agentūros“ nugalėtojas nesikeičia: pirmąją vietą su 117 taškų užėmė agentūra „Adell Taivas Ogilvy“, antroje vietoje liko agentūra „Not Perfect | Y&R Vilnius“ (114)“, – skaičiuoja p. Šeputis.

Eliminavo darbą

Kartu paskutiniajame valdybos posėdyje, pasak p. Šepučio, buvo svarstoma ne tik „Not Perfect | Y&R Vilnius“ pareikšta pretenzija dėl „Metų agentūros“ laimėtojo perskaičiavimo, bet ir dėl kelių darbų dalyvavusių „ADrenalinui“ atitikimo konkurso reikalavimams.

„Šiemet festivalio „ADrenalinas“ komisija buvo išreiškusi įtarimus dėl trijų darbų, visi jie buvo pateikti „Not Perfect | Y&R Vilnius“. Vienas darbas, pačiai agentūrai pripažinus klaidą, buvo atsiimtas dar festivalio metu, dėl kito pritrūko įrodymų. Tuo tarpu trečiąjį – „Not Perfect | Y&R Vilnius“ kurtą išorinę reklamą „Karklė 2015 Live Music Beach“, įvertinusi visą turimą informaciją, valdyba priėmė sprendimą iš festivalio pašalinti, o apdovanojimą anuliuoti“, – kalba p. Šeputis.

Pasak jo, pati „Not Perfect | Y&R Vilnius“ pateikė raštą, kuriame buvo nurodyta, jog išorinė reklama (plakatai, skrajutės, „JCDecaux“ stendai ir kt.) buvo komunikuojama nuo 2015 m. gegužės 25 d., tuo tarpu „JCDecaux Lietuva“ asociacijai oficialiai patvirtino, jog jų stenduose reklama pradėta eksponuoti 2015 m. nuo liepos 13 d.

Dėl šių nesutapimų KOMAA į Klaipėdos ir Palangos savivaldybių administracijas, siekdama sužinoti, kokiems laikotarpiams šiemet jos buvo išdavusios leidimus minėtų reklamų eksponavimui. Savivaldybių atsakymuose teigiama, kad leidimai šiai reklamai apskritai išduoti nebuvo.

„Tad reziumuojant arba reklama nebuvo transliuota, arba ji buvo nelegali. Ir vienas, ir kitas aspektas yra svarbūs konkurso reikalavimams“, – teigia p. Šeputis.

Festivalyje galėjo dalyvauti darbai daryti nuo 2014 m. gegužės 1 d. iki 2015 m. gegužės 31 d.

Savo tiesa

Paulius Senūta, reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R Vilnius“ valdybos pirmininkas, stebisi tokiais KOMAA sprendimais: „Taip, vienas darbų buvo eliminuotas dar festivalio metu, tačiau kiti du darbai buvo patvirtinti kaip tinkami“.

Ginčijamas reklamos darbas festivalyje gavo sidabrinę strėlę, ir jei šis darbas būtų įtrauktas į nugalėtojų lentelę, pirmos ir antros vietos laimėtojai apsikeistų vietomis.

„Kreipsimės į teismą, klaidas reikia mokėti pripažinti. Festivalis turi keistis, lobizmas čia peržengia visas ribas. Kita vertus, dabar ne tiek dėl pirmos vietos kovojame, labiau norisi atsiprašymo ir kad festivalis kitąmet startuotų atsinaujinęs ir pasikeitęs“, – pabrėžia p. Senūta.

Pasak jo, didžioji problema, kad nemaža dalis reklamos darbų, vos ne ketvirtis, neatitinka kvalifikacinių reikalavimų.

„Visi čia užmerkia akis, tačiau dabar, po daugiau nei kelių mėnesių staiga nusprendžia diskvalifikuoti mūsų darbą“, – stebisi p. Senūta.

Ponas Šeputis paklaustas, kodėl anksčiau nekalbėjo apie likusias abejones dėl darbų-konkurso dalyvių, teigia, jog kol nebuvo iki galo tikri, į viešumą to nekėlė.

„Norėjome išsiaiškinti visų pirma visas aplinkybes. Iš valstybinių institucijų atsakymai keliauja ilgai. Ir ankstesniuose festivaliuose buvo tokių atvejų, kai darbai buvo diskvalifikuoti praėjus kuriam laikui po festivalio“, – tikina p. Šeputis.

Jis priduria, jog sprendimą eliminuoti šį darbą, buvo priėmę jau praėjusio valdybos posėdžio metu prieš kelias savaites, tačiau paskelbimą atidėjo – supažinus su tyrimo rezultatais, „Not Perfect“ buvo suteikta galimybė pateikti papildomų įrodančių dokumentų.

„Suteikėme papildomą galimybę agentūrai apsiginti. Vietoj to sulaukėme dar eilės pretenzijų. Kita vertus, ne mažiau iškalbingas ir faktas, jog šiemetinei komisijai kilo klaustukų tik dėl vienos agentūros darbų“, – pabrėžia p. Šeputis.

Mokėti laimėti

Agnė Dulskienė, reklamos agentūros „TBWA Vilnius“ direktorė ir KOMAA valdybos narė, situacijos nekomentuoja, palikdama tai valdybos vadovybei.

„Gaila tik, jog tokiais viešais ginčais diskredituojame asociaciją. Juk ji turi nemenką įdirbį, atstovaudama reklamos verslo dalyvių interesus kuriant įstatymus ir bendraujant su valdžios institucijomis. Kenkiame patys sau“, – kalba p. Dulskienė.

Tomas Ramanauskas, reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas, paklaustas apie esamą situaciją, pabrėžia, jog apdovanojimų laimėjimas rodo, ar moki juos laimėti.

„Tik tiek. Šios komisijos nuomonės vidurkis buvo toks. Kita komisija galbūt balsuotų kitaip. Todėl visas tas stumdymasis, kas ką apskaičiavo, dėl tokio subjektyvaus reiškinio atrodo juokingas. Laimėti smagu, bet kai į tai įsipainiojami teisininkai, žaidimo džiaugsmas dingsta“, – teigia p. Ramanauskas, pridurdamas, jog apdovanojimai pakelia agentūros ir kai kurių klientų tonusą, pagiria kūrėjus ir gamintojus, bet tiek tos naudos.

„Pirmadienį laukia nauji darbai, nauji konkursai ir nelabai kam rūpi: ar tu tapai Metų agentūra, ar rikiuojiesi penktoje pozicijoje“, – kalba p. Ramanauskas.

Perskaičiavus duomenis, „Adell Taivas Ogilvy“ šiemetiniame „Adrenaline“ surinko 117 balų (per apdovanojimų ceremoniją buvo skelbta 103), „Not Perfect | Y & R Vilnius“ – 114 (97), „New!“ – 68 (49), „McCann Vilnius“ – 58 (50), „Ad Fingers“ –16 (14).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
12:24
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ 9

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“...

Rinkodara
2018.06.15
Po skandalų traukiasi „Facebook“ aukščiausios grandies vadovai 1

„Facebook“ paskelbė, kad Elliotas Schrage, socialinio tinklo komunikacijos ir viešosios politikos vadovas, po...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybininkai pataikauja X ir Y kartų atstovams, bet jau galvoja ir apie Z kartą Premium

Vartojimo tendencijas stebintys ekspertai sako, kad didieji prekybos centrai turės persitvarkyti,...

Jakilaičio vedamas laidas matysime ir „Delfi“, ir „Laisvės TV“  18

Žurnalistas Edmundas Jakilaitis paskelbė, kad vasaros antroje pusėje pradės darbus portale „Delfi“. Nuo...

Rinkodara
2018.06.14
„Viada LT“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 1

Degalinių tinklo valdytoja „Viada LT“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su skaitmeninės rinkodaros agentūra...

Rinkodara
2018.06.14
Raudonpadžių „Louboutino“ batelių gamintojas apgynė savo prekės ženklą

Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą Prancūzų dizainerio Christiano Louboutino naudai – nusprendė...

Rinkodara
2018.06.14
„Adidas“ per futbolo čempionatą kalbės savo prekės ženklo ambasadorių lūpomis 1

Sporto prekių gamintoja „Adidas“ po kelių dienų prasidėsiančiam pasaulio futbolo čempionatui pasirinko...

Rinkodara
2018.06.12
Tarp savaitės reklamų: nauji „Tele2“ personažai ir žaisminga „Akvilė“

Tarp naujausių savaitės reklamų: nauji veidai „Tele2“ reklamoje (agentūra „Adell Taivas Ogilvy“), Automobilių...

Rinkodara
2018.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau