Pakuotės svarba: nuo įspūdžio iki pardavimo

Publikuota: 2015-12-05
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Rinkdamiesi maisto prekių ženklus, lietuviai labiausiai vertina ryškias, spalvingas, modernias pakuotes, o ekologiškos pakuotės kol kas didelės įtakos pardavimui neturi.

Pasak Mindaugo Liaudenskio, tyrimų bendrovės „Synopticom Ad Research“ vadovo, daugiau kaip du trečdaliai sprendimų, kurią prekę įsigyti, priimami parduotuvėje, prie prekystalio, ir tai teužtrunka vos keletą sekundžių. Tad pakuotė turi būti pastebima, išsiskirti, prekių ženklas – aiškiai matomas ir nustatomas.

„Tai svarbu, nes paprastai vartotojai pirmiausia ieško gerai pažįstamų ir mėgstamų prekių ženklų. Pakuotė turi perteikti prekių ženklo vertybes, esminę žinutę, t. y. pakuotė – dar vienas ilgalaikis verslo komunikacijos kanalas“, – kalba p. Liaudenskis.

Dėmesys auga

Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris, teigia, kad buvo laikas, kai Lietuvos gamintojai manė, kad gerą pakuotę gali sukurti ir spaustuvė, tačiau dabar požiūris į tai tampa vis profesionalesnis. Anot dizainerio, esminį lūžį suvokiant pakuotės svarbą paskatino ir interneto skvarba, pigios oro linijos, atviros sienos, daiktų dalijimosi ekonomika.

„Dizaineris, dirbantis Lietuvos sostinėje, tapo lygiavertis esančiajam Niujorke. Visas pasaulis šiandien ant delno. Savo ruožtu dizaineris turi nuolat viskuo domėtis ir tobulėti, antraip niekam nebus įdomus“, – įsitikinęs p. Kavarskas. Pasak jo, pakuotės svarba tik augs. Visuotinė skaitmenizacija veda link to, kad greitai pakuotė liks bene vienintelis tikras vartotojų prisilietimas prie prekių ženklo.

„Vis dažniau produktus renkamės, perkame internete, tad pirma pažintis yra labai svarbi. Kita vertus, kurį laiką gyvavo klaidinga prekių ženklų nuostata, kad pardavimą perkėlus į elektroninę erdvę, nebe tokia svarbi tampa pakuotė. Internete galima įdėti tobulą retušuotą produkto nuotrauką, bet jei klientas gavęs prekę nusivils, pirmą kartą palietęs prekių ženklą nejaus malonumo, pardavėjas dar daugiau praloš“, – įsitikinęs p. Kavarskas.

Algirdas Orantas, vienas iš dizaino studijos „Étiquette“ steigėjų, antrina, kad klientai vis daugiau dėmesio skiria pakuotėms.

„Gamintojai keliauja, mato pasaulines tendencijas, kartu seka ir konkurentus, kurie investuoja į pakuotes, mato gerėjančius jų rezultatus, tad nuosekliai judama į priekį. Matome aiškius lyderius, kurie per pastaruosius metus investavę į pakuotę gavo apčiuopiamą grąžą. Tai ir ta pati „Biržų duona“, kurios prieš kelerius metus niekas nežinojo, o šiandien ji jau konkuruoja su didžiaisiais gamintojais, taip pat „Stumbras“, skinantis laurus daugelyje pakuočių dizaino konkursų ir didinantis pardavimą“, – kalba p. Orantas.

Kita vertus, pasak jo, pakuotė nėra vien gamintojo ar dizainerio užgaida, daug ką diktuoja ir vis įnoringesni pirkėjai, šiandien didesnį dėmesį kreipiantys į vizualinę prekių ženklo išvaizdą.

„Ateityje daugiau dėmesio pakuotei skirs ne tik maisto ar kosmetikos pramonės, tačiau ir kiti sektoriai“, – tvirtina p. Orantas.

Augo daugiau nei triskart

Vienas iš gero dizaino ir prekių ženklo bendradarbiavimo pavyzdžių – „Biržų duonos“ kepamos duonos lazdelės „Grissini“. Pakeitus pakuotę, per kelerius metus jų pardavimai išaugo 340%.

„Žinoma, prie to prisidėjo ir produkto prekyba papildomuose prekybos tinkluose, taip pat eksportas. Į prekių ženklą, pakuotės dizainą investuojame daug lėšų ir laiko. Ieškome geriausių sprendimų, o su paskutiniais novatoriškais sprendimais didiname ne tik pardavimą, bet ir savo žinomumą bei įvaizdį tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų“, – pasakoja Raimonda Kirpliukaitė, „Biržų duonos“ rinkodaros vadovė. Ji sako, kad kol kas Lietuvos vartotojai nekreipia didelio dėmesio į pakuočių ekologiškumą.

„Esame išleidę duonos liniją su palankiomis aplinkai pakuotėmis, tačiau dėl to pardavimai nepadidėjo, tačiau ir šioje srityje norėjome būti pirmi. Galbūt ateityje tai taip pat taps pliusu prekių ženklui, – tikisi p. Kirpliukaitė. – Matome didelę pridėtinę pakuočių dizaino vertę ir reikšmę. Tai vienas iš konkurencinių pranašumų, turime išsiskirti iš gausos produktų lentynose.“ Bendrovė bendradarbiauja su p. Kavarsku.

Mėgsta ryškesnes pakuotes

Pasak p. Liaudenskio, lietuviams labiau patinka ryškios, spalvingos pakuotės, – taip vartotojai teigė, kai buvo atliekamas kelių maisto kategorijų (varškės, varškės sūrių) pakuočių tyrimas.

„Vartotojams ryškios pakuotės asocijuojasi su modernumu ir kokybe. Beje, ryški spalva – ta, kuri skiriasi kontekste, kategorijoje, ji gali būti ir juoda. Taip pat vartotojams patinka ryškūs aiškūs užrašai“, – BAF maisto parodoje vykusioje konferencijoje „Prekės ženklo legenda“ kalbėjo p. Liaudenskis. Dažniausiai Lietuvos maisto produktų gamintojai bando savo pakuotėse kalbėti apie kokybiško produkto natūralumą, ekologiškumą.

„Lietuvišką produktą vartotojai ir taip sieja su natūralumu, todėl kartais laimi tie, kurie praneša apie kitokias vertybes, pavyzdžiui, modernumą, inovatyvumą. Puikus pavyzdys – „Vilkyškių“ produktai. Jie nuėjo inovacijos keliu: nusimetė pieno produktų kategorijoje įprastus kaimo, tradicijos bei natūralumo žinutes perteikiančius drabužius ir apsivilko modernius, atraktyvius, miestietiškus ir per trumpą laiką išsiveržė į lyderius“, – kalba p. Liaudenskis. Blankioje, permatomoje pakuotėje produktą vartotojai dažniau vertina kaip nelabai kokybišką.

„Ypač masinėje rinkoje, didelėse parduotuvėse išsiskirti ir laimėti vartotojų prielankumą lengviau su ryškiomis pakuotėmis, o mažose parduotuvėlėse ar ekologiniuose turgeliuose labiau vertinamos gali būti ir kuklesnės pakuotės“, – kalba p. Liaudenskis. Pasak jo, seni, gerai žinomi produktai gali mažiau dėmesio skirti pakuotei, o naujiems prekių ženklams geras pakuotės dizainas gyvybiškai svarbus, kad būtų bent pastebėti didžiulėse prekių lentynų džiunglėse.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 25 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas 1

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Švyturys“ atnaujindamas savo prekės ženklus bėga nuo konkurentų 10

„Švyturys – Utenos alus“ atnaujina „Ekstra“ produktų pakuotes ir registruoja šešias „Švyturio“ prekės ženklo...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau