Daugiausia pelno tarp žiniasklaidos bendrovių uždirbo TV3 kanalai

Publikuota: 2015-11-30
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Iš dešimties 2014 m. pelningiausių žiniasklaidos įmonių, kurios Baltijos šalyse tiesiogiai valdo laikraščius, žurnalus, radijo ir TV kanalus bei interneto portalus, daugiau kaip pusė veiklą vykdo Lietuvoje.

Tokius duomenis pateikia UAB „Creditreform Lietuva“, kartu su kolegomis iš Latvijos ir Estijos surinkusi ir išanalizavusi duomenis apie visų trijų Baltijos šalių žiniasklaidos rinkos dalyvius.

infogr.am::infogram_0_pelningiausios_ziniasklaidos_bendroves

Pasak Sauliaus Žilinsko, įmonių rizikingumą vertinančios „Creditreform Lietuva“ vadovo, 2014 m. iš 53 privačių ir valstybinių įmonių, kurios tiesiogiai valdė 75 populiariausias Baltijos šalių žiniasklaidos priemones, 34-ių verslas ūgtelėjo. 70%, arba 37, dirba pelningai.

„Pelningiausių privačių žiniasklaidos kompanijų dešimtuke – net šešios, įsikūrusios Lietuvoje. Tiesa, daugiausiai pelno 2014 m. uždirbo „TV3 Latvija“, priklausanti švedų koncernui „MTG Broadcasting“ – 3,08 mln. Eur. Antroje vietoje – tam pačiam koncernui pavaldi UAB „Tele-3“, kurios pelnas siekė 2,17 mln. Eur“, – kalba p. Žilinskas.

Trečioje vietoje pagal pelno dydį – UAB „Lietuvos rytas“ (2,04 mln. Eur), kuriai priklauso to paties pavadinimo dienraštis, žurnalas „TV Antena“ ir interneto portalas lrytas.lt. Ketvirta vieta atitenka UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (1,27 mln. Eur), valdančiai į populiariausių TV kanalų penketuką įeinančius LNK ir BTV.

„Šiuolaikinė Baltijos šalių žiniasklaidos įmonė, siekdama gerų rezultatų, neapsiriboja vienu laikraščiu, žurnalu ar televizijos kanalu, juolab kad tradicinės spaudos auditorija toliau traukiasi, o internetinės – plečiasi, tad nusprendėme reitinguoti ne atskiras žiniasklaidos priemones, o privačias įmones, kurios tiesiogiai valdo populiariausius Baltijos šalyse laikraščius, žurnalus, radijo ir TV stotis bei interneto portalus“, – bendrovės išplatintame pranešime teigia p. Žilinskas.

Apibendrinant duomenis, buvo remiamasi ir rinkos tyrimų bendrovių TNS ir „Gemius“ turimais skaičiais.

Šeštoje vietoje yra estų „Aripaev AS“, kurios pagrindiniai akcininkai, kaip ir UAB „Verslo Žinios“, – švedų „Bonnier Business Press“. Grupė, be „Aripaev“, leidžia ir žurnalus „Imeline Teadus“, „Imeline Ajalugu“ („Iliustruotas mokslas“ ir Iliustruota Istorija“). Estijos „Aripaev AS“ apyvarta pernai siekė 12,9 mln. Eur, pelnas – 1,15 mln. Eur.

„Verslo žinių“ apyvarta 2014 m. ūgtelėjo beveik dešimtadaliu – iki 4,77 mln. Eur, grynasis pelnas išaugo tris kartus – iki 0,36 mln. Eur.

Tarp dešimties pelningiausių privataus kapitalo Baltijos žiniasklaidos bendrovių, tiesiogiai valdančių žiniasklaidos priemones, ir UAB „Delfi“ (7 vieta), kuriai priklauso populiariausias interneto portalas „delfi.lt“, ir UAB M-1 (8 vieta), kontroliuojanti „M-1“ ir „M-1 plius“ bei UAB „Savaitė“ (10 vieta), leidžianti to paties pavadinimo skaitomiausią Lietuvoje žurnalą „Savaitė.“

Iš 17 privačių žiniasklaidos įmonių, reziduojančių Lietuvoje, 2014 m. pelningai veikė 13, tačiau lyginant su 2013 m., tik 6 įmonių pelnas išaugo.

Privačias žiniasklaidos bendroves rikiuojant pagal 2014 m. apyvartą, pirmąsias dvi vietas užima UAB „Tele-3“ (apyvarta 22,52 mln. EUR), ir UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (apyvarta 21,19 mln. Eur).

Iš septyniolikos Lietuvoje įsikūrusių žiniasklaidos koncernų, valdančių populiariausias žiniasklaidos priemones, 2014 m. apyvartą padidino 9, o sumažino – 8 įmonės. Daugiausiai pajamas išaugino UAB „15 min“ (40,1%), UAB „SS Leidyba“ (29,4%), leidžianti žurnalą „Prie kavos“ ir UAB „Radiocentras“ (19,4%), valdanti to paties pavadinimo radijo stotį.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
08:00
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
„John Lewis“ vadovė traukiasi po prastos kalėdinės prekybos

Paula Nickolds, Didžiosios Britanijos prekybininkės „John Lewis“ vykdomoji direktorė, traukiasi po...

Prekyba
2020.01.13
Pasitraukus „MailChimp“, lietuvių „Omnisend“ patrigubino pajamas Premium 1

Integruotos rinkodaros bendrovė „Omnisend“ pernai gavo apie tris kartus daugiau pajamų nei 2018 m. Įmonės...

Paslaugos
2020.01.13
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Kaip įtikti klientui šiandien

Anksčiau buvo teigiama, kad užtenka sukurti gerą produktą ar paslaugą, šiek tiek pasireklamuoti, ir verslą...

Gazelė
2020.01.12
Uždaras ratas: vartotojų patiklumas ar e. prekybininkų pinklės

Gavus daugiau nei 200 vartotojų skundų, buvo užblokuota prieiga prie UAB „Vikvaldos prekyba“ internetinės...

Prekyba
2020.01.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau