Daugiausia pelno tarp žiniasklaidos bendrovių uždirbo TV3 kanalai

Publikuota: 2015-11-30
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Iš dešimties 2014 m. pelningiausių žiniasklaidos įmonių, kurios Baltijos šalyse tiesiogiai valdo laikraščius, žurnalus, radijo ir TV kanalus bei interneto portalus, daugiau kaip pusė veiklą vykdo Lietuvoje.

Tokius duomenis pateikia UAB „Creditreform Lietuva“, kartu su kolegomis iš Latvijos ir Estijos surinkusi ir išanalizavusi duomenis apie visų trijų Baltijos šalių žiniasklaidos rinkos dalyvius.

infogr.am::infogram_0_pelningiausios_ziniasklaidos_bendroves

Pasak Sauliaus Žilinsko, įmonių rizikingumą vertinančios „Creditreform Lietuva“ vadovo, 2014 m. iš 53 privačių ir valstybinių įmonių, kurios tiesiogiai valdė 75 populiariausias Baltijos šalių žiniasklaidos priemones, 34-ių verslas ūgtelėjo. 70%, arba 37, dirba pelningai.

„Pelningiausių privačių žiniasklaidos kompanijų dešimtuke – net šešios, įsikūrusios Lietuvoje. Tiesa, daugiausiai pelno 2014 m. uždirbo „TV3 Latvija“, priklausanti švedų koncernui „MTG Broadcasting“ – 3,08 mln. Eur. Antroje vietoje – tam pačiam koncernui pavaldi UAB „Tele-3“, kurios pelnas siekė 2,17 mln. Eur“, – kalba p. Žilinskas.

Trečioje vietoje pagal pelno dydį – UAB „Lietuvos rytas“ (2,04 mln. Eur), kuriai priklauso to paties pavadinimo dienraštis, žurnalas „TV Antena“ ir interneto portalas lrytas.lt. Ketvirta vieta atitenka UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (1,27 mln. Eur), valdančiai į populiariausių TV kanalų penketuką įeinančius LNK ir BTV.

„Šiuolaikinė Baltijos šalių žiniasklaidos įmonė, siekdama gerų rezultatų, neapsiriboja vienu laikraščiu, žurnalu ar televizijos kanalu, juolab kad tradicinės spaudos auditorija toliau traukiasi, o internetinės – plečiasi, tad nusprendėme reitinguoti ne atskiras žiniasklaidos priemones, o privačias įmones, kurios tiesiogiai valdo populiariausius Baltijos šalyse laikraščius, žurnalus, radijo ir TV stotis bei interneto portalus“, – bendrovės išplatintame pranešime teigia p. Žilinskas.

Apibendrinant duomenis, buvo remiamasi ir rinkos tyrimų bendrovių TNS ir „Gemius“ turimais skaičiais.

Šeštoje vietoje yra estų „Aripaev AS“, kurios pagrindiniai akcininkai, kaip ir UAB „Verslo Žinios“, – švedų „Bonnier Business Press“. Grupė, be „Aripaev“, leidžia ir žurnalus „Imeline Teadus“, „Imeline Ajalugu“ („Iliustruotas mokslas“ ir Iliustruota Istorija“). Estijos „Aripaev AS“ apyvarta pernai siekė 12,9 mln. Eur, pelnas – 1,15 mln. Eur.

„Verslo žinių“ apyvarta 2014 m. ūgtelėjo beveik dešimtadaliu – iki 4,77 mln. Eur, grynasis pelnas išaugo tris kartus – iki 0,36 mln. Eur.

Tarp dešimties pelningiausių privataus kapitalo Baltijos žiniasklaidos bendrovių, tiesiogiai valdančių žiniasklaidos priemones, ir UAB „Delfi“ (7 vieta), kuriai priklauso populiariausias interneto portalas „delfi.lt“, ir UAB M-1 (8 vieta), kontroliuojanti „M-1“ ir „M-1 plius“ bei UAB „Savaitė“ (10 vieta), leidžianti to paties pavadinimo skaitomiausią Lietuvoje žurnalą „Savaitė.“

Iš 17 privačių žiniasklaidos įmonių, reziduojančių Lietuvoje, 2014 m. pelningai veikė 13, tačiau lyginant su 2013 m., tik 6 įmonių pelnas išaugo.

Privačias žiniasklaidos bendroves rikiuojant pagal 2014 m. apyvartą, pirmąsias dvi vietas užima UAB „Tele-3“ (apyvarta 22,52 mln. EUR), ir UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (apyvarta 21,19 mln. Eur).

Iš septyniolikos Lietuvoje įsikūrusių žiniasklaidos koncernų, valdančių populiariausias žiniasklaidos priemones, 2014 m. apyvartą padidino 9, o sumažino – 8 įmonės. Daugiausiai pajamas išaugino UAB „15 min“ (40,1%), UAB „SS Leidyba“ (29,4%), leidžianti žurnalą „Prie kavos“ ir UAB „Radiocentras“ (19,4%), valdanti to paties pavadinimo radijo stotį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Už 44.000 Eur į Lietuvą kvies atvykti išlaidžius kinų turistus Premium

Turizmo departamentas Lietuvą intensyviau reklamuos Kinijos socialiniuose tinkluose. Departamento atstovai...

Rinkodara
11:38
Veja stereotipus iš reklamos: taikinys – ne hipsteris ar naivuolis vartotojas Premium

Prekių ženklai turėtų perkratyti savo įsitikinimus ir atidžiau įvertinti, kur išleidžia savo rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.16
Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
Išrinkta nauja Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba 2

Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba baigia savo dvejų metų veiklos kadenciją ir nuo 2019 m. sausio...

Rinkodara
2018.12.14
Pusmetis nuo BDAR įsigaliojimo: ore kabančių klausimų – į valias Premium 2

Praėjus kiek daugiau nei pusmečiui nuo gegužės 25 d., kai įsigaliojo Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas...

Rinkodara
2018.12.14
„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
2018.12.14
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
Duomenų apsauga – kiauras rėtis 3

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR), dar prieš įsigaliodamas ilgą laiką bauginęs duomenų...

Rinkodara
2018.12.14
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.14
Vilnius – tarp patraukliausių investuotojams pasaulio miestų-vidutiniokų 6

Vilnius tapo septintu geriausiu vidutinio dydžio pasaulio ateities miestu. Tai paskelbė „fDi Intelligence“,...

Verslo aplinka
2018.12.13
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
2018.12.13
Atsargiai – ir smulkios dovanos gali virsti interesų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau