Daugiausia pelno tarp žiniasklaidos bendrovių uždirbo TV3 kanalai

Publikuota: 2015-11-30
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Iš dešimties 2014 m. pelningiausių žiniasklaidos įmonių, kurios Baltijos šalyse tiesiogiai valdo laikraščius, žurnalus, radijo ir TV kanalus bei interneto portalus, daugiau kaip pusė veiklą vykdo Lietuvoje.

Tokius duomenis pateikia UAB „Creditreform Lietuva“, kartu su kolegomis iš Latvijos ir Estijos surinkusi ir išanalizavusi duomenis apie visų trijų Baltijos šalių žiniasklaidos rinkos dalyvius.

infogr.am::infogram_0_pelningiausios_ziniasklaidos_bendroves

Pasak Sauliaus Žilinsko, įmonių rizikingumą vertinančios „Creditreform Lietuva“ vadovo, 2014 m. iš 53 privačių ir valstybinių įmonių, kurios tiesiogiai valdė 75 populiariausias Baltijos šalių žiniasklaidos priemones, 34-ių verslas ūgtelėjo. 70%, arba 37, dirba pelningai.

„Pelningiausių privačių žiniasklaidos kompanijų dešimtuke – net šešios, įsikūrusios Lietuvoje. Tiesa, daugiausiai pelno 2014 m. uždirbo „TV3 Latvija“, priklausanti švedų koncernui „MTG Broadcasting“ – 3,08 mln. Eur. Antroje vietoje – tam pačiam koncernui pavaldi UAB „Tele-3“, kurios pelnas siekė 2,17 mln. Eur“, – kalba p. Žilinskas.

Trečioje vietoje pagal pelno dydį – UAB „Lietuvos rytas“ (2,04 mln. Eur), kuriai priklauso to paties pavadinimo dienraštis, žurnalas „TV Antena“ ir interneto portalas lrytas.lt. Ketvirta vieta atitenka UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (1,27 mln. Eur), valdančiai į populiariausių TV kanalų penketuką įeinančius LNK ir BTV.

„Šiuolaikinė Baltijos šalių žiniasklaidos įmonė, siekdama gerų rezultatų, neapsiriboja vienu laikraščiu, žurnalu ar televizijos kanalu, juolab kad tradicinės spaudos auditorija toliau traukiasi, o internetinės – plečiasi, tad nusprendėme reitinguoti ne atskiras žiniasklaidos priemones, o privačias įmones, kurios tiesiogiai valdo populiariausius Baltijos šalyse laikraščius, žurnalus, radijo ir TV stotis bei interneto portalus“, – bendrovės išplatintame pranešime teigia p. Žilinskas.

Apibendrinant duomenis, buvo remiamasi ir rinkos tyrimų bendrovių TNS ir „Gemius“ turimais skaičiais.

Šeštoje vietoje yra estų „Aripaev AS“, kurios pagrindiniai akcininkai, kaip ir UAB „Verslo Žinios“, – švedų „Bonnier Business Press“. Grupė, be „Aripaev“, leidžia ir žurnalus „Imeline Teadus“, „Imeline Ajalugu“ („Iliustruotas mokslas“ ir Iliustruota Istorija“). Estijos „Aripaev AS“ apyvarta pernai siekė 12,9 mln. Eur, pelnas – 1,15 mln. Eur.

„Verslo žinių“ apyvarta 2014 m. ūgtelėjo beveik dešimtadaliu – iki 4,77 mln. Eur, grynasis pelnas išaugo tris kartus – iki 0,36 mln. Eur.

Tarp dešimties pelningiausių privataus kapitalo Baltijos žiniasklaidos bendrovių, tiesiogiai valdančių žiniasklaidos priemones, ir UAB „Delfi“ (7 vieta), kuriai priklauso populiariausias interneto portalas „delfi.lt“, ir UAB M-1 (8 vieta), kontroliuojanti „M-1“ ir „M-1 plius“ bei UAB „Savaitė“ (10 vieta), leidžianti to paties pavadinimo skaitomiausią Lietuvoje žurnalą „Savaitė.“

Iš 17 privačių žiniasklaidos įmonių, reziduojančių Lietuvoje, 2014 m. pelningai veikė 13, tačiau lyginant su 2013 m., tik 6 įmonių pelnas išaugo.

Privačias žiniasklaidos bendroves rikiuojant pagal 2014 m. apyvartą, pirmąsias dvi vietas užima UAB „Tele-3“ (apyvarta 22,52 mln. EUR), ir UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (apyvarta 21,19 mln. Eur).

Iš septyniolikos Lietuvoje įsikūrusių žiniasklaidos koncernų, valdančių populiariausias žiniasklaidos priemones, 2014 m. apyvartą padidino 9, o sumažino – 8 įmonės. Daugiausiai pajamas išaugino UAB „15 min“ (40,1%), UAB „SS Leidyba“ (29,4%), leidžianti žurnalą „Prie kavos“ ir UAB „Radiocentras“ (19,4%), valdanti to paties pavadinimo radijo stotį.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 6

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 10

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau