Daugiausia pelno tarp žiniasklaidos bendrovių uždirbo TV3 kanalai

Publikuota: 2015-11-30
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Iš dešimties 2014 m. pelningiausių žiniasklaidos įmonių, kurios Baltijos šalyse tiesiogiai valdo laikraščius, žurnalus, radijo ir TV kanalus bei interneto portalus, daugiau kaip pusė veiklą vykdo Lietuvoje.

Tokius duomenis pateikia UAB „Creditreform Lietuva“, kartu su kolegomis iš Latvijos ir Estijos surinkusi ir išanalizavusi duomenis apie visų trijų Baltijos šalių žiniasklaidos rinkos dalyvius.

infogr.am::infogram_0_pelningiausios_ziniasklaidos_bendroves

Pasak Sauliaus Žilinsko, įmonių rizikingumą vertinančios „Creditreform Lietuva“ vadovo, 2014 m. iš 53 privačių ir valstybinių įmonių, kurios tiesiogiai valdė 75 populiariausias Baltijos šalių žiniasklaidos priemones, 34-ių verslas ūgtelėjo. 70%, arba 37, dirba pelningai.

„Pelningiausių privačių žiniasklaidos kompanijų dešimtuke – net šešios, įsikūrusios Lietuvoje. Tiesa, daugiausiai pelno 2014 m. uždirbo „TV3 Latvija“, priklausanti švedų koncernui „MTG Broadcasting“ – 3,08 mln. Eur. Antroje vietoje – tam pačiam koncernui pavaldi UAB „Tele-3“, kurios pelnas siekė 2,17 mln. Eur“, – kalba p. Žilinskas.

Trečioje vietoje pagal pelno dydį – UAB „Lietuvos rytas“ (2,04 mln. Eur), kuriai priklauso to paties pavadinimo dienraštis, žurnalas „TV Antena“ ir interneto portalas lrytas.lt. Ketvirta vieta atitenka UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (1,27 mln. Eur), valdančiai į populiariausių TV kanalų penketuką įeinančius LNK ir BTV.

„Šiuolaikinė Baltijos šalių žiniasklaidos įmonė, siekdama gerų rezultatų, neapsiriboja vienu laikraščiu, žurnalu ar televizijos kanalu, juolab kad tradicinės spaudos auditorija toliau traukiasi, o internetinės – plečiasi, tad nusprendėme reitinguoti ne atskiras žiniasklaidos priemones, o privačias įmones, kurios tiesiogiai valdo populiariausius Baltijos šalyse laikraščius, žurnalus, radijo ir TV stotis bei interneto portalus“, – bendrovės išplatintame pranešime teigia p. Žilinskas.

Apibendrinant duomenis, buvo remiamasi ir rinkos tyrimų bendrovių TNS ir „Gemius“ turimais skaičiais.

Šeštoje vietoje yra estų „Aripaev AS“, kurios pagrindiniai akcininkai, kaip ir UAB „Verslo Žinios“, – švedų „Bonnier Business Press“. Grupė, be „Aripaev“, leidžia ir žurnalus „Imeline Teadus“, „Imeline Ajalugu“ („Iliustruotas mokslas“ ir Iliustruota Istorija“). Estijos „Aripaev AS“ apyvarta pernai siekė 12,9 mln. Eur, pelnas – 1,15 mln. Eur.

„Verslo žinių“ apyvarta 2014 m. ūgtelėjo beveik dešimtadaliu – iki 4,77 mln. Eur, grynasis pelnas išaugo tris kartus – iki 0,36 mln. Eur.

Tarp dešimties pelningiausių privataus kapitalo Baltijos žiniasklaidos bendrovių, tiesiogiai valdančių žiniasklaidos priemones, ir UAB „Delfi“ (7 vieta), kuriai priklauso populiariausias interneto portalas „delfi.lt“, ir UAB M-1 (8 vieta), kontroliuojanti „M-1“ ir „M-1 plius“ bei UAB „Savaitė“ (10 vieta), leidžianti to paties pavadinimo skaitomiausią Lietuvoje žurnalą „Savaitė.“

Iš 17 privačių žiniasklaidos įmonių, reziduojančių Lietuvoje, 2014 m. pelningai veikė 13, tačiau lyginant su 2013 m., tik 6 įmonių pelnas išaugo.

Privačias žiniasklaidos bendroves rikiuojant pagal 2014 m. apyvartą, pirmąsias dvi vietas užima UAB „Tele-3“ (apyvarta 22,52 mln. EUR), ir UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (apyvarta 21,19 mln. Eur).

Iš septyniolikos Lietuvoje įsikūrusių žiniasklaidos koncernų, valdančių populiariausias žiniasklaidos priemones, 2014 m. apyvartą padidino 9, o sumažino – 8 įmonės. Daugiausiai pajamas išaugino UAB „15 min“ (40,1%), UAB „SS Leidyba“ (29,4%), leidžianti žurnalą „Prie kavos“ ir UAB „Radiocentras“ (19,4%), valdanti to paties pavadinimo radijo stotį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp finalininkų Kanuose – „Tele2“ projektas ir knyga be pavadinimo

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai. Du...

Rinkodara
2018.06.20
LNK pelnas išaugo daugiau nei trečdaliu

UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK), vienijančio LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, pardavimo...

Rinkodara
2018.06.20
„All Media Lithuania“ augino ir pelną, ir pajamas

UAB „All Media Lithuania“, kuriai priklauso TV3 kanalų grupė, pernai uždirbo beveik 4,5 mln. Eur grynojo...

Rinkodara
2018.06.20
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
2018.06.20
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ 9

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“...

Rinkodara
2018.06.15
Po skandalų traukiasi „Facebook“ aukščiausios grandies vadovai 1

„Facebook“ paskelbė, kad Elliotas Schrage, socialinio tinklo komunikacijos ir viešosios politikos vadovas, po...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybininkai pataikauja X ir Y kartų atstovams, bet jau galvoja ir apie Z kartą Premium

Vartojimo tendencijas stebintys ekspertai sako, kad didieji prekybos centrai turės persitvarkyti,...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau