Pakuotės svarba: nuo įspūdžio iki pardavimo

Publikuota: 2015-12-05
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Rinkdamiesi maisto prekių ženklus, lietuviai labiausiai vertina ryškias, spalvingas, modernias pakuotes, o ekologiškos pakuotės kol kas didelės įtakos pardavimui neturi.

Pasak Mindaugo Liaudenskio, tyrimų bendrovės „Synopticom Ad Research“ vadovo, daugiau kaip du trečdaliai sprendimų, kurią prekę įsigyti, priimami parduotuvėje, prie prekystalio, ir tai teužtrunka vos keletą sekundžių. Tad pakuotė turi būti pastebima, išsiskirti, prekių ženklas – aiškiai matomas ir nustatomas.

„Tai svarbu, nes paprastai vartotojai pirmiausia ieško gerai pažįstamų ir mėgstamų prekių ženklų. Pakuotė turi perteikti prekių ženklo vertybes, esminę žinutę, t. y. pakuotė – dar vienas ilgalaikis verslo komunikacijos kanalas“, – kalba p. Liaudenskis.

Dėmesys auga

Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris, teigia, kad buvo laikas, kai Lietuvos gamintojai manė, kad gerą pakuotę gali sukurti ir spaustuvė, tačiau dabar požiūris į tai tampa vis profesionalesnis. Anot dizainerio, esminį lūžį suvokiant pakuotės svarbą paskatino ir interneto skvarba, pigios oro linijos, atviros sienos, daiktų dalijimosi ekonomika.

„Dizaineris, dirbantis Lietuvos sostinėje, tapo lygiavertis esančiajam Niujorke. Visas pasaulis šiandien ant delno. Savo ruožtu dizaineris turi nuolat viskuo domėtis ir tobulėti, antraip niekam nebus įdomus“, – įsitikinęs p. Kavarskas. Pasak jo, pakuotės svarba tik augs. Visuotinė skaitmenizacija veda link to, kad greitai pakuotė liks bene vienintelis tikras vartotojų prisilietimas prie prekių ženklo.

„Vis dažniau produktus renkamės, perkame internete, tad pirma pažintis yra labai svarbi. Kita vertus, kurį laiką gyvavo klaidinga prekių ženklų nuostata, kad pardavimą perkėlus į elektroninę erdvę, nebe tokia svarbi tampa pakuotė. Internete galima įdėti tobulą retušuotą produkto nuotrauką, bet jei klientas gavęs prekę nusivils, pirmą kartą palietęs prekių ženklą nejaus malonumo, pardavėjas dar daugiau praloš“, – įsitikinęs p. Kavarskas.

Algirdas Orantas, vienas iš dizaino studijos „Étiquette“ steigėjų, antrina, kad klientai vis daugiau dėmesio skiria pakuotėms.

„Gamintojai keliauja, mato pasaulines tendencijas, kartu seka ir konkurentus, kurie investuoja į pakuotes, mato gerėjančius jų rezultatus, tad nuosekliai judama į priekį. Matome aiškius lyderius, kurie per pastaruosius metus investavę į pakuotę gavo apčiuopiamą grąžą. Tai ir ta pati „Biržų duona“, kurios prieš kelerius metus niekas nežinojo, o šiandien ji jau konkuruoja su didžiaisiais gamintojais, taip pat „Stumbras“, skinantis laurus daugelyje pakuočių dizaino konkursų ir didinantis pardavimą“, – kalba p. Orantas.

Kita vertus, pasak jo, pakuotė nėra vien gamintojo ar dizainerio užgaida, daug ką diktuoja ir vis įnoringesni pirkėjai, šiandien didesnį dėmesį kreipiantys į vizualinę prekių ženklo išvaizdą.

„Ateityje daugiau dėmesio pakuotei skirs ne tik maisto ar kosmetikos pramonės, tačiau ir kiti sektoriai“, – tvirtina p. Orantas.

Augo daugiau nei triskart

Vienas iš gero dizaino ir prekių ženklo bendradarbiavimo pavyzdžių – „Biržų duonos“ kepamos duonos lazdelės „Grissini“. Pakeitus pakuotę, per kelerius metus jų pardavimai išaugo 340%.

„Žinoma, prie to prisidėjo ir produkto prekyba papildomuose prekybos tinkluose, taip pat eksportas. Į prekių ženklą, pakuotės dizainą investuojame daug lėšų ir laiko. Ieškome geriausių sprendimų, o su paskutiniais novatoriškais sprendimais didiname ne tik pardavimą, bet ir savo žinomumą bei įvaizdį tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų“, – pasakoja Raimonda Kirpliukaitė, „Biržų duonos“ rinkodaros vadovė. Ji sako, kad kol kas Lietuvos vartotojai nekreipia didelio dėmesio į pakuočių ekologiškumą.

„Esame išleidę duonos liniją su palankiomis aplinkai pakuotėmis, tačiau dėl to pardavimai nepadidėjo, tačiau ir šioje srityje norėjome būti pirmi. Galbūt ateityje tai taip pat taps pliusu prekių ženklui, – tikisi p. Kirpliukaitė. – Matome didelę pridėtinę pakuočių dizaino vertę ir reikšmę. Tai vienas iš konkurencinių pranašumų, turime išsiskirti iš gausos produktų lentynose.“ Bendrovė bendradarbiauja su p. Kavarsku.

Mėgsta ryškesnes pakuotes

Pasak p. Liaudenskio, lietuviams labiau patinka ryškios, spalvingos pakuotės, – taip vartotojai teigė, kai buvo atliekamas kelių maisto kategorijų (varškės, varškės sūrių) pakuočių tyrimas.

„Vartotojams ryškios pakuotės asocijuojasi su modernumu ir kokybe. Beje, ryški spalva – ta, kuri skiriasi kontekste, kategorijoje, ji gali būti ir juoda. Taip pat vartotojams patinka ryškūs aiškūs užrašai“, – BAF maisto parodoje vykusioje konferencijoje „Prekės ženklo legenda“ kalbėjo p. Liaudenskis. Dažniausiai Lietuvos maisto produktų gamintojai bando savo pakuotėse kalbėti apie kokybiško produkto natūralumą, ekologiškumą.

„Lietuvišką produktą vartotojai ir taip sieja su natūralumu, todėl kartais laimi tie, kurie praneša apie kitokias vertybes, pavyzdžiui, modernumą, inovatyvumą. Puikus pavyzdys – „Vilkyškių“ produktai. Jie nuėjo inovacijos keliu: nusimetė pieno produktų kategorijoje įprastus kaimo, tradicijos bei natūralumo žinutes perteikiančius drabužius ir apsivilko modernius, atraktyvius, miestietiškus ir per trumpą laiką išsiveržė į lyderius“, – kalba p. Liaudenskis. Blankioje, permatomoje pakuotėje produktą vartotojai dažniau vertina kaip nelabai kokybišką.

„Ypač masinėje rinkoje, didelėse parduotuvėse išsiskirti ir laimėti vartotojų prielankumą lengviau su ryškiomis pakuotėmis, o mažose parduotuvėlėse ar ekologiniuose turgeliuose labiau vertinamos gali būti ir kuklesnės pakuotės“, – kalba p. Liaudenskis. Pasak jo, seni, gerai žinomi produktai gali mažiau dėmesio skirti pakuotei, o naujiems prekių ženklams geras pakuotės dizainas gyvybiškai svarbus, kad būtų bent pastebėti didžiulėse prekių lentynų džiunglėse.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 25 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ ginčą dėl reklamos sprendžia teisme

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ skundžia „Tele2“ reklamą, kurioje buvo naudojamas „Labas“ prekės...

Rinkodara
2018.08.20
„Eesti Meedia“ įgyvendino Konkurencijos tarybos įpareigojimus 3

Konkurencijos taryba teigia, kad Estijos bendrovė „Eesti Meedia“, kuriai buvo atsisakyta suteikti leidimą...

Rinkodara
2018.08.20
Grožio prekių rinka: augimas lėtėja, braunasi konkurentai Premium 2

Ramų santūriai augančių kosmetikos ir parfumerijos prekių tinklų gyvenimą jaukia konkurenciją jiems...

Taikiu bendradarbiavimu baigėsi ginčas tarp „Laimos“ ir „Kata Kiosk“

Saldumynų gamintoja „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“, valdanti prekės ženklą „Laima“, taikiai išsprendė...

Rinkodara
2018.08.19
Vietovės įvaizdžio kūrimas be bendruomenės indėlio – tik rinkodaros veiksmas 4

Miesto ar gyvenvietės įvaizdis šiuolaikiniame pasaulyje yra svarbus daugeliu aspektų – siekiant pritraukti...

Rinkodara
2018.08.18
„Douglas“ keičia logotipą 1

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 6

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 8

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Iš krepšinio pasitraukęs „Lietuvos rytas“ sporto veiklai nori prekės ženklo RYTAS 9

Žiniasklaidos grupę valdanti UAB „Lietuvos rytas“ Valstybiniame patentų biure pateikė paraišką registruoti...

Rinkodara
2018.08.17
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 16

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 24

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau